Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sunnuntain tuplapalkkaa katoaa ja lomapäivätkin supistuvat, oletko jo tyytyväinen ?

Vierailija
20.07.2016 |

Laskin että vuoden 2017 alusta vuosituloistani katoaa 4500 euroa. Lomista lähtee 6 päivää pois. Kumpikin syö aika tavalla tällaisen yh lähihoitajan elintasoa. Hei, mutta Suomihan lähtee nousuu !

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kumma kun siitä sunnuntaipalkasta pitää näiden hyväliksaisten 8-16 päättäjien kokoajan olla nyppimässä. Minä olen sunnuntaityössä, eikä yhtään pienemmällä elä - muuten vaihtaisin tämän jatkuvan "sori, mut mul on sillon töitä" -sosiaalisen elämän aika vitun äkkiä "normityöhön". Siis, jos myös sellaista normityötä olisi tarjolla. Koko juttu 24/7 yhteiskunnasta on aivan naurettava. Pari hassua kauppaa on sunnuntaina vähän auki niin jo ollaan 24/7 yhteiskunta. Älkää viitsikö naurattaa.

Vierailija
2/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin on kivaa töissä, kun tietää saavansa vähän paremmin rahaa. Ehkäpä vähennän sunnuntai vuorojani sitten ja ei sitten väliä laittaa työvuoron lyhennykset sinne. Meilläkin saattaa tulla sairastumisia enemmän viikonlopuille, tuuraajia on vaikea saada. Itse kerran olen joutunut lauantaina tekemään 3 ihmisen työt, kun on ollut sairastapauksia, eikä ketään voi pakottaa vapaapäivänä töihin. Hälytysrahakin tipahtanut niin pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä lomapäiviä mihinkään vähennetä? Se uhkahan oli ennen kikyä. Nyt vähennetään "vaan" 30% lomarahoista. Siis julkisella puolella. Ei suinkaan yksityisellä. 

Vierailija
4/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt sitä tarkoita, että jos joku kansanedustaja tekee ehdotuksen niin se on sitten pitävä laki.. Ei kannata etukäteen mistään raivota ja itkeä kun mitään virallista lakialoitetta ei ole edes tehty.

Vierailija
5/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohdit sen palkattoman lisätyöajan. Oliko se nyt 8 minuuttia päivässä, tai jotain? Sillä se Suomi nousee lamasta lisää ahertamalla!

Vierailija
6/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pari hassua kauppaa auki sunnuntaisin. Kyllä täällä ainakin ovat kaikki.

Vierailija
7/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen.

Vierailija
8/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirkkoon kuulumattomilta voitaisiin hyvin ottaa tuo sunnuntailisä pois. Eihän pyhä ole heille sen kummempi päivä kuin mikään muukaan!

Vierailija
9/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tänne juuri halutaan ulkomaita tulevia huonompiin ehtoihin ja palkkoihin suostuvia, että pienemmän koulutuksen omaavien edut saadaan poljettua täysin alas.

Kohta on iso kilpailu siitäkin, kuka saa tehdä töitä sunnuntaisin ihan normipalkalla.

Vierailija
10/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui kohta meillä ei oo kuin mamujen kioskeja kynänkäyttäjä Anttilat kaikille. Saavutetut edut

Vierailija
11/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirkkoon kuulumattomilta voitaisiin hyvin ottaa tuo sunnuntailisä pois. Eihän pyhä ole heille sen kummempi päivä kuin mikään muukaan!

Ihanko itse keksit tämä latteuden? 

Vierailija
12/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalainen systeemi runsaasti huononnettunakin kelpaa erittäin hyvin ulkomailta suuresta kurjuudesta ja pienemmiltä palkoilta tuleville.

Rakennusalan hanttityöt tehdään jo ulkomaalaisin voimin. Samoin marjanpoiminta

Vierailija
13/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan työpaikat pysyisivät.

Vierailija
14/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi lässyttää, sillä ole kirkon kanssa ollut mitään tekemistä vuosikausiin, pysy siellä kiven alla.

Vierailija
15/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan työpaikat pysyisivät.

Meistä valtaosa käy töissä palkan takia, ei sen takia, että se on kivaa.

Vierailija
16/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä lomapäiviä mihinkään vähennetä? Se uhkahan oli ennen kikyä. Nyt vähennetään "vaan" 30% lomarahoista. Siis julkisella puolella. Ei suinkaan yksityisellä. 

Meillä lienee "se paikallinen sopiminen" jo käytössä, kun ollaan tosiaan lomapäiviä viemässä.  

Vierailija
17/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen. En ole noista etuuksista koskaan päässyt nauttimaan. Työsuhteeni ovat lähinnä olleet pätkä ja osa-aika työtä. Lapsikin on tästä syystä jäänyt tekemättä.

Vierailija
18/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tyytyväinen. En ole noista etuuksista koskaan päässyt nauttimaan. Työsuhteeni ovat lähinnä olleet pätkä ja osa-aika työtä. Lapsikin on tästä syystä jäänyt tekemättä.

"Kun en ole itse saanut, ei muutkaan tarvii"

Raivostuttavan itsekeskeinen ajatusmalli.

Vierailija
19/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus romutetaan Viron tasolle ja alkaa työt kiinnostaa kuntoilla ei voi elää

Vierailija
20/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnutain tuplapalkka on mielestäni suhteettoman suuri. Ensinnäkin lauantailisät jää yleensä kauas taakse, vaikka lauataityöt rajoittaa elämää usein jopa enemmän. Toisekseen yölläkin tienaa vähemmän kuin sunnuntaisin, vaikka yötyöt jos mitkä on haitallisia niin sosiaaliselle elämälle kuin terveydellekin.

Mielestäni sunnuntailisää olisi syytä pienenää, mutta ehdottomasti niin että vaikutus kompensoidaan täysimääräisesti muita lisiä korottamalla.