Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten käytös julkisissa kulkuvälineissä

Vierailija
24.07.2016 |

Pakko avautua ihmisten junttimaisesta käytöksestä julkisissa(junat, bussit jne.)
Esim. pyörätuoleille ja vauvanvaunuille varatussa tilassa istua möllöttää 10hlön seurue, jolla ei ole pyörätuolia tai vaunuja. Tulen vaunujen kanssa ovesta, jään odottamaan ja katson seuruetta...ei mitään reaktiota...sitten pyydän heitä antamaan tilaa vaunuille; YKSI henkilö nousee vastahakoisesti. Istumme kaikki kuin sillit purkissa vaikka koko muu vaunu on tyhjä.
Kysyn, miksi ette menisi istumaan tuonne, missä on tilaa. Alkavat väitellä ja vauva alkaa itkeä...

Tuossa vain yksi esimerkki, kun ihmiset eivät osaa käyttäytyä...

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat sentään maksaneet matkasta, toisin kuin sinä.

Vierailija
2/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on ärsyttävää kun lapset itkevät julkisissa. Samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos olettamuksestasi, mutta minulla on kuukausikortti, sillä käyn viikot töissä julkisilla.

Ja maksoivat tai eivät, vaunuilla on etuoikeus vaunuosastolla, eikö...?

Vierailija
4/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos olettamuksestasi, mutta minulla on kuukausikortti, sillä käyn viikot töissä julkisilla.

Ja maksoivat tai eivät, vaunuilla on etuoikeus vaunuosastolla, eikö...?

Miksi käyt töissä, vaikka sulla on vauva? Ehkä se vauva itkee ikäväänsä tai ilosta kun vihdoinkin saa joskus nähdä äitiänsä.

Vierailija
5/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksoivat tai eivät, vaunuilla on etuoikeus vaunuosastolla, eikö...?[/quote Minä-minä-minä ja mun vaunut. Me ollaan etuoikeutettuja. minä-minä-minä....

Vierailija
6/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvihaaja. Ei kannata istua vaunuosastolle, jos itku häiritsee.

Vierailija
7/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on junttikansaa...

Vierailija
8/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAU/aUOSASTOLLE??? wtf?!  Onko teidän bussit jotain 100 metriä pitkiä jaettuna eri osastoihin: vaunut/tupakoitsijat/autot/koirat/alkoholitarjoilu.

Vierailija
9/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se vaunuosasto varataan myös matkalaukuille tms. Ne eivät siirry siit minnekään vaikka vaunut yrittäisivät sisään. Jos on isoja matkalaukkuja, jotka eivät mahdu kanssasi penkeille, ota taksi.

Vierailija
10/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin toiseen asiaan. Viimeksi junassa joku neiti suihkutti lakkaa tai jotain sellaista hiuksiin. Pikkuisen yskitti, vaikka ei astmaa tms minulla olekaan. Jollaillakin ei vain ole tilanne tajua eikä käytöstapoja.

Vierailija
11/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAU/aUOSASTOLLE??? wtf?!  Onko teidän bussit jotain 100 metriä pitkiä jaettuna eri osastoihin: vaunut/tupakoitsijat/autot/koirat/alkoholitarjoilu.

Tuota kutsutaan junaksi.

Vierailija
12/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se vaunuosasto varataan myös matkalaukuille tms. Ne eivät siirry siit minnekään vaikka vaunut yrittäisivät sisään. Jos on isoja matkalaukkuja, jotka eivät mahdu kanssasi penkeille, ota taksi.

Oikeasti ne laukut saa olla siinä. Tarkistettu on säännöistä. Terv. eräs joka kuljettaa jääkiekkovarusteita viikottain monet kerrat. 

Vierailija
13/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähijunat ovat pitkiä vaunuosastoineen.

Vierailija
14/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkabussissa varataan kaksi istuinta: toinen itselle, toinen tavaroille. Osa matkustajista joutuu sitten seisomaan käytävällä.

Vierailija
15/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuisin toiseen asiaan. Viimeksi junassa joku neiti suihkutti lakkaa tai jotain sellaista hiuksiin. Pikkuisen yskitti, vaikka ei astmaa tms minulla olekaan. Jollaillakin ei vain ole tilanne tajua eikä käytöstapoja.

Ei tosiaankaan. Viimeksi junassa yksi tyyppi leikkasi kynsiään. Ällötti. Sitten rupesi ällöttämään tosi pahasti, kun hän riisui sukkansa ja rupesi leikkaamaan varpaankysiään. Meinas yrjöt lentää.

Vierailija
16/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein onkin, etteivät siirry.

Se välikkö on varattu pyörätuoleille, matkalaukuille, isoille koirille, liikuntarajoitteisille, jopa VAUNUILLE.

Ruuhka-aikana siinä seisotaan.

Näin HKL. Viime kädessä toki kuski päättää, kuka pääsee kyytiin.

Vierailija
17/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää kun nousen bussiin ja vammaispaikalla istuu aina nuoria tai keski-ikäisiä, jotka eivät ole vammaisia saati raskaana, ja usein ovat vallanneet koko loosin kasseineen ja nyssyköineen ja mököttävät siinä naama älypuhelimessa tai tabletissa. Jos joudun vammaisena pyytämään tilaa paikkaan, joudun seisomaan kasseineni kauan käytävällä, kun odottelen että torvelikot kuulevat ja reagoivat pyyntööni -- siinä sitten kukaan bussiin tuleva ei pääse ohi ja odottelemme kaikki, että tyyppi saa pärstänsä irti älyvälineestään, tajuaa missä on ja saa ne pussukkansa siirrettyä.

Tietenkin nämä immeiset nousevatkin sitten ihan parin pysäkin päästä, jolloin joudun taas vähän ajan kuluttua nousemaan seisomaan uudestaan kassieni kanssa. Hehän ei voi mitenkään kysyä heti alussa, että menenkö kauas ja antaa suoraan sitä ikkunapaikkaa.

Vierailija
18/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa näkee älykkyyden tason laidasta laitaan.

Vierailija
19/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunupaikoille mahtuu kahdet vaunut ja tosi usein joku äiti tunkee vielä kolmannetkin vaunut ja tukkii käytävän. Joskus kuski käskee poistumaan, joskus ei

Vierailija
20/86 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ne laukut saa olla siinä. Tarkistettu on säännöistä. Terv. eräs joka kuljettaa jääkiekkovarusteita viikottain monet kerrat. 

Tämä. Nyt kun juna menee lentokentälle niin matkalaukkuporukkaa on entistä enemmän ja varsinkin aasialaiset haahuilevat isoissa jopa 10 hengen porukoissa laukkuineen. Olen sivusta kuullut kun joku on konduktöörille valittanut matkalaukuista niin vastaus tuli kuin apteekinhyllyltä. Matkalaukkuja saa kuljettaa lähijunissa.