Vieläkö irtoamattomat muovikorkit ärsyttää?
Jäin pohtimaan irtoamattomia muovikorkkeja. Ollankohan me jo opittu elämään asian kanssa, vai vieläkö ärsyttää? Ja ärsyttääkö lähtökohtaisesti muutos, aiheesta välittämättä, vai alkaako vanhemmiten ärsytttää enemmän "kaikki"? Laantuuko vanha murhe, kun seuraava asia alkaa ärsyttämään, vai kasaantuuko kiukku? Hmmm... Mites teillä muilla?
Olen nainen 40+
Kommentit (25)
Ei se ole irtoamaton. Sen kun nykäiset kunnolla niin lähtee irti. Ja sit ei enää harmita.
Lievästi ärsyttää mutta saahan sen tosiaan irti.
On huonompi systeemi kuin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole irtoamaton. Sen kun nykäiset kunnolla niin lähtee irti. Ja sit ei enää harmita.
Harmittaa se silti kun on terävät muovit
Vielä vuosi sitten ärsytti ja revin korkin irti. Sitten kyllästyin korkin repimiseen ja opettelin juomaan tyylillä, että annan korkin olla.
Mun mielestä ne on käteviä. Jos esim kävelee kaupungilla juoman kanssa, ei tarvitse pitää korkkia toisessa kädessä. Ja juon niin ettei korkki ole tiellä
No kyllä sen joutuu repimään irti tuosta muovisesta Jallu pullosta. Muissa tuotteissa sen kanssa on oppinut elämään, mutta viinan mittaaminen on tarkkaa hommaa.
Onko Hellun silmät siirtyneet lähemmäksi toisiaan?
En ole vielä nähnyt moista. Kaikista lähtenyt irti, tosin nykyään tarpeettoman vaikeaksi tehty se korkin irrotus mutta kyllä siihenkin on tekniikka jo syntynyt.
-> tämän takia eurooppa jää esim jenkeistä tuottavuudessa jälkeen. Energia menee turhanpäiväsen byrokratian ja sääntelyn luomiseen eikä aidon asiakasarvon luontiin.
Hyvä uudistus eipähän lentele korkit pitkin lattioita
Olen tottunut. Hyvä, jos niitä ei päädy enää luontoon yhtä paljon.
Korkit ottaa aivoon ihan helvetisti.
Mä en ymmärrä, miksi nuo on pitänyt laittaa mehu- ja maitopurkkeihinkin? Miksi sen vanhan toimivan pahviaukaisun tilalle piti laittaa ylipäänsä se muovikorkki? Jos muovi on ongelma, niin miksi sitä ehdoin tahdoin vielä lisättiin pakkauksiin, joihin ei ois tarvinut?
En ole ikinä heittänyt korkkia maahan, kuten en pulloakaan. Nyt välillä juomat roiskuvat vaatteille. Miksi ei aseteta pakotteita maille, jotka kaatavat jätteensä jokiin ja sitä kautta mereen? Ovathan ne tiedossa. Sama juttu kuin riisinsyöntikielto metaanipäästöjen vähentämiseksi. Tuhat kertoja väestöltään oleva osuus maailmasta, jossa riisin käyttö on henkeä kohden monikymmenkertaista ei välitä sellaisesta. Tietysti kannatta syödä lähellä tuotettuja tuotteita taluoden ja omavaraisuuden vuoksi, mutta pelleilyä.
Hyvin olen tottunut, eli irrotan ne saman tien. Ei tarvitse edes saksia, irtoavat ihan kiertämällä. Heti irtoaa se lyhyempi, ja muutama kierros lisää, niin irtoaa toinenkin.
Ensin tuntui ärsyttävältä, mutta huomasi reissussa miten kätsyä on kun korkit on kiinni pulloissa. Ostettiin usein isompi limsapullo, joista jaettiin limsa pienempiin ja oli kätevää kun ei tarvinnut etsiä missä kenenkin korkit on.
Pulloautomaateille tarvitaan henkilökuntaa. Ei auta vaikka vaikka jonossa sanot. Laita se korkki kiinni.
On se ihme homma. Saa vaikka kuin ryttysiä tölkkejä palauttaa. Ilman ongelmia. Mut auta armias jos eu korkki on jäänyt auki.
Vierailija kirjoitti:
Pulloautomaateille tarvitaan henkilökuntaa. Ei auta vaikka vaikka jonossa sanot. Laita se korkki kiinni.
On se ihme homma. Saa vaikka kuin ryttysiä tölkkejä palauttaa. Ilman ongelmia. Mut auta armias jos eu korkki on jäänyt auki.
Onko niin avuttomia pullonpalauttajia, että jättävät korkin auki?
Ärsyttää joka päivä, mutte ei sentään "suunnattomasti".
Typerä uudistus.