Peruisitko osallistumisen häihin tärkeämmän menon takia?
Olen stressannut jo pari päivää että mitä teen. Puolisoni sukulainen on menossa naimisiin tämän kesän aikana ja kutsut tulivat jo toukokuussa. Vastasin silloin kyllä, koska en vielä tiennyt että tulossa olisi minulle todella tärkeä juttu. Sisarukseni ensimmäinen lapsi kastetaan samana päivänä, ja olen vieläpä lapsen kummi.
Puoliso ei itse - saati minä - ole läheinen tuon sukulaisen kanssa joten muuten olisi helppoa sanoa että valitettavasti en pääse häihin, mutta nolottaa soitella perään ja perua kun olen jo vastannut myöntävästi.
Loukkaantuisitko sinä sulhasena tai morsiamena jos joku vieraista peruisi perhetapahtuman takia? Kehtaisitko perua jo sovitun osallistumisen, kun vaakakupissa on ainutkertainen tapahtuma omassa lähisuvussasi?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin aina ihmettelen tuota selittelykulttuuria. Miksei vaan sanota etten pääse just tällä kertaa, sori. Mua ei ainakaan kiinnosta kuulla mitään selityksiä. Jos kiinnostaa niin kysyn tarkemmin. Asia on ihan ok ilmankin eikä se peruminen siitä selityksestä muuksi muutu.
Viime vuoden morsiamena sanoisin että vaikka en selityksiä tarvinnutkaan kun joku perui, niin onhan se tavallaan kiva tietää että este oli oikeasti merkityksellinen. Esimerkiksi hyvä kaverini perui tekstarilla tuntia ennen häitä, syynä että hänellä on eräs pitkäaikaissairaus joka aiheutti hänelle vakavan kohtauksen joka vei päivystykseen. Ylivoimainen este tuntuu juhlan vaivalla järkänneestä ihmisestä usein kivammalta kuin että ei vaan huvittanut tulla.
Mäkin aina ihmettelen tuota selittelykulttuuria. Miksei vaan sanota etten pääse just tällä kertaa, sori. Mua ei ainakaan kiinnosta kuulla mitään selityksiä. Jos kiinnostaa niin kysyn tarkemmin. Asia on ihan ok ilmankin eikä se peruminen siitä selityksestä muuksi muutu.