Meillä siivotaan ja siivotaan ja siivotaan
Kolme lasta, äiti, isä ja kaksi koiraa. Olen ihan kyllästynyt jatkuvaan siivoamiseen. Olen kesälomalla ja pesin eilen seinät ja raivaain lattiat tyhjäksi ja imuroin ja tein nihkeäpyyhinnän. Tänään olen ehtinyt siivota vessan ja pestä ruokakaluston. Ihan kamalan likaisessa kunnossa se olikin. Roskiskaapin siivous odottaa. Ikkunat on pesemättä. Terassin pesen illalla. Tänään voisi syödä ulkona, mutta pesin terassin viimeksi juhannuksena, ja kyllä on siitepölyä ja linnunkakkaa tms. Ei sinne mitään ruokailuja voi järjestää ennen pesua, mutta just nyt ei jaksa eikä ehdi. Onko muissa perheissä näin sotkuista? Meillä on aina likaa, kuraa, pölyä ja lapset jättävät tavarat minne sattuu. Nyt esikoinen lajittelee omat koulupaperinsa. Hän toi kotiin 2 täyttä muovipussia koulupapereita, piirustuksia, vihkoja. Kun kysyin koulun päätyttyä, voiko heittää kaikki pois, sain vastauksen, että ei ikinä. Sen jälkeen pussit ovat lojuneet hänen huoneessaan, johon määräsin nyt siivouksen.
Kommentit (196)
Ap miksi pitää tehdä niin paljon kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Ap?
Saattaisko se olla, että ap ei enää näin 6,5 vuotta myöhemmin pyöri tällä palstalla?
Meillä siivotaan ja järjestetään myös koko ajan. Tai siis minä siivoan ja varsinkin järjestän.
Ikkunoita en edes saa tänö vuonna pestyä. Pesen vain pääsisäänkäynnin ikkunat ja lasiovet jotka on jatkuvasti koiran räässä ja sormenjäljissä.
Siivousvinkki.fi sivulla on kaikkia kivoja vinkkejä kodin siivoukseen, oon tykänny lueskella sitä
siivousvinkki.fi sivulla on paljo mielenkiintosia vinkkejä kodin siivoukseen, ite oon testaillu sieltä kaikenlaista
Jokohan sitä on 9 vuodessa lapset kasvaneet ja hurtat kuollut että on vihdoin siistiä ap:lla?
Vierailija kirjoitti:
Jokohan sitä on 9 vuodessa lapset kasvaneet ja hurtat kuollut että on vihdoin siistiä ap:lla?
sorry 7 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Odotapa kun lapset ovat siinä iässä, että harrastavat kaikki vaikka urheilua... Sitä (hikisten) kassien ja välineiden määrää, ja toki pyykkiäkin tulee hirveän paljon enemmän! Toisaalta, siinä iässä lapset osaavat varmasti (muista osallistuttaa esim. viikkosiivoukseen pienestä pitäen) jo itse imuroida, luututa ja siivota huoneensa. Yleensähän pienillä lapsilla on tapana matkia vanhempiaan ja siten kuin leikin kautta oppivat siivoamaan, tai näin olettaisin tapahtuvan ja näin kävi ainakin minun lapsuudessani :).
Ilman muuta lapset JA mies mukaan siivoamiseen! Koko perheen perjantaihuvi niin kaikki voivat viikonlopun ottaa rennosti ja äidilläkin on aikaa pelata lautapelejä ja leikkiä lastensa kanssa. Meillä perjantaina työviikon päätteeksi yhdessä siivottiin ja illalla saunottii. Tähän tapaan aiotaan meilläkin lasten kanssa tehdä, enkä nyt tarkoita että kaikkien pitäisi toimia samoin kuin me, tietenkään :D.
Sanoisin, että aika kultaa muistot. Meillä kaksi teiniä ja 5v ja 8v. Kyllä nämä kaksi nuorinta sotkevat enemmän kuin teinit ja tuottavat nyt kesällä pyykkiä enemmän. Pihatouhuissa menee hiekkaan/multaan kamppeet ja kohteltaessa ulkona mehut kaatuu päälle. Pihalla kuljetaan avojaloin ja hups sisällä käydään, mutta jalkoja ei muisteta pyyhkiä. Uikkarit heitetään jonnekin lattialle ja kun liikkuvat niin lisäksi myös syövät paljon.
Teinit kyllä tuottavat pyykkiä ja tiskiä, mutta enemmän sinne omaan huoneeseen. Jotenkin nyt kesällä nuo 5v ja 8v onnistuvat silmänräpäyksessä sotkemaan koko talon (kyllä, kasvatamme siivoamaan, mutta taitaa mennä aikansa ennen kuin perille menee). Teinit tekevät tarvittaessa itse ruokansa ja eivät kanna kasaa hiekkaa sisälle joka kerta kun ulkona käyvät.
Tänä vuonna, kun tuli uusi hyvinvointialue niin moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisille kodin siivouksen ostoon eli kohta saatte siivota myös heidän kodit.
Mun mutsi pisti kaiken likaiseksi minkä minä olin hirveällä vaivalla siivonnut, koska ei ollut tyytyväinen mun lopputulokseen ja hänellä on pakkomielle siivota kaikki itse.
Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla, mikä tilanne ap:llä on nyt. :)
Meidän naapuri on tuollainen - kerran kuukaudessa pesee ikkunat vaikka asutaan kaukana liikenteestä ja liasta. Tässä on vain puisto ja metsää lähellä, eikä puista tulee likaa/siitepölyä kuin hetken aikaa Terassiakin jynssätään viikoittain ja öljytään ainakin kerran kuukaudessa. Joka päivä imuroi vaikka on yksi pieni koira josta ei edes karvaa hirveästi lähde ja 3 lasta. Mies ei näytä osallistuvan kuin uima-altaan lämpöpeiton huuhteluun kerran viikossa.