Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset
Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Minä olen kerran palauttanut meikkivoiteen kerran käytettyäni, koska oli väärän värinen. Myymälän kosmetologi valitsi värin minulle, mutta ei todellakaan sopinut. Ottivat tuotteen takaisin mukisematta.
Usein palautan vaatteita, jotka ovat kuukauden käytön jälkeen menneet huonoksi.
Järjetön ketju: ihmisten oikeasti pitäisi palauttaa tuotteita useammn kauppaan. Niin paljon p--a myydään. Valitettavasti jo ostettaessa pilantuneet ruokatuotteet jäävät palauttamatta, koska vaiva on liian iso hintaan nähden.
Kyllä minussta on järkevämpää ostaa kerralla laadukasta, niin ei tarvitse palautella.
Minusta on järkevämpää ettei ota myyntiin ala-arvoisen huonoja tuotteita.
Joskus kun olin baarissa työharjoittelussa,asiakas valitti,että oli hävinnyt rahaa hedelmäpeliin,koska "pelin näyttö oli niin likainen",miten korvaamme hänen menetyksensä?
Ei saanut korvauksia kärsimyksistään.
Olen erään energiayhtiön aspassa töissä. Viimeksi viimeviikolla soitti nainen jolta oli katkaistu sähköt maksamattomien laskujen vuoksi ja oli ihan raivona kun pakastin oli sulanut ja vaati saada korvaukset, pakastimessa oli kuulemma satojen eurojen edestä lihaa, marjoja, sieniä jne. Sanoin ettemme voi korvata koska kyse on asiakkaan omasta huolimattomuudesta. Huuti että yksi lasku oli maksamatta vain koska posti varmasti hävittänyt se ja sitten katkaistaan sähköt ja jatkossa aikoo ostaa sähkönsä muualta eikä tällaiselta *uoralta jne jne.
No, näin laskutuksesta että asiakkaalle oli laitettu useampikin muistutuslasku ja 2 viikkoa sitten ilmoitus että sähköt katkaistaan jos ei maksa laskuaan. Mietin myös että mistäköhän ne sähkönsä aikoo jatkossa hommata kun asuu meidän siirron alueella, en usko että mikään sähkön myyjäyhtiö vetää linjoja hänen asuntoonsa.. On edelleen ilman sähköjä.
Joskus ihmettelen, jos itse on mokannut niin ei se asiakaspalvelijan huorittelu ja uhkailu ainakaan edesauta esim niiden sähköjen palauttamista.
Vierailija kirjoitti:
Mutsi o bongiyrittäjä. Siit lähtien kun mä synnyin eli joku 12-vuotta sitten, mut hörhöjä tääl meil o aina majoitettu ja sillee. Ku yksi vuosi on puoli vuotta! Näin mulle ne paasas tai en tiiä, ehkä ohimennen vaan kuulin jotain vuosista ja puolikkaista ekaa kertaa puhuttavan ja vieläpä samassa laulahduksessa(ne lauloi puhuen) nii sit nokkelana poikana savuverhon keskellä yskien ymmärsin asian, että puoli vuotta on yksi vuosi! HALOO IHMISET, niin se on.
Reklamaatio: Äitini oli vailla rihman kiertämää, kun oli juuri heittänyt pyyhkeensä lihakoukkuun ja alkoi kaivelemaan alusvaatteita silloisen miehen povitaskuista. No mää hyppäsin siihe äidin jalanjuuree ja tungin päätäni sen häppäreihin täysin asiallisena ja tyynenä ilmoitin asian olevan niin et haluaisin palata takaisin hänen pilluunsa, sillä en ole tyytyväinen tähän näin ja apinamaisesti elehtien taputtelin itseni päästä varpaisiin näyttääkseni hänelle mihin en ollut tyytyväinen. Sinne mistä oot tullukki. Joo, välietappi sekin i know. No äiti katto mua eka vähän kulmat kurtussa dafug, mut sit se hokas et ei ole harrastanut seksiä reilu yhdeksään kuukauteen ja nyt tää mun pilluun palaamis haluni oli palannut takaisin isompana ja itsepintaisempana kuin koskaan.
Tosin faijasta ei oo tietoo mikä on miehiään ja ottaisko meikäläistä bäkkii vai onko siihen kykenevä ollenkaan, joten tultiin siihen tulokseen, että jos herra vain jättää reklamaation sikseen ja unohtaa ottaa ne lääkkeensä ja käydä tapaamassa terapeuttiansa säännöllisesti kerran viikossa ja epäsäännöllisesti kolmesti viikossa naidakseen ruokaa pöytää, kun elokuva alalla hän on ja minä olen siinä myös nykypäivänä.
Ok. Sitten jotkut väittävät ettei huumeiden käyttö pilaa aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasi ostamansa laitteen olevan halvempi Gigantissa ja vaati kaupan purkua. Ostosta pari kuukautta. Ei läpi.
Microsoftin päivitys sotki käyttöjärjestelmän. Vaati meiltä korjauksia ilmaiseksi ja korvauksia vaivasta. Ei läpi.
Tunki väkisin itse ostamansa väärän värikasetin tulostimeensa ja rikkoi sen. Vaati meitä maksamaan uuden. Ei läpi.
Vaati meitä vaihtamaan toisesta kaupasta ostetun tuotteen. Meillä ei mitään tekemistä tämän jälleenmyyjän kanssa. Ei läpi. Haukkui palvelumme paskaksi.Koska myytte tietokoneen ko. käyttiksellä niin olette vastuussa myös siitä. Eli olette korvusvelvelvollisia myös Microsoftin päivityksisistä.
No emme todellakaan ole vastuussa 3. osapuolen tuotteeseensa tekemistä muutoksista :D Soita Bill Gatesille jos hyvitystä kaipaat.
Toivoisin viisaita aristokraatteja tai kuningasta rahvasta hallitsemaan. Tavalliset ihmiset kun ovat aika yksinkertaista väkeä.
Työskentelin nuorempana ruokakaupassa. Eräänä päivänä eräs oudohko vakioasiakas (raahasi aina ostoksensa suljetulle kassahihnalle ja pakkasi/purki ostoksiaan laukkuunsa jopa puolen tunnin ajan!) tuli kysymään, että voisiko hän palauttaa meiltä ostettuja avaamattomia tonnikalapurkkeja, vehnäjauhoja yms. Kertoi heidän perheensä muuttaneen ruokavaliota, joihin nämä tuotteet eivät enää kuuluneet. Kassakuitteja ei ollut enää jäljellä. Tuotteet oli ostettu jo aika päivää sitten, mutta päiväystä oli kuulemma vielä jäljellä. Mietin siinä itsekseni, että mitähän helvettiä ja sanoin, etten usko palautuksen olevan mahdollista. Päätin kuitenkin pyytää vielä kassavastaavan paikalle ja häneltäkin tuli ihmettelyn jälkeen kieltävä vastaus. Asiakas häipyi mumisten paikalta.
Asiakas oli kuitenkin hakenut keittiönkaapeissaan seisseet avaamattomat tuotteet ja kysynyt palautusta itse päälliköltä. Kaikkien hämmästykseksi päällikkö suostui ja minä jouduin hyvittämään nämä tuotteet.
Ärsytti, ettei päällikkö voinut seistä meidän työntekijöiden sanojen takana, vaan halusi miellyttää tätä asiakasta. Monissa paikoissa ei elintarvikkeiden takaisin myyntiin ottaminen ole edes turvallisuussyistä sallittua. Arg! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä isännöintifirmassa ja meille tuli kerran reklamaatio asiakkaalta, joka haukkui meidät AIVAN paskaksi, koska oli niin pettynyt huoltoyhtiön toimintaan. Ei yhtään raksuttanut, että kyseessä on kaksi täysin erillistä firmaa.
Kysyi vielä lopuksi, että "minkälaista huoltoyhtiötä te oikein luulette pyörittävänne?" ja ei vastannut enää sen jälkeen kun ilmoitin, että emme minkäänlaista.Eikö isännöitsijän ole kuitenkin hyvä tietää huonosta huoltoyhtiöstä? Meillä ainakin isännöitsijätoimisto on huollon valinnut ja palkannut.
Isännöitsijä voi kyllä suositella, ja jos niin sovitaan, kilpailuttaa huoltoyhtiöitä, mutta taloyhtiön hallitus päättää (yhtiökokousta kuultuaan).
Isännöitsijä on halliuksen työrukkanen: jos hallitus päättää vaihtaa huoltoyhtiön , isännöitsijä lähettää tarjouspyynnöt ja hallitus päättää mikä otetaan. Yhtiökokouksella ei ole tähän sanansijaa. Isännöitsijä
tekee sopimuksen hallituksen valitseman firman kanssa.
Talonmies ja luuta, siitä ei pidot parane!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulanut, puoliksi syöty, jäätelöpaketti tuotiin takaisin. Oli kuulemma ollut sula jo ostettaessa. Kuitista näkyi että paketteja oli kaksi ja ne oli ostettu viikko sitten. Kelpasi syödä kuitenkin. En korvannut/vaihtanut.
Tällaisessa tapauksessa vain menetitte mahdollisesti hyvänkin perheellisen asiakkaan. Ehkä lapset olivat kuitenkin halunneet jätskiä huonosta laadusta huolimatta. . Varmasti kannattavampaa kauppiaalle maksaa se pari euroa takaisin ja pitää tyytyväisenä.
Mutta lienet tyhmä rivimyyjä, joka ei ymmärrä markkinamekanismeja. Tuolla asenteella siellä hyllyttäjänä ja kassana pysyy loppuelämänsä.
Ihanaa kun joku pystyy noin vain päättelemään että edellä kerrottu on tapahtunut tänä kesänä.
Mutta hei, kun olet noin välkky niin kerropa mulle vähän kylmäketjusta ja pakasteiden säilytyksestä. Ihan omin sanoin.
Kylmäketju = se, jollaiseksi tämä on vaarassa muuttua, jos jatkatte tappelua...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".Minä olen kerran palauttanut meikkivoiteen kerran käytettyäni, koska oli väärän värinen. Myymälän kosmetologi valitsi värin minulle, mutta ei todellakaan sopinut. Ottivat tuotteen takaisin mukisematta.
Usein palautan vaatteita, jotka ovat kuukauden käytön jälkeen menneet huonoksi.
Järjetön ketju: ihmisten oikeasti pitäisi palauttaa tuotteita useammn kauppaan. Niin paljon p--a myydään. Valitettavasti jo ostettaessa pilantuneet ruokatuotteet jäävät palauttamatta, koska vaiva on liian iso hintaan nähden.
Asiakas on aina oikeassa!
Kyllä minussta on järkevämpää ostaa kerralla laadukasta, niin ei tarvitse palautella.
Minusta on järkevämpää ettei ota myyntiin ala-arvoisen huonoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas teki reklamaation vaaleasta bikinialaosasta, koska kastuessa siitä näkyi läpi :D
Ellette ole erotiikkaliike, niin kyllä reklamoisin minäkin 😦
Öö aikuinen ihminen osaa arvioida kankaan läpinäkyvyyden kankaan paksuudesta. Tyhmäkin tietää että vaaleasta kankaasta näkyy kastuessa läpi. Ei ole mitään ydinfysiikkaa valita bikininsä niin että kangas on tummaa tai sitä on useampi kerros.
Toppabikinit, nuo käytännöllisyyden ja seksikkyyden lyömätön yhdistelmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankissa mies vaati vaimonsa tiliotteita ja veti herneen nenään kun ei niitä saanut. Hänellä ei ollut valtakirjaa eikä käyttöoikeutta. Perusteena oli että hän ne asiat hoitaa kun ei muija niistä mitään ymmärrä ja sitäpaitsi hehän on naimisissa.
Kun ei saanut tietoja, vaati että tilit siirretään heti toiseen pankkiin josta saa palvelua. Hirmu raivarit kun totesin että senkin voi tehdä vain tilinomistaja
Nordeallapa tämä jostain syystä onnistui. Sisko oli eroamassa miehestään niin mieshän oli marssinut nordeaan ja saanut siskon tilille käyttöoikeudet ja käynyt nostamassa tilin tyhjäksi. Onneksi siskolla oli kaksi tiliä niin ukko ei saanut kun muutaman satasen.
Siskosi olisi voinut viedä asian eteenpäin ja Nordea olisi joutunut maksamaan rahat takaisin.
Siskon ex-mies paikalla alapeukusta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkaosastolla vanhempi naishenkilö reklamoi liian tehokkaasta ryppyvoiteesta - se oli kuulemma kiinteyttänyt ihoa niin reilusti, että koko pää oli kutistunut. Ystävätärkin oli asian huomannut ja siitä huomauttanut (tosi ystävä) & nyt hatut pyörivät päässä. Siinä sitten koitetaan selittää, että kyse on kuitenkin ihan rasvasta, ei niillä tuollaisia voimia ole. Ja toinen, selkeästi mummoikäinen rouva palauttaa muotovaahtoa, koska ei pysty pitämään päätä huimauksen vuoksi alaspäin - oli ymmärtänyt ohjeen väärin, pullo piti kääntää ympäri, ei päätä.
Toisaaltahan nämä ovat vähän surullisia esimerkkejä, vaikka jälkimmäinen rouva poistuikin tuotteen kanssa tyytyväisenä kun vaan käytiin ohje yhdessä läpi.
Tälle repesin :'D
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkaosastolla vanhempi naishenkilö reklamoi liian tehokkaasta ryppyvoiteesta - se oli kuulemma kiinteyttänyt ihoa niin reilusti, että koko pää oli kutistunut. Ystävätärkin oli asian huomannut ja siitä huomauttanut (tosi ystävä) & nyt hatut pyörivät päässä. Siinä sitten koitetaan selittää, että kyse on kuitenkin ihan rasvasta, ei niillä tuollaisia voimia ole. Ja toinen, selkeästi mummoikäinen rouva palauttaa muotovaahtoa, koska ei pysty pitämään päätä huimauksen vuoksi alaspäin - oli ymmärtänyt ohjeen väärin, pullo piti kääntää ympäri, ei päätä.
Toisaaltahan nämä ovat vähän surullisia esimerkkejä, vaikka jälkimmäinen rouva poistuikin tuotteen kanssa tyytyväisenä kun vaan käytiin ohje yhdessä läpi.
Tämä oli yksi hauskimmista viesteistä, jonka olen av:lla lukenut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakas teki reklamaation vaaleasta bikinialaosasta, koska kastuessa siitä näkyi läpi :D
Öö aikuinen ihminen osaa arvioida kankaan läpinäkyvyyden kankaan paksuudesta. Tyhmäkin tietää että vaaleasta kankaasta näkyy kastuessa läpi. Ei ole mitään ydinfysiikkaa valita bikininsä niin että kangas on tummaa tai sitä on useampi kerros.
No ainakin nännit on piilossa niissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinainen reklamaatio. Olin juossut asiakkaalla Saksassa about 10 kertaa ja tehnyt diiliä, niin kuin meidän alalla on tapana, pitkään ja hartaudella. Ennen kauppoja poka vihjasi, että provikan saanti nopeuttaisi kaupan syntymistä. No, en tietenkään lahjomiseen lähtenyt. Kaupat tuli ja provikatkin sain n. 30.000.-, oli kiva lisä palkan päälle. Jonain vuonna noita provikoita tulee jopa 0.5 miljoonaa, jonain vuonna vain 100-200 tuh. Onneksi on peruspalkka, jolla myös hyvin elää. T. Myyntimies Vantaalta.
Lue: "Mulla on rahaa ja mua panettaa. Vaimo ei anna."
Hei.
Alle 15-vuotiaan tekemät ostokset voi huoltaja palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin nännit on piilossa niissä.
Melkoiset ripputissit, jos ne pitää sinne alaosaan sulloa...
Asiakas tuli äkäisenä kauppaan, että hän kävi tässä vartti sitten ostamassa ostokset, mutta tuossa kotimatkalla pudotti kassin, niin hän nyt tuli ottamaan tilalle ehjät samat tuotteet "koska kai tää nyt johonkin takuuseen menee".
Toinen asiakas pudotti myös kauppakassin ja tuli valittamaan, että kun ihan kurkkukin katkesi siellä kassissa (muut tuotteet ok) niin eihän sitä kurkkua enää voi käyttää.