Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, vela, onko sinulla itsestä riippuvaisia kotieläimiä?

Vierailija
24.07.2016 |

Miten velan elämä käy yksiin sellaisten kanssa?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

:DDDD oivoi, ottaako noin koville kun oma vapaus on menetetty? Ethän sä nyt voi edes verrata arkea kakaroiden ja lemmikkien välillä.

Sun hymiöt ei muuta faktoja mihinkään. Lemmikkivela ei ole mikään vapaa ihminen menemään ja tulemaan.

Niinkö? Kyllä mä vaan olen elämääni elänyt ihan samalla tapaa mitä ennen kissaa. Fakta on se, että sinä et voi mennä ja tulla miten haluat, koska olet päättänyt lapsia hankkia. Minä velana voin.

Sulta pitäisi ottaa kissa pois. t. kissaihminen

Vierailija
62/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minulla ei ole juuri nyt, mutta sitten kun asun omakotitalossa, haaveilen sinikelta-arasta, colliesta, belgianpaimenkoirasta, ankoista ja kanoista. En tajua lapsen ja eläimen vertailusta keskenään, onko pointti siinä että kummastakin olen vastuusta? No, niin olen aika monesta muustakin asiasta.

Ei,kyse on siitä että elukka on lapsen korvike.

Niin on lapsiperheilläkin muutakin vastuullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin vela mulla oli kissoja.Ihania,rakkaita.Mä rakastin niitä niiin paljon että kukaan ei rakasta mitään niin paljon!!!En ikinä halunnut lapsia,ällöjä,huutaa.Hyi hyi

Sit tuli vauvat ja ne sekopää kissat jotka oli tottuneet vain aikuisiin lähti.Nyt on sellainen kissa jota lapsetkin voi paijata.

....et näin...

Ja se rakkaus niihin kissoihin ei ollut yhtään mitään muuta kuin lapsen hölmöyttä.

Mä ainakin rakastan mun kissaa kuten lastani.Paitsi et vihaan lapsia.n18

Vierailija
64/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

Logiikkasi ontuu pahasti. Esimerkkinä serkkuni jonka suuri intohimo lapsesta asti on ollut hevoset, ei hankkinut lapsia jotta on vapaa viettämään vaikka 3 viikkoa yhteen,menoon tallilla hevosten parissa. Se on sitä lapsettoman vapautta että voi käyttää aikansa siihen mitä rakastaa. Itse käytän aikani ja rahani matkusteluun,koska se tuottaa minulle eniten iloa.

Se eläinhän vaatii sen sun serkun huomion. Ei e pärjää yksin. Mitä vapautta se on?

Johan sen sanoin, vapautta käyttää aikansa siihen mitä rakastaa eli serkkuni tapauksessa hevoset. Ja jos et vieläkään ymmärtänyt niin hänellä ei ole velvollisuuksia kotona jotka rajoittaisivat sitä hevosten kanssa puuhailua.

Sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää, mistä asiassa on edes kyse. Sinulle löytyy varmasti joku hevoshullufoorumikin.

No kerrohan sitten mistä vapaaehtoisessa lapsettomuudessa on kyse.

Sinun. Serkkusi. Hevosesta. Tehdään. Makkaraa. Jos. Hän. Ei. Hoida. Sitä. Hevonen on täysin riippuvainen hänestä ja hän hevosesta, jos haluaa sen voivan hyvin. Niin kuin ilmeisesti haluaa. Hän ei ole velojen mainostama villi ja vapaa tekemään, mitä milloinkin haluaa pitkiäkin ajanjaksoja kerrallaan, lähtemään ja lentämään, reppureissailemaan ja mökkilomailemaan, kaupunkilomailemaan ja matkailemaan, viettämään all-exclusicea Jamaikalla ja kiipeilemässä Andeilla.

Tunnetko sinä siis tuon serkun? Siis tiedätkö sinä, että hän haluaisi lähteä ex tempore reppureissaamaan Andeille tai all-exclusivelle Jamaikalle?

Minä sain sellaisen kuvan, että hän haluaa viettää vapaa-aikansa hevosten kanssa ja koska lapsettomuus vapauttaa hänet tekemään niin, niin eikö hän juuri sitten ole sellainen vapaa vela, joka voi käyttää aikansa kuten haluaa sen käyttää?

Vierailija
65/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDD oivoi, ottaako noin koville kun oma vapaus on menetetty? Ethän sä nyt voi edes verrata arkea kakaroiden ja lemmikkien välillä.

Sun hymiöt ei muuta faktoja mihinkään. Lemmikkivela ei ole mikään vapaa ihminen menemään ja tulemaan.

Niinkö? Kyllä mä vaan olen elämääni elänyt ihan samalla tapaa mitä ennen kissaa. Fakta on se, että sinä et voi mennä ja tulla miten haluat, koska olet päättänyt lapsia hankkia. Minä velana voin.

Sulta pitäisi ottaa kissa pois. t. kissaihminen

Ahaa, miksi? Meitä on tässä taloudessa kaksi ihmistä, jos nyt kuvittelet että kissa on aina yksin. Niin ja toisen ajattelin hankkia, tämä varmasti piristi päivääsi.

Vierailija
66/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt taas ap ahdistuu kun ihmiset elävät elämäänsä niinkuin haluavat :D 

Vierailija
67/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta avuton ihmislapsi on sama kuin kotieläin, niin päässäsi on jotain todella pahasti vialla. 

Vierailija
68/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta avuton ihmislapsi on sama kuin kotieläin, niin päässäsi on jotain todella pahasti vialla. 

Sulla on vaikea ymmärtää pointtia vaikka se on hakattu kymmeniin päihin tänään. Parempi ettet osallistu enää. Lue vaikka joku kirja, sellanen värityskirja.

Vierailija
69/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt taas ap ahdistuu kun ihmiset elävät elämäänsä niinkuin haluavat :D 

Eläkööt, kunhan lopettavat valehtelun. Mutta se on sinusta varmaankin juuri sitä elämistä miten haluaa, valehtelu.

Vierailija
70/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eläimet voi jättää työpäivän, illanvieton yms. ajaksi kotiin eikö niitä tarvitse raahata joka paikkaan mukaan. Koiran opettaminen yksinoloon kestää viikon, lapsen 10 vuotta...

Vierailija
71/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koira :) Ja kun siitä aika jättää, ei vähään aikaan tule toista. Ei koira kovin paljon rajoita, mutta jossain määrin esimerkiksi matkustelua kyllä, koska hoitopaikka on ensin löydettävä. Muttei koira ole mitenkään verrattavissa lapsen tuomaan vastuuseen. Koira ei ole myöskään lapsen korvike. Koira on lemmikki, lapsi on suurinta vastuuta mitä olla saattaa, ja useita vuosia, ja tästäkin huolimatta pitää aina ymmärtää lapsen olevan ihminen, oma yksilönsä, jota ei voi omistaa.

Vierailija
72/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on tainnut mennä vela ja taloudellisesti riippumaton sekaisin. Ei velakaan voi tuosta noin vain lähteä lomalle koska on muita velvoitteita mm. työ. Taloudellisesti riippumaton voi vaikka tänään lähteä kuukaudeksi litkimään viiniä Italiaan koska ei ole sidottu muiden (esim. työnantaja) laatimiin aikatauluihin.

Vierailija
73/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kissaa. Voisin nyt vaikka lähteä baariin ja tulla aamulla takas, eikä eläinsuojelu ottais kisuja huostaan. Esim. tämmönen ero on lemmikeillä ja lapsilla :)

Vierailija
74/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, hoidin hyvin ja rakastin niiden elämän loppuun asti. Enää en ota lemmikkejä enkä tee lapsiakaan samasta syystä, nyt saan olla loppuelämäni vastuussa vain itsestäni.

Vierailija
75/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, ap, mistä minä sinun mielestäsi valehtelen, kun en ole tehnyt lapsia sen vuoksi, että en pidä lapsista?

Nro 5

Vierailija
76/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Ap. Olen vela ja minulla on koira. Minulle vapautta ilman lapsia on lähteä koiran kanssa vaikka viikoksi Lappiin. Vaellamme yhdessä ja tämä on sitä mitä rakastan. Koirani on minusta riippuvainen, totta. Elämäni pyörii koiran ympärillä koska se on sitä mitä minä rakastan.

En voi lähteä Jamaicalle koska rahani eivät riitä ja en nyt oikeasti sinne edes halua. Viikonloppuna on agility-kisat 20 kilometrin päässä ja sinne haluan. Väität tuntevasi minut ja mitä minä haluan. Olen vapaa tekemään sitä mitä rakastan eli harrastamaan koirani kanssa. Tätähän sinä et koskaan halua ymmärtää.

Vierailija
77/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas Ap. Olen vela ja minulla on koira. Minulle vapautta ilman lapsia on lähteä koiran kanssa vaikka viikoksi Lappiin. Vaellamme yhdessä ja tämä on sitä mitä rakastan. Koirani on minusta riippuvainen, totta. Elämäni pyörii koiran ympärillä koska se on sitä mitä minä rakastan.

En voi lähteä Jamaicalle koska rahani eivät riitä ja en nyt oikeasti sinne edes halua. Viikonloppuna on agility-kisat 20 kilometrin päässä ja sinne haluan. Väität tuntevasi minut ja mitä minä haluan. Olen vapaa tekemään sitä mitä rakastan eli harrastamaan koirani kanssa. Tätähän sinä et koskaan halua ymmärtää.

Käy lukemassa velaketjuja yleensä, niitä löytyy kyllä, ja katso, mitä he kertovat tekevänsä/harrastavansa ja miten vapaita heidän päivänsä ovat ja kuinka vapaita he ovat ja se jo monesti lueteltu fantasiaketju elämän mahdollisuuksista. Se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että heillä ei ole lemmikkejä. Ei voi olla, tai he ovat hirviöitä, jotka pitäisi ampua tavatessa. Koska niin monilla kuitenkin on, nämä velat valehtelevat. Ymmärsitkö? Sitä ei sinun yksittäistapauksesi muuta miksikään. Ymmärsitkö vieläkään?

Vierailija
78/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärsitkö, ymmärsitkö". Sinä, 77, et tunnu ymmärtävän, mitään, mistään.

Vierailija
79/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy lukemassa velaketjuja yleensä, niitä löytyy kyllä, ja katso, mitä he kertovat tekevänsä/harrastavansa ja miten vapaita heidän päivänsä ovat ja kuinka vapaita he ovat ja se jo monesti lueteltu fantasiaketju elämän mahdollisuuksista. Se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että heillä ei ole lemmikkejä. Ei voi olla, tai he ovat hirviöitä, jotka pitäisi ampua tavatessa. Koska niin monilla kuitenkin on, nämä velat valehtelevat. Ymmärsitkö? Sitä ei sinun yksittäistapauksesi muuta miksikään. Ymmärsitkö vieläkään?

Rakas Ap. Ei, en ymmärtänyt. Olenko minä nyt valehtelija vai yksittäistapaus?

Vierailija
80/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nähdään vain oman elämän rajoittajana, niin silloin lasta ei missään nimessä pidä tehdä.

Keskittykää vain siihen peilikuvaanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan