Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2642)

Vierailija
2361/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että teeri on naarasmetso.

Vierailija
2362/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiffany (ei kirjautuneena) kirjoitti:

Luulin, että ihminen elää pääsääntöisesti satavuotiaaksi. Nauroin isosiskolleni, että hän tulee kuolemaan vuoden ennen minua.

Luulin, että kaikki vastaavat puhelimeen samalla tavalla kuin meillä, eli tyyliin "Virtasella" (nimi muutettu). Luulin siis, että se on yleinen sana, jolla vastataan puhelimeen.

Luulin, että Suomi on maailman paras maa objektiivisesti, eli että kaikki maailman ihmiset ajattelevat niin ja haluaisivat olla suomalaisia.

Tulikin tuosta toisesta uskomuksesta mieleen, että pikkuveljeni lapsuuden kaveri ei edes alakouluikäisenä tiennyt omien vanhempiensa etunimiä. Tämä selvisi, kun hän oli kaatunut ulkoleikeissä ja satuttanut jalkansa, ja äitini halusi etsiä pojan kotinumeron ja soittaa heille. Poika ei tiennyt vanhempiensa nimiä. Vanhemmat olivat pojalle vain "äiti" ja "isi" :D

Tosi monen lapsen vanhemmat on nimeltään äiti ja isä. Mun serkut puhutteli vanhempiaan aina etunimellä ja me mietittiin että missäköhän niiden äiti ja isä on, tai onko ne ehkä kuolleet. Ei uskallettu kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanonut pienenä, että "Vessanpönttötehdas haisee!", kun ajoimme kohti Poria. Haju tuli sellutehtaasta.

Vierailija
2364/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että teeri on naarasmetso.

Mun tytär luuli fasaaninaaraita koppeloiksi, 19 vuotiaaksi saakka.

Vierailija
2365/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole hassua mutta luulin että kun lapsi syntyy niin kätilön täytyy roikottaa sitä jaloista kiinni pitäen ilmassa ja läimäyttää sitä kädellä takamukseen niin että vauva alkaa itkemään ja samalla se vetää ilmaa keuhkoihin jolloin se myös alkaa elämään eli se ei ole vielä kohdussa ollessaan elänyt.

Vierailija
2366/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Uskoin lapsena, että mökkilaiturin alla asuu vesihiisi, joka vie lapset. Vain jos aikuinen oli mukana lapsi sai mennä rauhassa laiturille. Vesihiisi nimittäin pelkää aikuisia. 

Toki jatkoin perinnettä kertomalla saman omille pienille lapsille ja ei ne koskaan laiturille yksin menneetkään. 

(Kysyin juuri ja eivät kuulemma saaneet traumoja, kuten en minäkään. Lapset nyt jo 17- ja 19-vuotiaita)

Meillä ei me lapset saatu mennä kaivon luokse tai muuten Näkki vetää meidät sinne kaivoon. Sitä ei kerrottu että kuka tai mikä Näkki on mutta ainakaan minä en uskaltanut mennä lähellekään kaivoa koska pelkäsin Näkkiä. Myöskään metsään en uskaltanut mennä koska serkkuni pelotteli minua että muuten eksyn sinne enkä löydä kotiin vuosikausiin. Olinkin sitten aika pelokas lapsi.

Vierailija
2367/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Pikku Kakkosen lopussa Nukku-Matti heittää unihiekkaa, uskoin että se television välityksellä väsyttää ja peitin silmäni ellen halunnut nukkumaan. 

Vierailija
2368/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ja olen! kirjoitti:

Tajusin että eri puolilla maailmaa ihmiset toki puhuvat syystä tai toisesta eri kieliä, mitä pidin hiukan erikoisena koska kaikki maailman ihmisethän toki ajattelevat päänsä sisällä "suomeksi", eli kaikilla ja kaikkialla ajattelu tapahtuu aina suomenkielellä! Ihmettelin hiukan, että koska kaikki automaattisesti hoitavat ajattelun jo valmiiksi suomeksi, niin miksi eivät puhukkin sitten suomea. Mielestäni oli jonkinlaista tuhlausta aina kääntää se suomenkielellä tapahtuva ajettelu jostain mystisestä syystä eri vieraille kielille! En ole vieläkään täysin vakuuttunut, että tuo uskomukseni ei pitäisi paikkaansa!

Minäkin uskoin että kaikki maailman ihmiset tietysti ajattelevat suomen kielellä mutta jostain syystä he puhuvat keskenään muita kieliä. Ihmettelin sitten että miksi kaikki maailman ihmiset eivät voi puhua keskenään suomea kun kaikki kuitenkin automaattisesti osaavat sitä ja ajattelevat suomeksi kun eikö se ole aika vaikeaa kääntää kaikki puhuttu tai kirjoitettu ensin mielessä jollekin muulle kielelle ennen kuin sen sanoo tai kirjoittaa? Lisäksi uskoin että Suomi on jotenkin koko Maapallon keskipiste ja että oma kotikaupunkini Tampere olisi tietysti koko Suomen keskipiste. Lisäksi kotikatuni olisi koko Suomen keskipiste, että meidän koti olisi koko sen kadun keskipiste ja minä itse olisin koko maailman tärkein henkilö. Olin siis kunnon pikku narsisti pienenä.

Vierailija
2369/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vauvoja tehdään niin, että mennään sängylle makaamaan vierekkäin ja pitää mielellään olla ihan paikoillaan. Jotenkin se läheisyys luo vauvan naisen mahaan.

Vierailija
2370/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille ostettiin ensimmäinen tv 60-luvun alkupuolella niin luulin että ne jotka ovat tv ruudussa myös näkevät meidät jotka sitä katsovat,,

Vierailija
2371/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Pikku Kakkosen lopussa Nukku-Matti heittää unihiekkaa, uskoin että se television välityksellä väsyttää ja peitin silmäni ellen halunnut nukkumaan. 

4 sisarusta, minä vanhin ja huusin joka kerta sisaruksille että silmät kii!

Nuori kapinallinen varmisti ettei kukaan muukaan nukahda turhan varhain. Sillä vielä kehuskelin vanhemmilleni kuinka taas meni Masan hiekat hukkaan. 🙄

Vierailija
2372/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kauan, että kukot munivat sen takia, että alle kouluikäisenä rupesin tavaamaan ja lukemaan aapisia. Kun olin käynyt läpi jonkin tekstin ja vanhemmat kehuivat oppimistani, niin seuraavana aamuna siellä aapisen välissä oli pari-kolme pientä pääsiäismunaa karamellipussista, ja vanhemmat sanoivat, että kukko oli muninut.

Olin varmaan lähellä kouluikää, kun tajusin että kanathan ne munii eikä kukko.

Vierailija
2373/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset joivat kahvia mutta sitä ei annettu meille lapsille niin minä luulin että kahvi on jotain mitä vain aikuiset saavat juoda ja että laissa on kielletty antamasta lapsille kahvia samalla tavalla kun laki kielsi sen että lapsille ei saa antaa alkoholijuomia koska kahvissakin on jotain mitä lasten elimistö ei siedä kuten se ei siedä alkoholiakaan. Eihän kahvia tosin suositella lapsille annettavaksi kofeiinin takia mutta ei se kuitenkaan ole laissa kielletty ja minä join joskus colaa ja siinäkin on kofeiinia. Minä kuitenkin luulin että sitä on vain kahvissa mutta onhan sitä sen lisäksi esimerkiksi suklaassa, teessä ja pieniä määriä kaakaossakin jota sain aamiaisella. Kuitenkin ajattelin kahvin olevan aikuisten juomaa kuten alkoholijuomatkin ovat ja että kaikki aikuiset juovat alkoholijuomia sekä kahvia. Enoani ihmettelin että miksi hän ei juonut kahvia vaan hän joi teetä vaikka hän oli aikuinen kun kyllähän aikuisena täytyy kahvia juoda. Tosin olin itsekin vasta yli 30-vuotias kun aloin juomaan sitä.

Vierailija
2374/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Uskoin lapsena, että mökkilaiturin alla asuu vesihiisi, joka vie lapset. Vain jos aikuinen oli mukana lapsi sai mennä rauhassa laiturille. Vesihiisi nimittäin pelkää aikuisia. 

Toki jatkoin perinnettä kertomalla saman omille pienille lapsille ja ei ne koskaan laiturille yksin menneetkään. 

(Kysyin juuri ja eivät kuulemma saaneet traumoja, kuten en minäkään. Lapset nyt jo 17- ja 19-vuotiaita)

Meillä ei me lapset saatu mennä kaivon luokse tai muuten Näkki vetää meidät sinne kaivoon. Sitä ei kerrottu että kuka tai mikä Näkki on mutta ainakaan minä en uskaltanut mennä lähellekään kaivoa koska pelkäsin Näkkiä. Myöskään metsään en uskaltanut mennä koska serkkuni pelotteli minua että muuten eksyn sinne enkä löydä kotiin vuosikausiin. Olinkin sitten aika pelokas lapsi.

Hoitotädin repertuaariin kuului juuri nämä pelottelut. Ei ihan toiminutkaan kun lähdin sinne laiturille uteliaana katsomaan että mikä ihmeen Näkki kun ei meidän kotirannassa mitään Näkkiä ollut.. toki sen tiesin, että rantaan ei saisi yksin mennä mutta uteliaisuus voitti! Sama toistui vielä savupiipun kanssa, olin kuulemma kiipeämässä katolle katsomaan mikä mörkö siellä asui, sinnekään ei olisi muuten tullut mieleenkään lähteä kiipeämään.. sen jälkeen vaihtui hoitopaikka. 

Vierailija
2375/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa sanottiin aina "muun muassa". Kuulin sen "mummulassa" ja olin ylpeä kun oma mummula oli päässyt radioon.

Vierailija
2376/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että Nami Nami kaakao-vanukasta ja banaania ei saa syödä yhtäaikaa, koska se aiheuttaa syöksyoksennuksen. Että se oli ihan jossain määrätty niin. 

Vierailija
2377/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin, kun naapurin tyttö kertoi vuosina 1979-1982, että hän oli ollut Elviksen tyttöystävä ja ainoa meistä, joka oli elänyt Elviksen kanssa yhtäaikaa. Hän oli syntynyt 1971 ja me muut 1973. Elvis kuoli 1977.

Meidän piti myös usein kokoontua hänen huoneeseensa kuuntelemaan Elviksen levyä tai kasettia ja itkeä.

Jos ei itkenyt, niin kukaan ei käskystään leikkinyt kanssasi ainakaan viikkoon.

2378/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kerrottiin, jos nielet omenan siemeniä sisälle kasvaa omenapuu, joskus menneinä aikoina makkaroissa oli sininen leima, jos sen syöt kuolet, itkin monet kerrat, olin varma kuolen. Ja siten aikuisia nauratti!!!!!!!

Vierailija
2379/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin siskoni laukussa olevaa pahvitötsää karkkikääreeksi, ja kun vetää siitä narusta saa sen karkin. Tampax-tampooni se oli. Hirveä järkytys kuulla että se työnnettiin sisään kun tulee verta. Itkin muutenkin aina kun tuli verta kun satutti itsensä. Shokkiuutinen,  meni useampi vuosi epäuskossa.-

Joulun aikaan yhtenä iltana pihalla oli joulupukin poro ja sitä piti mennä katsomaan. Minusta se näytti hevoselta mutta koska sisarukset sanoivat että näen väärin, poro se on, niin kyllä se oli uskottava heitä.

Kakkaaminen ei sattunut kun hoki että: Ei tuu kakka ei tuu kakka. Sitten se tuli. Usein vatsa kovalla.

Vierailija
2380/2642 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsenlapsi hämmästyi että minulla oli nimi enkä ollut pelkkä mummu. Ilmoitti myös minulle että sinä et ole koskaan ukkia nähnyt. Piti sitten sanoa että ollaan oltu hyviäkin tuttuja aikanaan koska äitisi on meidän yhteinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi