Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä siivotaan ja siivotaan ja siivotaan

Vierailija
16.07.2016 |

Kolme lasta, äiti, isä ja kaksi koiraa. Olen ihan kyllästynyt jatkuvaan siivoamiseen. Olen kesälomalla ja pesin eilen seinät ja raivaain lattiat tyhjäksi ja imuroin ja tein nihkeäpyyhinnän. Tänään olen ehtinyt siivota vessan ja pestä ruokakaluston. Ihan kamalan likaisessa kunnossa se olikin. Roskiskaapin siivous odottaa. Ikkunat on pesemättä. Terassin pesen illalla. Tänään voisi syödä ulkona, mutta pesin terassin viimeksi juhannuksena, ja kyllä on siitepölyä ja linnunkakkaa tms. Ei sinne mitään ruokailuja voi järjestää ennen pesua, mutta just nyt ei jaksa eikä ehdi. Onko muissa perheissä näin sotkuista? Meillä on aina likaa, kuraa, pölyä ja lapset jättävät tavarat minne sattuu. Nyt esikoinen lajittelee omat koulupaperinsa. Hän toi kotiin 2 täyttä muovipussia koulupapereita, piirustuksia, vihkoja. Kun kysyin koulun päätyttyä, voiko heittää kaikki pois, sain vastauksen, että ei ikinä. Sen jälkeen pussit ovat lojuneet hänen huoneessaan, johon määräsin nyt siivouksen.

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valinnat, ne valinnat. ..

Lapset eivät voi elää saastassa.

Niinhän sitä luulis, mutta olen itse ollut aikoinaan kotipalvelussa perhetyössä. Siellä näki hyvin saastaisia koteja. Kun ei kaikki siivoa ollenkaan, eivät jaksa tai viitsi tai mielenterveys huonossa jamassa. Muistan nuoria äitejä, jotka eivät osanneet siivota, likaisuus kulki ties monennessako polvessa.

Huostaanotto.

Ei seuraa mikään huostaanotto. Tosi likaisissa oloissa elää Suomessa lapsia. Jos lapset saavat ruokaa ja kehitys ok, ei ketään oteta huostaan.

Vierailija
42/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheissä tulee kyllä julmetusti sotkua ja kannattaakin miettiä voisiko sitä vaatimustasoa vähän laskea. Ulos voi mennä syömään vaikka terassia ei olisi vähään aikaan pesty, mennään vaan kengät jalassa ja levitetään pöydälle vaikka liina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Pesit seinät, whoo-ot? Rauhoitu hyvä ihminen ja elä elämää.

Seinien pesu taitaa olla välttämätön paha, jos on pienet lapset :) Meillä on 5 muksua, uusperhe. Nuorimmat on 4 ja 1,5 v. Tahmakäsillä sotkevat kaikki seinät kun silmä välttää. Räkää ei varmaan koskaan pyyhitä paperiin, vaan käsiin, ja sitten sitä on seinissä, kahviossa ja ovenpielessä. Keittiössä kaapinovet pestään joka viikko, ja muualta seiniä pyyhitään noin kerran kuussa, jos on tullut roiskeita. Kurahousut saa meillä nykyisin riisua vasta kylpyhuoneessa, koska kaikki eteisen seinät oli mustana ja kyllästyin katsomaan sitä tuhoa. Elämme melko uudessa talossa, ja isolle perheelle ehkä hiukan huono valinta. Valkoinen seinäpinta paha valinta.

Mulla kaksi pientä lasta, eikä ikänä ole tarttenu seiniä pestä. Pyyhitään lasten kädet ja nenät etteivät pääse sotkemaan.

Vierailija
44/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla rima liian korkealla? Minä olen asunut tässä asunnossa yli 25 vuotta enkä ole vielä kertaakaan pessyt seiniä. Joitakin yksittäisiä tahroja olen kyllä pyyhkinyt seiniltä, mutta koko aikana olen käyttänyt siihen aikaa max 2 tuntia yhteensä. Tässä välissä on syntynyt ja kasvanut täysi-ikäiseksi myös kolme lasta. Ei tämä meidän asunto kuitenkaan näytä miltään sikolätiltä.

Kuka ei pese koskaan seiniä? Meillä ainakin hämähäkin seitit pakko pestä pois vähintään kerran vuodessa. Asutaan puulämmitteisessä omakotitalossa ja kyllä lähtee likainen vesi seinistä.

Meillä ne seitit on kuivaa ainetta eli lähtee "ripsumalla"  pölyhuiskalla.

Vierailija
45/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko "saastassa elämisen" ja ap:n huseeraamisen välissä olla mitään keskivaiheen vaihtoehtoa? ei varmaankaan 

Vierailija
46/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa suurperheen lapsena, että kaltaisesi äidit on helvetin rasittavaa asumisseuraa. MIKSI kaiken pitää jatkuvasti olla tip top? MIKSI talon pitää näyttää kuvastolta? MIKSI talo ei saa näyttää siltä, että siellä asutaan?

Luuletteko että siisteys tekee ehdottoman onnelliseksi? Omakin äiti aina huokaisee ehkä viideksi minuutiksi, että kiva kun on siistiä, sitten taas keksii jotain mitä parantaa ja stressaantuneena ja kiukkuisena jynssää paikkoja. MIKSI? En voi käsittää. Elämään kuuluu sotkukin.

Nytpä puhut asiaa :) 

Terv: siisteysintoisen lapsi

Vierailija
47/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta, 500 neliötä ja siivooja kerran viikossa a´90 e. En ole koskaan siivonnut tässä talossa (asuttu 6 vuotta) ja silti täällä on ihan siistiä. Tavarat pannaan paikalleen ja jos sille ei ole paikkaa, se joutaa roskiin.

En keksi yhtäkään syytä, miksi pesisin seiniä muualla kuin pesutiloissa, joten kertokaa minulle, mitä seinistä pestään.

Minä pesen pois ruokatahroja, kuraa ja räkää. Viimeksi lensi mansikkahillopurkki seinään. Lapsi yritti itse avata, ote lipsahti ja seinä oli hillossa. Portaikon seiniä joutuu hinkkaamaan usein, koska aina on jotain mustaa sormenjälkeä laitteissa ja seinissä. Vaikka muistutan käsiä pesemään. Takan lähelle tulee nokea seiniin, ja ne pesen kunnolla noin kerran vuodessa. Ei meilläkään makuuhuoneiden seiniä pestä.

Vierailija
48/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo,,, Ensin halutaan kaikkea ja sitten ei jakseta. Ei kannata hankkia, jos ei ole varaa palkata apulaisia.

Voisiko koirista luopua ?

Siivoojan voisi ehkä palkata halvemmallakin, esim 4H yhdistyksestä saa nuoria töihin matalammalla palkalla.

Ai niinkö? Kyllä meidän nuori käy auttamassa esim. lastenhoidossa tai pihatöissä, mutta ei se mikään siivooja ole.

Vierailija
49/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisiko "saastassa elämisen" ja ap:n huseeraamisen välissä olla mitään keskivaiheen vaihtoehtoa? ei varmaankaan 

Lukekaapa kiihkoilijat tämä viesti ajatuksella monta kertaa. Muuten, vaikka nyt itse sanonkin, omasta mielestäni meillä on aika hyvä balanssi tässä. Meillä kyllä siivotaan, mutta suhtautuminen kodin siisteyteen on aika rento. En sano, etten välillä ahdistuisi sotkusta ja liasta, mutta yritän aina muistaa ahdistuksen iskiessä, että mitä sitten, jos meillä on tavarat levällään. Ja joskus voi olla likaistakin, jos on kauhea kiire ja vanhemmat sairaana.

Vierailija
50/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta, 500 neliötä ja siivooja kerran viikossa a´90 e. En ole koskaan siivonnut tässä talossa (asuttu 6 vuotta) ja silti täällä on ihan siistiä. Tavarat pannaan paikalleen ja jos sille ei ole paikkaa, se joutaa roskiin.

En keksi yhtäkään syytä, miksi pesisin seiniä muualla kuin pesutiloissa, joten kertokaa minulle, mitä seinistä pestään.

Minä pesen pois ruokatahroja, kuraa ja räkää. Viimeksi lensi mansikkahillopurkki seinään. Lapsi yritti itse avata, ote lipsahti ja seinä oli hillossa. Portaikon seiniä joutuu hinkkaamaan usein, koska aina on jotain mustaa sormenjälkeä laitteissa ja seinissä. Vaikka muistutan käsiä pesemään. Takan lähelle tulee nokea seiniin, ja ne pesen kunnolla noin kerran vuodessa. Ei meilläkään makuuhuoneiden seiniä pestä.

Meillä lapset ei ole koskaan onnistuneet hieromaan seinään kuraa tai räkää, ruokatahratkin (ne muutama) on pyyhitty samantien pois, ei ole tarvinnut koko seinää pestä.

Vierailija
51/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun myös puulämmitteisessä talossa. En ole koskaan pessyt asuinhuoneiden seiniä (vessan ja pesuhuoneen seinät asia erikseen). Just vaihdoin tapetit yhteen huoneeseen, eikä se vesi, mitä vanhojen tapettien poistoon käytin, ollut mitenkään likaista.

Meillä vaaleat huoneet, kaksi lasta ja koira (pieni koira). Siivoan perusteellisesti kaksi kertaa viikossa. Aikaa siihen menee yhteensä neljä tuntia (eli kaksi tuntia kerta). Toki meillä on pieni talo. Keittiön imuroin useammin kuin kahdesti viikossa. Joka ilta laitan tavarat paikalleen, aikaa menee 15 min. Keittiön siivoan aina välittömästi ruokailun jälkeen, tähänkään ei mene varttia kauempaa...

Meillä ei ole likaista, mutta keskellä päivää saattaa olla sekaista, jos lapset leikkivät sisällä. Koti on lastenkin koti, joten vapaasti saa leikkiä pitkin kämppää, mutta illalla lelut kerätään pois.

Nurmikon leikkuu on varmaan isoin homma. Siihen menee aina kolme tuntia ja näillä sateella se on leikattava kerran viikossa.

Ja ei, mulla ei ole miestä tässä sirkuksessa, joten kaikki omakotitalon hommat teen itse. Silti mulla on aikaa pelata ja leikkiä lasten kanssa. Ja lapset tietty auttavat siivoilussa iän mukaan.

Maailma ei kaadu, jos lapsiperheen lasipöydässä on sormenjälki. Räkää tai ruokaa ei meidän seinistä / verhoista kyllä ole löytynyt ikinä.

Vierailija
52/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersiisti koti = hukkaan heitetty elämä.

Se on mun motto! Tottakai teen perussiivouksen yms, mutta ei todellakaan tarvitse olla tiptop. Erityisesti nyt kesäaikaan puuhaillaan lasten kanssa paljon ulkona, käydään retkillä, tapahtumissa ja ravintolassa syömässä. Lapsetkin ovat pieniä tosi lyhyen aikaa. Haluan, että he muistavat rennon ja läsnäolevan äidin eikä mitään rätti kädessä huitovaa siivousnatsia.

Vierailija
53/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ei ole koskaan onnistuneet hieromaan seinään kuraa tai räkää, ruokatahratkin (ne muutama) on pyyhitty samantien pois, ei ole tarvinnut koko seinää pestä.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta se on ihan lapsesta kiinni, miten paljon sotkua tulee. Meidän esikoinen ei koskaan hieronut ikkunaan ja seiniin ruokaa tai piirtänyt seiniin ja lattiaan, mutta kuopus tekee tuota ihan jatkuvasti. Kuopuksen syöttötuolin takana on ikkuna, joka on jatkuvasti ruuassa, kun hän aina sitä siihen lusikalla hieroo.

Vierailija
54/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta se on ihan lapsesta kiinni, miten paljon sotkua tulee. Meidän esikoinen ei koskaan hieronut ikkunaan ja seiniin ruokaa tai piirtänyt seiniin ja lattiaan, mutta kuopus tekee tuota ihan jatkuvasti. Kuopuksen syöttötuolin takana on ikkuna, joka on jatkuvasti ruuassa, kun hän aina sitä siihen lusikalla hieroo.

Tiedetään, meidän lapset on jotenkin erityisiä, koska he eivät ole typeriä ja sotke. Jos minulla olisi lapsi, joka ruokapöydässä sotkee takanaan olevan seinän tai ikkunan, niin siirtäisin hänet paikkaan, jossa noin ei pystyisi tekemään. Mutta jokainen meistä saa juuri sellaiset lapset kuin ansaitsee, minulle osui helpot ja mukavat ja siistit, sinulle ruoka ikkunaan hierova.

Vierailija
55/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraperheessä sotkeutuu seinät. Koira kun kerran ravistaa niin mutaa on katossakin. Ja tuo on ihan kukkua että joka päivä siivoamalla eläisi sisustuslehtielämää. Itse siivoan joka päivä ja silti esim sauna on siivottu viimeksi maaliskuussa, ruokakaappi viime kesänä ja terassin lattia on linnunkakassa. Eli vaikka siivoaisi joka ikinen päivä, pitää silti alistua elämään sotkussa.

Vierailija
56/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siivoat.

Värväät muut siivoamaan, koska työ ei todellakaan ole vain sinun tehtävääsi. 

Elät aikuisen miehen kanssa, joka tietenkin osallistuu kotitöihin. 

Vierailija
57/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi, että sitten tuntuu kuin lepolomalla olis, kun lapset lentää pesästä. Lapset sotkevat. Yhden tai kahden hengen talouden pitäminen siistinä on lastenleikkiä verrattuna 5-henkiseen talouteen.

;D

;DD

;DDDDDDDD

Näinhän se varmasti on. Naurattaa vain oma kämppäni. Asun yksin ja asuntoni on hirvittävä kaaos. Oikeasti. Ei siis kylläkään erityisen paskainen, kaoottinen vain. Kun ei tarvitse välittää yhtään. Pitänee uhrata lomasta pari päivää raivaustyöhön.

Vierailija
58/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole koskaan pesty seiniä meilläkään :D Ja löytyy 3 lasta ja koira. Jos keittiön seinään jotain roiskahtaa, niin pyyhin heti pois. Koira ei ravistele mutaa sisällä (kenelle tulee edes mieleen tuoda mutainen koira ravistamaan?). Voi apua. Helpommallakin voi elää.

Vierailija
59/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo,,, Ensin halutaan kaikkea ja sitten ei jakseta. Ei kannata hankkia, jos ei ole varaa palkata apulaisia.

Voisiko koirista luopua ?

Siivoojan voisi ehkä palkata halvemmallakin, esim 4H yhdistyksestä saa nuoria töihin matalammalla palkalla.

Ai niinkö? Kyllä meidän nuori käy auttamassa esim. lastenhoidossa tai pihatöissä, mutta ei se mikään siivooja ole.

Olen ollut nuorena 4H:n kautta siivoamassa, ikkunoiden pesua siivouksen lisäksi.

Vierailija
60/196 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole koskaan pesty seiniä meilläkään :D Ja löytyy 3 lasta ja koira. Jos keittiön seinään jotain roiskahtaa, niin pyyhin heti pois. Koira ei ravistele mutaa sisällä (kenelle tulee edes mieleen tuoda mutainen koira ravistamaan?). Voi apua. Helpommallakin voi elää.

Missä sinä peset koiran? Meillä on pakko tuoda ne eteisen kautta pesuhuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi