Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen sitä mieltä että on mahtavaa että molemmilla sukupuolilla on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet yhteiskunnallisesti, työelämässä jne. Mutta sitä tosiasiaa ei kannattaisi unohtaa että kyseessä ovat eri sukupuolet joiden erilaisuudelle ja keskinäiselle vetovoimalle koko ihmiskunnan olemassaolo perustuu.

Olen omavarainen nainen, avaan itse putkeni ja poraan reiät seiniin. Kokoan huonekalut ja kannan kauppakassit. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että ilahdun kun mies avaa minulle oven, tarjoaa apua kantamiseen tai nousee seisomaan kun lähden naistenhuoneeseen. Tuommoiset pienet eleet pohjustavat ja ylläpitävät sitä jännitettä sukupuolten välillä, eivätkä mitenkään vähennä ihmisarvoani saati tee minusta objektia.

Sukupuolten välinen leikki ja kosiskelu kuuluu kaikkien lajien luontaiseen käyttäytymiseen mutta jostain syystä ihminen haluaa kieltää sen ja kuohita sekä miehen että naisen eunukiksi. Sitten itketään kun naiset eivät syty ja miehet eivät sytytä.

Jos saan joltakin mieheltä naisena jonkun huomionosoituksen, katson häntä vähän pidempään silmiin, hymyilen ja kiitän. Välillämme läikähtää se jokin. Molemmille jää hyvä ja lämmin olo. Tuntuu miehekkäältä, naiselliselta. Kumpikin kantaa tuon värinän kotiin oman kumppaninsa luo ja hyvä kiertää. Maailmassa säilyy seksuaalienergia kuten tarkoitettu on.

Tämä ei tarkoita paluuta 50-luvulle tai luolamiesaikaan.

• ylös 4
  • alas 28

Kommentit (11)

Vierailija

No minkälaisia huomionosoituksia ajattelit antaa miehelle? Teitä rusinapullafeministejä on nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Katson häntä ihaillen ja hymyilen. Mies saa osakseen kunnioitusta ja ihailua. Se nyt vaan on miehen osa olla se liehittelijä.

Ap

Vierailija

Availen vaimolleni mielelläni ovet ja kannan kasseja jne, mutta jos en koe tasapuolisuutta ja -vertaisuutta, loppuu palvelukset aika äkkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Availen vaimolleni mielelläni ovet ja kannan kasseja jne, mutta jos en koe tasapuolisuutta ja -vertaisuutta, loppuu palvelukset aika äkkiä.

Niinpä niin. Nykymies tarvitsee vastapalveluksen uuvuttuaan ihan täysin avattuaan naiselle oven. Voi kyynel.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Nykymies tarvitsee vastapalveluksen uuvuttuaan ihan täysin avattuaan naiselle oven. Voi kyynel.

Mahdoitkohan nyt tehdä pienen ylitulkinnan?

Vierailija

Oven avaaminen on peruskohteliaisuutta, samoin kuin väistäminen, jos toinen menee johonkin. Usein kun istutaan, on luontevaa väistää nousemalla seisomaan. Nämä eivät ole sukupuolisidonnaisia. Kohteliaisuudesta kiittäminen ei ole sukupuolisidonnaista. Se on normaalia kommunikaatiota.

En käsitä, mistä olet saanut päähäsi, että näitä ollaan "hävittämässä". Seksuaalienergia on kemiaa, joka on kahden tai useamman ihmisen välistä.Se on vuorovaikutusta. Usko tai älä: myös niillä, joiden sinä kuvittelet tuhoavan diktomisen sukupuolimallin, on useimmiten ihmisiä, joiden kanssa he kokevat seksuaalista vetovoimaa.

Joten ap, vmp.

T. Mies

Vierailija

Hitsi. Minä olen miespuolinen ja kouluttautunut alalle, jonka työt mielletään vahvasti naisten osaamisalueeksi. Olen kohtelias, avaan ovia, autan kantamisessa pyyteettä, kehun - kaikkien sukupuolien edustajia?!!! Olen pahoillani, jos nyt droppasin sun seksuaalienergian, etkä sinä tai flirttikohteesi enää syty :( Jännä, kun itse sytyn kaikesta huolimatta ja muut minulle.

Vierailija

Ap, kanssasi ei oikeastaan viitsi keskustella niin pitkään, kun et ymmärrä sanojen tasa-arvo ja samanlaisuus eroja. Tasa-arvo EI tarkoita, että kaikkien pitää avata ovensa itse ja porata ruuvinsa seinään, vaan se tarkoittaa sitä, että sekä se ruuvien poraaminen että vaikkapa lapsen läksyjen teon avustaminen ovat yhtä tärkeitä ja merkityksellisiä asioita.