Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2642)

Vierailija
2261/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä luulin että vauvat haettiin kaupasta. Kuulemma vedin hirveät kilarit siitä kun äiti ei hakenu r-kioskilta mulle pikkusisarusta.

Vierailija
2262/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että on olemassa vain kaksi kieltä, suomenkieli ja joku toinen kieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin pienenä, että jos en ole kiltisti, Jumala heittää tulikuuman tiiliskiven mun päälle. Uskoin ja pelkäsin tätä monta vuotta. Oon ilmeisesti ollut kiltisti, kun ei vieläkään ole sitä tapahtunut. 59v.

Vierailija
2264/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Kekkonen on sukunimi.

Mulle 60luvulla ei ollut kuin yksi Kekkonen.

Vierailija
2265/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin ja luulin että uutistenlukijasetä sanoi aina iltauutisissa ensin "Flofton". Joskus myöhemmin yläasteella ruotsintunneilla tajusin että se olikin God afton.

Vierailija
2266/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoin ja luulin että uutistenlukijasetä sanoi aina iltauutisissa ensin "Flofton". Joskus myöhemmin yläasteella ruotsintunneilla tajusin että se olikin God afton.

Kiva kuulla että jollain muullakin näin :D

Vierailija
2267/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yli kymmenen vuotiaaksi saakka, että kun autossa vetää käsijarrusta, auton alla on samanlainen jarru, kuin Stiga kelkassa. Ihmettelin aina, että miten asfaltti ei kärsi..

Vierailija
2268/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kuulin kuofton. Melkein kohdalleen. :) Toinen oli Lottoarvonnoissa kuultu resultat sju rätt är. Sekin oli mulle aina jotain siansaksaa tyyliin resultatetsuurettee. 

Vierailija
2269/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan nähnyt naisen tupakoivan kunnes näin kaverin äidin polttavan pikkusikaria ja ihmettelin asiaa kaverille. Hän vastasi, että ei se aina polta, vain silloin kun on kännissä. Opinpa kaksi uutta asiaa. Ei meilläpäin yleensä naiset polttaneet eivätkä varsinkaan olleet kännissä. 60-lukua elettiin tuolloin ja maaseudulla.

Vierailija
2270/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaupungilla oli kampaamoita , joiden nimi oli tyyliin  "Salon Marianne", niin luulin, että Salon on genetiivi sukunimestä Salo. Eli että kyseessä ovat Marianne Salo-nimisen henkilön yritys. Ihmettelin, miksi Salo-sukunimisillä on niin paljon yrityksiä. 

Minä taas luulin niitä saluunoiksi, tykkäsin katsella lännenleffoja ja niissähän saluunan oven päällä lukee saloon, arvelin Suomessa olevan tapana jättää yksi kirjain pois.

Vierailija
2271/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silli ja oliivi ovat luonnostaan suolaisia. Hävettää tunnustaa että luulin näin aika pitkään...

Viisi vuotta vanhempi broidini keksi milloin mitäkin juttuja, joita kertoi minulle ja minä tietenkin uskoin. Kerran hän väitti meriveden olevan suolaista siksi, koska siellä ui niitä suolaisia sillejä.

Vierailija
2272/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lion muroja syömällä hauis kasvaa. Aloin kauhistelemaan ja tutkimaan päivittäin hauiksen kasvua ja koin ilmeisesti, että muroilla vaikutuksia hauiksen kokoon oli. Lion murojen syöminen sitten tästä syystä päättyi.

Vierailija
2273/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihme kirjoitti:

Kuvittelin että kodissamme olleen isohkon putkiradion sisällä on oikeasti pieniä ihmisiä ja että uutistenlukija istuu siellä nojatuolissa lukemassa.

Vitsit, vihdoinkin hengenheimolainen. Isä purki radion, näyttääkseen mitä siellä siellä sisällä on.

Vierailija
2274/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että auringonpimennyksessä aurinko sammuu kokonaan ja tulee maailmanloppu

Vierailija
2275/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin myös että kissat ovat tyttöjä ja koirat poikia.

Myös minä ajattelin kissojen olevan tyttöjä ja koirien poikia.

Vierailija
2276/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki moottoripyöräilijät ovat rikollisia.

Vierailija
2277/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mummoni olivat molemmat Karjalasta, joten luonnollisesti luulin että kaikki mummot tulevat Karjalasta.

Jääkiekkoa televisiosta katsottaessa kuuli usein kommentin että esim. "Selänteen ketju jäällä...", jolloin luulin että ko. pelaajan (kaula)ketju oli tippunut jäälle. Ihmettelin miten niiltä voi koko ajan tippua kaulaketjuja sinne.

Vierailija
2278/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että kaikki aikuiset on viisaita ja kivoja. Mutta eihän ne ole.

Vierailija
2279/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin lapsuuteni 80-luvulla ja silloin vielä kouluikäisenä lapsena luulin, että lappalaiset/saamelaiset ovat vaan jotain satuolentoja, syystä, että olin saanut kuulla heistä vain saduissa, esim. Sampo Lappalainen.

En muista alkoiko ala-asteella historian tunnit millä luokalla, mutta Suomen historiaan tutustuessani oloni oli jotenkin huijattu, että miksei kukaan ollut aiemmin kertonut, että Suomessa asuu oikeasti saamelaisia?

Vertailuna vaikka se, että olin lukenut ja kuullut satuja Hiawathasta ym., silti tiesin, että niillä saduilla on todellinen tausta ja Amerikassa on oikeasti intiaanikansoja, koska olin nähnyt aiheesta juttuja televisiosta ja lehdistä.

Oliko 80-luku vielä sellaista, ettei medioissa ollut esillä Pohjois-Suomen asiat ja saamelaisten kulttuuri, vai miten oikein olen ollut tuollaisessa pimennossa..?

Vierailija
2280/2642 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että jos ulkohuussin reijästä katsoo sinne kakkaläjään niin silmiin tulee näärännäppyjä, eli sellaisia pieniä kipeitä patteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä