Onko normaalia vanhenemista 35-vuotiaalla??
Ryppyjä silmäkulmissa ja silmien alla. Silmänaluset kestotummat, vaikka kuinka nukkuisi - ja silmäpussitkin ilmaantuneet nähtävästi pysyvästi. Suupielistä alaspäin lähtevät juonteet. Muutenkin kasvojen linja löpsähtänyt alaspäin.
En tupakoi enkä juo alkoholia. Syön suht terveellisesti, mutta sokeriset herkut vetää liikaa puoleensa.
Onko ketään muuta, joka olisi tässä iässä jo näin rupsahtanut??
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko nyt tänne kehumaan rypyttömyyttänne. Tai tulkaa, mutta liittäkää kuva mukaan. Ihan turha tulla tänne selittämään, kuinka olette ällistyttävän nuorelta näyttäviä viiskymppisiä. Ettekö ymmärrä, miten typerältä kuulostatte, kun selitätte anonyymina ilman kuvaa asiaa, joka ei kiinnosta ketään ilman todistetta.
Eikä itse asiassa edes todisteiden kera.
Ylisuuret sokeri/suola annokset pahentaa silmäpusseja.
Lisätään nyt vielä, että olen huono liikkumaan. Hyötyliikuntaa tulee jonkin verran (ei omaa autoa), mutta kunnon lenkille tai salille en millään saa itseäni. Vaikuttaakohan tällainen liikkumattomuus asiaan?
Ap
Kyllä se on normaalia. Siitä se vanheneminen alkaa oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuuret sokeri/suola annokset pahentaa silmäpusseja.
Tuon olen tiennytkin, mutta kun ne silmäpussit tuntuu olevan, vaikkei olisi mitään sokeri-/suolaövereitä vetänytkään :/
Ap
Ap, et ole tehnyt mitään väärin. Sinulla on geenit, jotka aiheuttavat tuon rypistymisen. Mieti sukusi naisia ja miehiäkin. Onko yleinenkin piirre heissä tuo vähän aikaisemmin rypistyminen?
Aurinko vanhentaa ihoa.
Mutta mulla on ylipainoisia tuttuja, jotka sanovat, että pyöreys kasvoissa ehkäisee ryppyjä. Sen logiikan mukaan sun kannattaisi lihottaa itseäsi...
Mutta vakavasti ajatellen, nuorennuskeinot ovat keinotekoiset. Botox halvaannuttaa kasvohermot mutta saa aikaan levänneen ja virkeän ilmeen.
Suupielistä alaspäin menevät juonteet voivat aiheutua myös purennasta, näin mulle hammaslääkäri sanoi. Joten purennan korjaus voisi myös auttaa. Kellä sitten on näihin varaa ja onko sen arvoista, on erikseen arvioitava.
ala juomaan 2,5 litraa vettä päivässä ja pelaa tunti Pokemon go peliä päivässä. Näillä nuorenet silmissä.
T. Av-mamma-81
Mieliala vaikuttaa jo valtavasti. Katso vaikka Anneli Aueria (no, ok, on käynyt kampaajalla ja muutenkin varmaan ehostanut itseään) mutta silti, ero ulkonäössä on valtava, ja kyllä varmaan yksi syy on mieliala.
Rypsiöljyä.. No en ihmettele. Ja varmaan myös margariinia? Naisten ihosta huomaa ketkä käyttävät noita eikä luonnollisia aitoja rasvoja.
Kyllä 35-vuotias on jo niin vanha, että se ikä näkyykin. Odotitko että näytät 3-kymppisenä samalta kuin 2-kymppisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!
Kasvojen lihaksistosta johtuvat juonteet ovat ihan eri asia kuin ihon vanhentumisesta johtuva pintaryppyisyys.
Miten vietit lapsuutesi/nuoruutesi?
Minä olin kesät aina rannalla (mökillä) ja veneilemässä. Joka kesä iho paloi ainakin kerran. Joku ihme että ekat rypyt tuli jo parikymppisenä. Aika vähän enää on tehtävissä aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain otsassa pari juonnetta, muuten rypytön. Ikää 40v.
Et ole rypytön jos otsassa on juonteita :D Kova paikka osalle naisista nähdä, saati edes kuvailla itseään realistisesti!
Kasvojen lihaksistosta johtuvat juonteet ovat ihan eri asia kuin ihon vanhentumisesta johtuva pintaryppyisyys.
hehheh, miksi niitä juonteita ei ole lapsilla?
Onko sitä tullut vietettyä minkälaista elämää? Noin niin yleisesti ottaen. Onko viina ollut miten kuvioissa.tupakka.onko aurinkoa ahmittu.syöty miten sattuu.liikunta minimissä. Otsa kurtussa eletty maailman tuskaa potien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt huonosti.
Aina tuo syöminen on muka syynä kaikkeen.
Tuo ns. rupsahtaminen on hyvin yksilöllistä. Me olemme yksilöitä erilaisine geeneinemme. Kasvojen luusto, ihomme laatu ja paksuus vaikuttavat hyvin paljon siihen, miten vanhenemme. Läheskään kaikkeen ei voi vaikuttaa, vaikka kosmetiikkateollisuus niin meille yrittääkin vakuuttaa ja kanssasisaremme meitä ylimielisesti syyllistää.
Se mitä suuhumme laitamme, vaikuttaa kehossa ihan kaikkeen. Jotkut eivät sitä usko, mutta ei se silti sitä tosiasiaa muuta miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä tosi hoikka? Sinulla ei ole korkeita poskipäitä? Ihotyyppisi on kuivuuteen taipuvainen ja isosi ohut? Juot ihan liian vähän vettä ja tämä tilanne ollut jo vuosia. Tässä niitä syitä, jotka oikeasti vaikuttavat.
Tuo ruokavaliosi ei tuo ryppyjä, pikemminkin turvotusta ja mahdollisia epäpuhtauksia ihoosi ja sameutta ihonväriin EHKÄ. Ruokavalio, joka kaihtaa rasvoja on pikemminkin niitä ryppyjä tuova. Eli huonoihoisen kannattaa välttää sokeria ja ylenmääräisiä höttöhiilareita, mutta ryppyjä sellainen ruokavalio ei aiheuta.Olen lievästi ylipainoinen (joo, yritän laihduttaa). Poskipäät on korkeahkot. Iho on sekaiho, paikoin paksuhko ja paikoin ohut (silmien ympäriltä ohut). Iho siis rasvoittuu ympäri vuoden, mutta joistain kohdin kuivuu. Juon runsaasti vettä, vesipullo mukana joka paikassa. Ja rasvoista: syön pähkinöitä ja siemeniä, joskus avokadoa. Lisäksi käytän rypsiöljyä ja seesamöljyä ruokiin.
Olet varmasti oikeassa tuossa, että sokeri vaikuttaa ihoni kuntoon ainakin tuoden niitä epäpuhtauksia. Tosin iho tuntui menneen muutenkin sekaisin, kun lopetin e-pillerit.
Mutta mikä sitten aiheuttaa tuota ennenaikaista vanhenemista?
Ap
Lopeta se rypsiöljyn syöminen. Syötkö muuten ruokasi normaalirasvaisena? Kevyt-tuotteet ovat ainakin pahaksi.
Minulla tehokkaan liikunnan vaikutus näkyy niin, että muutaman päivän ajan kasvojen iho näyttää sileämmältä, eloisammalta sekä turvotus silmien ympärillä vähenee. Elvyttää kai kasvojen pintaverenkiertoa ja sitä kautta vaikuttaa.
Liikkumattomuus ainakin tekee sen ettei aineenvaihdunta toimi ja silmäpusseihin kerääntyy nestettä. Sinuna varmaan keskittyisin jatkamaan jo olemassaolevis hyviä tapoja ja vilkastamaan aineenvaihduntaa.
Olen lievästi ylipainoinen (joo, yritän laihduttaa). Poskipäät on korkeahkot. Iho on sekaiho, paikoin paksuhko ja paikoin ohut (silmien ympäriltä ohut). Iho siis rasvoittuu ympäri vuoden, mutta joistain kohdin kuivuu. Juon runsaasti vettä, vesipullo mukana joka paikassa. Ja rasvoista: syön pähkinöitä ja siemeniä, joskus avokadoa. Lisäksi käytän rypsiöljyä ja seesamöljyä ruokiin.
Olet varmasti oikeassa tuossa, että sokeri vaikuttaa ihoni kuntoon ainakin tuoden niitä epäpuhtauksia. Tosin iho tuntui menneen muutenkin sekaisin, kun lopetin e-pillerit.
Mutta mikä sitten aiheuttaa tuota ennenaikaista vanhenemista?
Ap