Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäkö viides lapsi vaiko ei? Pattitilanne...

Vierailija
26.07.2016 |

Meillä on tällä hetkellä neljä lasta, joukossa yhdet kaksoset, nuorin 5v eli elämä on jossain määrin helpompaa, joskin esikoisen teini-ikä vie kyllä välillä voimia.

Päätettiin aikoinaan, kun kuopukselle annettiin lupa tulla, että hän jää meidän viimeiseksi lapseksi. Sterilisaatiosta on ollut puhetta ja nyt kun oltiin vihdoin päästy yksimielisyyteen siitä kumpi siihen menee niin mies onkin alkanut puhua, että haluais vielä yhden lapsen ennen sterilisaatiota.

Mies on osallistunut hyvin jokaisen lapsen hoitamiseen ja kasvatukseen. Jäi kuopuksen kanssa kotiin tämän ollessa 4kk, koska minä olin jokin aika ennen raskautta aloittanut yritystoiminnan enkä voinut olla kotona kun ihan sen pakollisen.

Kaikki raskauteni ovat sujuneet hyvin, ei ole ollut juuri mitään ongelmia tai vaivoja. Vauva-ajat on myös olleet tavallaan helppoja, vauvat ei ole mitenkään älyttömästi valvottaneet. Kaksosten kanssa oli aavistuksen rankempaa, kun he eivät yrityksistä huolimatta menneet samaan rytmiin. Tietenkään tähänkään ei voi sataprosenttisesti luottaa, että tälläkin kertaa kaikki sujuisi hyvin. Ikäkin tuonee omat ongelmansa ja haasteensa jo ihan raskaaksi tulemiseenkin.

Mies siis tosiaan haluaisi vauvan, minä en välttämättä. Olen onnellinen näistä nykyisistä lapsista ja toisaalta ei vaan jaksais tavallaan alottaa alusta yöheräilyineen kaikkineen. Uskon, että mies olisi varmasti yhtä osallistuva isä niin kun on tähänkin saakka ollut. Taloudellisestikin meillä olisi varaa vielä yhteen lapseen.

Miten tällaisessa tilanteessa voi tehdä päätöksen tuleeko vielä yksi lapsi vai ei? Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä päätitte ja miksi?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä varaa kasvattaa ja kouluttaa noin monta lasta?

On heillä, he ovat rikkaita. Joka viestissä ap korostaa varakkuutta, ei ole katsos rahasta kyse.

No ei kyllä minusta erityisesti korosta. Monet kommentoijat on kysyneet onko varaa niin pitäiskö niihin vastata sit jotain puuta heinää vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi