Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi-pakkomielteet ja niiden kanssa eläminen

Vierailija
24.07.2016 |

Onko kenelläkään kokemuksia pakkomielteiden / pakkomielteisen ihmisen kanssa elämisestä?
Miten se onnistuu, miten jaksatte, voiko elämä olla normaalia sellaisen kanssa?

Puolisollani on diagnosoitu pakkomielteinen häiriö. Se on suhteen alusta asti ollut näkyvillä, mutten ole niitä merkkejä tunnistanut / osannut tajuta, on sen verran vieras alue. Olen pitänyt sitä tietyistä asioista kohkaamista (huonona)vitsinä tai leikkinä. Asian vakavuus on paljastunut vastikään, kun hänen oireilunsa on pahentunut.

Kyse on siis seksuaalisesta pakkomielteestä tietynlaisiin fetisseihin ja fantasioihin, jotka eivät ole pysyneet makuuhuoneessa, vaan ovat tulleet osaksi kaikkea toimintaa ja nyt jo menneet ihan överiksikin eli on alkanut toteuttaa niitä, erittäin ongelmallisin seurauksin.

Hän on käynyt terapiassa harvakseltaan useamman vuoden ajan, mutta tästä asiasta siellä ei olla kuulemma paljon mitään edes puhuttu! Ensi viikolla aloittaa uuden, seksiasioihin perehtyneen terapeutin kanssa.

Onko täällä kellään kokemuksia moisesta? Voiko tuollaisesta parantua ja elää normaalia elämää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi tietää miten nämä pakkomielteet konkreettisesti vaikeuttavat elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysessä joku itsensä paljastelija/viuhahtaja? Vai mikä siinä on ongelmana?

4/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi tietää miten nämä pakkomielteet konkreettisesti vaikeuttavat elämää?

Minua myös. Ovatko ne vain ikäviä, vai vaarallisia? Tyydyttyvätkö sinun tarpeesi seksin suhteen liitossanne? Minulla ei ole kokemusta kuin seksiaddiktista, ja välillä on todella rankkaa. Mies käy addiktioihin erikoistuneella terapeutilla. Isoin urakka oli saada mies myöntämään ongelmansa. Tosin, en ole vieläkään varma myönsikö sen minun mielikseni (että en jättäisi häntä) vai tajusiko oikeasti. Joka tapauksessa tärkeintä minusta on, että sitoutuu hoitoon.

Vierailija
5/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu AP

Vierailija
6/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Kysymyksessä on siis seksiaddiktio ja siihen liittyvä ikävä ja nyt jo vaaralliseksikin käynyt pakonomainen tarve jatkuvaan smbd-tyyppiseen leikkiin muuallakin kuin vain makuuhuoneessa. Käytännössä ihan koko ajan arjessa hän haluaa tulla alistetuksi tai yrittää kovasti päästä hallitsemaan ja puhuu pakonomaisesti ja erittäin paljon tähän liittyvistä fantasioistaan. 

Hänen itsehillintänsä himojensa suhteen on myös pettänyt minun kanssani ainakin kerran ja kertomansa mukaan näin kävi kerran myös eksänsä kanssa, jolloin hän teki seksuaalisen teon vastoin toisen tahtoa.

Myöntää seksiaddiktion ja ainakin jollain tasolla haluaa parantua, mutten ole varma miten paljon tuohon tahtoon liittyy se minun miellyttämisen tarve..

ap

Vierailija
7/7 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kannaltasi todella raskaalta ja kuluttavalta touhulta sekä mielestäni myös hyvin huolestuttavalta.

Seurustelet siis raiskaajan kanssa ja tilanne on vieläpä se, että hyvin todennäköisesti tulee sinuunkin vielä kajoamaan väkisin. Pelkään puolestasi.

Mies tosiaan tarvitsee nyt apua sekä itsestään lähtöisin olevan halun parantua. Toivottavasti näin käy tai toisena vaihtoehtona sinulla on rahkeita jättää hänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi