Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?

Vierailija
24.07.2016 |

Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.

Kommentit (2495)

Vierailija
1861/2495 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun unelmani? No en nyt kutsuisi hyvin suunniteltuja julkisia vessoja "unelmakseni", mutta menköön. Olemmehan siis puhuneet Oodin vessasta?"

Unisex on selkeä suunnitteluvirhe, eikä suurin osa naisista ja miehistä halua unisextiloja.

Vierailija
1862/2495 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miksi länsimaiset naiset ja tytöt eivät ansaitse peniksettömiä intiimitiloja, vessoja, pukkareita ja pesutiloja?"

Tunnistaisitko että "peniksettömyys" kriteerinä on suoraan melko ongelmallinen intersukupuolisten kohdalla? (Jos ja kun nyt et halua transsukupuolisille tarjota mahdollisuutta sukupuolensa mukaiseen wc ja pesutila käyttöön.)

Vähemmistö toki, mutta hyväksynet että intersukupuolisella naisella voi olla penis? Joustaisitko tässä? Ja oletuksena meidän pitäisi siis valvoa jotenkin ihmisten genitaaleja, jos "peniksettömyys" on ohjaava kriteeri? Olen ymmärtänyt että eivät naiset nyt varsinaisesti pesutiloissaan toistensa genitaaleja tuijottele...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2495 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti tajusit viestin pointin. Aivan yhtä hullun kuvan saat aikaiseksi omasta viiteryhmästäsi kuin parjaamasi "transit". 

Mikäs tuon ihmisen viiteryhmä sitten on? En ole lukenut kuin 10 sivua abt mutta tunnistan jo hänen tyylinsä ja olen aika pitkälti hänen kanssaan samaa mieltä. Nostaa esille hyviä pointteja jonka vuoksi luen vielä tämän ketjun läpi joskus, ellei poistu. 

Meidän viiteryhmä on mielestäni tavallinen heteronäkemys, vaikkakin itse olen vähän spicy.

Hänen viiteryhmänsä on aivopesty antitransvauhkoaja. Kiva, että samaistut.

Teette parhaanne kuukautisrätteinenne siinä, että moni alkaa samaistua minun lisäkseni. Transnainen on se parempi nainen, mutta ei se vain mene läpi valtaosalle.

Näin täällä kak

Millä logiikalla naisten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustajat olisivat joku "ääripää" :D

Vierailija
1864/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ehkäpä 

Vierailija
1865/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan "ick"-ilmiön naisilla aikaansaa useimmin miehen liika naisellisuus. Joten kuvittelisin että aika harva voisi.

https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-selvittivat-miksi-lupaavasta-kumpp…

Muistan itse kun nuorena tapasin pitkäaikaisen kumppanini. Suhteen alkuaikoina minua usein häiritsi hänen pitkät sormensa ja naisellinen tapa liikutella käsiään. No pääsin siitä yli 😁

Vierailija
1866/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja miksi länsimaiset naiset ja tytöt eivät ansaitse peniksettömiä intiimitiloja, vessoja, pukkareita ja pesutiloja?"

Tunnistaisitko että "peniksettömyys" kriteerinä on suoraan melko ongelmallinen intersukupuolisten kohdalla? (Jos ja kun nyt et halua transsukupuolisille tarjota mahdollisuutta sukupuolensa mukaiseen wc ja pesutila käyttöön.)

Vähemmistö toki, mutta hyväksynet että intersukupuolisella naisella voi olla penis? Joustaisitko tässä? Ja oletuksena meidän pitäisi siis valvoa jotenkin ihmisten genitaaleja, jos "peniksettömyys" on ohjaava kriteeri? Olen ymmärtänyt että eivät naiset nyt varsinaisesti pesutiloissaan toistensa genitaaleja tuijottele...

Kuinkahan monta tällaista naista mahtaa maailmassa olla. Yleensä kai intersukupuolisen elimet eivät ole kehittyneet täysin..luulisin

Vierailija
1867/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersukupuolisella naisella ei ole penistä. Ei ole sellaista DSD:tä, jossa naisella olisi penis.

Vierailija
1868/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersukupuolisella naisella ei ole penistä. Ei ole sellaista DSD:tä, jossa naisella olisi penis.

Intersex henkilöllä, joka identifoituu naiseksi, voi olla penis. Itse pyrkisin kunnioittamaan ihmisten sukupuolikokemusta sukupuolen määrittäjänä. Ja intersex piirteistä löytyy variaatioita, joissa ulkoiset ja sisäiset sukupuolielimet ovat vastakkaiset (esim. miehiin yhdistetyt genitaalit ja naisiin yhdistetty sisäinen lisääntymisanatomia ja hormonitasot)

Minulla ei ole ongelmaa mies- ja naiserityisten tilojen kanssa, kuin ei myöskään unisex tilojen kanssa, asioilla on kontekstinsa.

Mutta vaatimuksen tilan "peniksettömyydestä/vaginanattomuudesta" näen tarpeettomana komplikaationa. Itse näkisin että se johtaa kaikenlaisiin ongelmiin valvonnasta (?) ja syrjinnästä, mutta sen päälle eikö se olisi myös hieman sosiaalisesti omituinen? Tila, joka  profiloituu genitaalien puutteen kautta - peniksetön tila, vaginaton tila.

Vierailija
1869/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersex henkilöllä, joka identifoituu naiseksi, voi olla penis. Itse pyrkisin kunnioittamaan ihmisten sukupuolikokemusta sukupuolen määrittäjänä. Ja intersex piirteistä löytyy variaatioita, joissa ulkoiset ja sisäiset sukupuolielimet ovat vastakkaiset (esim. miehiin yhdistetyt genitaalit ja naisiin yhdistetty sisäinen lisääntymisanatomia ja hormonitasot)

Minulla ei ole ongelmaa mies- ja naiserityisten tilojen kanssa, kuin ei myöskään unisex tilojen kanssa, asioilla on kontekstinsa.

Mutta vaatimuksen tilan "peniksettömyydestä/vaginanattomuudesta" näen tarpeettomana komplikaationa. Itse näkisin että se johtaa kaikenlaisiin ongelmiin valvonnasta (?) ja syrjinnästä, mutta sen päälle eikö se olisi myös hieman sosiaalisesti omituinen?

Olen samaa mieltä. Kuitenkin tuntuisi että transsukupuolisuuteen sitoutunut henkilö olisi myös hoitosuhteessa. Mikä sinusta perustelee pelkän juridisen sukupuolen vaihdon ilman minkäänlaista muuta toimenpidettä kohti sen itseidentifioidun sukupuolen elämää? Äläkä nyt ala saivartelemaan  että 'minkälaista se elämä sitten kussakin sukupuolessa pitäisi olla". Jotain muutakin kuin merkintä maistraatissa.

Montakohan biologista naista on vaihtanut juridisen sukupuolensa ilman minkään valtakunnan muuta muutosta tai edes aikomusta tehdä sellaisia?

Vierailija
1870/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "yksikin on liikaa" lässytys on aivottomin perustelu sille, että joku asia, jolla on positiivinen vaikutus suureen joukkoon pitäisi kieltää kokonaan. Ihan missä tahansa säännössä, laissa tai päätöksessä voi olla jotain yksittäisiä minimaalisia ongelmia. Se ei tarkoita, että koko asia pitää kieltää, jos kieltämisellä on paljon suuremmat haitalliset vaikutukset muualla. 

Kukaan ei estä transidentifioituvia miehiä urheilemasta. He voivat urheilla muiden miesten joukkueissa ja muita miehiä vastaan. Joissain lajeissa on myös sekajoukkueita.

Aivan, vessojen lisäksi urheiluasia on toinen juttu, missä transihmisten oikeudet ovat pois muiden ihmisten oikeuksista. Ja koska kumpikaan noista ei ole heille välttämätön, he voivat käyttää unisex-invavessaa tai biologisen sukupuolensa vessaa, he voivat urheilla vapaasti syntymäsukupuolensa mukaisesti, pitäisi noista asioista luopua. 

Keskustelu oikeastaan avasi silmäni sille, että transnaisten oikeuksilla vähätellään naisten oikeuksia turvallisiin tiloihin ja reiluun urheiluun. Jokin minua on koko ajan häirinnyt transnaisten hehkutuksessa, jota media on viimeiset 10 vuotta on ollut täynnä. Ensimmäistä kertaa totesin, että järkyttävää ja järjetöntä, kun Kansallisteatterissa piti transsukupuolisen esittää transsukupuolista, nousi iso kohu, kun näin ei tehty eli ggressiivinen transpolitiikka ulotettiin taiteen vapauteen asti. Ja se meni vieläpä täysin läpi, teatteria paheksuttiin. Homot eivät ole koskaan vaatineet, etteivät heterot saisi esittää homoja. 

Jotein perin juurin outoa tässä aktivismissa on, ketju on tuonut esille muitakin esimerkkejä, joita en ollut huomannut, koska en asiaa aktiivisesti seuraa. Olen lopen kyllästynyt koko aiheeseen, kyseessä on kuitenkin todella pieni vähemmistö, jonka oikeuksien pitäisi dominoida kaikkea, jopa teatterin roolivalintoja.

Vierailija
1871/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla naisten ja homoseksuaalien oikeuksien puolustajat olisivat joku "ääripää" :D

Mene höpöttämään noita sakeamman pään juttujasi vaikka johonkin harrastusryhmään tai keskustelutilaisuuteen. Muista käyttää mm. ilmaisuja trans uli, transmaiden, hepin heiluttaja, transien friikkisirkus, sinitukkamuusuli ja naiselle kuuluva lisääntymisrooli. Kuinkahan moni EI pitäis sua ääripään öyhönä.

Vierailija
1872/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan haluaisi

Vierailija
1873/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi olla naisten, miesten ja unisex-vessa esim. kouluissa ja kulttuuritaloissa yms isommissa paikoissa. Jossain kirjastossahan ja ppikkukahviloissa on yleensä vain 1-2 pikkuvessaa, joissa lukittava ovi. Sellaiset voi ihan hyvin olla unisex-vessoja.

Vierailija
1874/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene höpöttämään noita sakeamman pään juttujasi vaikka johonkin harrastusryhmään tai keskustelutilaisuuteen. Muista käyttää mm. ilmaisuja trans uli, transmaiden, hepin heiluttaja, transien friikkisirkus, sinitukkamuusuli ja naiselle kuuluva lisääntymisrooli. Kuinkahan moni EI pitäis sua ääripään öyhönä.

Sinä oot aivan liian syvällä tuossa maailmassa ollaksesi mitään muuta kuin transnainen Itse. Olet biologisen sukupuolesi kautta varmastikin homoseksuaali, jonka vuoksi sinun on mahdotonta sisäistää sitä miksi heteromiehet eivät olekaan avoimia seurustelemaan  kanssasi. Se ei kuitenkaan ole mitään syrjintää, vaan he elävät omaa seksuaalista suuntautumistaan aivan kuten sinäkin haluaisit tehdä.

Kun naiset puolustavat omia menneiden ikäpolvien taistelemia oikeuksiaan, ei ole kysymys fobiasta juuri sinua kohtaan, vaan pelosta että teidän puolestaan itsellenne taistelemat oikeudet avaavat ikkunan hyväksikäyttäjille ja saalistajille. Miksi sinusta on niin suuri vääryys että naiset haluavat suojella itseään sellaisilta?

Vierailija
1875/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1732. Se on naisten oikeuksien puolustamista varmaan siitä näkökulmasta, että transnaiset ovat syrjitympiä kuin muut naiset "kuukautisrätteineen".

Minulle tulee mieleen tuosta "heteromiehesta" joka tässä transnaisten oikeuksia puolustaa se, että hän on palstalla paljon viihtyvä mieshenkilö, joka pilkkaa kaikkea oikeisiin naisiin liittyvää. Transnainen on ikään kuin se parempi nainen, koska on oikeampi hänelle = mies. 

Joskus myös transnaisten puheista on tullut sellaiset vibat, että he ovat naisille vihaisia ja kateellisia. 

Jotenkin hassua, kun länsimaissa transit ovat todella etuoikeutussa asemassa. On syrjintäsuojaa ja tasa-arvolakia. Transeja surmataan todella vähän oikeisiin naisiin verrattuna ja silloinkin surmaaja on oma kumppani, prostituoidun asiakas tai muu rikolliseen elämäntapaan liittyvä

Totta tämä, nimenomaan miehiä ovat nämä transaktivistit, transnaisia siis. Hyvin harvoin näkee transmiestä missään vaatimassa mitään. He ovat niitä parempia naisia, jotka osaavat vaatia oikeuksiaan ja uhriutua toisin kuin naiset, joiden asioissa on vielä paljonkin korjaamista myös Suomessa mm. endometrioosin hoitamisen ja monen muunkin asian suhteen. Naiset maksavat itse kk-siteensä, ehkäisevät useammin jne. Ja totta on tuokin mitä kirjoitettiin, että Suomessa transnaisiin kohdistuva väkivalta on lähes olematonta verrattuna vaikka lattarimaihin, koska Suomi ei ole mikään macho-kulttuuri. Vain transnaiset ovat machosti vaatimassa oikeuksiaan ja kiltit pohjoismaalaiset tasa-arvoihanteet totta kai huomioivat heidät jopa yli muiden eli naisten. 

Entäpä jos transnaisille vielä opiskellaan muodostamaan lisääntymiselimistö, niin bionaisia ei enää tarvita siihenkään. Paljon on paukkuja pantu siihen, että miehestä tehdään nainen lääketieteen parhaiden tekniiikoiden mukaan, mutta oikea nainen ei pääse gynekologille kovinkaan helposti ja kärsii endometrioosista ja muista kivuista omaan laskuunsa. Muutenkin lääketieteen fokus on mies, kaikki lääkkeetkin on suunniteltu miehen kehoa ajatellen. Ehkäpä ihanin dystopia olisi se, että "rumat" naiset poistuisivat maailmasta  kokonaan ja paremmat naiset eli transnaiset jäisivät tänne miesten kanssa lisääntymään niin että ketjussa mainittu heteroseksuaalisuus täyttymyksen ilman naisia. Palstalla ainakin joku transnaisia ihaileva "hetero" olisi tästä skenaariosta innoissaan. 

Vierailija
1876/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä oot aivan liian syvällä tuossa maailmassa ollaksesi mitään muuta kuin transnainen Itse. Olet biologisen sukupuolesi kautta varmastikin homoseksuaali, jonka vuoksi sinun on mahdotonta sisäistää sitä miksi heteromiehet eivät olekaan avoimia seurustelemaan  kanssasi. Se ei kuitenkaan ole mitään syrjintää, vaan he elävät omaa seksuaalista suuntautumistaan aivan kuten sinäkin haluaisit tehdä.

Kun naiset puolustavat omia menneiden ikäpolv

Olen se 40 v. nainen, joka on lähes aina sun kuvitelmissa trans uli tai Kallion lukiolainen. Olet aivan kujalla, kun kuvittelet että tuollaista öyhäämistä vastustaisi vain transihmiset. Kuka tahansa sivistynyt ihminen pitää tuollaista ulosantia vastenmielisenä. 

Vierailija
1877/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös jotenkin surullinen että huomaan näiden henkilöiden olevan netissä aivan koko ajan. Välittömästi kun  ketjuun ilmestyy ensimmäinen kommentti 12 tuntiin, hyppää tämä yksi kommentoija paikalle parin peesaajansa kanssa. En oikeasti usko että yksinäisyys helpottaa netissä. Päinvastoin, se tuntuu luovan sellaista piikit koko ajan pystyssä eristäytyneisyyttå ja ehdottomuutta, joka vain varmistaa ettei tilanne tulekaan muuttumaan. Moni saattaa toki olla niin kyynistunyt ihmisiin että haluaakin elää eristyksessä mutta silloin kannattaisi kyllä pysyä poissa sieltä missä ihmiset tuovat pahimmat puolensa esille, eli anonyymi keskustelupalsta 

Vierailija
1878/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ja olen. En syrji. Jokainen on yksilö. Tapailen nyt transnaista, jolla on huomattavasti isompi kulli kuin edellisellä poikaystävälläni. Ilkuinkin tuolle eksälle, että naisessani on enemmän munaa kuin hänessä! Nykyinen tyttöysyäväni panee minua pampullaan joka yö jokaiseen reikään. En uskonut tällaisen onnen olevan mahdollista! 

Vierailija
1879/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40v nainen, eikö sulla pitänyt olla perhe? Eivätkö he kaipaa sinun seuraa ollenkaan?

Minun perheeni lähti miesten viikonloppua viettämään, siis pilkkireissulle, mutta silti en ole palstalla ollut tänään ennen kuin juuri nyt. Ja kohta lähden mökille lumikenkäilemään ja saunomaan joten palstailu jää illaksikin.

Vierailija
1880/2495 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi