Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?
Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.
Kommentit (2495)
"tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä. "
Umm..vastasit omalla rakentavalla tavallasi niinkin öyhöttävään kommenttiin kuin 'miksi naisten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustaminen olisi jotain ääripäätä'
No huhhuh. Siinäpä olikin vastenmielistä öyhötystä kerrakseen!
"N40v": olet erimieltä kanssani, siis öyhötät. Jep, varmaan kaikki voi nyt todeta että hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan ja siksi hän onkin täällä palstalla eikä läheistensä seurassa.
"Heteromiehelle suunniilleen yhtä viehättäviä? Et kestäisi ehdotusta, että ehkä Sampaio hieman viehättävämpi, ja ihan tietäen että hän on transnainen?
:)"
Sinusta transnainen on heteronaista viehättävämpi, eikö olisi kiva, jos bionaiset poistuisivat kokonaan ja voisitte miesten kesken olla heteroita ihan kunnolla, jos transnaisille onnistutaan vaikka rakentamaan lisääntymiselimistökin?
Vierailija kirjoitti:
"tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä. "
Umm..vastasit omalla rakentavalla tavallasi niinkin öyhöttävään kommenttiin kuin 'miksi naisten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustaminen olisi jotain ääripäätä'
"N40v": olet erimieltä kanssani, siis öyhötät. Jep, varmaan kaikki voi nyt todeta että hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan ja siksi hän onkin täällä palstalla eikä läheistensä seurassa.
No ehkäpä hän juurikin käyttää noita ylevän kuuloisia fraaseja naisten puolustamisesta aina sopivassa kohtaa ja seuraavassa öyhää trans uleista ja friikkisirkuksesta. Mutta olette ihan toivottomia ja tää keskustelu junnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä hän juurikin käyttää noita ylevän kuuloisia fraaseja naisten puolustamisesta aina sopivassa kohtaa ja seuraavassa öyhää trans uleista ja friikkisirkuksesta. Mutta olette ihan toivottomia ja tää keskustelu junnaa.
Olen eri, mutta keskustelun perusteella näyttää siltä, että transoikeudet ovat yleviä, kun taas naisten oikeudet pelkkiä fraaseja, jotka voi ohittaa turhina.
Kiitos tuon näkökulman, ovat naisten ja perinteisten seksuaalivähemmistöjen oikeudet kokeneet takapakin mm. äärioikeuden nousun myötä, koska heidät samaistetaan samaksi porukaksi transaktivistien kanssa. Ja osa varmasti onkin sitä, tässä ketjussa ilmeisesti ainakin. Silloin ollaankin jo isompien ongelmien äärellä kuin likaiset vessat, joissa on ikävä käydä. (Tarpeeton ja haitallinen uudistus perustuen siihen, että transnaiset väittävät olevansa naisia. Hyvä pointti tuokin mitä äsken luin eli että eikö tässä olisi hyvä kohta harjoittaa miesten sukupuolten moninaisuuden hyväksymistä siellä miesten vessassa, miksi bionaisten pitää olla sellaisen koekaniinina?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin ihan tosissani miettiä tätä. Vastaus on en, koska haluan kumppaniltani nimenomaan miehekästä käytöstä ja olemusta. Rinnat eivät haittaa (voisi olla hauskaakin!) mutta jos käytös olisi liian pehmeää ja naisellista, ja mies haluaisi vaikka meikata niin ei kiitos. Jos taas transnainen olisi ulkonäöltään ja käytökseltään miehekäs, eikö hän silloin olisi vain mies jolla on rinnat?
Transnainen kokee olevansa nainen, ei mies. En tiedä mistä sinä oikein kirjoitat.
Ihan ketjun alusta näemmä alkaa tämä, että transnaisen kokemus on se mikä pitää pakottaa muiden päähän myös. Huvittavaa kyllä, haetaan se huonompi trans edeltävässä viestissä transvestiitista, joka on "meikattu ja överiksi menevä". Ettekö te omissa piireissänekään osaa korostamatta omaa paremmuuttanne muihin nähden? Pitää luoda hierarkia sinne transihmistenkin joukkoon, missä meikkaamaton ja leikattu transnainen on korkeimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hetero, siksi kyllä. Ymmärrän mikäli lesbot eivät suostuisi, kyseessä on kuitenkin mies.
Luulen, että tässä oli pointtina pohtia asiaa vähän syvällisemmin. Naiseksi itsensä kokeva henkilö ei loppupeleissä ole "kuitenkin mies", vaikka tällä olisi penis. Todennäköisesti suhteessa tulisi se hetki, että tämän tajuaisi, vaikka kuinka yrittäisi nähdä henkilön miehenä ja olla yhdynnässä sen peniksen kanssa. Tiedän kuulostavani osan mielestä hipiltä ja hörhöltä, mutta sukupuoli on todellakin muutakin kuin se, mitä haaroista löytyy.
No hörhöä se todella onkin, että koko maailma vastaa oman pään sisältöä.
Kukaan muu kuin ihminen jolle aihe on omakohtainen ei jaksa olla noin sitoutunut yhden aiheen keskusteluihin osallistumiseen. Jos olisi kyse yleisestä syrjinnän ja "öyhötyksen" vastustamisesta niin tää tyyppi ei ehtisi vuorokaudessa mitään muuta tehdäkään kuin kommentoida näihin ketjuihin. Niin paljon täällä on ketjuja joissa ollaan ikävästi ihan konservatiiveina 'öyhöttämässä'.
Sitä en ihan tajuu miksei voi myöntää aiheen koskettavan omakohtaisesti? Antaisihan se jotain painoa kommenteille. Nyt se vaikuttaa vaan vähän oudolle takertumiselle aiheeseen joka ei edes itseä kosketa. Vähän semmoselle tyypilliselle helsinkiläiselle henkilöbrändäämiselle. Ei mua ainakaan aihe oikein kiinnostanut ennenkuin lapsen koulussa muutettiin oppilaiden ja henkilökunnan vastustuksesta vessat unisexeiks. Opet sai toki pitää naisten huoneensa.. No, mies seuraa nyrkkeilyä ja on ollut aika äimistynyt viimeaikaisista ilmiöistä kun pannaan joku hulk rusikoimaan nuorta tyttöä samaan kehään. Kai siitäkin joku kiihottuu, oppiipa ä m m ä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
"Heteromiehelle suunniilleen yhtä viehättäviä? Et kestäisi ehdotusta, että ehkä Sampaio hieman viehättävämpi, ja ihan tietäen että hän on transnainen?
Sinusta transnainen on heteronaista viehättävämpi, eikö olisi kiva, jos bionaiset poistuisivat kokonaan ja voisitte miesten kesken olla heteroita ihan kunnolla, jos transnaisille onnistutaan vaikka rakentamaan lisääntymiselimistökin?
Taisi kuitenkin vertailussa olla Buck Angel (transmies) ja Valentina Sampaio (transnainen). Ehdotettiin että heteromies olisi todennäköiseimmin kiinnostunut Sampaiosta:
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/valentina-sampaio-victorias…
Kuin
https://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel#/media/File:Buck_Angel_Headsho…
Sinun mielestäsi ei. Koska heteromies ei voisi olla kiinnostunut transnaisesta tämän genitaalien vuoksi. Olin eri mieltä, semmoista se on :)
Vierailija kirjoitti:
Missä muuten ovat transmuusut? Jos kerran muitakin sukupuolia on...
Heh, niin, missäköhän.
"Onkohan tällä jotain tekemistä sen kanssa, että nämä transnaiset ovat taustaltaan miehiä ja useimmat heistä ovat ehtineet omaksua vuosikausien ajan ajatusta miesten ylemmyydestä naisiin nähden, johtui se sitten kulttuurista tai biologisesta aivojen toiminnasta tms.
Tämä ylenkatsominen ei katoa minnekään siinä vaiheessa kun he identifioituvat itse naisiksi, vaan sitten "biologiset naiset" voidaan erottaa omaksi, huonommaksi ja vähemmän naiselliseksi kategoriakseen."
Itsekseni ajatellen olen päätynyt samaan lopputulemaan, siis joku muukin. Ja palstaa lukiessa on tullut mieleen, että täällä on erityisesti homomiehiä, jotka ovat kiinnostuneita pääasiassa transnaisista ja he vasta ovatkin naisvihamielisiä.
Musta on lähtökohtaisesti vähän outo semmonen naiskokemus, jossa ei halua kuulla, ei ymmärrä, eikä välitä muiden naisten peloista ja huolista. Olemme siis kaikki naisia mutta MINÄ tiedän paremmin kuin te kaikki muut. Juuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi kuitenkin vertailussa olla Buck Angel (transmies) ja Valentina Sampaio (transnainen). Ehdotettiin että heteromies olisi todennäköiseimmin kiinnostunut Sampaiosta:
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/valentina-sampaio-victorias…
Kuin
https://en.wikipedia.org/wiki/Buck_Angel#/media/File:Buck_Angel_Headsho…
Sinun mielestäsi ei. Koska heteromies ei voisi olla kiinnostunut transnaisesta tämä
Eli vastaat kysymykseeni kyllä. Kyllähän minä sen arvasinkin, eipä silti.
Mutta eivät varmaan kaikki transaktivistitkaan naisia vihaa maapallolta poistamiseen asti, transnaisista puhumattakaan. Eivätkä kaikki transnaiset ole aktivisteja, he vain haluavat elää rauhassa kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersukupuolisella naisella ei ole penistä. Ei ole sellaista DSD:tä, jossa naisella olisi penis.
Intersex henkilöllä, joka identifoituu naiseksi, voi olla penis. Itse pyrkisin kunnioittamaan ihmisten sukupuolikokemusta sukupuolen määrittäjänä. Ja intersex piirteistä löytyy variaatioita, joissa ulkoiset ja sisäiset sukupuolielimet ovat vastakkaiset (esim. miehiin yhdistetyt genitaalit ja naisiin yhdistetty sisäinen lisääntymisanatomia ja hormonitasot)
Minulla ei ole ongelmaa mies- ja naiserityisten tilojen kanssa, kuin ei myöskään unisex tilojen kanssa, asioilla on kontekstinsa.
Mutta vaatimuksen tilan "peniksettömyydestä/vaginanattomuudesta" näen tarpeettomana komplikaationa. Itse näkisin että se johtaa kaikenlaisiin ongelmiin valvonnasta (?) ja syrjinnästä, mutta sen päälle
"Olen samaa mieltä. Kuitenkin tuntuisi että transsukupuolisuuteen sitoutunut henkilö olisi myös hoitosuhteessa. Mikä sinusta perustelee pelkän juridisen sukupuolen vaihdon ilman minkäänlaista muuta toimenpidettä kohti sen itseidentifioidun sukupuolen elämää?"
Ok.
Viestissäni puhuin intersex henkilöistä, mutta, jos ymmärrän kysymyksesi, vastaisin siihen näin:
Minä en rupea asettamaan ehtoja ihmisten sukupuolelle. Koen että on hyvä kunnioittaa ihmisten sukupuolikokemusta. Tietenkin, joskus ihmiset tulevat sukupuolitetuksi kokemuksen vastaisesti, joskus sen mukaisesti. Ehkä sinä ajattelet jo kirjoitustyylini perusteella minun sukupuolestani jotain? Joillekin tämä epäsuhta vaatii korjausta, joillekin se on ihan sama. Lopulta, viimeinen määrittäjä on kuitenkin henkilön oma sukupuolikokemus. En rupea inttämään vaikka esimerkin intersex henkilölle, jolla on penis, että hän on "oikeasti" mies, vaikka hän identifoituu naiseksi. Se olisi outoa minulta.
Mitä tulee henkilöihin, jotka ovat pahantahtoisia ja esittävät vastakkaista sukupuolta yms. Mitä heidän kanssaan tulee tehdä? En tiedä, ihan jaettu sosiaalinen todellisuutemme vauvan palstan hypoteesien ulkopuolella ratkaisee nämä tilanteet.
lisäys:
"Mitä tulee henkilöihin, jotka ovat pahantahtoisia ja esittävät vastakkaista sukupuolta yms."
Tarkoittaen siis näitä "pervoperttejä", joista judisen sukupuolen vaihtamisen vastustajat vouhkaavat.
Kiitos tuon näkökulman, ovat naisten ja perinteisten seksuaalivähemmistöjen oikeudet kokeneet takapakin mm. äärioikeuden nousun myötä, koska heidät samaistetaan samaksi porukaksi transaktivistien kanssa.
Väärin. Suurin osa naisista kannattaa aidosti transihmisten oikeuksia, minäkin. Saamme kiittää äärioikeiston kelkkaan lähteneitä naisia (mm. Trumpin toimia hehkuttavia) äärioikeiston noususta. Kantakaa edes vastuu toiminnastanne, nythän saitte sitä transoikeuksien takapakkia, mitä toivoitte.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuon näkökulman, ovat naisten ja perinteisten seksuaalivähemmistöjen oikeudet kokeneet takapakin mm. äärioikeuden nousun myötä, koska heidät samaistetaan samaksi porukaksi transaktivistien kanssa.
Väärin. Suurin osa naisista kannattaa aidosti transihmisten oikeuksia, minäkin. Saamme kiittää äärioikeiston kelkkaan lähteneitä naisia (mm. Trumpin toimia hehkuttavia) äärioikeiston noususta. Kantakaa edes vastuu toiminnastanne, nythän saitte sitä transoikeuksien takapakkia, mitä toivoitte.
Minäkin kannatan transihmisten oikeuksia ja vastaustan äärioikeistoa. Transaktivismi on eri asia kuin transihmisten oikeuksien kannattaminen.
Äärioikeistö on saanut wokesta itselleen loistavat keppihevosen, jolla houkutetaan mukaan ihan tavallisia ihmisiä kuten minä, tosin en tosiaankaan ole kokenut houkutusta porukoihin liittyä kuten ei kukaan tuttavapiiristänikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kannatan transihmisten oikeuksia ja vastaustan äärioikeistoa. Transaktivismi on eri asia kuin transihmisten oikeuksien kannattaminen.
Äärioikeistö on saanut wokesta itselleen loistavat keppihevosen, jolla houkutetaan mukaan ihan tavallisia ihmisiä kuten minä, tosin en tosiaankaan ole kokenut houkutusta porukoihin liittyä kuten ei kukaan tut
Etkö hän tee osasi yleisen mielipiteen kääntämisessä transihmisiä vastaan roikkumalla mm. täällä näkemyksiäsi kertomassa.
Huh, en taida jaksaakaan käydä koko ketjua läpi, osa tekstistä on im kehotuksia ym. asiatonta ja samat jutut toistuvat.
Mutta se mitä ketjustakin välittyy on sama mitä itsekin olen ajatellut eli että suurin osa ihmisistä ei näe transnaisia naisina, mutta kohteliaisuuttaan kuitenkin puhuttelee heitä naisina.
Tuo oli minulle uutta, että Iranissa transitio nähdään parannuskeinona homouteen. Ehkäpä se toimii sellaisena ainakin niiden miesten kohdalla, jotka preferoivat transnaisia seksikumppaneina. Juuri tuo porukka, joka korostaa transnaisen ulkonäköä ja seksijuttuja ei kuitenkaan ikinä oikeasti tule transihmisten puolesta puhumaan, koska he pitävät transnaista vain oman seksifetissinsä kohteena. He varmaan ahdistelevat nuoria transnaisia netissä jne.
Minusta pitäisi erottaa transaktivismi, tuo machoileva ja järjenvastaisuuksia pursuava älyttömyys siitä mitä oikeasti vaatisi, että transnaiset voisivat elää rauhassa ja hyvåksyttyinä sellaisina kuin ovat. Mahdotonta varmaan, koska elämme klikkiotsikkojen aikaa ja hullua aikaa muutenkin.
Transihmisiä on aina ollut, mutta se ei ole vaatinut genitaalikirurgiaa tai sitä, että muut näkisivät heidät tavoitesukupuolensa edustajina. Minä näen transaktivismin heteronormatiivisuuden ja dikotomisuuden korostamisena.
Miksi kukaan haluaisi seurustella mielisairaan kanssa?
Tuo sama pätee ihan joka osapuoleen täällä. Sinäkin selostat tässä paraikaa tuota huoltasi toisten täällä olosta. Vähän paradoksaalista. Mikä olen aidosti huolissani noista syvän päädyn antitransjankkaajiata. Täytyy olla jotain vialla elämässä, se on selvä. Itse en ole keskustelua katsonut n. vuorokauteen. Heti kun jotain kommentoin sinä tulet selostamaan, että olen koko ajan täällä.
Mutta oikeassa olet, että tämä ei ole terve ympäristö kelkekään. Mulla on onneksi oikeassa elämässä asiat kunnossa, eikä tämä keskustelu hetkauta oikeita asioita mitenkään.