Onko normaalia vanhenemista 35-vuotiaalla??
Ryppyjä silmäkulmissa ja silmien alla. Silmänaluset kestotummat, vaikka kuinka nukkuisi - ja silmäpussitkin ilmaantuneet nähtävästi pysyvästi. Suupielistä alaspäin lähtevät juonteet. Muutenkin kasvojen linja löpsähtänyt alaspäin.
En tupakoi enkä juo alkoholia. Syön suht terveellisesti, mutta sokeriset herkut vetää liikaa puoleensa.
Onko ketään muuta, joka olisi tässä iässä jo näin rupsahtanut??
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä tosi hoikka? Sinulla ei ole korkeita poskipäitä? Ihotyyppisi on kuivuuteen taipuvainen ja isosi ohut? Juot ihan liian vähän vettä ja tämä tilanne ollut jo vuosia. Tässä niitä syitä, jotka oikeasti vaikuttavat.
Tuo ruokavaliosi ei tuo ryppyjä, pikemminkin turvotusta ja mahdollisia epäpuhtauksia ihoosi ja sameutta ihonväriin EHKÄ. Ruokavalio, joka kaihtaa rasvoja on pikemminkin niitä ryppyjä tuova. Eli huonoihoisen kannattaa välttää sokeria ja ylenmääräisiä höttöhiilareita, mutta ryppyjä sellainen ruokavalio ei aiheuta.Olen lievästi ylipainoinen (joo, yritän laihduttaa). Poskipäät on korkeahkot. Iho on sekaiho, paikoin paksuhko ja paikoin ohut (silmien ympäriltä ohut). Iho siis rasvoittuu ympäri vuoden, mutta joistain kohdin kuivuu. Juon runsaasti vettä, vesipullo mukana joka paikassa. Ja rasvoista: syön pähkinöitä ja siemeniä, joskus avokadoa. Lisäksi käytän rypsiöljyä ja seesamöljyä ruokiin.
Olet varmasti oikeassa tuossa, että sokeri vaikuttaa ihoni kuntoon ainakin tuoden niitä epäpuhtauksia. Tosin iho tuntui menneen muutenkin sekaisin, kun lopetin e-pillerit.
Mutta mikä sitten aiheuttaa tuota ennenaikaista vanhenemista?
Ap
Lopeta se rypsiöljyn syöminen. Syötkö muuten ruokasi normaalirasvaisena? Kevyt-tuotteet ovat ainakin pahaksi.
No kyllä mä juuston syön yleensä 10-15 %:na, joskus normaalirasvaisena. Juon kevytmaitoa. Raejuuston ostan usein vähän kevyempänä. Rypsiöljyä käytän paistamiseen ehkä 2 kertaa viikossa, en muuten.
Ap
Ei raejuustoa saa kuin kevyenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että aloin jo rupsahtamaan, mutta sitten aloin pitämään parempaa huolta ihostani. Aloin käyttämään ihotyypilleni sopivaa puhdistusainetta ja kasvovettä. Kuorinta kahdesti viikossa ja yöksi kosteusvoidetta. Rypyt hävisivät parissa viikossa. N33
Mulla on varmaan 10 vuotta ollut säännölliset ihonhoitorutiinit. Useamman vuoden ajan olen käyttänyt puhdistusainetta, kasvovettä, seerumia, kasvovoidetta ja silmänympärysvoiteita. Naamioita käytän pari kertaa viikossa, samoin kuorinta-ainetta. Ongelmia vaan tuottaa sekaiho, jonka tarpeet tuntuvat olevan moninaiset: milloin pitää kosteuttaa, milloin poistaa rasvaisuutta, pienentää ihohuokosia, ravita... Kosmetologilla käyn kyllä hävettävän harvoin - noin 2 kertaa vuodessa.
Ap
Ei ihmekään, että vanhennut :) Tuollaisella ihon käsittelyllä!!
Kaikille jotka meikkaavat ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliolla on merkitystä. Jos syö niin, että saa oikein paljon antioksidantteja ruuasta (esim. kasviksista ja marjoista) sillä on ihon kuntoon selvä vaikutus, se ei poista sitä tosiasiaa että geenit vaikuttavat myös paljon asiaan. Joku jolla on oikein hyvät geenit, voi varmasti syödä pelkkää pitzaa ja hampurilaisia ja silti hänellä voi olla hyvä iho, se on täysin mahdollista.
Älä selitä.
Stressi vanhentaa kasvoja. En tiedä vanhentaako pysyvästi, jos stressi loppuu.
Masennus, liikkumattomuus ja geenit vaikuttaisivat olevan syynä tuohon. Älä usko näitä, jotka höpöttävät jostain voista ja liiallisesta ihonhoidosta. Yritä löytää joku mieluinen liikuntaharrastus tai käy kävelemässä vain, se auttaa masennukseenkin. Huolettomuus ja usko elämään pitää nuorekkaana.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko nyt tänne kehumaan rypyttömyyttänne. Tai tulkaa, mutta liittäkää kuva mukaan. Ihan turha tulla tänne selittämään, kuinka olette ällistyttävän nuorelta näyttäviä viiskymppisiä. Ettekö ymmärrä, miten typerältä kuulostatte, kun selitätte anonyymina ilman kuvaa asiaa, joka ei kiinnosta ketään ilman todistetta.
Tästä itselle sokeutumisesta on hyvä esimerkki reilu kolmikymppinen bloggari, joka vastikään selitti, ettei ole ryppyjä vielä näkynyt, vaikka ikää tulee. Selitti, että silmäkulmiin iskevät aina ekat rypyt, mut ei oo hällä vielä. Huomaamatta hänellä oli pystysuora, voimakas vekki otsassaan 😁.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on otsassa ollut rypyt jo lukioikäisenä, samoin sibeliusryppy. Toki se on nyt vuosien saatossa syventynyt. Eli paljon mahdollista, että kasvojen luustolla tai muulla on myös vaikutusta asiaan. Mutta varmasti syöminen on yksi asia, joka on lisännyt ryppyjä. Sokeriset herkut on maistuneet ihan liian hyvin :(
Ap
Ei, vaan geenit. Itse olen syönyt sokeria jumalattoman määrän, eikä ole ryppyjä ihan hirveästi näin melkein 44-vuotiaanakaan. Tietenkin elämäntavatkin vaikuttaa, mutta en tiedä ketään sokerihamsteria, joka olisi ikääntynyt sillä tavalla nopeasti kuin auringonpalvojat ja tupakoitsijat. Tosin heissäkin olen nähnyt ikinuoria.
Ihmiset nyt ikääntyy niin yksilöllisesti. Eräs kaveri sai paljon harmaita hiuksia jo 18-vuotiaana, toisella oli jumalattomat silmärypyt 20-vuotiaana. Useampi kaveri oli kolmekymppisenä naamasta ruttuisia kuin rusinat, koska polttivat ja ottivat aurinkoa ihan himona.
Vierailija kirjoitti:
Masennus, liikkumattomuus ja geenit vaikuttaisivat olevan syynä tuohon. Älä usko näitä, jotka höpöttävät jostain voista ja liiallisesta ihonhoidosta. Yritä löytää joku mieluinen liikuntaharrastus tai käy kävelemässä vain, se auttaa masennukseenkin. Huolettomuus ja usko elämään pitää nuorekkaana.
Sinua ei kannata uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Ja silmälasejakaan et lainkaan tarvitse, kun näkö on täysin ennallaan. Mut hyvä sulle!
No ei se ikänäkö vielä nelikymppisenä vaivaakaan
Puhuessa tulevat lihasten liikkeet aiheuttavat myös ryppyjä. Kannattaa vaikka puhella itselleen peilin edessä jotain tarinaa ja katsoa miten otsa liikkuu. Maneerit tekevät jo kakskymppiselle ryppyjä. Itse olen opetellut turhasta kulmien liikuttelusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!
Kasvojen lihaksistosta johtuvat juonteet ovat ihan eri asia kuin ihon vanhentumisesta johtuva pintaryppyisyys.
hehheh, miksi niitä juonteita ei ole lapsilla?
Aika monilla lapsillakin kyllä on otsa rypyssä, jos tarkkailet tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Puhuessa tulevat lihasten liikkeet aiheuttavat myös ryppyjä. Kannattaa vaikka puhella itselleen peilin edessä jotain tarinaa ja katsoa miten otsa liikkuu. Maneerit tekevät jo kakskymppiselle ryppyjä. Itse olen opetellut turhasta kulmien liikuttelusta eroon.
No joo, olen aina ollut kova ilmehtimään, nostelen kulmia yms. En vaan tiedä, oppiiko sitä enää tässä iässä ilmeettömyyteen :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että aloin jo rupsahtamaan, mutta sitten aloin pitämään parempaa huolta ihostani. Aloin käyttämään ihotyypilleni sopivaa puhdistusainetta ja kasvovettä. Kuorinta kahdesti viikossa ja yöksi kosteusvoidetta. Rypyt hävisivät parissa viikossa. N33
Mulla on varmaan 10 vuotta ollut säännölliset ihonhoitorutiinit. Useamman vuoden ajan olen käyttänyt puhdistusainetta, kasvovettä, seerumia, kasvovoidetta ja silmänympärysvoiteita. Naamioita käytän pari kertaa viikossa, samoin kuorinta-ainetta. Ongelmia vaan tuottaa sekaiho, jonka tarpeet tuntuvat olevan moninaiset: milloin pitää kosteuttaa, milloin poistaa rasvaisuutta, pienentää ihohuokosia, ravita... Kosmetologilla käyn kyllä hävettävän harvoin - noin 2 kertaa vuodessa.
Ap
Ei ihmekään, että vanhennut :) Tuollaisella ihon käsittelyllä!!
Koska käytän meikkiä, puhdistuksen pitää olla kunnossa. Seerumit olen lisännyt ihonhoitoon, koska niillä olen päässyt eroon jokatalvisesta ihon pahasta kuivumisesta. Kasvo- ja silmänympärysvoiteita ei nyt varmaan tarvi perustella?
Jos viittasin noihin kuorintoihin ja naamioihin, niin haluaisin kuulla perustelusi, miksi nuo ovat pahasta? Millä tavalla naamiot ja kuorinta voivat aiheuttaa ryppyjä, uurteita tai veltostumista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka meikkaavat ihan normaalia.
No ei kai nyt _kaikille_? Tiedän monia, jotka meikkaavat ja eivät ole rupsahtaneita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaaleilla ihmisillä silmänaluset näyttää tummemmilta, koska iho on ohuempaa jaa vaaleampaa
Ehkä tästä löytyy yksinkertainen selitys tummille silmäalusilleni. Olen vaalea, ja koska iho tuntuu ohentuneen vuosien saatossa, niin ehkä silmäaluset ovat siksi aina niin tummat. Lisäksi tuntuu, että silmänaluset olisivat jotenkin painuneet syvemmälle kuin ennen. Ja tummuus vain korostuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten nukut? Vatsallaan nukkuminen voi pahentaa silmäpusseja.
Itse asiassa nukun lähes vatsallaan. Tai se on sellainen kylki- ja vatsa-asennon risteys. En ole ikinä oppinut nukkumaan selällään. Täytyisi varmaan teipata pallot kylkiin ja vatsaan, että pysyisin selälläni :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ryppyjä silmäkulmissa ja silmien alla. Silmänaluset kestotummat, vaikka kuinka nukkuisi - ja silmäpussitkin ilmaantuneet nähtävästi pysyvästi. Suupielistä alaspäin lähtevät juonteet. Muutenkin kasvojen linja löpsähtänyt alaspäin.
En tupakoi enkä juo alkoholia. Syön suht terveellisesti, mutta sokeriset herkut vetää liikaa puoleensa.
Onko ketään muuta, joka olisi tässä iässä jo näin rupsahtanut??
ei kai... itse olen 37 juuri lapsen saanut. minulla on muutama juonne silmien alla, nekin näkee vai jos läheltä katsoo, muualla ei ole ryppyjä ei juonteita, silmäpusseja ei ole koskaan ollut vaikka suolaista syn ja paljon valvon,,eikä tummuutta. En syö mitenkään erityisen terveellisesti kahvia menee, juo en enkä polta enkä käytä mitään päihteitä. Minua luullankin usein nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kokeilla tätä :)
Ap
Ap, miten nukut? Vatsallaan nukkuminen voi pahentaa silmäpusseja.