Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, vela, onko sinulla itsestä riippuvaisia kotieläimiä?

Vierailija
24.07.2016 |

Miten velan elämä käy yksiin sellaisten kanssa?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei urpo, onko sinulla liikaa vapaa-aikaa?

Vastaus kysymykseen riittää.

Oi anteeksi, en tiennyt ettei vastakysymystä saa esittää. Onko muita sääntöjä?

Onko tämä sinun tapasi keskustella ihmisten kanssa yleensäkin? Miksi et vastannut kysymykseen? Oletan kiertelystäsi ja kaartelustasi että sinulla on kotieläimiä, jotka ovat sinusta riippuvaisia niin kuin lapsetkin etkä olekaan villi ja vapaa.

Onko sinun tapasi keskustella "vastaus riittää?" Minulla ja miehelläni on lapsi, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Onko parempi mieli?

Olipa tiukassa vastaus. Säälin miestäsi ja lapsiasi, kun äiti vähän keskustelee.

Sääli vaan, me alamme syömään :)

Vierailija
42/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen kun itse tuli pyöräytettyä niitä lapsia?

Minulla ei vielä ole lemmikkejä kun ei olisi tarpeaksi aikaa ja tilaa niille. Otan kyllä joskus, ja esim. koira sitoo sopivasti. :)

Et tiedä minusta mitään. Ota koira sitomaan ja palaa palstalle villinä ja vapaana elämään seikkailuja ja tekemään spontaaneja ulkomaanreissuja yms. kaikkea aikaa viepää, niin kuin palstavelat aina muistavat sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikin voi lopettaa tai antaa pois. Lasta ei.

No niin just! Ei muuta kuin koira piikille jos kyllästyttää! (?)

Vierailija
44/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

Logiikkasi ontuu pahasti. Esimerkkinä serkkuni jonka suuri intohimo lapsesta asti on ollut hevoset, ei hankkinut lapsia jotta on vapaa viettämään vaikka 3 viikkoa yhteen,menoon tallilla hevosten parissa. Se on sitä lapsettoman vapautta että voi käyttää aikansa siihen mitä rakastaa. Itse käytän aikani ja rahani matkusteluun,koska se tuottaa minulle eniten iloa.

Se eläinhän vaatii sen sun serkun huomion. Ei e pärjää yksin. Mitä vapautta se on?

Johan sen sanoin, vapautta käyttää aikansa siihen mitä rakastaa eli serkkuni tapauksessa hevoset. Ja jos et vieläkään ymmärtänyt niin hänellä ei ole velvollisuuksia kotona jotka rajoittaisivat sitä hevosten kanssa puuhailua.

Vierailija
45/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei urpo, onko sinulla liikaa vapaa-aikaa?

Vastaus kysymykseen riittää.

Oi anteeksi, en tiennyt ettei vastakysymystä saa esittää. Onko muita sääntöjä?

Onko tämä sinun tapasi keskustella ihmisten kanssa yleensäkin? Miksi et vastannut kysymykseen? Oletan kiertelystäsi ja kaartelustasi että sinulla on kotieläimiä, jotka ovat sinusta riippuvaisia niin kuin lapsetkin etkä olekaan villi ja vapaa.

Onko sinun tapasi keskustella "vastaus riittää?" Minulla ja miehelläni on lapsi, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Onko parempi mieli?

Olipa tiukassa vastaus. Säälin miestäsi ja lapsiasi, kun äiti vähän keskustelee.

Sääli vaan, me alamme syömään :)

Suosittelen myös syömistä keskustelusi sijasta, suu on täynnä.

Vierailija
46/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani pärjää hyvin yksin työpäiväni ajan ja jos haluan lähteä lauantaina baariin, voin jättää koiran kotiin. Tietääkseni lapsi viedään työpäivän ajaksi hoitoon eikä sitä voi jättää yksin kotiin kun itse lähdet baariin.

Olen töissä päiväkodissa, hoidan työpäivän ajan muiden lapsia enkä sitä enää kotona tahdo tehdä

Vierailija
47/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap, että harmittaa. Kyllä muakin harmittais, jos vapaus ois riistetty n. 18 vuodeksi ja sen lisäksi kroppa ois pilalla ja rahaa menis. Mut en viitti enempää piikitellä, koska säälin sua. En ikinä jaksaisi lapsia.

Vierailija
48/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat vuosikausia valehdelleet rajattomasta vapaudestaan tällä palstalla vaikka pitävät hoitoa vaativia kotieläimiä. Ehkä lohdutuksena yksinäiselle lapsettomuudelleen. Aika tekopyhää, sanoisin.

Logiikkasi ontuu pahasti. Esimerkkinä serkkuni jonka suuri intohimo lapsesta asti on ollut hevoset, ei hankkinut lapsia jotta on vapaa viettämään vaikka 3 viikkoa yhteen,menoon tallilla hevosten parissa. Se on sitä lapsettoman vapautta että voi käyttää aikansa siihen mitä rakastaa. Itse käytän aikani ja rahani matkusteluun,koska se tuottaa minulle eniten iloa.

Se eläinhän vaatii sen sun serkun huomion. Ei e pärjää yksin. Mitä vapautta se on?

Johan sen sanoin, vapautta käyttää aikansa siihen mitä rakastaa eli serkkuni tapauksessa hevoset. Ja jos et vieläkään ymmärtänyt niin hänellä ei ole velvollisuuksia kotona jotka rajoittaisivat sitä hevosten kanssa puuhailua.

Sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää, mistä asiassa on edes kyse. Sinulle löytyy varmasti joku hevoshullufoorumikin.

Vierailija
49/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap, että harmittaa. Kyllä muakin harmittais, jos vapaus ois riistetty n. 18 vuodeksi ja sen lisäksi kroppa ois pilalla ja rahaa menis. Mut en viitti enempää piikitellä, koska säälin sua. En ikinä jaksaisi lapsia.

Koita pysyä edes yksi viesti asiassa. Onko liikaa vaadittu? (Luulen, että olet juuri näitä lemmikkiveloja.)

Vierailija
50/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää, mistä asiassa on edes kyse. Sinulle löytyy varmasti joku hevoshullufoorumikin.

No kerrohan sitten mistä vapaaehtoisessa lapsettomuudessa on kyse.

Vierailija
51/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi hevosta, mutta toisaalta ne ovat osasty vapaaehtoiseen lapsettomuuteeni. Ei minulla ole aikaa millekkään lapselle kun kaikki aika menee hevosten kanssa.

Vierailija
52/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun. Serkkusi. Hevosesta. Tehdään. Makkaraa. Jos. Hän. Ei. Hoida. Sitä. Hevonen on täysin riippuvainen hänestä ja hän hevosesta, jos haluaa sen voivan hyvin. Niin kuin ilmeisesti haluaa. Hän ei ole velojen mainostama villi ja vapaa tekemään, mitä milloinkin haluaa pitkiäkin ajanjaksoja kerrallaan, lähtemään ja lentämään, reppureissailemaan ja mökkilomailemaan, kaupunkilomailemaan ja matkailemaan, viettämään all-exclusicea Jamaikalla ja kiipeilemässä Andeilla.

53/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole juuri nyt, mutta sitten kun asun omakotitalossa, haaveilen sinikelta-arasta, colliesta, belgianpaimenkoirasta, ankoista ja kanoista. En tajua lapsen ja eläimen vertailusta keskenään, onko pointti siinä että kummastakin olen vastuusta? No, niin olen aika monesta muustakin asiasta.

Vierailija
54/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö nyt oikein? Sua harmittaa kun velat ovat kertoneet nauttivansa vapaudestaan, ja nyt yrität epätoivoisesti etsiä mahdollisimman paljon vapautta rajoittavia tekijöitä velojen elämästä, jotta tajuaisivat pirulaiset lakata nauttimasta vapauksistaan? Tuottaako tämä taktiikka mielestäsi hyvääkin tulosta? Saatko tästä keskustelusta suuria onnistumisen tunteita?

Vierailija
55/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vela mulla oli kissoja.Ihania,rakkaita.Mä rakastin niitä niiin paljon että kukaan ei rakasta mitään niin paljon!!!En ikinä halunnut lapsia,ällöjä,huutaa.Hyi hyi

Sit tuli vauvat ja ne sekopää kissat jotka oli tottuneet vain aikuisiin lähti.Nyt on sellainen kissa jota lapsetkin voi paijata.

....et näin...

Ja se rakkaus niihin kissoihin ei ollut yhtään mitään muuta kuin lapsen hölmöyttä.

Vierailija
56/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,kyllä se koira kautta kissa on AINA lapsen korvike.Näin se vain menee.

Vierailija
57/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun. Serkkusi. Hevosesta. Tehdään. Makkaraa. Jos. Hän. Ei. Hoida. Sitä. Hevonen on täysin riippuvainen hänestä ja hän hevosesta, jos haluaa sen voivan hyvin. Niin kuin ilmeisesti haluaa. Hän ei ole velojen mainostama villi ja vapaa tekemään, mitä milloinkin haluaa pitkiäkin ajanjaksoja kerrallaan, lähtemään ja lentämään, reppureissailemaan ja mökkilomailemaan, kaupunkilomailemaan ja matkailemaan, viettämään all-exclusicea Jamaikalla ja kiipeilemässä Andeilla.

Hän on vapaa tekemään sitä mitä haluaa eli hoitamaan niitä hevosia!! Jos hänellä olisi lapsia hän ei pystyisi niitä hevosia pitämään koska aika ja raha ei siihen riittäisi. Ei kaikkien velojen tarvitse matkustaa pitkin maailmaa!

Vierailija
58/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDD oivoi, ottaako noin koville kun oma vapaus on menetetty? Ethän sä nyt voi edes verrata arkea kakaroiden ja lemmikkien välillä.

Sun hymiöt ei muuta faktoja mihinkään. Lemmikkivela ei ole mikään vapaa ihminen menemään ja tulemaan.

Niinkö? Kyllä mä vaan olen elämääni elänyt ihan samalla tapaa mitä ennen kissaa. Fakta on se, että sinä et voi mennä ja tulla miten haluat, koska olet päättänyt lapsia hankkia. Minä velana voin.

Vierailija
59/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö nyt oikein? Sua harmittaa kun velat ovat kertoneet nauttivansa vapaudestaan, ja nyt yrität epätoivoisesti etsiä mahdollisimman paljon vapautta rajoittavia tekijöitä velojen elämästä, jotta tajuaisivat pirulaiset lakata nauttimasta vapauksistaan? Tuottaako tämä taktiikka mielestäsi hyvääkin tulosta? Saatko tästä keskustelusta suuria onnistumisen tunteita?

Et ymmärtänyt oikein. Minua ei harmita pätkääkään. En ole epätoivoinen. Nämä velat vaan keulivat vapaudellaan, jota heillä ei ole. He ovat tekopyhiä. Tuloksista en tiedä, koska velat ovat näköjään a) tyhmiä tai b) hyvin, hyvin aggressiivisia ja defensiivisiä siitä, että asia otetaan yleensä esiin. En saa keskustelusta onnistumisen tunteita mainitsemistani syistä. Oliko muuta?

Vierailija
60/92 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihan varmasti koirani vaatii yhtä paljon aikaa, rahaa ja vastuunkantoa kuin siskoni lapsi :D Juuh...

P.s. Itse en ole vela siksi, että haluaisin aina tulla ja mennä miten huvittaa. Elämässäni on kuitenkin paljon tärkeitä asioita joista huolehtia, kuten parisuhde, työ, vanhemmat (ja koira!!). Olen vela, koska en halua lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme