Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset
Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä on halliuksen työrukkanen: jos hallitus päättää vaihtaa huoltoyhtiön , isännöitsijä lähettää tarjouspyynnöt ja hallitus päättää mikä otetaan. Yhtiökokouksella ei ole tähän sanansijaa. Isännöitsijä tekee sopimuksen hallituksen valitseman firman kanssa.
Kuinka monessa taloyhtiössä on annettu nimenkirjoitusoikeus isännöitsijälle?
Aika monessa. Meillä on hoidossa noin 50 taloa ja lähes kaikissa isännöitsijä allekirjoittaa yksin sopimukset ml. pankin velkakirjat. Menisi homma aika hankalaksi, jos joka välissä pitäisi vaivata hallituksen puheenjohtajaa.
t. kiinteistösihteeri
Vierailija kirjoitti:
Asiakas tuli äkäisenä kauppaan, että hän kävi tässä vartti sitten ostamassa ostokset, mutta tuossa kotimatkalla pudotti kassin, niin hän nyt tuli ottamaan tilalle ehjät samat tuotteet "koska kai tää nyt johonkin takuuseen menee".
Toinen asiakas pudotti myös kauppakassin ja tuli valittamaan, että kun ihan kurkkukin katkesi siellä kassissa (muut tuotteet ok) niin eihän sitä kurkkua enää voi käyttää.
Mutta minäpäs tiedänkin sellaisen tapauksen, jossa eräs henkilö haki kaveriporukan juhlia varten Alkosta kassillisen erilaisia väkeviä alkoholijuomia. Kuinka ollakaan muovikassin sanka petti parkkipaikalla ja kaikki pullot kilahtivat asvalttiin tuhannen säpäleiksi. Meni heti kuitin kanssa takaisin liikkeeseen ja kertoi tilanteen, hyvin yllättäen, ilman mitään odotuksia, sai samat tuotteet ihan ilmaiseksi mukaansa pahoittelujen kera. :)
No huh. Tätä ketjua lukiessa ei voi muuta kuin ihmetellä, miten ammattitaidottomia myyjiä Suomessa on. Ollaan suorastaan vahingoniloisia, kun voidaan tylyttää asiakasta. Ei ihme, että palvelukulttuuriamme moititaan! Miksi nämä vastailijat ovat yleensä hakeutuneet palvelualalle? Ja miksi heidät on yleensä palkattu?
Vierailija kirjoitti:
No huh. Tätä ketjua lukiessa ei voi muuta kuin ihmetellä, miten ammattitaidottomia myyjiä Suomessa on. Ollaan suorastaan vahingoniloisia, kun voidaan tylyttää asiakasta. Ei ihme, että palvelukulttuuriamme moititaan! Miksi nämä vastailijat ovat yleensä hakeutuneet palvelualalle? Ja miksi heidät on yleensä palkattu?
Palvelualalle ei hakeuduta vaan sinne joudutaan.
Itse olen toiminut pakon edessä kaupan ja huoltsikan kassana, koska jostain piti saada rahaa. Ravintola-alalle kouluttauduin ravintolakassaksi ja siihen aikaan nämä kassat istuivat jossain keittiön nurkassa ja asioivat vain tarjoilijoiden kanssa. Sitten ala muuttui ja kassat joutuivat baaritiskille asiakaspalveluun ja jokainen työpäivä sen jälkeen oli kärsimystä.
Nykyisessä työssäni toimistossa työhöni kuuluu myös asiakaspalvelua ja jopa nautin siitä. Olen saanut paljon kiitosta ja tunnen mielihyvää kun saan asiakkaan ongelman ratkaistua. Minun on kuitenkin noudatettava annettuja ohjeita ja niistä saan välillä haukkuja esim. en saa antaa esimieheni kännykkänumeroa. En myöskään voi vaikuttaa mitenkään asiaan, jos esimieheni ei vastaa soittopyyntöön eikä sähköpostiin. Myöskään uhkaus "tulen sinne paikan päälle" ei välttämättä tuota toivottua tulosta eli ko. henkilön tapaamista jos tämä ei ole paikalla tai ei suostu ottamaan vierasta vastaan.
Mutta alkuun palatakseni - nykyisin vielä enemmän kuin ennen joutuu ottamaan vastaan työtä, josta ei tykkää tai johon ei sovi. Sopivampaa työtä ei välttämättä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan näkökulmasta. Ilmoitimme 2 lk pojan iltapäiväkerhoon, mutta hän kävi siellä vain pari kertaa, tämä selvisi myöhemmin. Meille vanhemmille _ei missään vaiheessa_ ilmoitettu, että poika ei sillä käy, lasku kyllä tuli. Kun sitten kysyimme, tarvitseseko lasku tosiaan maksaa, vaikka poika ei ole siellä käynyt, niin kuulemma piti.
Lasten lukumäärän mukaan valitaan henkilökuntakin. Se työntekijä on ollut siellä, vaikka lapsesi ei siellä ole käynyt. Aika erikoista, että asia ei selvinnyt teille aikaisemmin. Etkö juttele lapsesi kanssa vai onko hän vaan niin hyvä valkoisten valheiden keksijä? :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuit asiaa! En voi ymmärtää myöskään sitä, miten myyjillä on kanttia puhua julkisuudessa tuollaisia juttuja ASIAKKAASTA!? Henkilöistä, jotka tuovat näille itselleen ja kauppiaalle leivän pöytään? Eikö myyjillä ole nykyisin minkäännäköistä ihmissuhdekoulutusta. Ostan paljon jo nykyisinkin postimyynneistä, tämän jälkeen siirryn ostamaan loputkin tavarani sieltä. Kun loppukin porukka kaikkoaa kaupoista, saavat nämä hihittelijät naureskella omalle työttömyydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?
Mm. terveydenhuollossa ja sosiaalipuolella on vaitiolovelvollisuus, ei suinkaan myyjillä :)
Olen kyllä toiminut itse myyjänä ja ainakin meillä teroitettiin sitä henkilökunnalle, että asiakkaan asioista ei sitten puhuta julkisuudessa. Missähän pimeissä työpaikoissa olette/olette olleet ja tietääkö työnantajanne sen, mitä asiakkaan tunnistavia tapauksia levittelette täällä?![/quote]
En tunnistanut. Olen kuitenkin ollut aikoinaan myös kaupassa työssä ja oppinut sen, että asiakas on aina oikeassa. Tai ainakin lähes aina. Eikä asiakasta ainakaan ivailla, pikemminkin arvostetaan.
En tunnista eikä minulla ole ollut valitettavaa. Väitän edelleen, että on törkeätä levitellä ASIAKKAASTA juttuja julkisuuteen. Millaisessa työpaikassa olette, jollei kauppias ole painottanut teille VAITIOLOVELVOLLISUUTTA? Olen itse pankissa töissä, ajatelkaapa jos alkaisin kertomaan asakkaista tuollaisia juttuja julkisuuteen!
Aikamoinen meedio taidat olla, jos täällä kerrotuista anonyymeista (sis. firma, asiakas, tuotemerkki, asiakaspalvelija, ajankohta) tarinoista tunnistat, ketä asia koskee. Heitätkö mahdollisesti jotain puhelinennustajakeikkaa myös tai auttelet viranomaisia kadonneitten henkilöitten löytämisessä? ;D
On todella noloa kertoa asiakkaasta juttuja julkisuuteen. No, eipähän tule toista kertaa! Onko vara menettää asiakkaita nykyaikana???
Voi voi tunnistitko itsesi jostain tarinasta. :)
En tunnista eikä minulla ole ollut valitettavaa. Väitän edelleen, että on törkeätä levitellä ASIAKKAASTA juttuja julkisuuteen. Millaisessa työpaikassa olette, jollei kauppias ole painottanut teille VAITIOLOVELVOLLISUUTTA? Olen itse pankissa töissä, ajatelkaapa jos alkaisin kertomaan asakkaista tuollaisia juttuja julkisuuteen!
Puuttukaan nyt hyvät kauppiaan näiden myyjäpolojen elämään ja kertokaa, miten asiakaspalvelussa tulee käyttäytyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Eikö myyjät ole vaitiolovelvollisia asiakaspalvelutilanteista? Miten voit levitellä täällä julkisesti asiakkaastanne tuollaista?
Mm. terveydenhuollossa ja sosiaalipuolella on vaitiolovelvollisuus, ei suinkaan myyjillä :)
Olen kyllä toiminut itse myyjänä ja ainakin meillä teroitettiin sitä henkilökunnalle, että asiakkaan asioista ei sitten puhuta julkisuudessa. Missähän pimeissä työpaikoissa olette/olette olleet ja tietääkö työnantajanne sen, mitä asiakkaan tunnistavia tapauksia levittelette täällä?![/quote]
En tunnistanut. Olen kuitenkin ollut aikoinaan myös kaupassa työssä ja oppinut sen, että asiakas on aina oikeassa. Tai ainakin lähes aina. Eikä asiakasta ainakaan ivailla, pikemminkin arvostetaan.
Aikamoinen meedio taidat olla, jos täällä kerrotuista anonyymeista (sis. firma, asiakas, tuotemerkki, asiakaspalvelija, ajankohta) tarinoista tunnistat, ketä asia koskee. Heitätkö mahdollisesti jotain puhelinennustajakeikkaa myös tai auttelet viranomaisia kadonneitten henkilöitten löytämisessä? ;D
On todella noloa kertoa asiakkaasta juttuja julkisuuteen. No, eipähän tule toista kertaa! Onko vara menettää asiakkaita nykyaikana???
Tämä kirjoittaja on provoilija. Eihän kukaan edes voi näistä kertomuksista tunnistaa itseään.
Ilmeisesti hänelle ei ole myöskään selvää, mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa. Jos myyjä kertoisi jostakin tapauksesta mainiten, että kyseessä on Maija/Matti Meikäläinen tai antaisi hänestä niin paljon yksityiskohtaisia tietoja (asuu kaupunginosassa XX, ajaa autolla YY, näyttää siltä ja siltä) että voisi tunnistaa, vaitiolo ei täyttyisi.
Jos tämä kirjoittaja on tosissaan niin aikamoisessa pumpulissa hän elää, jos ajattelee, etteivät myyjät kerro toisilleen näistä asioista.:)
Onpa kiva mennä tästä lähtien kauppaan ostoksille, kun tietää, että myyjät nauravat ja pilkkaavat asiakasta sen jälkeen, kun tämä on poistunut ovesta! Lisäksi lähettelevät juttuja asiakkaasta mediaan! Kiitti, minulle riitti, tästä lähtien käyn enää ruokakaupassa. Syyttäkää itseänne sitten, kun loputkin kaupat häipyvät ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjoittaja on provoilija. Eihän kukaan edes voi näistä kertomuksista tunnistaa itseään.
Ilmeisesti hänelle ei ole myöskään selvää, mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa. Jos myyjä kertoisi jostakin tapauksesta mainiten, että kyseessä on Maija/Matti Meikäläinen tai antaisi hänestä niin paljon yksityiskohtaisia tietoja (asuu kaupunginosassa XX, ajaa autolla YY, näyttää siltä ja siltä) että voisi tunnistaa, vaitiolo ei täyttyisi.
Jos tämä kirjoittaja on tosissaan niin aikamoisessa pumpulissa hän elää, jos ajattelee, etteivät myyjät kerro toisilleen näistä asioista.:)
Niinpä! Myyjät ovat törkeitä, eikö heillä ole muuta tekemistä kuin juoruta?
Myyjä voi puhua asiakkaista, kunhan nämä eivät ole tunnistettavissa kertomuksesta. Eli jos sanot, että asiakas osti pullasudin, niin aika hankala on yhdistää keneenkään. Jos taas esimerkiksi sanot, että asiakas Ernesti Esimerkkinen osti vihreän kumiankan Tampereen K-Market Kolinasta eilen klo 12.01... niin silloin vaitiolovelvollisuutta on rikottu.
Mutta provohan tää sekopäinen vaitiolon perään kiljuva tyyppi onkin. Näemmä useamman viestin ehtiny oikein naputtaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten kävin ystävieni kanssa Linnanmäellä.
Kummitusjuna kierroksen jälkeen tuntui siltä, että haluan hyvityksen näistä benji-ilman-narua tunteistani, jotka se vitun kottero oli minussa aiheuttanut pimeine taustoineen ja ''ONKO KUSET HOUSUSSA'' huudahduksineen. Mielikuvituskamut tai siis kamu tai siis piti sitä naurettavana, mutta tapasinkin laitevastaavan parin viikon päästä tapahtumasta ja aloin reklamoimaan että, jos spaceshottini voisi laueta hänen kummittelevaan tunneliinsa ja ei siinä menisi kuin minuutti niin katkaisija napsahtaisi päälle ja olisi niin vitun kirkasta ettei millään pirun tunnelin päässä valoakaan vertauksella loppumatkaa kuitattaisi. Silloin minä tulisin iloisin mielin ulos sinusta ja olisi tunteenikin mukavampi!
Oli hattarakampausta, vuoristoratakuvioinen tummanruskea toppi sekä kädet jotka meikän ranteeseen jotain rannekketta näpelsi.
Luin tän viestin pari kertaa, mutta en siltikään tajunnut siitä mitään, saati ymmärtänyt sen pointtia. Siiskö kummitusjunassa pelotti, niin ois pitänyt saada rahat takas? Ja ranneke oli kuitenkin ranteessa, eli kurja kummitusjunareissu ei tullut maksamaan yhtään ylimääräistä?
Siis minä ainakin ymmärsin tuon niin, että kun lopulta asiakas ei rauhoittunut, hänelle laitettiin käsiraudat. :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun tapaan iloisen, uuden myyjän, joka yrittää kaikin tavoin palvella asiakasta hyvin, tulee itselleni mieleen, että häneltä on jäänyt kokematta ne todella ikävät ja tylyttävät asiakkaat (jotka siis itseäni eivät saa vielä palvelemaan huonosti mutta ovat sen tietyn ilon kyllä vieneet ja kyynistäneet vuosien varrella) samoin kuin sellainen organisaatio, joka ei tue työssä sitä, että saisi mahdollisimman hyvää palvelua. Asiakaspalveluahan ei välttämättä kouluteta myyjälle yhtään, vaan kaikki opitaan kantapään kautta. Huonoimmassa myyjän takana on organisaatio, joka ei kohtele myyjää hyvin, joka ei tue myyjää vaikeissa asiakastilanteissa tai mieti ja yritä luoda paikkaa, jossa asiakasta palveltaisiin mahdollisimman hyvin.
Sitten myyjää sitoo myös lait ja asetukset ja kaikki tyytymättömät asiakkaat eivät sitäkään ymmärrä.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin tähän ketjuun yhden jutun. Tein toimistotöitä yhdessä firmassa eikä minun töihini kuulunut asiakaspalvelua kuin silloin tällöin, jos joku soitti. Kirjoittamani tapaus sattui 2000-luvun alussa, firman toiminta on loppunut enkä kyseistä ihmistä ole nähnyt kuin yhden kerran elämässäni.
Jos sinulle olisi tullut naapuripankin asiakas huutamaan kirosanoin vahvistettuna, miksi naapuripankin asiakkaille ei ole ilmaista pysäköintiä, niin ihanko oikeasti et kertoisi siitä kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas yritti reklamoida tyvivärjäystä, kun kuukauden päästä alkoi jo oma väri kasvaa ja näkyä. :D
Tätä tapahtuu hämmentävän usein..
Ammattitaitoinen parturikampaaja osaa laittaa värin siten että tyvikasvu tulee vasta neljänkuukauden päästä.
Väri töpötellään osittain sinne pään sisään.
Aasiakkaat nauttivat aina suuresti kun teräsharjalla taputtelen heidän päätään.
Lol. Jotkut vielä luulevat, että hius kasvaa latvasta :-D
Tarinani tiivistettynä: asiakas (suomalainen keski-ikäinen mies) sai raivarin, koska hänen tilaamassaan pippuripihviannoksen pekoni-perunakroketissa oli PEKONIA. Kerroin hänelle, että siellä listalla kyllä lukee selvällä suomen kielellä PEKONI-perunakroketti. Asiakas vastasi ihan pokkana: "en minä sitä lukenut!" ja vaati vielä saada rahat takaisin. Noh, kysyin että olisiko hän halunnut kahvin talon piikkiin. Ei kelvannut. Mutta emme antaneet rahoja takaisin.
Jos vain olisi lukenut loppuun asti, mitä hän on tilaamassa, olisi säästytty mielipahalta. Hän olisi oikein hyvin voinut vaihtaa sen kroketin vaikka ranskalaisiin, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten kävin ystävieni kanssa Linnanmäellä.
Kummitusjuna kierroksen jälkeen tuntui siltä, että haluan hyvityksen näistä benji-ilman-narua tunteistani, jotka se vitun kottero oli minussa aiheuttanut pimeine taustoineen ja ''ONKO KUSET HOUSUSSA'' huudahduksineen. Mielikuvituskamut tai siis kamu tai siis piti sitä naurettavana, mutta tapasinkin laitevastaavan parin viikon päästä tapahtumasta ja aloin reklamoimaan että, jos spaceshottini voisi laueta hänen kummittelevaan tunneliinsa ja ei siinä menisi kuin minuutti niin katkaisija napsahtaisi päälle ja olisi niin vitun kirkasta ettei millään pirun tunnelin päässä valoakaan vertauksella loppumatkaa kuitattaisi. Silloin minä tulisin iloisin mielin ulos sinusta ja olisi tunteenikin mukavampi!
Oli hattarakampausta, vuoristoratakuvioinen tummanruskea toppi sekä kädet jotka meikän ranteeseen jotain rannekketta näpelsi.
Luin tän viestin pari kertaa, mutta en siltikään tajunnut siitä mitään, saati ymmärtänyt sen pointtia. Siiskö kummitusjunassa pelotti, niin ois pitänyt saada rahat takas? Ja ranneke oli kuitenkin ranteessa, eli kurja kummitusjunareissu ei tullut maksamaan yhtään ylimääräistä?
Siis minä ainakin ymmärsin tuon niin, että kun lopulta asiakas ei rauhoittunut, hänelle laitettiin käsiraudat. :D
Minä ymmärsin, että kyseessä oli myyjä eli palvelun tuottaja.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva mennä tästä lähtien kauppaan ostoksille, kun tietää, että myyjät nauravat ja pilkkaavat asiakasta sen jälkeen, kun tämä on poistunut ovesta! Lisäksi lähettelevät juttuja asiakkaasta mediaan! Kiitti, minulle riitti, tästä lähtien käyn enää ruokakaupassa. Syyttäkää itseänne sitten, kun loputkin kaupat häipyvät ulkomaille.
Voithan tilaa safkat kotiin, niin ei tarvii enää käydä kaupassa ollenkaan?
Kuka tilaa salaatin ruuaksi? No varmaan sellainen ihminen, joka on ennenkin syönyt salaatin lounasruuaksi ja kokenut sen riittäväksi. Kirjoittaja ei maininnut, oliko kyse ruokaisasta salaatista, jonne oli esim. heitetty vatsantäytteeksi kolme kinkunpalaa. Silloinhan annos on ollut surkea.