Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kuukautiskokemukset!

Vierailija
15.07.2016 |

Kerätään ketjuun ällöjä ja erikoisia sattumia liittyen tähän naisena olemisen ihanuuteen, kuukautisiin!

Omat pahimmat kokemukset liittyvät menkkaripuliin. Kerran asioin työpaikan vessassa, hirveä vuoto ja ripuli yhdistettynä kauheisiin menkkakipuihin. Tyhjensin itseni oikein antaumuksella ja siinä vaiheessa kun pönttö oli täynnä verta, paskaa ja kusta, tajusin, että paperia on koko loossissa vain arkin verran jäljellä. Käsisuihkuakaan ei ollut. Kuuntelin, ettei vessassa vaan ollut ketään muita, vedin vessan ja käytetyllä siteellä alapään roiskeita peitellen kompuroin housut kintuissa toiseen koppiin.

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin keinoja hillitä massiivisia kuukautisia kuin yhdistelmäpillerit! Hakeutukaa hoitoon!

Hakeuduttu on, mutta kun mitään ei voida tilanteelle tehdä.

Vierailija
302/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans aina kauheet menkkakivut, tai teininä ei ollu en ainakaan muista mut nyt 20-30+ tuntuu et ne on vaan pahentuneet koko ajan. Toi useesti mainittu veriripuli on valitettavan tuttu ja ne krampit on jotakin niin järkyttävää. Ensimmäiset päivät on kauhee pallokalaolo ja tuntuu et mitkään vaatteet ei mahu päälle. Jos töihin joutuu menkkojen aikaan niin täytyy varata vähintään 3 600g panadolia ja kasa siteitä ja mulla on vielä sekin et sillon on tosi huono tasapaino ja jos en satuta itteeni pudottelen tavaroita ja toivon ettei mikään mee rikki. Jos ei oo töitä niin ravaan vessan ja makkarin väliä ja yritän levätä ja nukkuu nii paljo ku pystyy. Se vähän auttaa jos mies silittää selästä, rentouttaa. Yks läheltä piti-tilanne tuli mieleen ku menkat oli just alkaneet ja olin tunkenut juuri vessassa kasan paperia kun oltiin lähdössä kotia. Työkaverilla oli tuliterä auto ja siinä nahkainen istuin ja kangaspenkit. Hirvitti istua kyytiin vaikka ei ollu pitkä matka. Tunsin kokoajan että valuu ja valuu. Kaarroimme mun kotipihaan ja tsekkasin vaivihkaa penkin, ei verijälkiä, helpotus!

Panadolia saa ottaa vaan 3g/vrk. Äkkiä maksa paskana jos vetelee viikon ajan yliannostuksen joka päivä

Itse asiassa todellinen maksimi on 4g, 3g on ilmoitettu pakkauksessa varmuuden vuoksi maksimiksi. Esim. buranassa lukee maksimina 2600mg vaikka todellinen on 3200mg. Eli ei tuo ole yliannostus

Älä nyt hulluja puhu! Kyllä se 3g maksimiannos on ihan tutkimusten perusteella siihen pakkaukseen merkattu, eikä mitään "varmuuden vuoksi". 3g on todellakin ehdoton tutkimuksissa turvalliseksi todettu maksimiannos, siitä suuremmat ovat maksatoksisia.

Sen sijaan esimerkiksi perusterveelle, juomattomalle, vähän muita lääkkeitä käyttävälle potilaalle voidaan antaa esim. leikkauksen jälkeen sairaalassa lääkärin arvionnin perusteella tilapäisesti hieman 3g:aa suurempi annos.

Jos alat kuukautiskipuja hoitamaan 4g:lla parasetamolia, niin se on kyllä terveydellä leikkimistä.

Sama pätee ibuprofeeniin. Ei lääkepakkauksiin "varmuuden vuoksi" mitään merkata, vaan merkinnät perustuvat tutkimustuloksiin. 

Joten pidähän oman elämäsi farmaseutti pienempää ääntä ja myrkytä maksasi ja tee vatsahaavasi kaikessa hiljaisuudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöiden viimeinen päivä. Monen kuukauden skarppaus loppumassa, kiitokset ja kiitettävä todistus saatu. Vielä muutama tunti istumista toimistolla ennen kotiin lähtöä. En viitsinyt vielä mennä vessaan, tein pari hommaa. Vähän märkää, mutta minullahan oli side, joten vielä pari hommaa. Kun vihdoin olin menossa, tunsin vähän reippaamman valahduksen. Istahdin nopeasti alas, huoneessa oli muitakin. Hiippailin vessaan ja huomasin siteen pettäneen. Housuista oli tullut läpi, takapuolen peitoksi tarkoitettu pitkä neule oli tahraton, ilmeisesti helma ollut pois paikaltaan. Palasin tuolilleni. Sellainen 5x5 cm veriläiskä kankaassa. Yritin hangata kun muita ei ollut, mutta ei se mihinkään lähtenyt. Vitutti ja hävetti, miksi piti mokata näin viime hetkellä. Voin vaan kuvitella sitä vittuilun määrää seuraavana päivänä.

Olen tuon jälkeen saanut menkkani kontrolliin ja siedettäviksi kuukupin ja Yaz-pillereiden avulla. Nyt vuoto mahtuu kuppiin ja oireita ovat "vain" ripuli ja päänsärky. Ei ole ikävä "luomua", se tuntui sairaudelta. Vastustin hormoneja 25-vuotiaaksi.

Vierailija
304/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni kärsinyt kovista kivuista tai paremminkin tuskasta myös. Ja se vuotaminen...

Mutta kauhein kokemukseni oli kun hormoonitasapainoni heitti masennuksesta parantuessani kuperkeikkaa.

Masennuksessa menkat oli jäänyt tyystin pois ja palasivat sitten normaaleina hetkeksi. Sitten yhden kerran totesin, että nämä ei lopukkaan. Koska olin muutenkin sekaisin niin vuodin 4kk tajuamatta mennä lääkäriin ja lopulta jouduin piipaa-autolla sairaalaan.

Hemo oli 94 ja kohdussa oli myooma. Lääkäri sätti minua, kun päästin itseni tuollaiseen kuntoon. Kai se jonkinlaista itsetuhoisuutta oli.

Nykyään olen onneksi terve kaikin puolin. Tsemppiä kanssasisarukseni!

Vierailija
305/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa yleensä kuukautiset sillain pikkuhiljaa tihkumalla, että huomaat vessassa käynnin yhteydessä vähän sellasta ruskeeta vuotoo paperissa niin tiedät alkaa käyttään sidettä ja että menkat alkaa kunnolla sit yleensä myöhemmin saman päivän aikana. No mitä hemmettiä, oli leuto syystalven aamupäivä, olin herännyt ja lähdin viemään koiraa pihalle, päällä oli joku lyhyt takki ja ihonmyötäiset vaaleanharmaat legginssit, alla perus stringit. Ehdittiin parin korttelin päähän puistolle kun yhtäkkiä tunsin, että nyt lähtee ja siinä samassa tulvahti kohdun täydeltä kunnon hyökyaallot pöksyihin ja ei helvetti millä kiireellä koira kainaloon ja juoksujalkaa kotiin. En muista ehtikö koira edes pissata kun menin niin paniikkiin. Kotona vessaan ja ei herranjumala, mun legginssit oli edestä ja takaa reisiä pitkin melkein polviin asti veressä. Oli kyllä niin sanoinkuvaamaton näky ja se paniikki kun tajusin mitä nyt tapahtuu sumensi kyllä mielen niin etten muista tuliko edes ketään ihmisiä vastaan jotka olis voinut todistaa tapahtumaa :D

Vierailija
306/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans aina kauheet menkkakivut, tai teininä ei ollu en ainakaan muista mut nyt 20-30+ tuntuu et ne on vaan pahentuneet koko ajan. Toi useesti mainittu veriripuli on valitettavan tuttu ja ne krampit on jotakin niin järkyttävää. Ensimmäiset päivät on kauhee pallokalaolo ja tuntuu et mitkään vaatteet ei mahu päälle. Jos töihin joutuu menkkojen aikaan niin täytyy varata vähintään 3 600g panadolia ja kasa siteitä ja mulla on vielä sekin et sillon on tosi huono tasapaino ja jos en satuta itteeni pudottelen tavaroita ja toivon ettei mikään mee rikki. Jos ei oo töitä niin ravaan vessan ja makkarin väliä ja yritän levätä ja nukkuu nii paljo ku pystyy. Se vähän auttaa jos mies silittää selästä, rentouttaa. Yks läheltä piti-tilanne tuli mieleen ku menkat oli just alkaneet ja olin tunkenut juuri vessassa kasan paperia kun oltiin lähdössä kotia. Työkaverilla oli tuliterä auto ja siinä nahkainen istuin ja kangaspenkit. Hirvitti istua kyytiin vaikka ei ollu pitkä matka. Tunsin kokoajan että valuu ja valuu. Kaarroimme mun kotipihaan ja tsekkasin vaivihkaa penkin, ei verijälkiä, helpotus!

Panadolia saa ottaa vaan 3g/vrk. Äkkiä maksa paskana jos vetelee viikon ajan yliannostuksen joka päivä

Itse asiassa todellinen maksimi on 4g, 3g on ilmoitettu pakkauksessa varmuuden vuoksi maksimiksi. Esim. buranassa lukee maksimina 2600mg vaikka todellinen on 3200mg. Eli ei tuo ole yliannostus

Älä nyt hulluja puhu! Kyllä se 3g maksimiannos on ihan tutkimusten perusteella siihen pakkaukseen merkattu, eikä mitään "varmuuden vuoksi". 3g on todellakin ehdoton tutkimuksissa turvalliseksi todettu maksimiannos, siitä suuremmat ovat maksatoksisia.

Sen sijaan esimerkiksi perusterveelle, juomattomalle, vähän muita lääkkeitä käyttävälle potilaalle voidaan antaa esim. leikkauksen jälkeen sairaalassa lääkärin arvionnin perusteella tilapäisesti hieman 3g:aa suurempi annos.

Jos alat kuukautiskipuja hoitamaan 4g:lla parasetamolia, niin se on kyllä terveydellä leikkimistä.

Sama pätee ibuprofeeniin. Ei lääkepakkauksiin "varmuuden vuoksi" mitään merkata, vaan merkinnät perustuvat tutkimustuloksiin. 

Joten pidähän oman elämäsi farmaseutti pienempää ääntä ja myrkytä maksasi ja tee vatsahaavasi kaikessa hiljaisuudessa

En ole oman elämäni farmaseutti, vaan sairaanhoitaja ja lääkäriltä + töissä olevan materiaalin pohjalta olen saanut tietää todelliset maksimit. Niitä ei lääkepakkauksessa lue, ihan vaan siksi ettei yliannostuksia tapahtuisi niin helposti.

Vierailija
307/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti, lyhyen aikaa voi ottaa tuon isomman maksimin, esim. jonkun lääketieteellisen toimenpiteen yhteydessä, mutta ei joka kuukausi monena päivänä peräkkäin. Eli itsehoitona ei saa ottaa enemmän kuin  sen pakkauksessa lukevan maksimin. Lääkärin määräämänä, siinä tilanteessa, mihin lääkäri sen määrää, saa ottaa sen minkä lääkäri määrää, vaikka se olisi yli pakkausselosteessa olevan maksimin. 

Vierailija
308/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei oikeastaan liity menkkoihin vaan jälkivuotoon mutta menköön. Olin saanut toisen lapseni, toipunut nopeasti, synnytyksestä pari viikkoa ja jälkivuoto melkein kokonaan loppunut. Olin tekemässä jouluostoksia, siis kärry täynnä ruokaa ja kaupassa pitkät jonot.

Kassajonossa alavatsaan koski kovasti ja tunsin kun joku valtava möhkäle valuu housuihin. Äkkiä vessaan kärryjen ja esikoisen kanssa, luulin että nyt luiskahti kohtu ulos tai jotain vastaavaa. Ulos oli tullut jumalattoman iso pala istukkaa, joka oli siis jäänyt synnytyksessä sisään.

Yritin siinä sitten harhauttaa 3-vuotiasta esikoista ettei järkyttyisi ja kaapia sitä palasta ja verta housuista.

Onneksi oli side jälkivuodon varalta. Ja ihme että se mötkäke ei ollut tulehtunut siellä sisällä.

Ei se ollut pala istukkaa, vaan normaali hyytymä, joka joskus jää kohtuun, kun sinne jää iso haava istukan irtoamisen jälkeen. Sellainen maksan näköinen, iso klöntti.

Vierailija
309/351 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuntee itsensä ihan siunatuksi kun itsellä kivut todella harvinaisia (elämäni ensimmäiset kivut olivat kyllä jotain niin järkyttävää, että onneksi ei useammin olekkaan. Makasin vaan itkien lattialla enkä ptstynyt liikkumaan ja veli kotiin tullessaan meni paniikkiin että mitä mulle tapahtuu), eikä vuotokaan ole kovinkasn runsasta. Perusside riittää hyvin, yöksikään ei tarvitse laittaa isompaa sidettä.

Mutta tsemppiä niille joilla ei ole näin helppoa.

Vierailija
310/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi mikä ketju. Aivan parasta vertaistukea just nyt. Valvoneena aamuyöstä asti, hirveä pms-kriiseily päällä ja vatsa lähes vesiripulilla. Kouristaa ja kylmää hikeä puskee. Pää menee sekaisin tästä aina ja parisuhdekriisit ajoittuu kummasti aina menkkoihin. Itketti yöllä nukkuvan miehen vieressä ja tyypillinen itsesäälinen yliherkkä tila päällä. Jos vähänkin nyt ponnistaisin niin tulisi löysät housuun. Migreeni kaivettua ohimoissa ja yökötyttää. Neljäs vuorokausi tätä menossa. Kipuihin määrätty tramalia jo vuosia sitten. Kiitos näistä viesteistä täällä. N24

Vierailija
311/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ohivuotoja tuli peruskoulussa vaikka kuinka. Jouduin jo ala-asteella käyttämään maxisidettä ja tamponia. Pahin kokemukseni oli tässä muutama vuosi sitten. Tiesin että menkat ovat alkamassa, mutta olin unohtanut ottaa särkylääkkeitä mukaan kouluun, ja muutenkin olin vain unohtanut koko asian, kun oli mielenkiintoista tehtävää. No maalasin siinä seinää, ja kun se oli melkein valmis, tunsin että nyt rupee sattuun. Sain juuri ja juuri seinän maalattua ja laitettua telan talteen ettei kuivu, ja juoksin pukkariin, menin makaamaan sikiöasentoon ja silloin taisi taju lähteä ensimmäisen kerran. Siitä sitten luokkalaiseni lähti minua taluttaan toiseen rakennukseen terveydenhoitajalle, ilman häntä en sinne asti olisi päässyt, kun muistan sen että koko matkan (mikä ei ole kovin pitkä) korvissa tinnitti ja en nähnyt mitään. Sitten kun pääsemme terkalle asti, joita on koululla vissiin kolme, sieltä tuli oikein sellanen pullalta tuoksuva täti-ihminen vastaan ja kysy että mikäs on ongelma. Yritän selittää mahd selvästi että menkkakipuja että tarvitsisin särkylääkettä ja sanoin vielä että mahdollisimman vahvoja, kun itse aina otan 1g panadol ja 800g burana, ja vielä 600g buranaa joka rupee tehoaan nopeammin kuin 800. Hän ei meinannut suostua antamaan mulle särkylääkettä muutakuin panadolia tai buranaa, mutta taisin siihen jotain ärjästä, etteikö hän ymmärrä että jompikumpi on tyhjän kanssa, molemmat auttaa parhaiten. Lopulta sain kumminkin särkylääkkeet, ja pääsin lepohuoneeseen makaamaan odottaan että kivut loppuisi. Sitten tunsin sen että kohta lentää oksennus ja menkkaripulit, eikä tämä samainen terkka meinannut päästää minua vessaan, ennen kun puoliksi huutaen tokaisin että haluaako hän ruveta siivoomaan ripuleita ja oksennuksia tästä laverilta. No loppu hyvin kaikki hyvin, pääsin vessaan, äitini tuli hakeen minut kotiin. Näitä saman tyyppisiä on tullut monta kertaa että taju meinaa lähteä ja vatsa ihan sekaisin, mutta ikinään se ei ole noin yllättäen tapahtunut, ja mieleen on jäänyt lähinnä tuon terkan takia joka vastaan laittoi kaikessa. Olinhan minäkin töykeä hänelle, mutta puolustukseni, kärsin ihan helvetillisistä kivuista, ja housuihin ripuloiminen ei ole kumminkaan se juttu mistä pitäisin :D anteeksi että huonosti kirjoitettu :D

Minulla on auttanut kipuihin ja kuukautisten suuruuteen zoelyn pillerit, toivottavasti te kaikki jotain helpotusta vielä löydätte :)

Vierailija
312/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuskaamassa porukoiden autolla äitiä lääkäriin. Sillävälin kävin kaupassa. Takastullessa tunsin jotain märkää penkissä. Koko penkki ja housuni haaroista oli ihan veressä.

Onneks oli mustat housut ni ei paljoo näkyny housuissa muutakuin vähän tummentuneita kohtia. Tiesin, että minulla oli menkat mutta juuri kuskausreissua ennen olin vaihtanut siteen, yleensä on tullut aika niukalti ja tosi harvoin läpi. Piti pistää paita penkinsuojaksi ettei olisi enempää valunut muutenkin jo valmiiksi sotkeutuneeseen penkkiin.

Hain äitini ja jouduin selittää tilanteen ja siivosin penkin. Onneksi ei ollut isä tai joku miespuolinen henkilö, olisi ollut tosi kiusallista. Menkat on luonnollinen asia mutta minulle ei ole luontevaa puhua niistä esim.isälleni tai veljille. Poikaystävälle se on ihan fine puhua.

Vierailija
313/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielipide. Nykyään vaimolla ei enää ole kuukautisia, mutta aiemmin tietenkin oli. Harrastimme aina seksiä pahimpienkin vuotojen aikaan, koska orgasmi helpotti kipua ja oli myös voimakkaampi menkkojen aikaan. Pepun alle laitettiin pyyhe ja eiku menoksi.

Itse sitä mieltä, että tosimies ajaa kyllä kelillä kuin kelillä. Mielelläänhän sitä vaimoa auttoi. Ensimmäisellä kerralla kyllä maisema oli jännittävän näköinen, kun verta oli minullakin lähes koko alavatsa täynnä.

Vierailija
314/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen tapahtui tämä, joka yllätti minut tyystin! Olin siis siirtänyt menkkoja e-pillereillä ja eilen niiden pitikin alkaa. No, alkoihan ne ja ihan voimalla alkoikin! Järkyt kivut, vuoto ihan älyttömän runsasta ja migreeni siihen päälle. Yleensä on riittänyt normal-tamponi, kun tiedän, että menkat alkaa sinä päivänä (on säännölliset ja päivän tarkkuudella). Hups, töissä tamponi pettikin ja lorahti läpi. Verinen läikkä työtuoliin ja housuihin, sain peiteltyä onneksi pidemmällä villatakilla, joka sattui olemaan työpisteellä. Lähdinkin siitä sitten kotiin ja sama runsas meno jatkuu vieläkin. Ostin super-tamponeita + side vielä, josko riittäisi. Tuntui, että tamponi hetkessä täynnä. Taisi siirto tehdä jonkun hormonihäiriön...

Vierailija
315/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen pahimmillaan vuotanut puoli litraa 5 päivän aikana, + alku ja loppu "tiputtelut" päälle,yhteensä kaksi viikkoa, pahinta menkoissa on ollut mielialaongelmat. n. 1 viikon ajan ennen menkkoja minusta tuntuu kuin koko maailma olisi minua vastaan. Suutun ja hermostun joka pikku asiasta, ja kaivan vanhojakin riitoja esille. Tilanne pahenee, mitä lähemmäksi menkkojen alkua tullaan, ja helottaa hetkeä ennen pahimman vuodon alkua. Tästä en ole kokonaan päässyt eroon edes hormonikierukalla, mutta helpotusta on siihenkin tullut. Vuotoa ei ole juuri lainkaan.

Vierailija
316/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset nuo naisten intti. Siellä tyttöjen illoissa paisutellaan vuorotellen omia menkkoja.

Kumma juttu, en ole koskaan missään tyttöjen illassa jutellut porukassa kuukautisista. Inttijuttuja olen taas kuullut siitäkin edestä. Olen 53-vuotias nainen.

Vierailija
317/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheita tarinoita teillä kyllä. Taidan olla onnekas että kuukautiset alkoivat vasta lähes täysi-ikäisenä, ovat olleet vuosia pois hormonikierukan ja raskauksien ja kuukautisten epäsäännöllisyyden takia ja nyt nelikymppisenä kun tulee kuukauden välein pärjään mediumtamponilla ihan ok viitisen tuntia.

Vierailija
318/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te hyvät naiset jotka kuukausittain kärsitte pahoista kuukautiskivuista ja runsaasta vuodosta.. Käykää ihmeessä gynellä ultrassa tutkimassa endometriosiin mahdollisuus!

Vierailija
319/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli mandariinin kokoinen verimöykky, joka piti lähes synnyttää/työntää ulos. Tämä oli ensimmäiset kuukautiset kierukan poiston jälkeen, liene liittyi siihen.

Vierailija
320/351 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku semijulkkis maalasi omalla kuukautisverellä pääsiäismunia lasten kanssa. En muista oliko Olga Temonen vai Nordinin rouva, sekoitan heidät aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi