Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolan asiakkaat: sen nyt vaan on niin, että jos siihen siivoamattomaan edellisten asiakkaiden jälkiä täynnä olevaan pöytään marssii, niin tiedossaa EI ole hyvää palvelua.

Vierailija
15.07.2016 |

Ihan totta. Se vaan on niin. Se kuuluu normaalin käytökseen että odotetaan, kunnes henkilökunta osoittaa vaikka vain nyökkäämällä tai muuten ohjeistamalla,että "tervetuloa ja olkaapa hyvät, tässä on teille hyvä paikka"

Kesällä kun on tuota sesonkia ja isompia ryhmiä usein tulossa, niin tosiaan semmoisten suurperheiden ja serkkulaumojen kanssa leiriytyvät voisivat myöskin ihan rauhassa odottaa että saadaan teille järjestettyä se pöytä.
Kyllä varmasti jaksaa lapset odottaa että pöytä siivotaan ja tuolit noudetaan paikalle. Ei nimittäin kestä kuin muutama minuutin.

Jos minun asemalleni kaiken kiireen keskellä,kun plokkaan puolijuoksussa pöytiä ja juoksutan annoksia asiakkaille, marssii joku porukka sanan puhumatta taikka päivää sanomatta likaiseen pöytään tönöttämään, niin sitten mä oletan kyllä, että kysessä on ne edelliset asiakaat jotka jostain syystä jääneet imeskelemään hampaitaan pitkästi ruokailun jälkeen.
Joko niin, että minä itse, tai ravipäällikkö tai omistaja tms. käy siivoamassa pöydän ja ohjaa asiakkaat paikalle.

Jos siellä sitten aletaan pönöttään likaisten servettien takana ja kuikuilemaan jonnekin että mitäs nyt, niin antaapa sitten kuikuilla.

Ja kesän vakituiset alennuskuponkien muistelijat: en usko, en tänäkään kesänä, enkä aiemminkaan, että "teidän ammattiliiton lehdessä" (??) olisi ollut joku 50 % alennuskuponki meidän ravintolan mihin tahansa annokseeen kesäkaudeksi. En vaan usko. Ottakaa jooko se lehti mukaan kun lähdette ruokailemaan ja laskun jo tultua - alennusta pyytämään...

Kommentit (243)

Vierailija
241/243 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Itselläni haaveena lopettaa ravintola-alalla vuoden kuluttua, 10 vuoden uran jälkeen. Onneksi en ole koskaan ihmisistä pitänyt (olen misantropiaan taipuvainen sekä työssä että vapaa-ajalla, hyvä näyttelijä kylläkin 😂). Olisin muuten varmasti paljon kyynisempi nykyään😊

Vierailija
242/243 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just viimeksi kun kävin tuollaisessa paikassa, jossa ei ole pöytiin ohjausta, niin kaikki pöydät pursuivat astioita, asiakkaat olivat ilmeisesti jo aikaisemmin siirrelleet niitä muihin tyhjiin pöytiin. Eikä henkilökunta tehnyt elettäkään siivotakseen niitä sotkuja, vaikka suuri kiire ei näyttänyt olevan, aika loivaliikkeistä toimintaa.

Miksi et ap korjaa lautasia ja muita pois jos silloin, kun asiakkaat vielä istuvat siinä ja ovat syöneet? Näin suurimmassa osassa paikkoja tehdään. Juomat ehkä jäävät ja siinä sulla on lisämyynnin paikka myös, kun kysyt, että maistuiko? Saisko olla lisää juotavaa? On sitten helpompi siivota se loppu, kun siinä on enää juomalasit jäljellä.

Vaikutat vähän ammattitaidottomalta. Tai sitten olet vaan kovin hidas.

Samaa mietin, että miten laskun jälkeen pöytä voi olla täynnä astioita! Ne paikat missä itse käyn: jälk

Minulla oli aikoinaan kollega-kääkkä, jonka aseman jokainen pöytä pidettiin koko lounasruuhkan/illallisen/tarjousten whatever ajan plokkaamaatta ja  suttaisen näköisenä. Näin ei tullut juurikaan uusia asiakkaita, ellei joku ihan väkisin ängennyt hänen asemalleen.

Kun rysis oli oli, hän plokkasi asemansa siistiksi ja sanoi että heippa! Ja lähti tauolle. 

Minä tyhmyyttäni huhkin samassa ajassa kolminkertaisen määrän asialkaita. Pienemmällä palkalla tietysti. Tippejä ei montaa kolikkoa koskaan tullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/243 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänkaikkisen vanha ketju! Oliko vauvalla ennenvanhaan näin kärkäs meininki? Eipä ole enää. Liekö hyvä vai huono asia.

Se on muuttunut, että ravintola-alalla menee nykyään huonosti. Siis vielä huonommin kuin 2016. Ei voi suositella ammatiksi kenelekään. Ja eikä yrittäjäksi myöskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan