Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ ei kannata ulosotossa

Vierailija
21.07.2016 |

Jos velkaa on paljon ulosotossa niin ei ole mitään järkeä käydä töissä. Siitä pitää huolen vouti joka vie 1/3 osan palkasta. Kannattaa vaan nostaa työmarkkinatukea ja sossuntukia.
t. Ulosotossa

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. eikä ainakaan pätkätöissä tai pienipalkkaisessa työssä. Ulosotto viranomaiset ovat tavalaan terroristeja, sillä heidän takiaan kuolee ihmisiä.

Vierailija
2/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt mikään ylläri, että joskus joutuu maksamaan takaisin hölmöilynsä. Ei auta rutista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos velkaa on paljon ulosotossa niin ei ole mitään järkeä käydä töissä. Siitä pitää huolen vouti joka vie 1/3 osan palkasta. Kannattaa vaan nostaa työmarkkinatukea ja sossuntukia.

t. Ulosotossa

Onhan. Järki on juuri siinä, että sinä maksat itse aiheuttamasi velat. Elämällä muiden siivellä päädyt eläkeläiseksi jolla ei ole varaa edes lääkkeisiin, koska eläkettä ei ole kertynyt.

Vierailija
4/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. eikä ainakaan pätkätöissä tai pienipalkkaisessa työssä. Ulosotto viranomaiset ovat tavalaan terroristeja, sillä heidän takiaan kuolee ihmisiä.

Buahahahahhaha...Ei velkaa ole pakko tehdä, se on ihan vapaaehtoista.

Vierailija
5/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä vaikka jää tonni käteen. 

Vierailija
6/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää ap:n kaltaiset ihmiset. Itsellä oli n. 20 000e ulosotossa omien töppäilyiden takia ja mulle oli kunnia-asia maksaa ne pois. Tottakai se harmitti 7 vuotta että vouti vei ison lohkon palkasta, mutta hitto se eka tili tuntui hyvältä minkä sai kokonaan käteen kun velka oli viimein maksettu!

Vierailija
7/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei monestikkaan ole velasta vaan velan primiskuluista, jotka saattavat olla monen kertaiset näillä Lindorffeilla ym, Ja kun velka on mennyt ulosottoon, niin se on kasvanut monenkertaiseksi, etkä edes voi itse päättää että maksat sen pääoman. Ja kun nämä perintäfirmat ovat ostaneet velan, olet siis velkaa perintäyhtiölle ja niiden laskutus on täysin käsittämätöntä.

Vierailija
8/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mahdollisuus velkajärjestelyyn? Tai se, että velka todella lyhenee? Onhan ihmisillä satojatuhansia asuntolainojakin, ja silti kannattaa käydä töissä. Joskus se laina on maksettu ja taas työ kannattaa.

Toisaalta ulosotto on monesti tietyn ihmistyypin ongelma. Siis sellaisen, jonka mielestä itse ei voi vaikuttaa mihinkään ja kaikki on aina jonkun muun vika. Silloin ei varmasti tunnu järkevältä työnteko.

Toki ulosotossa on paljon myös yrittäjiä ja jopa menestyviä ihmisiä, mutta uskoisin heidän ymmärtävän työnteon järjen.

Vierailija
9/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ulosotossa

Onhan. Järki on juuri siinä, että sinä maksat itse aiheuttamasi velat. Elämällä muiden siivellä päädyt eläkeläiseksi jolla ei ole varaa edes lääkkeisiin, koska eläkettä ei ole kertynyt.

En maksa sillä ei motivoi paiskia 10 vuotta töitä jos yhtä paljon saa tukina rahaa. Velathan vanhenee itsestään 15 vuodessa.

Vierailija
10/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Paljon kivempi kituuttaa koko loppuelämä köyhyysrajalla sen sijaan, että hankkiutuisi velkajärjestelyyn ja saisi joskus velat pois ja rahat työnteosta sen hetkiseen elämään. Kuka idiootti edes viitsii maksaa velkojaan pois? Ja kuka idiootti edes myy velaksi? Hulluksi on maailma mennyt kyllä, kun firmat joutuu pyytämään voudilta apua omien mokiensa korjaamiseen!

Eiku....

Vierailija
11/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut 30 000 velkaa kohta 7v. Noin 20 000 vielä maksamatta.

Vierailija
12/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ulosotossa

En maksa sillä ei motivoi paiskia 10 vuotta töitä jos yhtä paljon saa tukina rahaa. Velathan vanhenee itsestään 15 vuodessa.

Et sä 10-15 vuoden kuluttuakaan mistään töitä saa...

Ja kun katsoo Suomen nykytalouden menoa, niin jos et itse ole mitään tienannut, niin valtiolla ei kerta kaikkiaan ole varaa maksaa mitään eläkkeitä saati muuta tuleveisuudessa.

Joten meneppä katsomaan vaikka Helsingin keskustan romanikerjäläisiä. Se on sun osasi sitten tulevaisuudessa.

Vierailija
13/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta. Pienpalkkasissa töissä jää käteen vähemmän kuin tuilla niin ei tosiaankaan kannata.

Vierailija
14/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ei kannata käydä töissä, koska näin saa ulosottovelan maksettua, ihan samalla tavalla kuin muukin velat.

Eipä tullut edes mieleen, heittäytyä tukien varaan, kun aikoinaan otin asuntolainaa ja nyt sekin on maksettu.

Ulosottovelka ei poikkea muusta velasta, sillä kait sinä aikoinaan sait siitä jotain vastinetta, sillä ei kait niitä tyhjästä makseta.

Vierailija
15/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa leipäjonoon eläkeläisenä, ap.

Vierailija
16/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ei kannata käydä töissä, koska näin saa ulosottovelan maksettua, ihan samalla tavalla kuin muukin velat.

Eipä tullut edes mieleen, heittäytyä tukien varaan, kun aikoinaan otin asuntolainaa ja nyt sekin on maksettu.

Ulosottovelka ei poikkea muusta velasta, sillä kait sinä aikoinaan sait siitä jotain vastinetta, sillä ei kait niitä tyhjästä makseta.

Miten sen nyt ottaa. Mä maksan n. 500/kk. Plus veronpalautukset ja lomarahat. Velka ei ole vähentynyt 7v. edes puolella.

10

Vierailija
17/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäpä jos muuttaa ulkomaille? On maita, joihin velat eivät matkaa mukana ja pelkkä ulosotossa oleminen ei ole peruste estää ihmistä muuttamasta ulkomaille.

Vierailija
18/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En maksa sillä ei motivoi paiskia 10 vuotta töitä jos yhtä paljon saa tukina rahaa. Velathan vanhenee itsestään 15 vuodessa." Voih. Ei se taida ihan noin yksinkertaita olla. - Tai en ainakaan itse en uskaltaisi luottaa siihen, että velat vanhenisivat ja katoaisivat savuna ilmaan 15 vuodessa; kun eikös velkoja voi myös katkaista velan vanhenemisen? 

Vierailija
19/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entäpä jos muuttaa ulkomaille? On maita, joihin velat eivät matkaa mukana ja pelkkä ulosotossa oleminen ei ole peruste estää ihmistä muuttamasta ulkomaille.

Jos saan kysyä, niin millähän rahalla persaukinen pummi ulkomaille muuttaisi?

Vierailija
20/114 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua ärsyttää ap:n kaltaiset ihmiset. Itsellä oli n. 20 000e ulosotossa omien töppäilyiden takia ja mulle oli kunnia-asia maksaa ne pois. Tottakai se harmitti 7 vuotta että vouti vei ison lohkon palkasta, mutta hitto se eka tili tuntui hyvältä minkä sai kokonaan käteen kun velka oli viimein maksettu!

Vai oikein kunnia-asia! Salli mun nauraa 😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä