Meillä siivotaan ja siivotaan ja siivotaan
Kolme lasta, äiti, isä ja kaksi koiraa. Olen ihan kyllästynyt jatkuvaan siivoamiseen. Olen kesälomalla ja pesin eilen seinät ja raivaain lattiat tyhjäksi ja imuroin ja tein nihkeäpyyhinnän. Tänään olen ehtinyt siivota vessan ja pestä ruokakaluston. Ihan kamalan likaisessa kunnossa se olikin. Roskiskaapin siivous odottaa. Ikkunat on pesemättä. Terassin pesen illalla. Tänään voisi syödä ulkona, mutta pesin terassin viimeksi juhannuksena, ja kyllä on siitepölyä ja linnunkakkaa tms. Ei sinne mitään ruokailuja voi järjestää ennen pesua, mutta just nyt ei jaksa eikä ehdi. Onko muissa perheissä näin sotkuista? Meillä on aina likaa, kuraa, pölyä ja lapset jättävät tavarat minne sattuu. Nyt esikoinen lajittelee omat koulupaperinsa. Hän toi kotiin 2 täyttä muovipussia koulupapereita, piirustuksia, vihkoja. Kun kysyin koulun päätyttyä, voiko heittää kaikki pois, sain vastauksen, että ei ikinä. Sen jälkeen pussit ovat lojuneet hänen huoneessaan, johon määräsin nyt siivouksen.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Pesit seinät, whoo-ot? Rauhoitu hyvä ihminen ja elä elämää.
Seinien pesu taitaa olla välttämätön paha, jos on pienet lapset :) Meillä on 5 muksua, uusperhe. Nuorimmat on 4 ja 1,5 v. Tahmakäsillä sotkevat kaikki seinät kun silmä välttää. Räkää ei varmaan koskaan pyyhitä paperiin, vaan käsiin, ja sitten sitä on seinissä, kahviossa ja ovenpielessä. Keittiössä kaapinovet pestään joka viikko, ja muualta seiniä pyyhitään noin kerran kuussa, jos on tullut roiskeita. Kurahousut saa meillä nykyisin riisua vasta kylpyhuoneessa, koska kaikki eteisen seinät oli mustana ja kyllästyin katsomaan sitä tuhoa. Elämme melko uudessa talossa, ja isolle perheelle ehkä hiukan huono valinta. Valkoinen seinäpinta paha valinta.
Koiratkin sotkee seiniä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Pesit seinät, whoo-ot? Rauhoitu hyvä ihminen ja elä elämää.
Seinien pesu taitaa olla välttämätön paha, jos on pienet lapset :) Meillä on 5 muksua, uusperhe. Nuorimmat on 4 ja 1,5 v. Tahmakäsillä sotkevat kaikki seinät kun silmä välttää. Räkää ei varmaan koskaan pyyhitä paperiin, vaan käsiin, ja sitten sitä on seinissä, kahviossa ja ovenpielessä. Keittiössä kaapinovet pestään joka viikko, ja muualta seiniä pyyhitään noin kerran kuussa, jos on tullut roiskeita. Kurahousut saa meillä nykyisin riisua vasta kylpyhuoneessa, koska kaikki eteisen seinät oli mustana ja kyllästyin katsomaan sitä tuhoa. Elämme melko uudessa talossa, ja isolle perheelle ehkä hiukan huono valinta. Valkoinen seinäpinta paha valinta.
No hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kotiäiti?
Jos hän sanoo olevansa lomalla, niin miten voi olla kotiäiti???? Vai onko kotiäideilläkin kesälomat?
Vierailija kirjoitti:
Ne valinnat, ne valinnat. ..
Lapset eivät voi elää saastassa.
Siivoa vähemmän. Vaatimustaso alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Hanki siivooja.
Meillä käy siivooja kerran viikossa ja kerran kk hän tekee ns. ison siivouksen.
Aika ökyilyä palkata siivooja. Ei ihme, jos suomalaisilla on rahahuolia, kun tuhlataan siivoojiin ja vastaaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kotiäiti?
Jos hän sanoo olevansa lomalla, niin miten voi olla kotiäiti???? Vai onko kotiäideilläkin kesälomat?
Anteeksi, meni tuo kohta ohi. Oletko muuten se palstakuuluisuus ssss kun käytät noita kysymysmerkkejä noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulis, mutta olen itse ollut aikoinaan kotipalvelussa perhetyössä. Siellä näki hyvin saastaisia koteja. Kun ei kaikki siivoa ollenkaan, eivät jaksa tai viitsi tai mielenterveys huonossa jamassa. Muistan nuoria äitejä, jotka eivät osanneet siivota, likaisuus kulki ties monennessako polvessa.
Joopa joo,,, Ensin halutaan kaikkea ja sitten ei jakseta. Ei kannata hankkia, jos ei ole varaa palkata apulaisia.
Voisiko koirista luopua ?
Siivoojan voisi ehkä palkata halvemmallakin, esim 4H yhdistyksestä saa nuoria töihin matalammalla palkalla.
Onkohan sinulla rima liian korkealla? Minä olen asunut tässä asunnossa yli 25 vuotta enkä ole vielä kertaakaan pessyt seiniä. Joitakin yksittäisiä tahroja olen kyllä pyyhkinyt seiniltä, mutta koko aikana olen käyttänyt siihen aikaa max 2 tuntia yhteensä. Tässä välissä on syntynyt ja kasvanut täysi-ikäiseksi myös kolme lasta. Ei tämä meidän asunto kuitenkaan näytä miltään sikolätiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap kotiäiti?
Anteeksi, meni tuo kohta ohi. Oletko muuten se palstakuuluisuus ssss kun käytät noita kysymysmerkkejä noin paljon?
Joo en ole, mutta luetun ymmärtäminen on vahva lajini muuten vaan.
kolme ihmistä, kaksi kissaa ja kaksi koiraa; kyllä, on sotkuista :) Kompromissini: en pingota enää täydellisestä siisteydestä niin paljon; koirat ja poika sotkevat, sitä täytyy sietää. Ei mattoja lattioilla; helppo imuroida ja luututa kaksi kertaa viikossa. Mattoja ei tarvitse pestä. Muutenkin siivoamisen helppous mielessä sisustaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulis, mutta olen itse ollut aikoinaan kotipalvelussa perhetyössä. Siellä näki hyvin saastaisia koteja. Kun ei kaikki siivoa ollenkaan, eivät jaksa tai viitsi tai mielenterveys huonossa jamassa. Muistan nuoria äitejä, jotka eivät osanneet siivota, likaisuus kulki ties monennessako polvessa.
Huostaanotto.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sinulla rima liian korkealla? Minä olen asunut tässä asunnossa yli 25 vuotta enkä ole vielä kertaakaan pessyt seiniä. Joitakin yksittäisiä tahroja olen kyllä pyyhkinyt seiniltä, mutta koko aikana olen käyttänyt siihen aikaa max 2 tuntia yhteensä. Tässä välissä on syntynyt ja kasvanut täysi-ikäiseksi myös kolme lasta. Ei tämä meidän asunto kuitenkaan näytä miltään sikolätiltä.
Kuka ei pese koskaan seiniä? Meillä ainakin hämähäkin seitit pakko pestä pois vähintään kerran vuodessa. Asutaan puulämmitteisessä omakotitalossa ja kyllä lähtee likainen vesi seinistä.
Voin sanoa suurperheen lapsena, että kaltaisesi äidit on helvetin rasittavaa asumisseuraa. MIKSI kaiken pitää jatkuvasti olla tip top? MIKSI talon pitää näyttää kuvastolta? MIKSI talo ei saa näyttää siltä, että siellä asutaan?
Luuletteko että siisteys tekee ehdottoman onnelliseksi? Omakin äiti aina huokaisee ehkä viideksi minuutiksi, että kiva kun on siistiä, sitten taas keksii jotain mitä parantaa ja stressaantuneena ja kiukkuisena jynssää paikkoja. MIKSI? En voi käsittää. Elämään kuuluu sotkukin.
Meillä on 3 lasta, 500 neliötä ja siivooja kerran viikossa a´90 e. En ole koskaan siivonnut tässä talossa (asuttu 6 vuotta) ja silti täällä on ihan siistiä. Tavarat pannaan paikalleen ja jos sille ei ole paikkaa, se joutaa roskiin.
En keksi yhtäkään syytä, miksi pesisin seiniä muualla kuin pesutiloissa, joten kertokaa minulle, mitä seinistä pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei pese koskaan seiniä? Meillä ainakin hämähäkin seitit pakko pestä pois vähintään kerran vuodessa. Asutaan puulämmitteisessä omakotitalossa ja kyllä lähtee likainen vesi seinistä.
En ole pessyt meidän talon seiniä ikinä. Tahroja olen pyyhkinyt paikallisesti sieltä mistä tarvii ja seitit pölyhuiskun kanssa poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa suurperheen lapsena, että kaltaisesi äidit on helvetin rasittavaa asumisseuraa. MIKSI kaiken pitää jatkuvasti olla tip top? MIKSI talon pitää näyttää kuvastolta? MIKSI talo ei saa näyttää siltä, että siellä asutaan?
Luuletteko että siisteys tekee ehdottoman onnelliseksi? Omakin äiti aina huokaisee ehkä viideksi minuutiksi, että kiva kun on siistiä, sitten taas keksii jotain mitä parantaa ja stressaantuneena ja kiukkuisena jynssää paikkoja. MIKSI? En voi käsittää. Elämään kuuluu sotkukin.
Minä siivoan joka päivä. Ja silti täällä on korkeintaan siedettävää. Eli ei se tip top ole edes tavoite.