Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla outoja fobioita?

Vierailija
25.07.2016 |

Itse pelkään kosketusta. Tälle on joku monimutkainen nimikin. En tykkää koskea kehenkään, mutta perheenjäsenet ja lapset on pahimpia. Paljaan ihon kosketus on kamalin, mutta paksujen talvitakkienkin läpi se on karseaa. Ihoa polttelee kummasti, tulee ällöttävä olo ja pakokauhu. Kätteleminenkin aiheuttaa pientä huimausta. Inhoan myös semmoisten esineiden koskemista, joihin joku muu on juuri koskenut. Tulee tosi hauskaa, kun mun pitäisi taas käydä lääkärissä ja lääkärin pitää koskea... Ihmiset kuvittelee usein, että mulla on bakteerikammo, mutta se on hyvin kaukana totuudesta.

Tämä rajoittaa elämää jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin luulisi. Välttelen ruuhkia, tiedän kaupungin keskustan vähäväkisimmät kävelyreitit, kävelen paljon, koska bussissa ahdistaa, eikä ole autoa, mua ei saa halata (moni halaa kuitenkin väkisin), lääkäriin en helpolla mene. Pesen käsiä paljon, jotta pääsisin eroon siitä tunteesta, että olen "epäsuorasti" koskenut vaikka kehen. Saan välillä käsiin ihottumaa sen pesemisen takia. Kumma kyllä, mulla on ollut parisuhteita, mutta exä tosiaan sitten jätti, kun en enää kyennyt seksiin. Rakastuessa pystyn koskemaan, mutta kun exällä oli meikkiä tai se näytti muuten jotenkin vieraalta, en enää voinut. Se on kai aika tyypillistä, että tämä fobia on vähän valikoiva. Yleensä kai pelätään vain toisen sukupuolen edustajien kosketusta.

Sellasta elämää. :D Mitä fobioita teillä on?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään raskaana olevia naisia. Niin typerää kuin se onkin, pelkään että joku alkaa synnyttämään ja joudun katsomaan. Jokin tuskasta mongertavissa, puuskuttavissa ihmisissä on vain niin eläimellistä ja brutaalia etten kestä sitä. Pelko rajoittaa elämää ainakin niiltä osin etten voi katsoa ohjelmia joissa on raskaana olevia naisia (synnyttävät kuitenkin) enkä missään nimessä tahdo itse raskaaksi. Häpeän pelkoani niin paljon etten halua siihen apua enkä halua puhua siitä kellekään.

Vierailija
42/46 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään Avaruusolioita. En kaiken näkösiä, koska star warssin oon nähny kokonaan eikä se aiheuta semmosta tunnetta. Mun on tosi vaikee selittää sitä. Jäädyn jotenkin ja tulee semmon puristuksen tunne rintaan ja en vaan pysty katsomaan sitä. Kaikista pahin on ET se hirveen näkönen ne silmät, pitkät sormet ja se väri. Oon pelänny sitä jo 8 vuotta. Onneks nään sen vaan 0-2 vuodes kun se hyppää telkkarista esiin. En vaan kestä sitä. Toinen avaruusolio on Indiana Jonesin 4 osassa. Mulla on hirvee ongelma ku en pääse eroon noista koskaan. Sekin on vielä kun on olemassa kaiken näköisiä ja niitä on niin monta. Eikä ikinä tiedä mistä semmosia tulee. Youtubee katon paljon niin sieltä hyppää välillä tai kun etin jotain leffaa vuokraamosta niin terve. Toivon et kukaan muu ei pelkää ku minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikammo. En nykyään töissä hätkähdä haavoista ja verestä, pystyn jopa siirtämään potilaalle verta ja pitelemään vähän aikaa veripussia kädessäni. En kuitenkaan haluaisi lämmitellä veripussia paidan alla, kuten jotkut tekevät. Kykenisin ottamaan verinäytteen, mutta sitä ei nykyisessä työpaikassani tarvitse tehdä. Pystyn kanyloimaan.

Kuitenkin vielä kammoan lukea teoreettista tekstiä vaikka verenkierrosta ja sydämen toiminnasta ja ajatus veren luovuttamisesta kauhistuttaa. Ikinä en söisi mitään, missä on käytetty verta. Mutta joo. Oli tää Verikammo huomattavasti pahempi ennen kuin opiskelin sairaanhoitajaksi.

Enkä ole trolli.

Vierailija
44/46 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös pelkään ilmapalloja ihan älyttömästi. Jos samassa tilassa on ilmapallo mua alkaa ahdistamaan ja se ahdistus on tosi voimakasta. Oon pelännyt ihan lapsesta asti, vähän tuntuu hölmöltä näin aikusena mutta minkäs teet.

Vierailija
45/46 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa "Common suriname toad giving birth". Poikaset syntyvat emon selasta!

Isi-sammakon selästä

Vierailija
46/46 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään puskista hyökkääviä villipeniksiä. Tämän takia en uskalla liikkua metsässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi