Työ ei kannata ulosotossa
Jos velkaa on paljon ulosotossa niin ei ole mitään järkeä käydä töissä. Siitä pitää huolen vouti joka vie 1/3 osan palkasta. Kannattaa vaan nostaa työmarkkinatukea ja sossuntukia.
t. Ulosotossa
Kommentit (114)
Se riippuu palkasta, lainan määrästä, koroista, ulosottomaksuista ja oikeudenkäyntikuluista, että kannattaako. Jossain vaiheessa korot ja maksut nousevat niin suureksi ettei lainaa pysty lyhentämään ollenkaan.
Ongelmahan ei ole siinä onko joku hölmöillyt tyhmyyttään tai vaikka tahallaan. Ongelma on siinä että siitä kuopasta ei pääse pois järjellisessä ajassa. Moni tajuaa jo ennen korttitalon romahtamista että nyt menee perseelleen ja ei jaksa edes yrittää hoitaa asioitaan loppuvaiheessa. Veikkaan että nää ylivelkaantuneet iphonen ostelijat on osittain tällaisia. Jos luvassa on yli 20v kärsimys niin juhlitaan edes hetki ennen sitä tai jotain...
Kaikkiin tämä ei tietenkään päde ja osa on luonteeltaan epäluotettavia itsekeskeisiä huijareita.
Esität täällä nyt jotain sankaria, kun ensiksi olet edesvastuuttomasti ottanut lainoja, vippejä, kulutusluottoja yms. Olet ne aikanaan jättänyt ajallaan maksamatta ja elellyt ylivarojen. Nyt kehuskelet täällä ja vähättelet muita, sillä miten olet sankarillisesti tehnyt 7 vuotta ilmaista työtä, kun ulosotto on vienyt suurenosan palkkaasi. Kaikilla ei ole yksinkertaisesti sellaiseen mahdollisuutta. Pieni palkka ja suuret velat merkitsisi sitä, että maksaisit velkojasi koko työurasi ajan ainakin 20-vuotta. Ei kiitos mielummin elän sossun tuilla ja olen työttömänä, kun painaisin niskalimassa duunia ilmaiseksi.
Minä odotan että velat vanhenee ja menen sitten vasta töihin. Pari vuotta vielä jäljellä. Ihan hyvin saanut tällä aikaa säästettyä ja kun ulosotto ei ole enää niskassa niin sijoitan nuo rahat mitkä ovat nyt käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei monestikkaan ole velasta vaan velan primiskuluista, jotka saattavat olla monen kertaiset näillä Lindorffeilla ym, Ja kun velka on mennyt ulosottoon, niin se on kasvanut monenkertaiseksi, etkä edes voi itse päättää että maksat sen pääoman. Ja kun nämä perintäfirmat ovat ostaneet velan, olet siis velkaa perintäyhtiölle ja niiden laskutus on täysin käsittämätöntä.
Vaadi korkoa lainmukaiseksi, ei ole ollut 16% laillinen enää pitkään aikaan.
Mulla alko just ulosotto. Otin loparit ja tienaan nyt enemmän vaikka jouduinkin karenssiin. Toimeentulotuki aina pelastaa 😁
Varmaan joku psyyken suojamekanismi ylpeillä sillä että jää toimeentulotuelle ja jättää pikavipit maksamatta. Koska eihän toi nyt mitään fiksun ihmisen touhua ole. Vaan ihan säälittävää menoa.
Kannattaa muuttaa ulkomaille ja vaihtaa kansalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa ulkomaille ja vaihtaa kansalaisuutta.
Ei oo kiva jättää kaikkia ystäviä ja sukulaisia
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku psyyken suojamekanismi ylpeillä sillä että jää toimeentulotuelle ja jättää pikavipit maksamatta. Koska eihän toi nyt mitään fiksun ihmisen touhua ole. Vaan ihan säälittävää menoa.
Ei ketään kiinnosta sun katkera ruikutus :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei monestikkaan ole velasta vaan velan primiskuluista, jotka saattavat olla monen kertaiset näillä Lindorffeilla ym, Ja kun velka on mennyt ulosottoon, niin se on kasvanut monenkertaiseksi, etkä edes voi itse päättää että maksat sen pääoman. Ja kun nämä perintäfirmat ovat ostaneet velan, olet siis velkaa perintäyhtiölle ja niiden laskutus on täysin käsittämätöntä.
Ulosoton korko on ollut 7%.
Tottakai kannattaa! Saa sen velkansa maksettua.
T. 1,5v. velaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ulosotossa.
Millä sä maksat sen velan kun se tuplaantuu joka ikinen vuosi itsekseen?