Miksi menit naimisiin?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Olisin voinut mennen tullen ostaa yksin ensimmäisen yhteisen asuntomme (rivari, 4h+k+s, 90 m2). Se olsii vielä tänäänkin aivan riittävä poikamiehelle ja ennen kaikkea, aikoja sitten maksettu velattomaksi. Minulla olisi noin 120-150 kE nyt säästössä/sijoituksissa "pahaa päivää varten" yms jos olisin älynnyt pysyä poikamiehenä.
Sen sijaan tein sen keskimääräisen lampaan vihoviimeisen virheen eli perheellistyin. Sen seurauksena OKT keskiluokkaiseen "parempien ihmisten ankkalampeen", ja vieläkin velkaa 130 kE josta minä maksan leijonanosan toistaiseksi. Ja sijoituksia vain 15000 ekun edestä :(
Enkä todellakaan koe saavani mitään tästä kunnon iskän elämästä, pelkkää vaatimusta niin taloudellisesti kuin ajankäytöllisesti, jopa sen suhteen keitä pitää tavata milloinkin.
Perkele^2 kun oli typerys joskus silloin kauan sitten. Nyt onneksi olen sen verran kyrpiintynyt että sanon suoraan asioista naiselle, jota joskus mukamas rakastinkin vielä. Hän ulvoo sitä kun "sä et ole se jonka kanssa menin yhteen". Ehei, nyt se vaan tulee esiin mitä pidin piilossa...
No myy se talo pois ja osta pienempi asunto, sillähän sen ongelma ratkeaa.
Käytännön syistä. Rakkaus olisi riittänyt avoliittoonkin, mutta miehen sairastuminen vakavasti pisti miettimään asioita uudelleen. Tiedettiin, ettei mies tule selviämään. Mies ei halunnut päästää vanhempiaan sekaantumaan asioihin, joten menimme naimisiin. Juhla siitä oli kaukana.