S-ryhmän bonukset nostavat hintoja?
Tulin vain mieleen, että kuinka paljon s-ryhmän kauppojen tuotteiden hinnoissa on ilmaa bonuksien takia? Vai enkö vain tajua kuinka bonuksia saadaan jaettua joka kuukaus ties minkä rahasumman edestä. Mistä ne rahat tulee?!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tulin vain mieleen, että kuinka paljon s-ryhmän kauppojen tuotteiden hinnoissa on ilmaa bonuksien takia? Vai enkö vain tajua kuinka bonuksia saadaan jaettua joka kuukaus ties minkä rahasumman edestä. Mistä ne rahat tulee?!
Olisi kuluttajille paras palvelus kun kaikki kanta-asiakasjärjestelmät kiellettäisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kuluttajille paras palvelus kun kaikki kanta-asiakasjärjestelmät kiellettäisiin
S-ketjun bonuksessa ei ole kyseessä kanta-asiakasjärjestelmä, vaan kyseessä on osuuskaupan siis OSUUSKAUPAN jäsenilleen antama ostoetu. Jo kymmeniä vuosia on ollut tämä järjestelmä olemassa. Aikanaan vain kerättiin niitä ostokuitteja, jotka palautettiin kerran vuodessa tammikuussa kauppaan ja sitten saatiin joku kuponki, jossa oli se silloiselta nimeltään ostopalautus. Nyt tuo sama toimii kortilla. Kesko alkoi sitten omalla järjestelmällään antamaan kanta-asiakasetuja ja se palautus on todella naurettava. Me saamme S-kaupasta palautuksia 40-50 e/kk. Ja lähi Prisma on todella edullinen ostopaikka. Lisäksi olen tarkka ja vahtaan aina niitä -30% -tuotteita.
Onko täällä sellaista porukkaa, joilla on yleistietämys todellakin näin heikolla tasolla, ettei tajuta edes osuustoimintaliikkeen ideaa. Minä ainakin olen jo kuukaudessa netonnut takaisin bonuksena maksamani jäsenmaksun.
En ole se joka väitti jokaisen maksavan omat bonuksensa, vaan se joka sanoi ettei järjestelmässä ole vikaa vaikkei se ole tasapäistävä. Suurostajat hyötyvät enemmän, eikä siinä ole mitään ongelmaa koska siitä syntyvät "hintaerot" ovat kuitenkin niin minimaalisia. Hinta ei tietyssä mielessä ole sama kaikille, enkä minä yhden hengen taloudessa asuvana pistä sitä pahakseni, koska ymmärrän talouden realiteetteja. Minä en tässä elämäntilanteessa ole kaupalle optimaalisin asiakas.
Jonkun on ostettava paljon, jotta muut voivat nauttia samoista eduista (kuten tässä tapauksessa laajasta valikoimasta, pitkistä aukioloajoista, kohtuullisista hinnoista, laajasta myymäläverkostosta jne) ostamalla niin vähän ettei kauppa pysyisi pystyssä vain heidän ostoksillaan.
Kuvittelepa olevasi yksityisyrittäjä. Myisitkö mieluummin 5 asiakkaalle 10 000 eurolla vai 10 000 asiakkaalle 5 eurolla? Kummasta tulisi sinulle enemmän työtä? Kumpi tarvitsisi enemmän panostasi asiakasrekisterin ja kirjanpidon suhteen? On ihan totta mitä sanotaan hiekan kantamisesta pankin lattialle.
Vertailusi korttien ja tilien välillä on kaikilta kannoilta katsottuna vertailukelvoton.