Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäkö viides lapsi vaiko ei? Pattitilanne...

Vierailija
26.07.2016 |

Meillä on tällä hetkellä neljä lasta, joukossa yhdet kaksoset, nuorin 5v eli elämä on jossain määrin helpompaa, joskin esikoisen teini-ikä vie kyllä välillä voimia.

Päätettiin aikoinaan, kun kuopukselle annettiin lupa tulla, että hän jää meidän viimeiseksi lapseksi. Sterilisaatiosta on ollut puhetta ja nyt kun oltiin vihdoin päästy yksimielisyyteen siitä kumpi siihen menee niin mies onkin alkanut puhua, että haluais vielä yhden lapsen ennen sterilisaatiota.

Mies on osallistunut hyvin jokaisen lapsen hoitamiseen ja kasvatukseen. Jäi kuopuksen kanssa kotiin tämän ollessa 4kk, koska minä olin jokin aika ennen raskautta aloittanut yritystoiminnan enkä voinut olla kotona kun ihan sen pakollisen.

Kaikki raskauteni ovat sujuneet hyvin, ei ole ollut juuri mitään ongelmia tai vaivoja. Vauva-ajat on myös olleet tavallaan helppoja, vauvat ei ole mitenkään älyttömästi valvottaneet. Kaksosten kanssa oli aavistuksen rankempaa, kun he eivät yrityksistä huolimatta menneet samaan rytmiin. Tietenkään tähänkään ei voi sataprosenttisesti luottaa, että tälläkin kertaa kaikki sujuisi hyvin. Ikäkin tuonee omat ongelmansa ja haasteensa jo ihan raskaaksi tulemiseenkin.

Mies siis tosiaan haluaisi vauvan, minä en välttämättä. Olen onnellinen näistä nykyisistä lapsista ja toisaalta ei vaan jaksais tavallaan alottaa alusta yöheräilyineen kaikkineen. Uskon, että mies olisi varmasti yhtä osallistuva isä niin kun on tähänkin saakka ollut. Taloudellisestikin meillä olisi varaa vielä yhteen lapseen.

Miten tällaisessa tilanteessa voi tehdä päätöksen tuleeko vielä yksi lapsi vai ei? Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä päätitte ja miksi?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta helppoa se, että jos sinä et halua niin lasta ei hankita. Itse en ainakaan miehen mieliksi alkaisi lapsen tekoon. Sen verran isosta asiasta kyse ettei tuollaiseen suostuta toisen mieliksi.

Vierailija
2/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hitossa: johan teillä on kaksi liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos tulee viides ja kuudes kerralla?

Vierailija
4/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,kannattaa nyt harkita ja jutella eikä kysellä sitä täällä.

Meillä 4 lasta ja viides saa tulla jos on tullakseen,ollaan siitä miehen kanssa yksimielisiä.Toisaalta jos sinä haluaisit joustaisiko mies?Suuri päätös ja toisaalta melko lopullinen...pystyttekö ottamaan harkinta aikaa?

Vierailija
5/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hitossa: johan teillä on kaksi liikaa!

No eihän ole, justhan on valitettu, että vauvoja syntyy niin vähän, että ihan hyvin voi tehdä.

No joo, mutta aiheeseen. Mä voisin ehkä suostua miehen mieliksi, jos mies hoitais lasta sen vauva-ajan jne. Tai kai sekin olis yks vaihtoehto, että päätätte, että yritätte vauvaa jonkun tietyn ajan ja jos ei tärppää niin toinen menee sterilisaatioon. Ja jos taas tärppää niin sitten riippuen kummalle se sterilisaatio oli tarkotus tehä ni viimeistään vauvan synnyttyä.

Vierailija
6/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on tietysti mahdollista. Ei olisi katastrofi taloudellisesti ym, mutta tietysti paljon raskaampaa kun yhden vauvan kanssa.

ap

Vierailija
7/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne toisinpäin. Minä haluan kuudennen lapsen mutta mieheni ei missään nimessä halua. Hirveä tilanne kun itsellä vahva vauvan kaipuu ja mies odottelee rauhaisaa eloa isojen lasten kanssa. Tulevaisuuden suunnitelmat siis meillä kuin yö ja päivä.

Vierailija
8/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita pitää tehdä noin kauheasti?

Vierailija
9/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on tietysti mahdollista. Ei olisi katastrofi taloudellisesti ym, mutta tietysti paljon raskaampaa kun yhden vauvan kanssa.

ap

Ihana asenne!!!:) Tsemppiä päätökseen,kuulostaa kyllä siltä että et sinä kovin kielteisesti suhtaudu..;)

Vierailija
10/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä enää väljene, eli tee vaan!

Vierailija
11/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin,kannattaa nyt harkita ja jutella eikä kysellä sitä täällä.

Meillä 4 lasta ja viides saa tulla jos on tullakseen,ollaan siitä miehen kanssa yksimielisiä.Toisaalta jos sinä haluaisit joustaisiko mies?Suuri päätös ja toisaalta melko lopullinen...pystyttekö ottamaan harkinta aikaa?

On keskusteltu ja paljon. Ei vaan olla päästy yhteisymmärrykseen tämän suhteen. En mä näe täältä kyselyssä mitään pahaa, sais vähän muita näkökulmia, lopullisen päätöksen teemme tietysti me eikä tämä palsta.

En voi tietää varmaksi, mutta jos tilanne olisi niin päin, että minä haluaisin vielä yhden ja mies ei, niin luultavasti mies joustaisi. Ainakin, jos pystyisin ns. perustelemaan, miksi se yksi pitäisi tehdä ja miten se vaikuttaisi arkeemme jne. Mies on sanonut, että voisi tälläkin kertaa jäädä kotiin vauvan kanssa heti kun mahdollista ja hoitaa vauvaa suurimman osan jne. Uskon, että näin myös tekisi eikä vaan sano siksi, että suostuisin.

Jonkin verran varmaan pystytään tätä harkitsemaan ennen kun tehdään lopullinen päätös suuntaan tai toiseen. Ei kuitenkaan ihan loputtomiin, koska mulla alkaa olla jo ikää.

ap

Vierailija
12/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi koska ne on niin ihania. Miksi pitäisi tehdä vähemmän? En minä ainakaan lapsia tee niin että laskisin jotain oikeaa määrää.

Vierailija
13/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me on miehen kanssa aina haluttu useampi lapsi, minä vaan en ole varma haluanko enää viidettä (ja ehkä jopa kuudetta) lasta

ap

Vierailija
14/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihana asenne!!!:) Tsemppiä päätökseen,kuulostaa kyllä siltä että et sinä kovin kielteisesti suhtaudu..;)

En tosiaan ole mitenkään sillä linjalla, että se viides olisi ehdoton ei. Ja toisaalta nyt kun on jo helpompaa niin ei ihan hirveesti kiinnostais alottaa uudestaan sitä vauva-arkea.

ap

Vierailija
15/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity aiheeseen, mutta p**luni on ihan yhtä tiukka kun ennen synnytyksiäkin ja alakautta on kaikki syntyneet.

ap

Vierailija
16/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän sikiätte kuin kanit.

Vierailija
17/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt liity aiheeseen, mutta p**luni on ihan yhtä tiukka kun ennen synnytyksiäkin ja alakautta on kaikki syntyneet.

ap

Aina on näitä valopäitä jotka murehtii äitien alapäiden tilanteesta vaikka eivät todellisuudessa tiedä asiasta mitään.

Vierailija
18/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi koska ne on niin ihania. Miksi pitäisi tehdä vähemmän? En minä ainakaan lapsia tee niin että laskisin jotain oikeaa määrää.

Koska maailmassa on liikaa ihmisiä eivätkä luonnonvarat riitä kuin osalle. Oisko se hyvä syy jättää vähemmälle?

Vierailija
19/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa kumpi menee steriin? Ettei vain olisi kyse miehen pelosta sitä operaatiota kohtaan?

Vierailija
20/81 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pohdin minäkin. Sitten ei enää trvinnut kun kävi vahinko :) nyt rv 19 ja viides tulee joulukuussa. Tää on viimeinen enää en kyllä harkitsekaan kuudetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi