Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa tehdä dna-testin, koska lapsi näyttää tuttavalta

Vierailija
20.07.2016 |

Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.
Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).
Mitäköhän tuollainen testi maksaa?

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli miestuttava, joka oli 100% vakuuttunut, että tuoreimmassa liitossa syntynyt kuopus ei ollut hänen biologinen lapsensa. Saan tästä varmaan lokaa niskaani, mutta mun silmiini lähes kaikki pikkulapset näyttävät jotakuinkin identtisiltä keskenään, enkä ymmärrä kun ihmiset hössöttää, että "oi kun hän on niin äitinsä/isänsä/mumminsa/sisaruksensa/whatever näköinen!". Mutta tämä kyseinen lapsi oli niin päivänselvästi tämän miehen jälkeläinen kuin vain voi olla. Täysin samat kasvot! Pulleammat ja ilman partaa, mutta muuten kuin peilikuva. Eli jos mies on vainoharhainen ja/tai hullu, ei tarvita edes eroavaa ulkonäköä.

Vierailija
142/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama! Mies jankuttaa välillä ettei lapsi voi olla hänen, koska laskettu aika ei ollu tasan 9kk päässä hedelmöittymisestä (eli kun harrastimme seksiä) vaan hieman aiemmin. Huoh. Muiden kanssa en siis ole ollut.

Kuten sanoit, mies hoitakoon halutessaan dna-testit itse maksuineen ja vaivannäköineen. Mutta onhan tuo nyt helvetti kunnon epäluottamuksen osoitus! Tämän olen sanonut omallekin ja on vähentynyt joutava vinkuminen.

Pitäiskö miehen vähän lukea aiheesta tietoa? Että se ei ole tasan 9kk, vaan keskimääräinen raskausaika on 40 viikkoa, joillakin se venyy jopa 43 viikkoon ja joillakin lapsi syntyy 37 viikon tienoilla, ja se on ihan normaalia...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää myös lakiasioita , elatusvelvollisuus ei lopu vaikka ei olekaan biologinen vanhempi jos syntymästä on yli vuosi ja eikä ole aiemmin asiaa kiistänyt. Tästä on mediassakin ollut juttua aiemmin.

Ei se automaattisesti pääty, mutta isyyden ja elatusvelvollisuuden voi kumota oikeusteitse. Elatusvelvollisuus ei toki kumoudu taannehtivasti ellei ole syytä epäillä äidin hyötyneen tilanteesta rahallisesti eli jos tämä on kartuttanut omaisuuttaan elatusmaksuilla. Mutta ei toisen miehen lasta tarvitse aikuiseksi asti elättää jos asia käy ilmi.

Vierailija
144/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on sitten tutun näkönen lapsi? Miksei hutun?

Vierailija
145/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää keskustelut saa kadottamaan uskon naisiin. Ei minkäänlaista kiinnostustakaan asettua miehen asemaan. Kuitenkin miesten suhteen naiset suorastaan takovat toistensa päähän sitä, että miehet ovat epäluotettavia ja heitä pitää epäillä. Vitulla päähän.

Joka päivä täällä lukee, että joku juttu saa kadottamaan uskon naisiin. Oletko sinä kaikkien takana vai onko teitä isokin joukko?

Oletko sinä selvittänyt vanhemmiltasi, onko isäksi puhuttelema mies oikeasti isäsi? Isyystestit on tietenkin tehty, vai mitä? Jos et, niin kysy nyt. Tule sitten kertomaan, loukkaantuiko äitisi yhtään.

Jotain näiden misogynistien äitisuhteessa on pielessä. Mistä muusta se viha ja halveksunta voisi kummuta? Eli ihan hyvä neuvo - menköön selvittämään äitinsä kanssa, mistä tuo naiskuva on saanut alkunsa.

Vierailija
146/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies, sen nyt teetättää jokainen älykäs mies aina, eihän sitä voi olla koskaan varma.

Parempi katsoa kuin katua.

Onko isäsi fiksu ja älykäs mies vai tyhmä?

Sitä en tiedä, mutta aina kannattaa vetää naisten kanssa varman päälle.

Vierailija
147/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä.  Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...

Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.

Voi mitä isänrakkautta. Tuntuu pahalta lastesi puolesta, jos alat oikeasti vielä eron jälkeen suhaamaan dna-testien kanssa. Ilmeisesti et ole läheinen lapsiesi kanssa, kun elatukseen osallistuminen niin ärsyttää.

Vuoden isä, jep jep. Jos mun exä haluaisi tuollain irti elatuksen maksamisesta niin hänen pitäisi katsoa lastaan silmiin ja sanoa että en maksa elatusta koska en usko että olet minun. Sitten tehtäisi testi mutta hän ei enää ikinä näkisi lastaan ja lapsikin tietäisi syyn. Mies joka varmuudella on hänen isänsä on niin ison luokan kusipää että parempi elää ilman isää.

Sun tekstistä pääyellen on todennäköisempää että se lapsi on naapurin Pekan.

Ei mun naapurissa asu ketään Pekkaa

No Jorma sitten tai Tauno, tai Rauno.

Entä jos pidänkin Sirpasta 😉

Sirpa ei voi panna sinua paksuksi

Vierailija
148/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää myös lakiasioita , elatusvelvollisuus ei lopu vaikka ei olekaan biologinen vanhempi jos syntymästä on yli vuosi ja eikä ole aiemmin asiaa kiistänyt. Tästä on mediassakin ollut juttua aiemmin.

Ei se automaattisesti pääty, mutta isyyden ja elatusvelvollisuuden voi kumota oikeusteitse. Elatusvelvollisuus ei toki kumoudu taannehtivasti ellei ole syytä epäillä äidin hyötyneen tilanteesta rahallisesti eli jos tämä on kartuttanut omaisuuttaan elatusmaksuilla. Mutta ei toisen miehen lasta tarvitse aikuiseksi asti elättää jos asia käy ilmi.

Itse asiassa täytyy elättää. Siinähän se ongelma onkin. Siksi onkin tärkeätä se lapsi testauttaa. Koska kun tuo vuosi kuluu niin mies on nalkissa ja pysyvästi.

Vierailija
149/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi mustaihoinen ? Silloin mies voi huomata jotain jos olette vaaleita molemmat. Tosin geenit ovat pomppivaisia.

Vierailija
150/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.

Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).

Mitäköhän tuollainen testi maksaa?

Ei lapset peri geenejään missään olosuhteissa isovanhempiensa ulkonäköä siten, että vanhemman ulkonäkö geenit jäisivät jotenkin välistä. Geenit tulee aina vanhemmilta. Miten voi olla mahdollista, että kaikki ovat varmaan jonkin biologian tunnin käyneet, ja silti tätä samaa tuubaa "hyppäävistä geeneistä" toistetaan siellä täällä?

Vierailija
151/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna testin pitäisi kuulua normaalin käytäntöön isyyden varmennuksena aina synnytyksen yhteydessä, ellei siitä erityisesti luovuta.

Vierailija
152/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestiä tehdessä, otetaan näytteet äidiltä, lapselta ja oletetulta isältä (tai useammilta isäehdokkailta. Sitten tulee paperi kotia missä on sarakkeet kaikille näille kolmelle, jos siis kolme ihmistä testattiinkin. Perinnöllisyystieteen tutkijat ovat tutkineet ja vertailleet datan ja kertovat siinä sitten mihin johtopäätökseen. Joko datan mukaan kaikki käy yksiin sen kanssa että testattu mies on lapsen isä tai sitten ei.

Ei ole noloa, oikeastaan ihan juhlallista ja testitilanne on arvokas.

Vierailija
153/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olet ihan varma että muita isävaihtoehtoja ei ole, niin anna tehdä testit. 

Jos mies saa sillä mielenrauhan ja lapsi rakastavampaa kohtelua, niin hyvä. 

Sitten sen jälkeen pitäisi alkaa miettiä että miten teidän parisuhteenne saadaan korjattua, koska mies on esittänyt sinua kohtaan noin vakavan syytöksen. Eikä selkeästi mitenkään heppoisin epäilyin koska ihan virallista testiäkin vaati. 

Vierailija
154/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mieheni saa ainakin teettää isyystestin jos haluaa. Onhan se mahdollista, että olisin pettänyt lapsentekoaikaan. Mutta minä haluan sitten myös isyystestin kaikkien niiden naisten, joille mieheni on puhunut seurusteluaikana, lapsista isyystestin. Voi olla niinkin että mieheni on pettänyt minua heidän kanssaan ja joku niistä lapsista onkin mieheni.

Vierailija
155/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies, sen nyt teetättää jokainen älykäs mies aina, eihän sitä voi olla koskaan varma.

Parempi katsoa kuin katua.

Onko isäsi fiksu ja älykäs mies vai tyhmä?

Sitä en tiedä, mutta aina kannattaa vetää naisten kanssa varman päälle.

Hyvänen aika, kysy siltä! Kai isääsi kiinnostaa, onko hän elättänyt vieraan lasta 18 vuotta. Ja eikö sinua kiinnosta, kuka sinun isäsi on?

Vierailija
156/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dna testin pitäisi kuulua normaalin käytäntöön isyyden varmennuksena aina synnytyksen yhteydessä, ellei siitä erityisesti luovuta.

Kyllä, kannatan. Sitten ei synny yhtään lasta, jonka isästä ei ole tietoa eikä vastuutaan pakoilevat miehet pysty välttymään elatusmaksuilta. Kelan maksamat elatusmaksut pienenevät, joten sillä saadaan dna-testien kulut hoidettua.

Myös rikosten tutkinta helpottuu, kun kaikki miehet on rekisterissä. Raiskaajatkin jää aina kiinni.

Vierailija
157/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten testien jälkeen: Ups! Eikö se olekaan sinun lapsesi. Ei voi olla totta. En varmasti ole pettänyt. Olen varmaan unissani tehnyt jotain. :D

"En tiiä mikä muhun meni byyäääähhhh" "olin humalas ja sit se tuttu tuli lähentelemää. en ikinä IKINÄ voi selvinpäin tehä tällasta!"

Vierailija
158/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se suhde menee pilalle, jos mies haluaa 200% varmuuden siitä, että on varmasti oma lapsi? Saman logiikan mukaanhan suhteet ovat pilalla, jos toinen epäilee hetkenkään verran toisen pettäneen. Eli seuraavan kerran, kun joku epäilee jonkun pettäneen ja mielessä käy vaikkapa tutkia taskut, räplätä kumppanin kännykkää tahi edes mainita asiasta kumppanille, niin sen kumppanin on pakko ottaa ero saman tien, kun kerta toinen epäilee tätä pettämisestä.

Vierailija
159/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei näytä omalta, ja kumppanilla on pettämishistoriaa. Ei minusta mitenkään aiheeton epäilys miehellä. Isoja juttuja nämä isyysjutut kuitenkin.

Tehkää se testi, ja sen jälkeen asia on tavalla tai toisella loppuunkäsitelty.

Vierailija
160/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut täällä satoja ketjuja, joissa mies on väkivaltainen, narsisti, patalaiska tai jotain muuta ikävää. Aina kysytään, että no miksi otit sellaisen äijän. Aina vastaus on, että eihän sitä voi etukäteen tietää. Vasta papin aamenen jälkeen muuttui tuollaiseksi tms.

Täytyy nyt ihmetellä, että miten tässä isyysasiassa kuitenkin voi mennä sataprosenttisesti takuuseen naisestaan ja hänen täydellisestä luotettavuudestaan, vaikka on aivan yleistä, että miehet paljastuvat vuosien jälkeen aivan muuksi kuin kuviteltiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan