Abortti-asiaa
Mitä ne aborttipillerit sisältää?
Miten muuten voi tehdä abortin kuin pillereillä (onko kaavinta?) ja miten se käytännössä tapahtuu?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ne taitavat olla vain ekstravahvoja ehkäisypillereitä. Eli rautaisannos estrogeenia käytännössä. Periaatteessa kourallinen tavallisia e-pillereitä ajanee saman asian. Mukavaa aborttia sinulle :)
Eli ei voi käyttää, jos hormonaalinen ehkäisy on kielletty?
Olen ymmärtänyt, että Cytotec on joku mahahaavalääke.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että Cytotec on joku mahahaavalääke.
Kiitos vastauksesta! Joo niin näyttäis olevan, kun googlasin sen. Onko tämä se tyhjennysvuodon aiheuttava lääke (käytetään näköjään synnytyksen käynnistämiseenkin) vai se sikiön kehityksen pysäyttäjä -lääke?
Mikset keskustelisi tästä lääkärisi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mikset keskustelisi tästä lääkärisi kanssa?
Koska haluan selvittää asian ennen lääkärille menoa, että tiedän mitä on odotettavissa. Siksi. Ihan niinkuin tästä ei vois keskustella täällä??
Tällä palstalla vaikea asia. Mammojen pitäisi kertoa, että sikiö tapetaan yhdellä lääkkeellä ja toisella se saadaan ulos. Mutta kun sitä tosiasiaa, että ihminen tapetaan, ei voi myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla vaikea asia. Mammojen pitäisi kertoa, että sikiö tapetaan yhdellä lääkkeellä ja toisella se saadaan ulos. Mutta kun sitä tosiasiaa, että ihminen tapetaan, ei voi myöntää.
Muutaman kerran jakautunut solumöykky eli alkio poistetaan. Ei se ole ihminen vielä. Ja kun et tiedä tilannetta etkä taustoja, ei kannata alkaa moralisoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran jakautunut solumöykky eli alkio poistetaan. Ei se ole ihminen vielä. Ja kun et tiedä tilannetta etkä taustoja, ei kannata alkaa moralisoimaan.
Heheh. Tutkipas nyt asiaa. Muutaman kerran solu ehtii jakautua ennenkuin kiinnittyy kohtuun. Kun raskaus selviää, kohdussa kasvaa ihan jotain muuta kuin solumöykky. Voi taivas miten ihminen voikin itseään pettää. Muutaman kerran jakautunut... voi kiesus.
Mä en ole ollut abortissa joten en tiedä tuosta sikiön "tappamisesta", mutta keskenmenossa tyhjennykseen annettiin Cytotecia mukaan ja ne piti itse laittaa kotona. Sitten kävin parin päivän päästä tarkastuksessa ja meinasivat että pitäisi tehdä kaavinta kun tyhjentymistä ei ollut tapahtunut. Kieltäydyin siitä koska olin lukenut että tyhjentyminen voi tapahtua vasta viikonkin päästä pillereiden laitosta. Neljännen päivän kohdalla alkoi tapahtua, kaikki tuli ulos. Pelkään kaavinnan vahingoittavan kohtua joten siksi en siihen halunnut. Kannattaa miettiä asiaa kunnolla, pillerit on paljon turvallisemmat. Mutta toki on ymmärrettävää jos haluaa asian hoituvan mahdollisimman nopeasti.
Mikset tee ihan normaalisti henkarilla tai puikolla? Ei voi olla kovin terveellisiä tuollaiset lääkkeet.
Ne taitavat olla vain ekstravahvoja ehkäisypillereitä. Eli rautaisannos estrogeenia käytännössä. Periaatteessa kourallinen tavallisia e-pillereitä ajanee saman asian. Mukavaa aborttia sinulle :)