Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2642)
Äitini sanioi, että ainoa oikea nukke on Barbie. Sain jokun halpisversion tädiltä ja äiti heitti sen roskiin :( Se olisi kelvannut minulle oikein hyvin.
Uskoin että Jumala on olemassa.
Jostain syystä luulin, että kaikki lapset syntyvät yöllä.
Kunnassa oli yksi taksi, Sipari. Kun piti tilata taksi niin sanottiin, että pitää tilata Sipari. Luulin että taksia kutsutaan Sipariksi kaikkialla Suomessa.
Luulin kun vanhemmat antoivat rahaa karkkiin (seteli/kolikko) ja käski jakaa rahan sisaruksen kanssa, että seteli piti repiä keskeltä kahtia tai kolikko sahata puoliksi.
Oliivit ja silli ovat itsestään suolaisia...
Eno hassutti mua uskomaan, että mustavalkoiset lehmät olivat syntyneet yöllä ja ruskeavalkoiset päivällä. Pidin ulkomaalaisia lapsia tosi fiksuina kun he osaavat niin hyvin vierasta kieltä niin nuorina.
Isällä oli tietenkin auto kun oltiin pieniä ja sillä se kävi töissä ja sillä ajeltiin tietenkin mökkireissut. Olin (voi nolotus!) jo vissiin tokalla tai kolmannella luokalla kun vasta tajusin että on muitakin automerkkejä olemassa kun se isän auton merkki.
Samoin oletin että kolmekympisistä naisista tulee automaattisesti rouvia kun joku tuttu oli mennyt siinä iässä naimisiin ja olinko itse edes ekaluokkalainen.
Luulin että naimisiin meno tarkoittaa sitä että nainen saa vauvan sitten ihan automaattisesti.
Luulin, että kihloihin voi mennä ilman avioaietta.
Minulle uskoteltiin pienenä, että on tyttöjä ja poikia. Sitten minulle selvisi ettei sukupuolia ole olemassa, vaan että on vain oletettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaupungilla oli kampaamoita , joiden nimi oli tyyliin "Salon Marianne", niin luulin, että Salon on genetiivi sukunimestä Salo. Eli että kyseessä ovat Marianne Salo-nimisen henkilön yritys. Ihmettelin, miksi Salo-sukunimisillä on niin paljon yrityksiä.
Minä taas luulin niitä saluunoiksi, tykkäsin katsella lännenleffoja ja niissähän saluunan oven päällä lukee saloon, arvelin Suomessa olevan tapana jättää yksi kirjain pois.
Miettikää sitä hämmennystä kun asunut kaupungissa nimeltä Salo ja meni muualle käymään, hieman ihmettelin miksi kaikkialla muuallakin on Salon kampaamoita, kunnes totuus selvisi :D
Vierailija kirjoitti:
Hassuin uskomus oli se kun uskoin jumalaan.
Luulin, että päiväkodin henkilökunta asuu siellä päiväkodissa, eivätkä he käy missään töissä. En voinut käsittää, että lasten hoitaminen olisi työntekoa.
Luulin pienenä että sairaalaan mennään kuolemaan. Johtui luultavasti siitä että isovanhemmat sairastui ja kaikki ovat kuolleet sairaalassa ollessaan. Voitte vaan arvata mikä huuto ja parku on ollut kun mut on jouduttu viemään alle kouluikäisenä sairaalan ensiapuun. Olen kuulemma lääkärillekin parkunut etten halua kuolla. Vakuuttelut että selviän muutamalla tikillä ei rauhoittaneet ollenkaan.
Äiti oli myös sairaalassa töissä ja selvisi joka työpäivän jälkeen hengissä kotiin mutta jotenkin silti jäi sairaalakammo.
Luulin pienenä, että aikuisten ihmisten täytyy tienata omat rahansa. Vasta teininä sain tietää joidenkin elävän muiden kustannuksella.
Olin joskus teininä saanut jostakin päähäni, että synnytyskanava on ainakin puolimetriä pitkä "tunneli", ja siksi pelkäsin kovasti synnyttämistä ja vauvan kiinni jäämistä. No, ollessani 30-vuotiaana raskaana ja käydessäni synnytysvalmennuksessa vasta "älysin" että eihän se nyt niin ole. Olin kyllä koko ajan perillä naisen anatomiasta, joten sikäli ihmetyttää, että missä kohtaa kroppaa se pitkä synnytyskanava olisi kulkenut...
Mulla oli montakin hassua uskomusta: esim Afrikka on maa ja kaikki maat on saaria. Suomenruotsalaiset ovat puoliksi Ruotsalaisia. Koira voi saada eirotuisenpennun mitä itse on. Voi tulla raskaaksi vain päättämällä. Vedessä on kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin pienenä, että jos en ole kiltisti, Jumala heittää tulikuuman tiiliskiven mun päälle. Uskoin ja pelkäsin tätä monta vuotta. Oon ilmeisesti ollut kiltisti, kun ei vieläkään ole sitä tapahtunut. 59v.
Niin sanottiin meilläkin.
Niinpä aina kun olin tehnyt jotakin arveluttavaa, menin enoni jyhkeän kirjoituspöydän alle, koska arvelin että se suojaa kiveltä kun on niin jykevää tekoa.
Jostakin syystä sitten vanhemmat aina arvasivatkin, koska olin tehnyt kepposia 🤦♀️
Tajusin että eri puolilla maailmaa ihmiset toki puhuvat syystä tai toisesta eri kieliä, mitä pidin hiukan erikoisena koska kaikki maailman ihmisethän toki ajattelevat päänsä sisällä "suomeksi", eli kaikilla ja kaikkialla ajattelu tapahtuu aina suomenkielellä! Ihmettelin hiukan, että koska kaikki automaattisesti hoitavat ajattelun jo valmiiksi suomeksi, niin miksi eivät puhukkin sitten suomea. Mielestäni oli jonkinlaista tuhlausta aina kääntää se suomenkielellä tapahtuva ajettelu jostain mystisestä syystä eri vieraille kielille! En ole vieläkään täysin vakuuttunut, että tuo uskomukseni ei pitäisi paikkaansa!