Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo, kivuton, luonnollinen ja itsestäänselvä päätös tehdä abortti?

Vierailija
16.07.2016 |

Lähestytään asiaa nyt näin päin.

Sanotaan, että abortti on aina vaikea päätös. Onko täällä kuitenkin sellaisia, jotka tekivät päätöksensä välittömästi, jolloin raskaudenkeskeytys tuntui jopa itsestäänselvältä vaihtoehdolta? Millaiset olivat olosuhteet tuolloin, ja onko sinua sittenkin koskaan kaduttanut, vaikka päätös olisikin ollut "helppo"?

Toisaalta, tuntuuko tämä kysymys jo lähtökohtaisesti täysin vieraalta?

Itse päädyin nimittäin aborttiin silmänräpäyksessä, eli heti, kun olin sisäistänyt ne kaksi viivaa sillä puikolla. Olin juuri aloittanut lukion ja hyvin kunnianhimoinen tulevaisuuteni suhteen. Saatan kuulostaa kylmältä, mutta koin, että tämä "lapsi" olisi pysäyttänyt ja kääntänyt jo niin tarkasti suunnitellun tulevaisuuteni. Ja ei, lapsella ei ollut isää.

Enkä kadu, vieläkään. Vasta nyt aikuisena, sillä uralla ja niillä urilla joihin olin lapsesta asti tähdännyt, olen alkanut toisinaan pohtimaan, että olenko sittenkin hirviö. Olisinko hirviö sille, joka tietäisi ne todelliset syyni menneeseen helppoon päätökseen.

Muita vastaavia tarinoita..?

Kommentit (307)

Vierailija
261/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o!!!

Ja kaikilla teillä "olin 17 vee ja elämä edessä" tyypeillä oli ehkäisy kunnossa ja tuplaten???

Salline mun olla uskomatta.

Se on vaan konsti jolla ei tarvi miettiä vähääkään mitä touhuaa.

Minä aloitin seksielämän vasta päälle 25:na ja silti on yksi abortti takana. Sekin tuli eletystä elämästä ja isosta nautinnosta! Vapise kiukusta, jos tahdot!

Vierailija
262/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeeta ajatella että Stephen Hawkinin äidin lekuri kehotti abortoimaan ehdottomasti? Ja äiti ei ehdottomasti suostunutkaan. Hurjaa, laittaa ajattelemaan mitä me menetämme jokaisessa sielussa😰😱😭😱😳🤔

Jep. Jokainen siittiö joka menee miehen masturboisessa hukkaan. Jokainen munasolu joka jää hedelmöittymättä. Jokainen nainen joka käyttää hormooniehkäisyä estääkseen munasolua irtoamasta. Ne kaikki sielut. Oi ne kaikki sielut joita paitsi jäämme.

Eihän solu ole vielä sielu, pönttö! Se on sitä vasta, kun yhtyy toiseen soluun ja alkaa siten elämään uutena yksilönä. Omalle itsekkyydelle keksitään vaikka mitä aasinsiltoja, ihmisen pitää kuitenkin ottaa vastuu omista teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisypillereihin saa kelakorvauksen.

Luulisin että abortti vähän kalliimpi sulle ja mulle.

Ehkäisy kuntoon,ei ole mikään jälkiehkäisykonsti.

Ei saa. Vain yhteen merkkiin (ja sen kahteen rinnakkaiseen) saa ja silloinkaan ei saa jos ainoa käyttöaihe on raskauden ehkäisy. Se ei ole sairaudenhoitoa joten kela ei tosiaankaan korvaa.

Vierailija
264/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o!!!

Ja kaikilla teillä "olin 17 vee ja elämä edessä" tyypeillä oli ehkäisy kunnossa ja tuplaten???

Minä aloitin seksielämän vasta päälle 25:na ja silti on yksi abortti takana. Sekin tuli eletystä elämästä ja isosta nautinnosta! Vapise kiukusta, jos tahdot!

Lienetkö tuosta nauttunut itsekään, kun et pystynyt vielä sen ikäisenäkään ottamaan vastuuta asiasta!

Vierailija
265/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ TAPA- monesko käsky?

Ei ole mainittu viikkoja tuossa....

Te uskovaiset teette laissa määrätyistäkin asioista niin vaikeita. Uskonnottomat voivat tehdä sentään päätöksiä omaa harkintakykyään käyttäen ilman pelkoa taivaspaikan menettämisestä.

Vierailija
266/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytärtäni varmasti neuvon ja kuuntelen ehkäisyasiassa.Jos näin käy kehotan häntäkin kantamaan vastuunsa seksin harrastamisesta.

Kuten poikianikin...

Miksi opetat että vastuunkantoa on alkaa elää hankalammin? Miksi sinun lapsellesi ei saa vastuunkantoa olla abortti, joka ratkaisisi tilanteen oikeasti?

Alkaa elää hankalammin??Siis ei jaa paljasta tavaraa kun ei vaan viitsi pitää huolta ehkäisystä niin aina voi abortoida??

Aina voi elää kuin ellunkanat ja käyttää pahinta mahdollista vaihtoehtoa kun ei huvitakaan?

Oot kyllä todella sairas.

Ei, vaan alkaa elää hankalammin = hoitaa vauvaa, kun ei halua. Kirjoitit: "Tytärtäni varmasti neuvon ja kuuntelen ehkäisyasiassa.Jos näin käy kehotan häntäkin kantamaan vastuunsa seksin harrastamisesta" Eli sinä haluat hänen hoitavan vauvaa vastuunkantona, etkä sanoa, että abortti on vastuunkantoa. Sitä kritisoin. En mitään paljaalla panemista, hölmö.

Joo...jos panee ilman kunnon ehkäisyä ja pamahtaa paksuksi saa kohdata sen

vaikeuden ja kamaluuden (!!!!)

että hoitaa sitten vauvaa.

Typerä kakara olet.

Sinäpäs se tässä typerä kalara olet, kun haluat tyhmyydestä aiheuttaa lisää kärsimystä ja tyhmyyttä! Taidatkin olla ihan vain kostomentaliteetilla vaatimassa naisia olemaan abortoimatta! Sairas äijä, onneksi en ole lapsesi.

Vierailija
267/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o!!!

Lienetkö tuosta nauttunut itsekään, kun et pystynyt vielä sen ikäisenäkään ottamaan vastuuta asiasta!

En silloin nauttinutkaan, vaan vasta päälle nelikymppisenä jolloin abortinkin tein. Se olikin hinta siihen saakka kärsitystä nauttimattomuudesta. Siihen en ottanut ehkäisyhormoneja nautintoa pilaamaan :))

Vierailija
268/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jälkiehkäisynä "katumuspillereitä" ottaneena voin sanoa että joskus vaan himot menee yli järjen.

Mutta silloinkin kaduin jo seuraavana päivänä,en odottanut alkaako menkat että pitääköhän tässä mennä aborttiin.

En ole typerä äijä enkä naisia vastaan vaan 4.n lapsen äiti joka on itsekin tyhmäillyt

Mutta en ikinä sanoisi abortista että voisihan tuon uudelleen tehdä jotta saa nauttia tai ettei mene elämä pilalle.

Sanonpahan vain että pitäkää ehkäisystä huolta ihan tosi tarkasti jos haluatte vain seksiä ettekä lapsia.Abortti ei ole ehkäisykeino eikä kevyt asia.

Itse aion todellakin tehdä tämän lapsilleni selväksi.

T.4 lasta ja joskus ollut itsekin nuori.

Tää ei se nyt niin kamalaa ollut ja tekisin uudelleenkin ja en ikinä halua lapsia mutta ehkäisy ei sovi mulle-jutut vaan vituttaa ihan sikana.

Vierailija
269/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: "Minkä te teette yhdelle näistä pienimmistä, sen te teette minulle" ja toisaalla: "Jos te teette pahaa yhdelle näistä PIENIMMISTÄ, olisi parempi että myllynkivi ripustettaisiin teidän kaulaanne." Raamatun totuutta et pysty kieltämään vaikka kuinka väittäisit vastaan ja olisit pakana. Tulet vielä vastaamaan teoistasi.

Vierailija
270/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jälkiehkäisynä "katumuspillereitä" ottaneena voin sanoa että joskus vaan himot menee yli järjen.

Mutta silloinkin kaduin jo seuraavana päivänä,en odottanut alkaako menkat että pitääköhän tässä mennä aborttiin.

En ole typerä äijä enkä naisia vastaan vaan 4.n lapsen äiti joka on itsekin tyhmäillyt

Mutta en ikinä sanoisi abortista että voisihan tuon uudelleen tehdä jotta saa nauttia tai ettei mene elämä pilalle.

Sanonpahan vain että pitäkää ehkäisystä huolta ihan tosi tarkasti jos haluatte vain seksiä ettekä lapsia.Abortti ei ole ehkäisykeino eikä kevyt asia.

Itse aion todellakin tehdä tämän lapsilleni selväksi.

T.4 lasta ja joskus ollut itsekin nuori.

Tää ei se nyt niin kamalaa ollut ja tekisin uudelleenkin ja en ikinä halua lapsia mutta ehkäisy ei sovi mulle-jutut vaan vituttaa ihan sikana.

No kuka tässä ketjussa muka sellaista on puhunut? Ei se, että abortti on helppo ratkaisu kun sen edessä on tarkoita sitä, että siihen haluaa joutua kevytmielisesti.

Vierailija
271/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi: "Minkä te teette yhdelle näistä pienimmistä, sen te teette minulle" ja toisaalla: "Jos te teette pahaa yhdelle näistä PIENIMMISTÄ, olisi parempi että myllynkivi ripustettaisiin teidän kaulaanne." Raamatun totuutta et pysty kieltämään vaikka kuinka väittäisit vastaan ja olisit pakana. Tulet vielä vastaamaan teoistasi.

Mitä se tarkoittaa, jos ajatellaan sitä, että pakanakanta olisikin totuus, ei sinun uskontosi? Koska sellaista todistetta siitä, että raamattu on jonkun jumalan sanaa sinulla ei eikä kellään ole. Niin että - mitä sitten? Tein "pahaa" sille alkiolle, hui. Entä sitten? On täysin määritelmäkysymys teinkö pahaa. Jos elämä on kärsimystä, tein hyvää. Tietty syntyneille on tärkwää, että tänne syntyy uusi sukupolvi huolehtimaan vanhasta, mutta miten se sille syntymättömälle oli paha asia?

Vierailija
272/307 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin abortti 26-vuotiaana ihan vain siksi, etten halunnut lapsia silloin, kuten en halua nytkään. Nyt tosin ei enää ole pelkoa raskaudesta, tuolloin taas pillerit pettivät. En ole koskaan katunut, enemmänkin huokaisen vain helpotuksesta, jos satun asiaa ajattelemaan.

Vierailija
273/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänä en ole abortin tekoon joutunut, vaikka olisin ihan hyvin voinutkin. Ja jos olisin, aika kevein mielin pystyisin sen tekemään. Solumöykky mahassa ei hengitä, ei tunne, ei ajattele, se ei ole mikään.

Jumalalla turha syyllistää. En usko hömpötyksiin.

N19

Vierailija
274/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänä en ole abortin tekoon joutunut, vaikka olisin ihan hyvin voinutkin. Ja jos olisin, aika kevein mielin pystyisin sen tekemään. Solumöykky mahassa ei hengitä, ei tunne, ei ajattele, se ei ole mikään.

Jumalalla turha syyllistää. En usko hömpötyksiin.

N19

Siitä solumöykystä tulee lapsi jota toiset suojelee kuten kalleinta aarrettaan kuulukin 9 kk.Ihan ensimmäisestä päivästä lähtien.

Inhottavaa kuulla kuinka keveästi lapset asioihin suhtautuvat.

Toivottavasti sulla pentu on ehkäisy hyvässä kunnossa jos kerran täytyy paneskella.

Siihen olet tarpeeksi iso ja viisas mutta lauot tuollaisia typeryyksiä.

Vierailija
275/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämättömiä ihmishirviöitä täällä, puhutaan loisista ja kitisijöistä. Mitä sitten harrastatte seksiä kun kerran tiedätte miten biologia toimii. Ette oikeasti voi olla noin tyhmiä! Eri asia jos ehkäisy pettää, mutten silloinkaan aborttia hyväksyisi. En vaan voi uskoa näitä "en ollut valmis äidiksi" valitusta, lapsenko vika se oli jos et itse tajua mitä seksistä voi seurata. Ihan sanattomaksi vetää miten kamalia olette osa kommentoijista, miten voitte edes elää normiarjessa kun olette noin välinpitämättömiä, vastuuttomia ja julmia "ihmisiä"

Ja alapeukuttajat olkaa hyvä, samanlaisia puupäitä olette kaikki tässä suvakkiyhteiskunnassa. Naisen oikeudet päättää omasta kehostaan, sikiö ei ole ihminen ja muut lässytykset, käsittämätöntä

Kaikki ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti pidä lapsista. En mistään hinnasta kantaisi jotain persehedelmää sisälläni yhdeksää kuukautta. Seksi taasen on oikein mukavaa. Onneksi sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
276/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli selvä päätös. Tiesin, ettei minusta ole äidiksi. En kyennyt edes pitämään itsestäni huolta. Luonteessani ei ole mitään äidillisiksi laskettavia ominaisuuksia, kartan vastuuta ja konflikteja, en halua edes lemmikkiä koska en jaksaisi hoitaa sitä. Lisäksi minulla oli/on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja lapsen isä teki selväksi, ettei halua lasta (tämä oli minusta yksi painavimmista syistä kuitenkin, koska ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi). Tähän päälle se todellisuus ettei minulla ollut koulutusta, töitä, säästöjä tai sairaalloista toisella puolella Suomea asuvaa isoäitiä enempää sosiaalista verkostoa. Minulla ei ole koskaan ollut ystävää.  Katsoin, ettei noilla eväillä tehdä lapsia. Noilla eväillä on yksinkertaisesti moraalitonta tehdä lapsi. 

Hakeuduin niin nopeasti kuin mahdollista keskeytykseen, jonka sain tietenkin lääketieteellisenä. Itse keskeytys sujui kivuliaiden kuukautisten tuntuisena, joka ei ollut mitään sen rinnalla että ehdin kärsiä pari viikkoa aivan invalidisoivasta pahoinvoinnista. Henkisesti oli tietenkin rankkaa. Hävetti, etten ollut osannut/kyennyt huolehtimaan ehkäisystä, vaikka "aikuinen nainen" olinkin, mutta en minä sen puoleen osannut huolehtia paljosta muustakaan. 

Ei tuo häpeä ja suru omasta luuseriudesta ja niiden kantamista hedelmistä ole kadonnut tänä päivänäkään, mutta päällimmäisimpänä tunteena on nykyään lähinnähelpotus ja kiitollisuus suomalaista terveydenhuoltoa ja sen henkilökuntaa kohtaan. 

Vierailija
277/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämättömiä ihmishirviöitä täällä, puhutaan loisista ja kitisijöistä. Mitä sitten harrastatte seksiä kun kerran tiedätte miten biologia toimii. Ette oikeasti voi olla noin tyhmiä! Eri asia jos ehkäisy pettää, mutten silloinkaan aborttia hyväksyisi. En vaan voi uskoa näitä "en ollut valmis äidiksi" valitusta, lapsenko vika se oli jos et itse tajua mitä seksistä voi seurata. Ihan sanattomaksi vetää miten kamalia olette osa kommentoijista, miten voitte edes elää normiarjessa kun olette noin välinpitämättömiä, vastuuttomia ja julmia "ihmisiä"

Ja alapeukuttajat olkaa hyvä, samanlaisia puupäitä olette kaikki tässä suvakkiyhteiskunnassa. Naisen oikeudet päättää omasta kehostaan, sikiö ei ole ihminen ja muut lässytykset, käsittämätöntä

Ja itsekö voisit elää elämän kokonaan ilman yhdyntää? Aika absurdilta tuntuu ajatus, meidänkin koko avioliitto olisi ollut vajaa siltä osin kun emme kumpikaan halua lapsia. Sterilisaationkin saa vasta 3-kymppisenä, joten ekä yhdyntä vasta sen jälkeen? Vaikka eihän sekään satavarma menetelmä ole. Tuplaehkäisykin voi kuitenkin pettää. Meillä oli kierukka käytössä ja kumit olivat turhia siihen oheen kun kierukka pisteli miestäkin jo sen verran ilkeästi, vaikka langat olivat niin lyhyet kuin mahdollista, plus sain siitä pahoja hiertymiä. Kumista siis. Tullessani raskaaksi hieman häiden jälkeen tein abortin ja en pidä sitä vieläkään aivastusta kummempana asiana. Anelin kuitenkin sterilisaatiota raskaudenpelossa, mutta ei myönnetty. Abortti oli ilmeisesti parempi vaihtoehto.

Vierailija
278/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olette tuon solumöykyn keksineet? Onhan alkio ihan muuta.

Vierailija
279/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te alkiota solumöykyksi kutsuvat, tiedättehän että sydän lyö jo RV 6? Moni abortti tehdään tuon jälkeen. Ei se ole siinä vaiheessa enää pelkkä hedelmöittynyt munasolu, paljon kehitystä on jo tapahtunut. Mutta ettehän te kylmät ja tunteettomat siitä välitä.

Vierailija
280/307 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada vastauksen siihen, että pitäisikö velan pidättäytyä koko hedelmällinen ikänsä yhdynnästä, jos ehkäisyn petettyä tekisi abortin? Voisiko joku aborttihihhuli nyt vastata tähän?