MIKSI EN LAIHDU
Päivän syömiset tähän asti:
Kaurapuuro mustikoilla.
Kolme paahtoleipää paistilla (lidl).
Makaroonia ketsupilla ja juustolla.
Kaksi omenaa.
Kolme päärynää.
Mansikoita.
Eineshampurilainen (s-market)
Olen lukenut, että hedelmistä ei tarvitse laskea kaloreita?
Kommentit (33)
Noista sun hedelmistä tulee jo reilu 400 kaloria, joten ei niitä voi jättää laskematta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös puuro ole terveellistä,näin olen ainakin kuullut?
Ap
Etkö itse tiedä, mikä on terveellistä ravintoa. Perustat "tietosi" kuulopuheisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa hiilareita, liian vähän prodea ja rasvaa.
Kertokaa miten jaksaa syödä tarpeeksi jos ei syö hiilareita.
Avaisitko vähän, mitä tarkoitat?
Hiilareissa on kaloreita ja niitä jaksaa syödä niin, että tulee päivän kalorit täyteen. Proteiinia ei jaksa syödä niin paljon.
No, energiaa ei otetakaan proteiinista. Hiilarin vaihtoehto on rasva. Rasvalla saa kalorit täyteen, vaikka ei paljon söisikään.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihun puolen kilon verran 2-3 päivän välein kun lopetin sokerin syönnin.
Mikä lähtöpaino? Olen myös lopettanut sokerin syönnin, mutta mitään ei tapahdu ja normaalipainosta (60kg) lähdin.
Jos jätettäisiin se puuro lapsille.
Hiilarimössöllä et vaan laihdu. Syö korkealaatuista lihaa ja kasviksia. Muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilareissa on kaloreita ja niitä jaksaa syödä niin, että tulee päivän kalorit täyteen. Proteiinia ei jaksa syödä niin paljon.
No, energiaa ei otetakaan proteiinista. Hiilarin vaihtoehto on rasva. Rasvalla saa kalorit täyteen, vaikka ei paljon söisikään.
Millaista ruokaa itse esimerkiksi syöt?
Vierailija kirjoitti:
Jos jätettäisiin se puuro lapsille.
Hiilarimössöllä et vaan laihdu. Syö korkealaatuista lihaa ja kasviksia. Muuta ei tarvita.
Miten määrittelet korkealaatuisen lihan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista ruokaa itse esimerkiksi syöt?
Pääosa on kasviksilla, sitten lihaa, kalaa, kananmunia, juustoa. Kaikki täysrasvaisena.
Syöt liikaa yksinkertaisesti. Tossa ois jo mun päivän kalorit täynnä enkä edes laihduta. Mut huijaa vaan ittees jos siltä tuntuu.
Entäs minä? Olen syönyt tämäntyyppisellä päiväkohtaisella ruokavaliolla huhtikuusta asti (ei laihtumista):
Aamupala: maustamatonta jugurttia 1-2 dl + ruisleipää 2 siivua (päällä oivariinia, 1 siivu vähärasvaista juustoa ja kurkkua/tomaattia) + 1 lasi appelsiinimehua.
Lounas töissä: Tonnikalasalaatti / lohisalaatti / currya quornilla (tumma riisi) / 1 annos erilaisia vihannesvuokia tummalla soijarouheella. Lisänä lämpimiin ruokiin tuoreita vihanneksia tai joskus raejuustoa.
Välipalaksi porkkanoita, kaalia, pähkinöitä, hedelmiä, marjoja maltillisesti.
Kotona syön illan aikana 3-4 viipaletta leipää (täysjyvä/ruis). Yleensä en syö varsinaista illallista ollenkaan (yritän säästää) vaan pärjään leivillä. Tai joskus saatan syödä yhden pikkuannoksen ruokaa, jota valmistan seuraaviksi päiviksi työlounaaksi.
Juon paljon vettä sekä töissä että kotona. Jätin syksyllä pois lihan, kalaa lukuunottamatta. Kananmunia syön vielä.
Käytän curry-ruuissa kookoskermaa (1 tlk) ja uuniruuissa joko kermaviiliä (1 prk) / munamaitoa / ruokakermaa (1 prk). Sekä päälle joko 1 tai puolikas 150g juustoraastepussi tai korppujauhetta. Jos laitan kasvisten ja lihankorvikkeen (soijan/quornin) joukkoon riisiä tai pastaa, se on aina tummaa.
Minäkin ihmettelin tässä, että miksi en laihdu ja jotenkin oli nesteitä vaan ja turvotusta, vaikka olin alkanut syömään terveellisesti ja jätin turhat sokerit ja hiilarit vähemmälle. Kävin myös lenkillä joka päivä, mutta muutosta ei vain tapahtunut.
Sitten yksi päivä mietin, että mahakin on vähän kipeä ja että voisin hakea jonkin vatsansuojalääkkeen.
Ostin apteekista Losecia ja söin sen kuurina. Heti ensimmäisen tabletin jälkeen vatsakivut lähti ja turvotus laski. Ja kaikkein ihmeellisintä oli, että aloin laihtumaan. Aineenvaihdunta alkoi toimimaan oikein kunnolla.
Tulin siihen tulokseen, että olin saanut suolistoni niin huonoon kuntoon antibiooteilla, buranalla, sokerilla ja hiilareilla, että aineenvaihdunta oli mennyt vaan niin sekaisin, ettei se palautunut itsestään ja tämä lääke sitten auttoi. Kai sillä suoliston kunnolla on aika suuri vaikutus terveyteen ja myös laihtumiseen. Joskus vaan kun on oikein mättänyt kaikkea epäterveellistä, niin on tottunut siihen tulehtuneeseen olotilaan, ettei edes tajua parannuttaa itseään.
32: Entä, jos ei koskaan ole närästystä, mahakipua tai minkäänlaisia suolisto-ongelmia? Kannattaako Losecia syödä vain jos toivoo sen nopeuttavan laihdutusta?
"Syö vähemmän kuin kulutat" on harhaanjohtava hokema. Pitäisi myös syödä tietyllä lailla, eikä kuitenkaan liian vähän.