Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä on kyllä pakko olla JOTAIN perää, koska esim. kaikki tuntemani leijonat ovat noita hieman itserakkauteen taipuvaisia esiintyjätyyppejä, jotka haluavat olla huomion keskipisteenä. Ja lähipiirissäni on 5 leijonaa! Itse olen ap:n tavoin vaakanainen ja tunnistin kyllä itseni aloituksen kuvauksesta: päätökset vaikeita ja estetiikka tärkeää. Olen myös lukenut, että vaa'at ovat sosiaalisesti ja psykologisesti taitavia, seurallisia, miellyttäviä ja flirttailevia - allekirjoitan täysin. Paras kaverini on neitsyt ja hän todellakin on kaikesta stressaava kontrollifriikki. Neitsyen hyvinä puolina voisi mainita äärirehellisyyden ja korkean moraalin!
Minä taas en näe yhtään yhtäläisyyksiä miehellä - mies on leijona ja on
enemmän neitsyt (pakko-oireinen kontrollifriikki) tai skorpioni (vahva seksuaalisuus). Mutta sitten taas minä, rapu, olen juurikin maanläheinen, äidillinen tyyppi.Jahas, nyt olet rapu kun taas yhdessä vanhassa ketjussa horoskooppimerkkiäsi kysyttäessä sanoit olevasi vaaka.
Olen luopunut yksityiskohtien suojelusta. Jos joku tunnistaa, joku tunnistaa. Elämä on.
Ei logiikan häivää. Äidillistä sinusta ei myös saa parhaimmalla tahdollakaan. hyvä koiranomistaja voit olla.
Koiraa minulla ei ikävä kyllä ole. Tahtoisin sellaisen kyllä, mutta mies ei. Lapsia minulla on kaksi.
Kun tarpeeksi usein hoet tuota, alat uskoa siihen.
Olen laittanut jopa kuvan toisesta lapsestani tänne (ei tunnistettavaa), kuvassa luki HN, lisäksi olen laittanut kuvia lasteni vaatteista. Yrittihän joku mukahauskaurputtaja ne kiistää, mutta ei vaan onnistunut. Oliko sinulla jotain ihan aihetta koskevaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
No entäs neitsyiden hyvät puolet?
Neitsytmies jos kyseessä ei juurikaan hyviä puolia löydy! Jos nyt oikein kaivetaan niin ainakin tiedät tarkalleen mitä teet väärin neitsytmiehen mielestä...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni horoskooppi "ennustukset" ovat täyttä huuhaata, mutta ehkä samaan aikaan syntyneet ovat jollain tavalla samanlaisia.
Olen kalat ja jostain syystä minulla on ollut kolme kaksos-ystävää. Jokaisessa näissä ystävyyssuhteissa olen tullut lopulta satutetuksi ja "ystävä" on lakannut vain pitämästä yhteyttä mitään ilmeistä syytä. (ei ole ollut riitoja, erimielisyyksiä tmv.) Ovat vain hävinneet elämästäni.
Tunnen monta skorpionia ja he tuntuvat tykkäävän minusta todella paljon ja viihtyvät seurassani (asia, jota en aina ymmärrä...)
Tuntuu kyllä hassulta kun miettii, että näitä tapauksia on ollut siis todella monta.
Kala tässä. En minäkään "usko" horoskooppeihin oikeasti. Minulla on 2 erittäin läheistä ja rakasta kaksoset-ystävää. Älä luovuta kaksosten suhteen.
Olen vesimies, yleensä ystävällinen (vesimies on ystävyyden merkki), itsepäinen, usein omissa ajatuksissaan, mutta rakastan mielenkiintoisia keskusteluja. Kuulemma olen hauska. Olen taiteellinen oman tien kulkija. Päämäärätietoisempi kuin kalat. Kestän aika pitkälle veemäisiä juttuja, mutta kun mitta täyttyy, sen huomaa ja kuulee. Olen sekä hiljainen että puhelias, suurpiirteinen. Olen huono taloudenpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kaksonen. On sattunut miesystäviksi muutama.
No ala kertoa.
Ok. Numero yksi: impulsiivinen, suunnitelmat saattoivat muuttua hetkessä, ei kovin empaattinen, saattoi tehdä ikäviä temppuja ajattelematta, miten ne minuun vaikuttavat, taiteellinen, aika herkkä tunnelmoija, kunnianhimoinen, sovinnainen, flirttaileva.
Numero 2: patologinen valehtelija, kunnianhimoinen, itsekäs, esteetikko, pikkutarkka, rauhallinen, pihi, epäempaattinen hänkin
Sitten vielä mieskaveri: koti-ihminen, luotettava, mukavuudenhaluinen, juoruileva, tiedonhaluinen, rauhallinen
Sen olen huomannut että vesimiehet eivät ole niitä kaikkein uskollisimpia kumppaneita.
Olen kalat ja seurustelen kaksosmiehen kanssa. Sovitaan täydellisesti yhteen, miehen kaksi edellistä kumppania on olleet myös kaloja ja ne suhteet on kuluttanut molemmat loppuun, mies sanoikin kun tavattiin että tuskin meille mitään romanttista voi tulla kun hänellä on niin huonoja kokemuksia suhteista kalojen kanssa.
Jos eivät vesimiehet ole niitä uskollisimpia, niin kaksoset ovat sitä vielä vähemmän. Skorpionit on mun inhokkimerkki, ilkeä, käsittämätön ja ex-mieheni skorppari yritti aina nujertaa henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Millainen jousimies on?
Oman kokemukseni mukaan: vähän sellainen hyväuskoinen hölmö. Ei halua pahaa kenellekään eikä konflikteja, mutta yrittäessään miellytää kaikkia tulee loukanneeksi monia. Taloudenpito usein retuperällä, ei pidä rutiineista.
Vähän sellainen huithapeli, mutta kuitenkin omaa hyvän tuurin niin että asiat lopulta aina järjestyvät.
Jos vesimiehet eivät ole kaikkein uskollisimpia merkkejä, vielä vähemmän uskollisia ovat kaksoset. Inhokkimerkkini on skorpioni, ilkeä ja pisteliäs usein, mutta tunnen myös mukavia skorpioneja. Ex-mieheni oli skorppari ja yritti aina lytistää henkisesti, toki oli seksuaalinen ja käsittämättömän kiihkeä tunteissaan, hyvässä ja pahassa. Olen siis edelleen vesimies.
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät vesimiehet ole niitä uskollisimpia, niin kaksoset ovat sitä vielä vähemmän. Skorpionit on mun inhokkimerkki, ilkeä, käsittämätön ja ex-mieheni skorppari yritti aina nujertaa henkisesti.
Mikä itse olet?
Olen kalat ja jostain syystä tunnen vetoa skorpioneihin. Onko totta että ovat yleensä mustasukkaisia?
Minua kiehtoo skorpionien pelaama "psykologinen valtapeli". Oletteko muut huomanneet skorpioneissa tällaista?
Minun mieheni on leijona, ja kaikkea muuta oikeastaan kuin leijonan sanotaan olevan. Juuri niin kuin kirjoittaja nro 36 kirjoitti; hissukka, ujo, ei mitään kilpailuhenkeä tai kunnianhimoa. Menee suorastaan sykkyrälle, jos joutuu huomion keskipisteeksi. Aika hassua. :) Hänellä on kuitenkin todella vahva tahto ja tekee kaiken oman tiensä mukaisesti. Ei suostu alistumaan kenenkään tahtoon tai nuolemaan kenenkään persettä. On aina erittäin jämpti ja ja varman oloinen mielipiteissään tai tekemisissään, tietää mitä tekee eikä häntä varmaan pysty kukaan manipuloimaan. Nämä asiat eivät kuitenkaan näy kodin ulkopuolella, kun mies on pääsääntöisesti hiljaa ja puuhaa omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Millainen jousimies on?
En tiedä muista, mutta itse olen joskus tahdittomuuteen asti suorapuheinen, ilmeisesti en kuitenkaan kovin paha, sillä minua yleensä pidetään mukavana ihmisenä. Päättelen siitä, että ystäviä on.
Itseäni harmittaa ylikorostunut oikeudemukaisuuden vaaliminen. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun haluan, että homma menee oikein, vaikka on selkeästi oman etuni vastaista. Sitten mulla on vielä ehdoton vaatimus saada päättää omista asioista. Parisuhteet olleet aina haastavia, koska olen niin ehdoton ja myös mustasukkainen eli omistava. En voi sietää tosikkoja. Itse tykkään veistellä hauskoja juttuja ja sana on minulla hallussa vähän liiankin hyvin.
Tykkään loputtomiin kuunnella muiden tarinoita, omat asiat pidän itselläni.
Sanoisin, että ajat, joita nyt elämme, ovat jouskarille vaikeita.
Mun horoskooppi on neitsyt ja allekirjotan kyllä sen kuvauksen lähes täysin. Kolme parasta kaveria on kalat ja oon huomannu, että kalojen kanssa tuun äärimmäisen hyvin juttuun. Yhtään oikeasti pahantahtoista tai ilkeää kalat horoskooppista en oo koskaan tavannut, vaikka niitäkin varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on leijona, ja kaikkea muuta oikeastaan kuin leijonan sanotaan olevan. Juuri niin kuin kirjoittaja nro 36 kirjoitti; hissukka, ujo, ei mitään kilpailuhenkeä tai kunnianhimoa. Menee suorastaan sykkyrälle, jos joutuu huomion keskipisteeksi. Aika hassua. :) Hänellä on kuitenkin todella vahva tahto ja tekee kaiken oman tiensä mukaisesti. Ei suostu alistumaan kenenkään tahtoon tai nuolemaan kenenkään persettä. On aina erittäin jämpti ja ja varman oloinen mielipiteissään tai tekemisissään, tietää mitä tekee eikä häntä varmaan pysty kukaan manipuloimaan. Nämä asiat eivät kuitenkaan näy kodin ulkopuolella, kun mies on pääsääntöisesti hiljaa ja puuhaa omiaan.
Heh, tunnen täysin kuvailemasi leijonamiehen (mutta ei ole miehesi koska tuntemani henkilö ei ole naimisissa/seurustele).
Sen sijaan tuntemani leijona-naiset ovat hankalia ihmisiä, tarvitsevat jatkuvaa huomiota jne.
Vierailija kirjoitti:
Näissä on kyllä pakko olla JOTAIN perää, koska esim. kaikki tuntemani leijonat ovat noita hieman itserakkauteen taipuvaisia esiintyjätyyppejä, jotka haluavat olla huomion keskipisteenä. Ja lähipiirissäni on 5 leijonaa! Itse olen ap:n tavoin vaakanainen ja tunnistin kyllä itseni aloituksen kuvauksesta: päätökset vaikeita ja estetiikka tärkeää. Olen myös lukenut, että vaa'at ovat sosiaalisesti ja psykologisesti taitavia, seurallisia, miellyttäviä ja flirttailevia - allekirjoitan täysin.
Allekirjoitan myös tämän. Tosin yksi tuntemani leijona on nouseva neitsyt ja muistuttaa paljon enemmän neitsyttä kuin leijonaa.
Toisin kuin aloittaja, kauriiden kanssa tulen hyvin toimeen. Oikeastaan olen tullut minkä tahansa merkin kanssa hyvin toimeen, mutta aina on niitä yksilöitä joiden kanssa ei mene niin hyvin kuin voisi. Skorpionit ovat ehkä kaikkein luotaantyöntävimpiä, mutta on minulla ollut hyviä skorpparikavereitakin. Skorpioneille yhteistä on ollut pisteliäisyys suuttuessa, mutta normaalisti ovat anteliaita ja miellyttäviä.
Jousimiehet ovat vähän haahuilijoita, mutta tahtovat hyvää kaikille ja ovat sydämellisiä luonnonlapsityyppejä.
Härät ovat itsepäisiä tietyissä tilanteissa, mutta kuitenkin huomioonottavia.
Leijonia on ollut elämässäni paljon ja moni on ollut hyvä ystävä minulle. Vaikka he kaipaavat huomiota, osaavat he antaa sitä muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mun horoskooppi on neitsyt ja allekirjotan kyllä sen kuvauksen lähes täysin. Kolme parasta kaveria on kalat ja oon huomannu, että kalojen kanssa tuun äärimmäisen hyvin juttuun. Yhtään oikeasti pahantahtoista tai ilkeää kalat horoskooppista en oo koskaan tavannut, vaikka niitäkin varmasti on.
Olen kalat ja kaksi lähintä ystävääni ovat neitsyitä. Ollaan tosi erilaisia ihmisiä, mutta ikäänkuin "täydennetään" toisiamme. Mun heikkoudet on näiden ystävieni vahvuuksia ja toisinpäin.
Mielestäni horoskooppi "ennustukset" ovat täyttä huuhaata, mutta ehkä samaan aikaan syntyneet ovat jollain tavalla samanlaisia.
Olen kalat ja jostain syystä minulla on ollut kolme kaksos-ystävää. Jokaisessa näissä ystävyyssuhteissa olen tullut lopulta satutetuksi ja "ystävä" on lakannut vain pitämästä yhteyttä mitään ilmeistä syytä. (ei ole ollut riitoja, erimielisyyksiä tmv.) Ovat vain hävinneet elämästäni.
Tunnen monta skorpionia ja he tuntuvat tykkäävän minusta todella paljon ja viihtyvät seurassani (asia, jota en aina ymmärrä...)
Tuntuu kyllä hassulta kun miettii, että näitä tapauksia on ollut siis todella monta.