Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, vela, onko sinulla itsestä riippuvaisia kotieläimiä?

Vierailija
24.07.2016 |

Miten velan elämä käy yksiin sellaisten kanssa?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koira eikä se mielestäni rajoita elämääni kuten lapsi. Olen voinut jättää sen pennusta asti yksin kotiin työpäivän ajaksi. Se lähtee mukisematta ulos kelillä kuin kelillä, ei ruinaa tavaroita tai kiukuttele mistään, syö mitä tarjotaan, ei valvota öitä, ei herätä jos haluan nukkua myöhään ja viihtyy hyvin yksinäänkin. Rajoittavaa? Ei minusta.

Vierailija
22/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Sorry, en ymmärrä kysymystä. Meillä on kissoja. Elämä käy aivan loistavasti yksiin niiden kanssa, miksei kävisi?

Eli elämäsi ei olekaan niin vapaata kuin velat antavat ymmärtää. Et voi tulla ja mennä miten huvittaa.

...on vapaa tekemään itselle mieluisia asioita? Ei velakaan ole vapaa kuitenkaan tekemään ihan mitä vaan niin kauan kuin meillä on lait ja tietyt fyysiset rajoitteet, esim. lentämään ei pysty, vaikka olisi miten vapaa tekemään mitä huvittaa. töissäkin pitäisi useimpien käydä.

Ilman lapsia on vapaa keskittymään täysin niihin lemmikeihin. Tai vapaa nauttimaan elämästä omilla ehdoilla. Mitä erikoista tässä on? Aloittaja on ilmeisesti olevinaan hyvinkin näppärä kökkölogiikallaan.

Vierailija
24/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minun elämääni työnteko rajoittaa huomattavasti enemmän kuin elukat.

Vierailija
25/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

Vierailija
26/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Ap siis teki ensin ketjun, jossa kysyi lapsettomuuden parhaita puolia. Monen vastaus oli "vapaus". Nyt ap sitten yrittää todistella, että ei se vapaus voi millään olla, kun monella vapaaehtoisesti lapsettomalla on eläimiä hoidettavanaan.

Mitä ihmettä, ap, oikein ajat takaa? Mikä vastaus sinua miellyttäisi?

Vierailija
27/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No hei naapuri, minä tässä! Kuule, jään yöksi kaverille. Ehtisitkö käydä ruokkimassa lapseni ja muutenkin katsomassa että kaikki on kotona ok?"

(Onneksi valitsin kissat kakaroiden sijaan :) )

Vierailija
28/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Sorry, en ymmärrä kysymystä. Meillä on kissoja. Elämä käy aivan loistavasti yksiin niiden kanssa, miksei kävisi?

Eli elämäsi ei olekaan niin vapaata kuin velat antavat ymmärtää. Et voi tulla ja mennä miten huvittaa.

...on vapaa tekemään itselle mieluisia asioita? Ei velakaan ole vapaa kuitenkaan tekemään ihan mitä vaan niin kauan kuin meillä on lait ja tietyt fyysiset rajoitteet, esim. lentämään ei pysty, vaikka olisi miten vapaa tekemään mitä huvittaa. töissäkin pitäisi useimpien käydä.

Ilman lapsia on vapaa keskittymään täysin niihin lemmikeihin. Tai vapaa nauttimaan elämästä omilla ehdoilla. Mitä erikoista tässä on? Aloittaja on ilmeisesti olevinaan hyvinkin näppärä kökkölogiikallaan.

Ilman lemmikkejä ja muita siteitä elää omilla ehdoillaan. Kirjoittaja on ilmeisesti olevinaan hyvinkin näppärä kökkölogiikallaan ja lentofantasioinneillaan.

Vierailija
29/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Ap siis teki ensin ketjun, jossa kysyi lapsettomuuden parhaita puolia. Monen vastaus oli "vapaus". Nyt ap sitten yrittää todistella, että ei se vapaus voi millään olla, kun monella vapaaehtoisesti lapsettomalla on eläimiä hoidettavanaan.

Mitä ihmettä, ap, oikein ajat takaa? Mikä vastaus sinua miellyttäisi?

Pieleen meni, Sherlock. Kunhan paljastan lemmikkivelojen valheet.

Vierailija
30/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Me velat, ihan kuten vanhemmatkin, ollaan yksilöitä. Ja ei, en minä saa mennä täysin vapaasti miten huvittaa. Enemmän kuin kissat, mun menemisiä ja tulemisia rajoittaa työ ja riittämättömät rahavarat. Mutta ei kauheasti haittaa. Omalla mökillä on parasta olla kodin lisäksi, ja molemmissa paikoissa myös kissat viihtyy hienosti.

Vierailija
31/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eläimiä. Yksi viherkasvi on, se pitäisi muistaa kastella parin viikon välein. Jos unohtuu, ei tarvitse selitellä asiaa sosiaaliviranomaisille.

Vierailija
32/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

Logiikkasi ontuu pahasti. Esimerkkinä serkkuni jonka suuri intohimo lapsesta asti on ollut hevoset, ei hankkinut lapsia jotta on vapaa viettämään vaikka 3 viikkoa yhteen,menoon tallilla hevosten parissa. Se on sitä lapsettoman vapautta että voi käyttää aikansa siihen mitä rakastaa. Itse käytän aikani ja rahani matkusteluun,koska se tuottaa minulle eniten iloa.

Vierailija
33/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No hei naapuri, minä tässä! Kuule, jään yöksi kaverille. Ehtisitkö käydä ruokkimassa lapseni ja muutenkin katsomassa että kaikki on kotona ok?"

(Onneksi valitsin kissat kakaroiden sijaan :) )

Se on juurikin näin!

Vierailija
34/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DDDD oivoi, ottaako noin koville kun oma vapaus on menetetty? Ethän sä nyt voi edes verrata arkea kakaroiden ja lemmikkien välillä.

Vierailija
35/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei urpo, onko sinulla liikaa vapaa-aikaa?

Vastaus kysymykseen riittää.

Oi anteeksi, en tiennyt ettei vastakysymystä saa esittää. Onko muita sääntöjä?

Onko tämä sinun tapasi keskustella ihmisten kanssa yleensäkin? Miksi et vastannut kysymykseen? Oletan kiertelystäsi ja kaartelustasi että sinulla on kotieläimiä, jotka ovat sinusta riippuvaisia niin kuin lapsetkin etkä olekaan villi ja vapaa.

Onko sinun tapasi keskustella "vastaus riittää?" Minulla ja miehelläni on lapsi, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Onko parempi mieli?

Vierailija
36/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikkasi ontuu pahasti. Esimerkkinä serkkuni jonka suuri intohimo lapsesta asti on ollut hevoset, ei hankkinut lapsia jotta on vapaa viettämään vaikka 3 viikkoa yhteen,menoon tallilla hevosten parissa. Se on sitä lapsettoman vapautta että voi käyttää aikansa siihen mitä rakastaa. Itse käytän aikani ja rahani matkusteluun,koska se tuottaa minulle eniten iloa.

Se eläinhän vaatii sen sun serkun huomion. Ei e pärjää yksin. Mitä vapautta se on?

Vierailija
37/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen kun itse tuli pyöräytettyä niitä lapsia?

Minulla ei vielä ole lemmikkejä kun ei olisi tarpeaksi aikaa ja tilaa niille. Otan kyllä joskus, ja esim. koira sitoo sopivasti. :)

Vierailija
38/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDD oivoi, ottaako noin koville kun oma vapaus on menetetty? Ethän sä nyt voi edes verrata arkea kakaroiden ja lemmikkien välillä.

Sun hymiöt ei muuta faktoja mihinkään. Lemmikkivela ei ole mikään vapaa ihminen menemään ja tulemaan.

Vierailija
39/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei urpo, onko sinulla liikaa vapaa-aikaa?

Vastaus kysymykseen riittää.

Oi anteeksi, en tiennyt ettei vastakysymystä saa esittää. Onko muita sääntöjä?

Onko tämä sinun tapasi keskustella ihmisten kanssa yleensäkin? Miksi et vastannut kysymykseen? Oletan kiertelystäsi ja kaartelustasi että sinulla on kotieläimiä, jotka ovat sinusta riippuvaisia niin kuin lapsetkin etkä olekaan villi ja vapaa.

Onko sinun tapasi keskustella "vastaus riittää?" Minulla ja miehelläni on lapsi, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Onko parempi mieli?

Olipa tiukassa vastaus. Säälin miestäsi ja lapsiasi, kun äiti vähän keskustelee.

Vierailija
40/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankutijankutijankutijankuti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi