Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan palannut exänsä kanssa yhteen eron jälkeen?

Vierailija
23.07.2016 |

En tunnu pääsevän millään yli keväällä tapahtuneesta erostamme ja olen alkanut haaveilla yhteen palaamisen mahdollisuudesta. Kysyisinkin onko täällä ketään joka olisi onnistunut palaamaan exänsä kanssa vielä yhteen? Kuinka se kävi ja kuinka kauan olitte olleet erossa?

Olemme puheväleissä ja tavanneetkin muutaman kerran, mutta tällä hetkellä ainakin exä tuntuu olevan aika vihamielinen minua kohtaan, eikä esim. juuri vastaa viesteihini tai ole itse aloitteellinen. En oikein tiedä onko tässä enää mitään toivoa vai olisiko vain parempi ottaa kokonaan etäisyyttä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vihamielinen käsittääkseni siksi, että menin kertomaan hänelle, että minulla on ollut tässä välissä suhde toiseen mieheen. Mustasukkainen siis. En tiedä onko hänellä ketään uutta, mutta uskoisin ettei ole, ainakaan mitään vakavampaa. Tulen huonovointiseksi, kun ajattelenkin, että hän olisi jonkun toisen kanssa.

Yhteisiä lapsia miellä ei ole, kummallakin on kyllä omansa. Eroon on monia syitä. Omalta puoleltani voin varmaan sanoa, että olin liian epävarma, tarkertuva, kontrolloiva. Nyt en enää olisi, olen vahvistunut tosi paljon tämän kevään ja kesän aikana. Ja hän sitten taas oli vetäytyvä, helposti suuttuva, välillä suoraan sanottuna kohteli minua huonosti, mistä syystä itsekin harkitsin eroamista monet kerrat. Olen tuotakin miettinyt paljon ja ajatellut, että otin liian raskaasti hänen ajoittaiset mykkäkoulunsa ja hankaluutensa. Meillä oli kuitenkin tosi paljon hyvää, tosi paljon. En ole ikinä eläessäni rakastanut ketään niin paljon, enkä varmaan koskaan rakastakaan. Tämä ero on ollut elämäni kamalin kriisi.

Ero oli joka tapauksessa enemmän tai vähemmän yhteinen päätös. Enemmän hänen. Mutta se oli ainoa keino lopettaa jatkuva riitely, mihin olimme ajautuneet.

Ap

Siis sinulla on ollut eronne aikanne suhde toiseen mieheen ja eksäsi pitäisi tämä asia vaan tyynesti kuitata ja yrittää kanssasi uudelleen samaan aikaan kun itse voit fyysisesti pahoin jo pelkästä ajatuksesta että eksäsi olisi seurustellut muiden naisten kanssa?

Onko tämä jotain naisten logiikkaa? Ei miehetkään ole mitään haavoittumattomia pronssisotureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Olen juuri samassa tilanteessa ap:n kanssa. Olen ollut liian vaativa ja syyttelevä. Jopa vaatinut häntä muuttumaan. Nyt kun olemme eronneet, vasta tajusin kuinka pieniä ja mitättömiä asioita ne ovat olleet. En antanut hänen esimerkiksi ottaa septumia, koska en pitänyt niistä ja se olisi rumentanut häntä. Eron jälkeen hän sen otti, ja tajusin että sama ihminen hän on siitä huolimatta eikä se nyt edes ole niin suuri asia. Lisäksi nyt koko ajan pelkään milloin hän löytää uuden, koska on todella hyvännäköinen ja heti eron jälkeen jo sai netissä yhteydenottoja tuntemattomilta facebookissa, ja hekin sanoivat että tulet varmasti löytämään uuden kun olet niin hyvännäköinen.

Tuo kuulostaa kaikki niin tosi tutulta :/. Minä taas kilahdin, kun mies suunnitteli värjäävänsä hiuksensa. Ihan älyttömiä juttuja. Nyt kun sen kaiken on menettänyt, tajuaa vasta miten arvokasta se kaikki hyvä oli ja miten keskittyi vain niihin "ongelmiin" koko ajan. Olin jotenkin ihan neuroottinen sen suhteen kanssa. Jotenkin tuntuu, että olen tehnyt elämäni isoimman virheen ja enemmän kuin mitään muuta haluaisin toisen tilaisuuden. Ihan vain siksi, että rakastan häntä ihan hirveästi. Kaikkine virheineen.

Oletko sinä tehnyt mitään saadaksesi teidät vielä palaamaan yhteen? Voisiko hän vielä olla kiinnostunut kokeilemaan sitä?

Ap

Vierailija
24/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on ollut eronne aikanne suhde toiseen mieheen ja eksäsi pitäisi tämä asia vaan tyynesti kuitata ja yrittää kanssasi uudelleen samaan aikaan kun itse voit fyysisesti pahoin jo pelkästä ajatuksesta että eksäsi olisi seurustellut muiden naisten kanssa?

Onko tämä jotain naisten logiikkaa? Ei miehetkään ole mitään haavoittumattomia pronssisotureita.

Tiedän :( . Ymmärrän hyvin, että hän ei ilahtunut siitä. Mutta toisaalta olemme eronneet, hänen aloitteestaan ja siihen tietysti kuuluu se, että kumpikin on vapaa tapailemaan muita. Kyllähän hän tiesi, minut tuntien, että en kauhean pitkään tule viihtymään yksin ja selibaatissa.

Toivon siis, että hän pääsisi vielä yli tuosta ajan kanssa. Minä ainakin pääsisin yli siitä, jos hänellä on ollut tässä välissä muita.

Ap

Vierailija
25/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi oltiin erossa, sitten taas rakkaus vei voiton. Nyt onnellisina asutaan yhdessä. Mainitsinko että olemme serkkuja :)

Vierailija
26/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin yhteen 19 vuotiaina, erottiin 24 vuotiaina. Liikaa teinidraamaa, mustasukkaisuutta (mun puolelta), halua kokea elämää (minun puolelta), puhumattomuutta (miehen puolelta), jatkuvia riitoja pienistä asioista. Erossa oltiin 1,5 v, yhteen uudelleen 26 vuotiaina, muutettiin saman tien yhteen, kihloihin ja nyt ollaan 29 vuotiaina naimisissa. :)

Eron aikana molemmat kasvoimme paljon, aikuistumme ja teimme omia juttujamme. Puhuimme todella avoimesti kun mietimme yhteen palaamista. Eron aikana olimme yhteydessä silloin tällöin puhelimitse, mutta suhde jatkui (tai ajatus yhteenpaluusta syntyi) kun mies pyysi kahville ja tajusi kasvotusten miten hyvin huumorintajuinen meni yhteen ja miten toinen oli edelleen se tutuin ja rakkain.

Vierailija
27/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oot varmaan kuullut Matista ja Mervistä. Kyllä ne kaikki uudelleen lämmittelyt on jotain vastaavaa.

Vierailija
28/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietty kuullut Matista ja Mervistä. Mutta kyllähän tässäkin ketjussa on tarinoita, jotka eivät ole päättyneet Matti ja Mervi -tyyliin, eli kyllä jotkut onnistuvat vielä samaan aikaan toimivan suhteen exänsä kanssa. Jotkut vielä kauan eronsa jälkeen.

En vain oikein tiedä mitä tehdä. Mies ei tunne olevansa "valmis", enkä tiedä onko hän koskaan sen valmiimpi tai onko jotain millä voisin valmistaa häntä ajatukseen ilman että hän kokisi minut päällekäyvänä. Eli ehkä parempi vain olisi antaa hänen taas jonkin aikaa olla ja ottaa sitten taas yhteyttä. Koko ajan vain pelottaa, että hän tänä aikana löytää jonkun toisen.

Ap

Vierailija
29/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kukaan. Lampela ja Kärpänen, Nykänen ja Tapola, jnejnejne

Vierailija
30/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palannut yhteen. Menin jopa naimisiin uuden alun merkiksi. Ei toiminut. Jo noin vuoden jälkeen oltiin pahemmassa tilanteessa kuin aiemmin. Erottiin sitten lopullisesti. Nykyään ajattelen, että meillä oli voimakas keskinäinen seksiriippuvuus, joka piti yhdessä.

Vierailija
31/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa kaikki niin tosi tutulta :/. Minä taas kilahdin, kun mies suunnitteli värjäävänsä hiuksensa. Ihan älyttömiä juttuja. Nyt kun sen kaiken on menettänyt, tajuaa vasta miten arvokasta se kaikki hyvä oli ja miten keskittyi vain niihin "ongelmiin" koko ajan. Olin jotenkin ihan neuroottinen sen suhteen kanssa. Jotenkin tuntuu, että olen tehnyt elämäni isoimman virheen ja enemmän kuin mitään muuta haluaisin toisen tilaisuuden. Ihan vain siksi, että rakastan häntä ihan hirveästi. Kaikkine virheineen.

Oletko sinä tehnyt mitään saadaksesi teidät vielä palaamaan yhteen? Voisiko hän vielä olla kiinnostunut kokeilemaan sitä?

Ap

Olemme kyllä puhuneet että voisimme yrittää uudestaan. Haluamme kuitenkin hieman pitää taukoa tässä hetken, mutta olemme sopineet ettei kumpikaan harrasta seksiä ulkopuolisten kanssa. Suuria muutoksia se kyllä vaatii kummaltakin, jotta uusi suhde olisi mahdollinen. Itse olen hänelle sanonutkin, että olen ollut liian ankara häntä kohtaan. Hieman vain pelottaa että miten pärjään sitten tunteideni kanssa, jos kumppanini tekee jotain sellaista mistä en pidä ja tilanne johtaa taas siihen kuin viimeksi.

Meidän kohdalla meni niin, että hänen tunteensa minua kohtaan kuolivat (varmaan juuri sen takia kun sidoin hänet liian lähelle enkä antanut vapautta tarpeeksi). Itse sen sijaan rakastan häntä erittäin paljon, jonka vuoksi ero oli hirveän raskas. On kamalaa etäännyttää toinen ihminen itsestä, jota rakastaa ja haluaa todella paljon.

Vierailija
32/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

31. Jatkaa...

Sinulle AP kehottaisin keskustelua eksäsi kanssa, kysy mitä hän tarkoittaa että ei ole valmis. Ja että olisiko siihen mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Rakkautta kun ei valitettavasti voi pakottaa, voit ainoastaan saada kumppanisi uudestaan kiinostumaan sinusta. Mieti vaikka ensimmäisiä treffejänne, jos sieltä muistuisi jotain mieleen mistä miehesi kiinnostui sinussa silloin. Kuten sanoit, pakottomalla ja "päällekäymisellä" ei saa hyvää aikaan, vaan silloin eksäsi vain pelästyy ja vetääntyy. Lisäksi kannattaa ihan kertoa, että olet muuttunut/valmis muutokseen ja kerro myös olleesi silloin liian tiukka häntä kohtaan.

Vierailija
33/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka palaavat exänsä kanssa takas yhteen ovat todella todella tyhmiä! Miksi sanotaan eroa? S u h d e ei toiminut eli ei kannata yrittää uudellen vaan jatkaa eteenpäin

Vierailija
34/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31. Jatkaa...

Sinulle AP kehottaisin keskustelua eksäsi kanssa, kysy mitä hän tarkoittaa että ei ole valmis. Ja että olisiko siihen mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Rakkautta kun ei valitettavasti voi pakottaa, voit ainoastaan saada kumppanisi uudestaan kiinostumaan sinusta. Mieti vaikka ensimmäisiä treffejänne, jos sieltä muistuisi jotain mieleen mistä miehesi kiinnostui sinussa silloin. Kuten sanoit, pakottomalla ja "päällekäymisellä" ei saa hyvää aikaan, vaan silloin eksäsi vain pelästyy ja vetääntyy. Lisäksi kannattaa ihan kertoa, että olet muuttunut/valmis muutokseen ja kerro myös olleesi silloin liian tiukka häntä kohtaan.

Kiitos, 31. Olen minä vähän yrittänyt tuosta keskustellakin, mutta en ole saanut selvää vastausta. Tuntuu, ettei hän oikein halua puhua siitä. Hän sanoi kyllä miettivänsä asiaa. Ja silloin kun keväällä erottiin, hän kirjoitti minulle sähköpostin, jossa sanoi, että rakastaa minua, mutta ei vain enää vain pysty jatkamaan suhteessa ja että miettii, että voisimme jonkin ajan kuluttua vielä yrittää uudelleen. Eli uskon, että hän silloin harkitsi asiaa ja todennäköisesti harkitsee edelleen, ellei ole nyt sitten niin vihainen tai löytänyt uutta naista tms.

Olen myös kertonut muuttuneeni, mutta hän oli sitä mieltä, ettei usko hiukkaakaan. Niinpä ajattelen, että minun olisi parempi vain näyttää hänelle ihan käytännössä, etten enää ole sellainen. Jos hän vain antaisi tilaisuuden ja suostuisi vielä tapaamaan minua. Mutta tosiaan se pakottaminen ja päällekäyminen ovat nimenomaan niitä asioita, joiden suhteen minun pitää olla muuttunut, jos haluaisimme vielä suhteen toimivan. Niinpä en nyt voi mitenkään sortua sellaiseen. Kai minun vain pitäisi antaa hänelle tilaa ja aikaa, mutta se tuntuu niin vaikealta. Tuntuu, että päivä päivältä enäännymme ja pelkään, että hän löytää kohta jonkun uuden ja unohtaa minut kokonaan.

Tämä on vain kauhean raskasta. Oli paljon helpompaa kun emme olleet tekemisissä ja olin henkisesti hyväksynyt eron lopullisuuden. Kaikki muuttui sen jälkeen kun hän otti yhteyttä ja kertoi ajattelevansa minua ja kaipaavansa jne. Sen jälkeen en ole saanut häntä enää hetkeksikään pois mielestäni.

Ap

Vierailija
35/42 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa oltiin reilu vuosi ja sitten palattiin yhteen. Kuusi vuotta oltu sen jälkeen yhdessä. Voi se onnistuakin siis, mutta työtä se vaatii.

Vierailija
36/42 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin minä olen ajatellutkin, että minun pitäisi näyttää hänelle, että olen erilainen. Viime aikoina olemme pitäneet yhteyttä tekstareilla ja niiden kautta sitä muutosta on hiukan vaikea välittää. Mutta ehkä keksisinkin jotain tosi fiksua mitä voisin kirjoittaa hänelle ja saada hänet edes harkitsemaan yhteen palaamista. En vain yhtään tiedä mitä se voisi olla.

Ja sitten pelottaa, että jos hänellä jo onkin uusi nainen. Ja joka tapauksessa on vain ajan kysymys koska hän löytää jonkun uuden (etenkin kun hän on aivan tokuttoman upea mies). Sitten pelini on pelattu ja olen ihan turhaan miettinyt kuukausitolkulla näitä ja aiheuttanut itselleni uutta sydänsurua.

Ap

Jos on pitkä suhde takana ja vaikka toisella olisikin joku uusi, niin sellaiset suhteet harvemmin kestää.

Tiedän, että se on hirveä fiilis, kun tulee ero ja toisella on uusi. Itselläni on kokemusta siitä, että kumppani jättää monien vuosien suhteen jälkeen, ja aloittaa saman tien suhteen uuden kanssa. Se on hirvein fiilis ikinä (toki varmasti oman lapsen kuolema on paljon pahempi, mutta sitä en ole itse kokenut). Siinä kohtaa täytyy vain muistuttaa itseä, että toisen psyyke ei kestä käsitellä eroa, joten hän on tarvinnut heti jonkun uuden laastariksi. Mutta sekin loppujen lopuksi vain siirtää asian käsittelyä myöhäisemmäksi.

Vierailija
37/42 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vaan pitää sut varalla jos uusi suhde toisen kanssa ei toimi. Miehet ei osaa olla yksin. Ei kannata palata yhteen. Pidä etäisyyttä niin huomaat että olit hölmö kun edes ajattelit yhteen paluuta. Trust me.

Vierailija
38/42 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me seurustelimme ja olimme kihloissa kun olimme 20-22vuotiaita. Erosimme ilman mitään painavaa syytä. Nyt olemme olleet 3 vuotta jälleen yhdessä olen 41m ja hän 38n. Lisäksi meillä on joka toinen viikko 3 lasta. 2 minun ja yksi hänen.

Vierailija
39/42 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää vaan pitää sut varalla jos uusi suhde toisen kanssa ei toimi. Miehet ei osaa olla yksin. Ei kannata palata yhteen. Pidä etäisyyttä niin huomaat että olit hölmö kun edes ajattelit yhteen paluuta. Trust me.

Ap:llä ollu jo uus viritys, niin miehet ei osaa olla yksin??? :D

Vierailija
40/42 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me seurustelimme ja olimme kihloissa kun olimme 20-22vuotiaita. Erosimme ilman mitään painavaa syytä. Nyt olemme olleet 3 vuotta jälleen yhdessä olen 41m ja hän 38n. Lisäksi meillä on joka toinen viikko 3 lasta. 2 minun ja yksi hänen.

Ihana tarina! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme