Onko normaalia vanhenemista 35-vuotiaalla??
Ryppyjä silmäkulmissa ja silmien alla. Silmänaluset kestotummat, vaikka kuinka nukkuisi - ja silmäpussitkin ilmaantuneet nähtävästi pysyvästi. Suupielistä alaspäin lähtevät juonteet. Muutenkin kasvojen linja löpsähtänyt alaspäin.
En tupakoi enkä juo alkoholia. Syön suht terveellisesti, mutta sokeriset herkut vetää liikaa puoleensa.
Onko ketään muuta, joka olisi tässä iässä jo näin rupsahtanut??
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että aloin jo rupsahtamaan, mutta sitten aloin pitämään parempaa huolta ihostani. Aloin käyttämään ihotyypilleni sopivaa puhdistusainetta ja kasvovettä. Kuorinta kahdesti viikossa ja yöksi kosteusvoidetta. Rypyt hävisivät parissa viikossa. N33
Mulla on varmaan 10 vuotta ollut säännölliset ihonhoitorutiinit. Useamman vuoden ajan olen käyttänyt puhdistusainetta, kasvovettä, seerumia, kasvovoidetta ja silmänympärysvoiteita. Naamioita käytän pari kertaa viikossa, samoin kuorinta-ainetta. Ongelmia vaan tuottaa sekaiho, jonka tarpeet tuntuvat olevan moninaiset: milloin pitää kosteuttaa, milloin poistaa rasvaisuutta, pienentää ihohuokosia, ravita... Kosmetologilla käyn kyllä hävettävän harvoin - noin 2 kertaa vuodessa.
Ap
Ei ihmekään, että vanhennut :) Tuollaisella ihon käsittelyllä!!
Koska käytän meikkiä, puhdistuksen pitää olla kunnossa. Seerumit olen lisännyt ihonhoitoon, koska niillä olen päässyt eroon jokatalvisesta ihon pahasta kuivumisesta. Kasvo- ja silmänympärysvoiteita ei nyt varmaan tarvi perustella?
Jos viittasin noihin kuorintoihin ja naamioihin, niin haluaisin kuulla perustelusi, miksi nuo ovat pahasta? Millä tavalla naamiot ja kuorinta voivat aiheuttaa ryppyjä, uurteita tai veltostumista?
Ap
En ole tuo kritisoija. Mielestäni ihonhoitosi vaikuttaa hyvältä. Tosin en tiedä, tarvitseeko ihoa kuoria useita kertoja viikossa. Olen sinua vanhempi. Hoidin ihoani iässäsi aika tavalla samalla lailla kuin sinä. Kävin kosmetologilla vielä useammin, varmaan lähes joka toinen kuukausi. Ihoni oli hyvä.
Minulla oli nuorena paha akne ja sen johdosta ryhdyin käymään kosmetologilla. Hoitojen ansiosta ihostani tuli kai tosi hyvä, koska kerran sitten menin jonkin tavaratalon ilmaiseen neuvontaan, kosmetologi tutki ihoani ja totesi sitten, että ei oikein keksi, mitä voisin vielä tehdä iholleni lisää, koska hänen mielestään ihoni oli täydellinen. En ollut uskoa korviani. Olin niin tottunut siihen, että ihoni on huono, että peilistä katsoessani näin vain laajentuneet ihohuokoset.
Olen nyt viiskymppinen. Yhä vielä ihoni on aika hyvä. Minulla on aina ollut rasvoittuva iho. Ehkä se nyt näkyy ryppyjen vähäisenä määränä.
Yksi hyvä vinkki kasvojen parempaan ulkonäköön on hieronta. Olen siihenkin jo nuoruudessani turvautunut. Kävin lymfahierojalla noin kymmenen kerran hoitojakson. Siis kaunistuin aivan valtavasti. Tuntui kuin kasvoistani olisi lähtenyt tosi paljon ylimääräistä nestettä. Suosittelen kasvohierontaa todella lämpimästi. Nytkin hieron kasvoja itse. Jos haluaa perehtyä kasvohieronnan saloihin enemmän, niin netistä löytyy varmasti ohjeita.
Kiitos, hyvä vinkki tuo hieronta! Pitää selvitellä tuota :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Ja silmälasejakaan et lainkaan tarvitse, kun näkö on täysin ennallaan. Mut hyvä sulle!
Häh? No en todellakaan tartte rillejä. Näkö on hyvä. 70v äitini sai vasta äskettäin pysyvät lasit. Ei kaikki ole rillipöllöjä:o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!
Et osaa lukea? Hänhän sanoi että otsassa juonteita, MUUTEN rypytön..
En ole tuo kritisoija. Mielestäni ihonhoitosi vaikuttaa hyvältä. Tosin en tiedä, tarvitseeko ihoa kuoria useita kertoja viikossa. Olen sinua vanhempi. Hoidin ihoani iässäsi aika tavalla samalla lailla kuin sinä. Kävin kosmetologilla vielä useammin, varmaan lähes joka toinen kuukausi. Ihoni oli hyvä.
Minulla oli nuorena paha akne ja sen johdosta ryhdyin käymään kosmetologilla. Hoitojen ansiosta ihostani tuli kai tosi hyvä, koska kerran sitten menin jonkin tavaratalon ilmaiseen neuvontaan, kosmetologi tutki ihoani ja totesi sitten, että ei oikein keksi, mitä voisin vielä tehdä iholleni lisää, koska hänen mielestään ihoni oli täydellinen. En ollut uskoa korviani. Olin niin tottunut siihen, että ihoni on huono, että peilistä katsoessani näin vain laajentuneet ihohuokoset.
Olen nyt viiskymppinen. Yhä vielä ihoni on aika hyvä. Minulla on aina ollut rasvoittuva iho. Ehkä se nyt näkyy ryppyjen vähäisenä määränä.
Yksi hyvä vinkki kasvojen parempaan ulkonäköön on hieronta. Olen siihenkin jo nuoruudessani turvautunut. Kävin lymfahierojalla noin kymmenen kerran hoitojakson. Siis kaunistuin aivan valtavasti. Tuntui kuin kasvoistani olisi lähtenyt tosi paljon ylimääräistä nestettä. Suosittelen kasvohierontaa todella lämpimästi. Nytkin hieron kasvoja itse. Jos haluaa perehtyä kasvohieronnan saloihin enemmän, niin netistä löytyy varmasti ohjeita.