Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä siivotaan ja siivotaan ja siivotaan

Vierailija
16.07.2016 |

Kolme lasta, äiti, isä ja kaksi koiraa. Olen ihan kyllästynyt jatkuvaan siivoamiseen. Olen kesälomalla ja pesin eilen seinät ja raivaain lattiat tyhjäksi ja imuroin ja tein nihkeäpyyhinnän. Tänään olen ehtinyt siivota vessan ja pestä ruokakaluston. Ihan kamalan likaisessa kunnossa se olikin. Roskiskaapin siivous odottaa. Ikkunat on pesemättä. Terassin pesen illalla. Tänään voisi syödä ulkona, mutta pesin terassin viimeksi juhannuksena, ja kyllä on siitepölyä ja linnunkakkaa tms. Ei sinne mitään ruokailuja voi järjestää ennen pesua, mutta just nyt ei jaksa eikä ehdi. Onko muissa perheissä näin sotkuista? Meillä on aina likaa, kuraa, pölyä ja lapset jättävät tavarat minne sattuu. Nyt esikoinen lajittelee omat koulupaperinsa. Hän toi kotiin 2 täyttä muovipussia koulupapereita, piirustuksia, vihkoja. Kun kysyin koulun päätyttyä, voiko heittää kaikki pois, sain vastauksen, että ei ikinä. Sen jälkeen pussit ovat lojuneet hänen huoneessaan, johon määräsin nyt siivouksen.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole koskaan pesty seiniä meilläkään :D Ja löytyy 3 lasta ja koira. Jos keittiön seinään jotain roiskahtaa, niin pyyhin heti pois. Koira ei ravistele mutaa sisällä (kenelle tulee edes mieleen tuoda mutainen koira ravistamaan?). Voi apua. Helpommallakin voi elää.

Missä sinä peset koiran? Meillä on pakko tuoda ne eteisen kautta pesuhuoneeseen.

En anna sen ravistaa sisällä ennenkuin kylppärissä. Onnistuu ihan helposti kun pitää niskanahasta kiinni.

Ei onnistu jos on useampi koira...

Onnistuu, jos tuo koirat yksitellen sisälle asuntoon.

Juu ja ne kaksi muutako on irrallaan kadun varressa?

kyllä voi olla vaikeeta.... "mutta ku, mutta ku, mutta ku..."

Vierailija
102/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans koko ajan sotkuista! Vaikka yritän siivota ja pitää siistinä. T. 2 aikuista raskaassa työssä käyvää sekä koira ja kissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole koskaan pesty seiniä meilläkään :D Ja löytyy 3 lasta ja koira. Jos keittiön seinään jotain roiskahtaa, niin pyyhin heti pois. Koira ei ravistele mutaa sisällä (kenelle tulee edes mieleen tuoda mutainen koira ravistamaan?). Voi apua. Helpommallakin voi elää.

Missä sinä peset koiran? Meillä on pakko tuoda ne eteisen kautta pesuhuoneeseen.

En anna sen ravistaa sisällä ennenkuin kylppärissä. Onnistuu ihan helposti kun pitää niskanahasta kiinni.

Kyllä voi olla vaikeaa käsittää ettei kaikki elä tismalleen niinkuin itse elää.

Vierailija
104/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi olla vaikeaa käsittää ettei kaikki elä tismalleen niinkuin itse elää.

minä en ole se joka ehdotti sinulle erilaisia ratkaisuja. Alkoi vaan nykiä silmäkulmaa jatkuva jankuttamisesi. Se miten kädettömästi olet, on minulle ihan sama

Vierailija
105/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valinnat, ne valinnat. ..

Lapset eivät voi elää saastassa.

Niinhän sitä luulis, mutta olen itse ollut aikoinaan kotipalvelussa perhetyössä. Siellä näki hyvin saastaisia koteja. Kun ei kaikki siivoa ollenkaan, eivät jaksa tai viitsi tai mielenterveys huonossa jamassa. Muistan nuoria äitejä, jotka eivät osanneet siivota, likaisuus kulki ties monennessako polvessa.

Mitä kotipalvelun perhetyö tekee?siivositteko lapsiperheiden koteja?

Vierailija
106/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen, mutta meillä ainakin tehtiin niin, että toinen odotti rappukäytävässä kun vein ensimmäisen kylppäriin. Tämä kesti n. 30 sekuntia, ei ollut mikään ongelma kietaista toista kaiteeseen kiinni siksi ajaksi.

Omakotitaloissa ei ole rappukäytävää... Eikä kaikissa kerrostaloissa voi jättää koiria yksin sinne rappuun.

No eikö omakotitalossa ole yleensä piha? Ja sillä koiralla/koirilla hihna? Sitäkö ei mihinkään saa kiinni odottamaan, että edellinen koira on viety kylppäriin ja vaikka suihkutettukin ja kuivattu ja sitten haetaan toinen koira?

Mutku...mutku....kyllä ne kolme piskiä on pakko ottaa siihen eteiseen ravistelemaan mutaa kattoon saakka. Elämästä voi tehdä just niin hankalaa kuin haluaa.

Meillä on vaan yksi koira ja omakotitalo, pyyhkeellä kuivataan ulkona koira päällisin puolin ennen sisään menemistä ja viedään suoraan tarkempaan putsiin siitä.

Vierailija
107/196 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen, mutta meillä ainakin tehtiin niin, että toinen odotti rappukäytävässä kun vein ensimmäisen kylppäriin. Tämä kesti n. 30 sekuntia, ei ollut mikään ongelma kietaista toista kaiteeseen kiinni siksi ajaksi.

Omakotitaloissa ei ole rappukäytävää... Eikä kaikissa kerrostaloissa voi jättää koiria yksin sinne rappuun.

No eikö omakotitalossa ole yleensä piha? Ja sillä koiralla/koirilla hihna? Sitäkö ei mihinkään saa kiinni odottamaan, että edellinen koira on viety kylppäriin ja vaikka suihkutettukin ja kuivattu ja sitten haetaan toinen koira?

Mutku...mutku....kyllä ne kolme piskiä on pakko ottaa siihen eteiseen ravistelemaan mutaa kattoon saakka. Elämästä voi tehdä just niin hankalaa kuin haluaa.

Meillä on vaan yksi koira ja omakotitalo, pyyhkeellä kuivataan ulkona koira päällisin puolin ennen sisään menemistä ja viedään suoraan tarkempaan putsiin siitä.

ei hän saa koiriaan pestyä mitenkään päin 

Vierailija
108/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valinnat, ne valinnat. ..

Lapset eivät voi elää saastassa.

Niinhän sitä luulis, mutta olen itse ollut aikoinaan kotipalvelussa perhetyössä. Siellä näki hyvin saastaisia koteja. Kun ei kaikki siivoa ollenkaan, eivät jaksa tai viitsi tai mielenterveys huonossa jamassa. Muistan nuoria äitejä, jotka eivät osanneet siivota, likaisuus kulki ties monennessako polvessa.

Mitä kotipalvelun perhetyö tekee?siivositteko lapsiperheiden koteja?

Olen ollut kotipalvelussa, joten voin vastata. Meillä oli 90-luvulla lapsiperhetyöntekijöitä, jotka esim. hoitivat lapsia pari tuntia kerrallaan, että äiti sai mennä päiväunille tai pääsi neuvolassa käymään tai kampaajalle tai lääkäriin. Perhetyöntekijää on kasvatuksellinen apu perheessä, jossa on joko vähäiset voimavarat tai paljon lapsia. Olin joskus perhetyöntekijöiden kesälomasijaisena. Yleensä vein lapset ulos leikkipuistoon, jos oli väsynyt äiti. Koliikkivauvaa nukutin vaunuihin. Saatoin laittaa lasten kanssa pyykkejä koneeseen ja ripustaa kuivumaan. Aika usein jos aikaa jäi, valmistin lounaan tai päivällisen (esim. nakkikeittoa tai makaronia ja jauhelihakastiketta tai perunamuusia ja kalapuikkoja). Ruuanvalmistus ei kuulunut mitenkään "pakollisena", mutta äidit itse kiittelivät siitä erityisesti, eikä se tottuneelta ruuanlaittajalta vie kuin puoli tuntia ja samalla voi leikittää lapsia. Siivoaminen ei kuulunut perhetyöntekijälle. Toki voi antaa vinkkejä siivoukseen ja käydä keskustelua perheen kanssa, mistä kannattaa aloittaa. Olen joskus vienyt pitsalaatikot keräykseen yhden perheen lasten kanssa ja lasipurkkeja lasinkeräykseen ja sanomalehdet paperinkeräykseen, koska niitä oli kertynyt ihan valtavasti ja tukkivat kulkuväylänkin perheen kodissa. Minulla oli siinäkin kasvatuksellinen tarkoitus,että lapset näkisivät, miten roskien kanssa toimitaan. Meidän kunnassa perhetyö oli usein lastensuojelun avotukitoimi, eikä maksanut mitään perheelle. Jos joku olisi tarvinnut siivouksen, se olisi ollut maksullista (ja minun mielestäni kallista). Nykyaikana on jälleen noita perhetyöntekijöitä joissain kunnissa (säästösyistä välillä loppui).

Vierailija
109/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmari hätiin avuksi...

Vierailija
110/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään, luin ensimmäisen sivun, enkä käsitä. Seinätkinkö pitää pestä, ei hyvänen aika. Meillä on aina ollut tapetit, ei niitä paljon peseskellä, aina on puhtaat seinät olleet, mitä te niille seinillenne roiskitte, en käsitä.

Olin yksinhuoltaja kun lapseni olivat pieniä, siivosin aina torstai-iltana omakotitalomme, perjantaina töiden jälkeen alkoi viikonlopun vietto harrustuksineen.

Viikolla tavarat laitettiin paikoilleen, astiat ja vaatteet pesi kone. Kesällä oli tietysti ison pihan ruohonleikkuu, mutta se vaan piti hoitaa.

Tuo koirajuttu on myös sellainen, joka mielestäni pitää miettiä, kun koiran hankkii, siitä tulee lisätöitä, jos iloakin.

Kaksi lasta on, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi toisille kaikki on niin vaikeaa.

Olen jo 60 vuotias, muistan ajan, jolloin tiskattiin ja pyykättiin käsin, mummoni joutuivat kantamaan vedet kaivosta jne.

Aika helpolla nykyihminen pääsee, jos vähänkään siistiksi on lapsensa opettanut ja osansa perheessä tekemään.

Vierailija
111/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

111, olisit lukenut toisenkin sivun. Täällä ei ole muusta kuin seinien pesun tarpeellisuudesta/tarpeettomuudesta puhuttukaan.

Vierailija
112/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas sentään, luin ensimmäisen sivun, enkä käsitä. Seinätkinkö pitää pestä, ei hyvänen aika. Meillä on aina ollut tapetit, ei niitä paljon peseskellä, aina on puhtaat seinät olleet, mitä te niille seinillenne roiskitte, en käsitä.

Olin yksinhuoltaja kun lapseni olivat pieniä, siivosin aina torstai-iltana omakotitalomme, perjantaina töiden jälkeen alkoi viikonlopun vietto harrustuksineen.

Viikolla tavarat laitettiin paikoilleen, astiat ja vaatteet pesi kone. Kesällä oli tietysti ison pihan ruohonleikkuu, mutta se vaan piti hoitaa.

Tuo koirajuttu on myös sellainen, joka mielestäni pitää miettiä, kun koiran hankkii, siitä tulee lisätöitä, jos iloakin.

Kaksi lasta on, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi toisille kaikki on niin vaikeaa.

Olen jo 60 vuotias, muistan ajan, jolloin tiskattiin ja pyykättiin käsin, mummoni joutuivat kantamaan vedet kaivosta jne.

Aika helpolla nykyihminen pääsee, jos vähänkään siistiksi on lapsensa opettanut ja osansa perheessä tekemään.

Hah! Minun lapsuudessani 70-luvulla ei ollut läheskään niin paljon tavaraa kuin nykyihmisillä. Synnyin 1967, jolloin maailma oli köyhä. Isä tupakoi sisällä, eikä seinän pesu hajua olisi poistanut. Siivoaminen oli hyvinkin yksinkertaista. Räsymatot vietiin telineelle ja tampattiin, pöytä, tv ja kirjahylly pyyhittiin, lattiat imuroitiin uudella Hooverilla ja pestiin luutulla. Se oli nopeaa. Vessan ja kylpyhuoneen pesu oli isoin urakka. Minulla oli muutama nukke, nalle, isän tekemä nukkekoti, keinuhevonen ja palapelejä sekä piirustusvälineitä. Ei todella nykylapsilla ole yhdelläkään niin vähän leluja, kaikki huushollit tulvii pelejä ja leluja. Että vertaapa vähän tavaran määrää ja mieti vasta sitten, miksi sitä siivottavaa riittää. Entisaikaan ei ollut tapana pestä pyykkiäkään joka päivä. Samoilla housuilla kuljettiin kouluviikko ja viikonlopuksi sai puhtaat vaatteet. Omistin noin 10-15-vuotiaana aina kaksi vaatehyllyllistä vaatteita (housuja, paitoja, villaneule, mekkoja). Nykylapsilla on kokonainen kaappi täynnä vaatetta, ja joka päivä vaihtavat.

Vierailija
113/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä on kiva lähteä lomalla reissuun, ei tarvi olla kotona siivoamassa. Loma kotona on yhtä siivoamista.

Vierailija
114/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota siivoojan tuntihintaa kun en itsekään korkeakoulutettuna saa kuin 25 e. Mielelläni ottaisin vaikka jonkun maahanmuuttajan meille siivoamaan halvemmalla.

Vierailija
115/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Minun lapsuudessani 70-luvulla ei ollut läheskään niin paljon tavaraa kuin nykyihmisillä. Synnyin 1967, jolloin maailma oli köyhä. Isä tupakoi sisällä, eikä seinän pesu hajua olisi poistanut. Siivoaminen oli hyvinkin yksinkertaista. Räsymatot vietiin telineelle ja tampattiin, pöytä, tv ja kirjahylly pyyhittiin, lattiat imuroitiin uudella Hooverilla ja pestiin luutulla. Se oli nopeaa. Vessan ja kylpyhuoneen pesu oli isoin urakka. Minulla oli muutama nukke, nalle, isän tekemä nukkekoti, keinuhevonen ja palapelejä sekä piirustusvälineitä. Ei todella nykylapsilla ole yhdelläkään niin vähän leluja, kaikki huushollit tulvii pelejä ja leluja. Että vertaapa vähän tavaran määrää ja mieti vasta sitten, miksi sitä siivottavaa riittää. Entisaikaan ei ollut tapana pestä pyykkiäkään joka päivä. Samoilla housuilla kuljettiin kouluviikko ja viikonlopuksi sai puhtaat vaatteet. Omistin noin 10-15-vuotiaana aina kaksi vaatehyllyllistä vaatteita (housuja, paitoja, villaneule, mekkoja). Nykylapsilla on kokonainen kaappi täynnä vaatetta, ja joka päivä vaihtavat.

Voi hyvänen aika, tahdottomiako te olette, mistä sitä tavaraa teille niin hemmetisti tulee? Minulla on satoja kirjoja, mutta ei se nyt niin mahdoton urakka ole imuroida ne pari, kolme kertaa vuodessa, toki hyllyistä imuroin pölyt viikkosiivouksen yhteydessä, mutta eipä tuo ihmeemmin hidasta.

Ovatko ne kaikki vaatteet sinulla yhtäaikaa päällä? Minulla on vaatekerta päällä, en pese joka ilta farkkuja/mekkoa/hametta jota päivän pidän, itseni kyllä pesen aamuin illoin. Alusvaatteita jne. pesen koneellisen, kun tarpeen. Koneeseen/kuivumaan laitto, ja kaapin vienti ei minulta kauaa vie.

Lattiat imuroin ja pyyhkäisin viikottain, pinnat puhdistan myös ja kylppärin ja vessat.

Lakat vaihdan viikottain, heti koneeseen, kuivumaan ja sitten kaappi, näin tein silloinkin kun lapset kotona asuivat.

Mutta, jos turhan tavara kerääminen on elämäntehtävä, eikä niitä koskaan paikoilleen Kaitera vaan jätetään sinne tänne, niin johan se raivaaminen tylsää työtä.

Valoja ohimoluun sisäpuolelle nyt ja kasvatusta niille kakaroille. Sitäkin voi miettiä, onko pakko olla kolme koiraa, kun niitten hoito tuntuu ylivoimaiselta.

Hitto nykyihmiset on ihan aivottomia.

Vierailija
116/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota siivoojan tuntihintaa kun en itsekään korkeakoulutettuna saa kuin 25 e. Mielelläni ottaisin vaikka jonkun maahanmuuttajan meille siivoamaan halvemmalla.

Ei se ole siivoojan palkka edelleenkään. Siivooja saa 9-10€ tunnilta. Miksi sinä saat tunnilta 25€? Monen tunnin palkka siivoojalle.

Vierailija
117/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivooja sitä itselleen saa. Se on firman hinta. Kyllä sinäkin työnantajallesi maksat ainakin 50 euroa.

Vierailija
118/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, tahdottomiako te olette, mistä sitä tavaraa teille niin hemmetisti tulee? Minulla on satoja kirjoja, mutta ei se nyt niin mahdoton urakka ole imuroida ne pari, kolme kertaa vuodessa, toki hyllyistä imuroin pölyt viikkosiivouksen yhteydessä, mutta eipä tuo ihmeemmin hidasta.

Ovatko ne kaikki vaatteet sinulla yhtäaikaa päällä? Minulla on vaatekerta päällä, en pese joka ilta farkkuja/mekkoa/hametta jota päivän pidän, itseni kyllä pesen aamuin illoin. Alusvaatteita jne. pesen koneellisen, kun tarpeen. Koneeseen/kuivumaan laitto, ja kaapin vienti ei minulta kauaa vie.

Lattiat imuroin ja pyyhkäisin viikottain, pinnat puhdistan myös ja kylppärin ja vessat.

Lakat vaihdan viikottain, heti koneeseen, kuivumaan ja sitten kaappi, näin tein silloinkin kun lapset kotona asuivat.

Mutta, jos turhan tavara kerääminen on elämäntehtävä, eikä niitä koskaan paikoilleen Kaitera vaan jätetään sinne tänne, niin johan se raivaaminen tylsää työtä.

Valoja ohimoluun sisäpuolelle nyt ja kasvatusta niille kakaroille. Sitäkin voi miettiä, onko pakko olla kolme koiraa, kun niitten hoito tuntuu ylivoimaiselta.

Hitto nykyihmiset on ihan aivottomia.

Just. Yritä nyt laittaa niitä ajovaloja itse päälle! Koetin hyvällä sinulle selittää, mitä eroa on sillä ajalla, kun itse olin lapsi ja tällä ajalla, kun olen 49-vuotias ämmä ja mummi. Mutta ei, vängätä pitää ja mitään en voi, jos sinusta nykyihmiset on aivottomia!

Vierailija
119/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Luovu koirista.

2. Kaikki tavara, jota et ole käyttänyt vuoteen pois, lasten turhat lelut kirppikselle.

3. Terassille lelukäärme, niin ei tuu sinne linnunpaskaa.

3. Kunnon tavarat siivoukseen: robotti-imurit ja ikkunanpesijät, jotka pesee ja kuivaa kerralla.

Vierailija
120/196 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4h :n tuntitaksa on ainakin meillä Oulussa 23 e/tunti ja lisäksihän saa kotitalousvähennyksen. Työntekijät ovat 15-29 -vuotiaita.

Ei oo paha hinta. Nämä nuoret siivoavat, pesevät ikkunoita, käyvät kaupassa ja tekevät pihatöitä.

Googleta siivous 4 H Kuopio. Hinta on melkein 40€ , jos ei ole halventunut. En tiedä Oulun asioista.

Miksi ihmeessä sen siivouksen, josta täällä maristaan, pitäisi olla jotenkin polkuhintaista? Miksei työstä kuin työstä pitäisi maksaa kunnon korvausta? Vaikka sitten työn tekisi joku nuori? Mammat siivoavat omat sotkunsa sitten vaan ihan omin pikku kätösin, jos ei halua maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi