Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia vanhenemista 35-vuotiaalla??

Vierailija
16.07.2016 |

Ryppyjä silmäkulmissa ja silmien alla. Silmänaluset kestotummat, vaikka kuinka nukkuisi - ja silmäpussitkin ilmaantuneet nähtävästi pysyvästi. Suupielistä alaspäin lähtevät juonteet. Muutenkin kasvojen linja löpsähtänyt alaspäin.

En tupakoi enkä juo alkoholia. Syön suht terveellisesti, mutta sokeriset herkut vetää liikaa puoleensa.

Onko ketään muuta, joka olisi tässä iässä jo näin rupsahtanut??

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotiailla on jo nähtävillä vanhenemisen merkkejä. Karu fakta sille ei ole tehtävissä juurikaan mitään.

Vierailija
42/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisessa kulttuurissa normaali vanheneminen käsitetään sairaudeksi tai poikkeavuudeksi. Katsele ikäisiäsi naisia (joille ei ole tehty kirurgisia operaatioita/pistoksia).

Nykyään on olemassa myös kuita keinoja kuin kirurgia tai pistokset... Ihoa voidaan käsitellä esim. hiomalla sitä laserilla... Toimenpiteet eivät kylläkään ole kovin halpoja ja niiden jälkeen pitää varata useita viikkoja ihon paranemisiseen. Ainakin Helsingissä on tarjolla näitä toimenpiteitä, kyllä niillä saadaan aika helposti 10v ulkonäöstä pois. Noissa on se hyvä puoli ettei lopputulos ole luonnoton niin kuin kirurgiassa taas voi käydä. Se että kuinka kauan toimenpiteen vaikutus pysyy päällä on toinen juttu.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.

Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!

Kasvojen lihaksistosta johtuvat juonteet ovat ihan eri asia kuin ihon vanhentumisesta johtuva pintaryppyisyys.

hehheh, miksi niitä juonteita ei ole lapsilla? 

Jo vastasyntyneellä vauvalla on kasvoissa juonteita.

Vierailija
44/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotiailla on jo nähtävillä vanhenemisen merkkejä. Karu fakta sille ei ole tehtävissä juurikaan mitään.

Jotkut naiset ovat mielestäni kauneimmillaan n. 35 vuotiaina. Liiallinen lapsenomaisuus on hävinnyt ulkonäöstä siihen mennessä, mutta siltikään kovin suuria vanhenemisen merkkejä ei vielä ole.

Vierailija
45/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.

Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!

Kasvojen lihaksistosta johtuvat juonteet ovat ihan eri asia kuin ihon vanhentumisesta johtuva pintaryppyisyys.

hehheh, miksi niitä juonteita ei ole lapsilla? 

Niitä juonteita nimenomaan on myös lapsilla. Et ilmeisesti tiedä mitä juonteilla tarkoitetaan.

Vierailija
46/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri vanhentaa ja geenit. Itse olen 30v ja kroppa on lörpsähtänyt, mutta naama on melkein kuin teinillä. Kropassa liha ei siis ole vaan niin kimmoisaa ja kiinteää kuin ennen, vaikka koko ja kunto on sama. Raskaudet ovat vaikuttaneet.

Vierailija
47/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tehokkaan liikunnan vaikutus näkyy niin, että muutaman päivän ajan kasvojen iho näyttää sileämmältä, eloisammalta sekä turvotus silmien ympärillä vähenee. Elvyttää kai kasvojen pintaverenkiertoa ja sitä kautta vaikuttaa.

Mulla aivan sama. Joskus oikein itsekin pelästyn aamulla kun olen niin hehkeä ja sitten muistan, että niin eilen oli tosiaan salipäivä.   

Vierailija
48/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa voidaan esim. vaalentaa ja tasoittaa klinikoilla, kyllä sillä on merkittävä efekti yleiseen ulkonäköön. Ei tarvitse kajota veitseen.

Vierailija
49/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä tosi hoikka? Sinulla ei ole korkeita poskipäitä? Ihotyyppisi on kuivuuteen taipuvainen ja isosi ohut? Juot ihan liian vähän vettä ja tämä tilanne ollut jo vuosia. Tässä niitä syitä, jotka oikeasti vaikuttavat.

Tuo ruokavaliosi ei tuo ryppyjä, pikemminkin turvotusta ja mahdollisia epäpuhtauksia ihoosi ja sameutta ihonväriin EHKÄ. Ruokavalio, joka kaihtaa rasvoja on pikemminkin niitä ryppyjä tuova. Eli huonoihoisen kannattaa välttää sokeria ja ylenmääräisiä höttöhiilareita, mutta ryppyjä sellainen ruokavalio ei aiheuta.

Olen lievästi ylipainoinen (joo, yritän laihduttaa).  Poskipäät on korkeahkot. Iho on sekaiho, paikoin paksuhko ja paikoin ohut (silmien ympäriltä ohut). Iho siis rasvoittuu ympäri vuoden, mutta joistain kohdin kuivuu. Juon runsaasti vettä, vesipullo mukana joka paikassa. Ja rasvoista: syön pähkinöitä ja siemeniä, joskus avokadoa. Lisäksi käytän rypsiöljyä ja seesamöljyä ruokiin.

Olet varmasti oikeassa tuossa, että sokeri vaikuttaa ihoni kuntoon ainakin tuoden niitä epäpuhtauksia. Tosin iho tuntui menneen muutenkin sekaisin, kun lopetin e-pillerit.

Mutta mikä sitten aiheuttaa tuota ennenaikaista vanhenemista?

Ap

Usko nyt jo, ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, vain ja ainoastaan geeneillä. Syytä vanhempiasi. Minä syön huomattavasti epäterveellisemmin kuin sinä, sekä "höttö"hiilareita että kovia rasvoja. Paino on normaalin ylärajalla, ikä 35. Korkeat poskipäät löytyy. Silti näytän, en ihan 20v ikäistäni nuoremmalta, mutta 10v (kysellään opiskeluista, ja paperit monissa paikoissa, tosin kasvot ovat vielä lapsekkaat, joten ei ihme) ei juonteita tai ryppyjä. Näistä saan kiittää isovanhempiani ja vanhempiani, joilta sain loistavat geenit. Kaikki isovanhemmat (paitsi yksi sodassa kaatunut) ovat eläneet yli 90v ja ovat olleet nuorekkaita ihan loppumetreille asti. Lähes 100v isoäitikin näyttää 70v:ltä.

Eli se on GEENEISSÄ, eikä geeneille voi mitään muuta kuin kirurgisesti.

Ja ei, vaikka tuo vänkääjä haluaa kuvat meiltä, jotka emme näytä ikäisiltämme, en tosiaan laita. Laittakoon itse, minä kunnioitan yksityisyyttäni, vaikkeivät kaikki palstalla kuinnioitakaan muiden tai omaansa.

Vierailija
50/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin, että aloin jo rupsahtamaan, mutta sitten aloin pitämään parempaa huolta ihostani. Aloin käyttämään ihotyypilleni sopivaa puhdistusainetta ja kasvovettä. Kuorinta kahdesti viikossa ja yöksi kosteusvoidetta. Rypyt hävisivät parissa viikossa. N33

Vierailija
51/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa sillä silmällä edellistä sukupolvea ja heistä sinun ikäisenäsi otettuja kuvia. Kysele esim. äidiltäsi, milloin hänelle alkoi ilmestyä ryppyjä. Jos olet niin kamalan tyytymätön ulkonäköösi, niin sitten vain tilaamaan aikaa liftingiin. Se on yksityisen suorittama toimenpide, joten varaa aika paksu tukku setelirahaa mukaasi. Tai hanki muuta tekemistä, ettei sinulla ole aikaa jatkuvaan naamasi tarkkailuun. 

Vierailija
52/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleilla ihmisillä silmänaluset näyttää tummemmilta, koska iho on ohuempaa jaa vaaleampaa

Vierailija
53/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä tosi hoikka? Sinulla ei ole korkeita poskipäitä? Ihotyyppisi on kuivuuteen taipuvainen ja isosi ohut? Juot ihan liian vähän vettä ja tämä tilanne ollut jo vuosia. Tässä niitä syitä, jotka oikeasti vaikuttavat.

Tuo ruokavaliosi ei tuo ryppyjä, pikemminkin turvotusta ja mahdollisia epäpuhtauksia ihoosi ja sameutta ihonväriin EHKÄ. Ruokavalio, joka kaihtaa rasvoja on pikemminkin niitä ryppyjä tuova. Eli huonoihoisen kannattaa välttää sokeria ja ylenmääräisiä höttöhiilareita, mutta ryppyjä sellainen ruokavalio ei aiheuta.

Olen lievästi ylipainoinen (joo, yritän laihduttaa).  Poskipäät on korkeahkot. Iho on sekaiho, paikoin paksuhko ja paikoin ohut (silmien ympäriltä ohut). Iho siis rasvoittuu ympäri vuoden, mutta joistain kohdin kuivuu. Juon runsaasti vettä, vesipullo mukana joka paikassa. Ja rasvoista: syön pähkinöitä ja siemeniä, joskus avokadoa. Lisäksi käytän rypsiöljyä ja seesamöljyä ruokiin.

Olet varmasti oikeassa tuossa, että sokeri vaikuttaa ihoni kuntoon ainakin tuoden niitä epäpuhtauksia. Tosin iho tuntui menneen muutenkin sekaisin, kun lopetin e-pillerit.

Ap

Usko nyt jo, ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, vain ja ainoastaan geeneillä. Syytä vanhempiasi. Minä syön huomattavasti epäterveellisemmin kuin sinä, sekä "höttö"hiilareita että kovia rasvoja. Paino on normaalin ylärajalla, ikä 35. Korkeat poskipäät löytyy. Silti näytän, en ihan 20v ikäistäni nuoremmalta, mutta 10v (kysellään opiskeluista, ja paperit monissa paikoissa, tosin kasvot ovat vielä lapsekkaat, joten ei ihme) ei juonteita tai ryppyjä. Näistä saan kiittää isovanhempiani ja vanhempiani, joilta sain loistavat geenit. Kaikki isovanhemmat (paitsi yksi sodassa kaatunut) ovat eläneet yli 90v ja ovat olleet nuorekkaita ihan loppumetreille asti. Lähes 100v isoäitikin näyttää 70v:ltä.

Ja ei, vaikka tuo vänkääjä haluaa kuvat meiltä, jotka emme näytä ikäisiltämme, en tosiaan laita. Laittakoon itse, minä kunnioitan yksityisyyttäni, vaikkeivät kaikki palstalla kuinnioitakaan muiden tai omaansa.

Kyllä ruokavaliolla on paljonkin merkitystä ihon ja koko kehon kuntoon. Solut uusiutuvat koko ajan ja ne tarvitsevat paljon rakennusaineita ja muita ravinteita. 

Mutta myös perimä vaikuttaa. Samoin ihon ulkoinen hoitaminen ja auringonoton välttäminen. 

Varsinkin auringonotto voi saada ihon vanhenemaan ennenaikaisesti. Onneksi tämä onkin tajuttu, eivätkä ihmiset enää ota paljon aurinkoa. 

Vierailija
54/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä se on ravinto, joka vaikuttaa eniten. Ruualla voi jopa vaikuttaa geenien toimintaan.

Vierailija
55/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä tullut vietettyä minkälaista elämää? Noin niin yleisesti ottaen. Onko viina ollut miten kuvioissa.tupakka.onko aurinkoa ahmittu.syöty miten sattuu.liikunta minimissä. Otsa kurtussa eletty maailman tuskaa potien.

En ole koskaan juurikaan juonut alkoholia tai tupakoinut (muutaman kerran maistanut tupakkaa). Auringonottoa en harrasta. Syömiseen olen aina kiinnittänyt jossain määrin huomiota, välttelen ylimääräistä sokeria esim. jugurteissa ja muutenkin ruuissa, mutta sitten karkit ja pullat kyllä maistuu. Ja tuota parjattua rypsiöljyä ja margariinia olen kyllä käyttänyt koko ikäni. Ja liikunnan harrastamisessa olen aina ollut huono.

Jokunen vuosi sitten paloin loppuun työssäni, jossa ns. kärsin monta vuotta, ennen kuin tajusin, mistä on kyse. Ja masennusta sairastan. Eli varmaan olen sitten otsa kurtussa elänyt usean vuoden ajan.

Ap

Vierailija
56/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vietit lapsuutesi/nuoruutesi?

Minä olin kesät aina rannalla (mökillä) ja veneilemässä. Joka kesä iho paloi ainakin kerran. Joku ihme että ekat rypyt tuli jo parikymppisenä. Aika vähän enää on tehtävissä aikuisiällä.

Olen aina viihtynyt paremmin sisätiloissa, esim. lukemassa.

Vierailija
57/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopeta se rypsiöljyn syöminen. Syötkö muuten ruokasi normaalirasvaisena? Kevyt-tuotteet ovat ainakin pahaksi.

No kyllä mä juuston syön yleensä 10-15 %:na, joskus normaalirasvaisena. Juon kevytmaitoa. Raejuuston ostan usein vähän kevyempänä. Rypsiöljyä käytän paistamiseen ehkä 2 kertaa viikossa, en muuten.

Ap

Vierailija
58/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitä tullut vietettyä minkälaista elämää? Noin niin yleisesti ottaen. Onko viina ollut miten kuvioissa.tupakka.onko aurinkoa ahmittu.syöty miten sattuu.liikunta minimissä. Otsa kurtussa eletty maailman tuskaa potien.

En ole koskaan juurikaan juonut alkoholia tai tupakoinut (muutaman kerran maistanut tupakkaa). Auringonottoa en harrasta. Syömiseen olen aina kiinnittänyt jossain määrin huomiota, välttelen ylimääräistä sokeria esim. jugurteissa ja muutenkin ruuissa, mutta sitten karkit ja pullat kyllä maistuu. Ja tuota parjattua rypsiöljyä ja margariinia olen kyllä käyttänyt koko ikäni. Ja liikunnan harrastamisessa olen aina ollut huono.

Jokunen vuosi sitten paloin loppuun työssäni, jossa ns. kärsin monta vuotta, ennen kuin tajusin, mistä on kyse. Ja masennusta sairastan. Eli varmaan olen sitten otsa kurtussa elänyt usean vuoden ajan.

Ap

Vaihda ne rypsit ja margariinit voihin.

Vierailija
59/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin, että aloin jo rupsahtamaan, mutta sitten aloin pitämään parempaa huolta ihostani. Aloin käyttämään ihotyypilleni sopivaa puhdistusainetta ja kasvovettä. Kuorinta kahdesti viikossa ja yöksi kosteusvoidetta. Rypyt hävisivät parissa viikossa. N33

Mulla on varmaan 10 vuotta ollut säännölliset ihonhoitorutiinit. Useamman vuoden ajan olen käyttänyt puhdistusainetta, kasvovettä, seerumia, kasvovoidetta ja silmänympärysvoiteita. Naamioita käytän pari kertaa viikossa, samoin kuorinta-ainetta. Ongelmia vaan tuottaa sekaiho, jonka tarpeet tuntuvat olevan moninaiset: milloin pitää kosteuttaa, milloin poistaa rasvaisuutta, pienentää ihohuokosia, ravita... Kosmetologilla käyn kyllä hävettävän harvoin - noin 2 kertaa vuodessa.

Ap

Vierailija
60/84 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla on merkitystä. Jos syö niin, että saa oikein paljon antioksidantteja ruuasta (esim. kasviksista ja marjoista) sillä on ihon kuntoon selvä vaikutus, se ei poista sitä tosiasiaa että geenit vaikuttavat myös paljon asiaan. Joku jolla on oikein hyvät geenit, voi varmasti syödä pelkkää pitzaa ja hampurilaisia ja silti hänellä voi olla hyvä iho, se on täysin mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi