Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aupair Ukrainasta ja sairaskuluvakuutus

Vierailija
25.07.2016 |

Olen käynyt keskusteluja ukrainalaisen pojan kanssa, että hän tulisi meille aupairiksi. Lain mukaan meille syntyy työsuhde ja minun pitäisi ottaa tapaturmavakuutus. Lisäksi hän ei ole sairaskuluvakuutuksen piirissä, koska tulee EU:n ulkopuolelta. Soitin vakuutusyhtiöön ja he sanoivat, etteivät myönnä vakuutusta. Mitä tässä voi tehdä? Miten olette toimineet? Onko parasta ottaa vaan EU:n sisältä? Tässä on nimittäin se puoli, että poika puhuu hyvää suomea ja se tietenkin olisi helpompaa lasten kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistosta saat neuvot miten asia etenee laillisesti. Aika paljon tulee aupaireja aasianmaista ja mun käsitteeksäni aikaisemmin oli se ero että EU:n sisältä oleva pystyi olemaan aupairina teillä vaikka 5vuotta mutta EU:n ulkopuolelta tullut sai olla vain vuoden, mutta tästä on jo aikaa. Asiat voi muuttua.

Vierailija
2/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, eli ei tarvitse maksaa sairaskuluvakuutusta. Entä jos aupair sairastuu tai sattuu tapaturma?

ap

Vierailija
5/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset lääkäriasemat palvelevat laskua vastaan. Samoin keskussairaalat, mutta niistä tulee sitten jo isompi lasku.

Vierailija
6/6 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, näin kai se menee. Harkitsen vielä, onko helpompi ottaa aupair EUsta. Tuo saattaa tulla todella kalliiksi.