Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän kiusanteko lasten kautta

Eero
13.07.2016 |

Erosin mustasukkaisesta exvaimostani ja 2lasta hänen kanssaan.
Erosin koska ex varasti rahaa suhteen aikana minulta ja oli tosi epävakaa.Lapset jäivät exälle luonnollisesti ja muutin pois.Siitä se helvetti todenteolla alkoi,sossut astui kuvioihin exän osalta kun hänellä alkoi olemaan ongelmia lasten kanssa,sain itsekkin osakseni joutumalla kuulusteluihin vaikka oman tonttini lasten kanssa hoidin hyvin..Pari vuotta erosta tapasin nykyisen kihlattuni ja vuotta myöhemmn muutin hänen luokseen..Uusi puoliso yritti auttaa exää ihan lasten takia,mutta exä torjui avun.
Meillä on exän kanssa ollut elatus sopimukset alusta asti,mutta tästä huolimatta vei minut käräjille huoltajuusasioista,joka kesti 2vuotta ja mitään muutosta ei tullut huoltajuuteen,hän kun on yhteiskunnan elätti niin oikeudenkäynnin maksoi valtio,minä jouduin maksamaan itse omani,koska käyn töissä.
Olin oikeudenkäynnin jälkeen aika väsynyt,koska olin nähnyt paljon vaivaa että oisin saanu lapset asumaan meille,mutta exä sai lasten asumisen luokseen.Ennen oikeuden päätöstä päätin että en enää tapaa lapsiani,jos häviän,koska exä manipuloi niitä meitä vastaan ja joudun syyttä kuulusteltavaks sossuun ym. Sontaa.
Oikeuden päätöksen jälkeen paine hellitti ja ajattelin että nyt voin elää ilman jatkuvaa uhkaa exän puolelta ja puolivuotta siinä menikin,kunnes tuli postilaatikkoon kirje,haaste käräjille exältä,haluaa lisää elatusmaksuja.Mua hirvittää ajatus että,exä vie mut käräjille heti kun edellinen päättyy seuraavat 10 vuotta,miten pää kestää,miten mun uusi perhe kestää(uuden puolison kanssa 1yhteinen lapsi)
Kummallinen maa tämä suomi että täällä on yhteishuolto,mutta käytännössä lasten lähivanhempi pystyy pilaamaan etävanhemman tulevaisuuden.Minä näkisin lapsiani jos mua ei yritettäisi tuhota kaikin keinoin niiden lasten kautta.
Mä toivon että tästä tarinasta ois mietittävää jokaiselle eronneelle,miksi kannattaisi yrittää ajatella lasten tulevaisuutta.Minä yritin kaikkeni 5vuoden ajan ja jälkeenpäin ajateltuna olin exän ja sosiaalikoneiston juoksunarussa,henkisesti tosi raskasta minulle joka haluaa elää niin että,en ole rasite yhteiskunnalle vaan päinvastoin..
Samankaltaisessa tilanteessa oleville toivon jaksamista.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella järkyttynyt, että olet valmis lopettamaan lastesi tapaamisen. Eivät he näe asiaa siten, että se jotenkin liittyisi heidän äitiinsä. He näkevät sen niin etteivät olleet tarpeeksi hyviä ja että isä ei heitä rakastanut.

Tuollainen asia kaivaa heitä koko heidän loppuelämänsä, siis vielä aikuisenakin ja voi vaikuttaa kaikkiin ihmissuhteisiin.

Mutta jos pystyt noin tunnekylmään ratkaisuun, niin kai se jotain kertoo sinusta. Voi lapsiraukkoja.. katkeran ja syrjäytyneen kuuloinen äiti ja isä jota ei enää jaksanut kiinnostaa. :'(

Nämä, jotka syyttävät tuosta lasten hylkäämisestä, voisivat joskus kokeilla tavata lapsia, jotka on käytännössä aivopesty vihaamaan etää, joiden lähivanhempi estää kaikki tapaamiset ja pitäisi aina mennä jonkun poliisin kanssa hakemaan lapset kotoaan, jossa lähi selittää samalla lapsille, että miten etä on niin kauhea, että poliisit vahtii sitä koko ajan jne jne jne.

Lapset on rakkaita ja siitä kärsii, kun niitä ei tapaa, mutta joskus vain vastassa on seinä, josta ei ole mitään muuta läpipääsyä kuin oman mielenterveyden menettäminen.

Selitä asiat miten haluat itsellesi, että saat yösi nukuttua. Lapset voivat vihoitella vanhemmilleen ihan tosissaan, mutta siinä se vanhemman rakkaus lopulta punnitaankin. Jos ei halua tehdä töitä ja vaikka etsiä ulkopuolistakin apua tilanteen korjaamiseksi, niin silloin se on vain luovutettava ja annettava lapsille se hylkäämiskokemus ja varmennus siitä, että kyllä se rakkaus vanhemmalta jossain vaiheessa loppuu jos lapsi näyttää myös sen kaiken erotilanteesta johtuvan vihan sisältään.

Kertoisitko ystävällisesti mitä ulkopuolista apua? Apua on haettu sosiaalitoimistosta, perheneuvolasta, sosiaalihuollon sovittelusta jne. Sopimuksia on kirjoitettu miten asiat tulisi hoitaa, mutta ketään ei voi määrätä lähivanhempaa noudattamaan sopimuksia.

Toivoisin että sinä fiksuna ihmisenä kertoisit mitä tarkoitat kyseisellä ulkopuolisella avulla tarkoitat, voin sitten kertoa olemmeko kokeilleet sitäkin vaihtoehtoa.

Entä valvotut tapaamiset? Tiedän, että tavallisesti sellaiset määrätään vanhemman vaarallisuuden tms. vuoksi, mutta voisi siitä olla apuakin. Ainakin viranomaiset valvoisivat, että tapaamiset toteutuvat ja mikäli eivät toteudu, exäsi saisi heille selittää syitä. Saisit myös tilaisuuden näyttää olevasi kiinnostunut lasten asioista. Manipuloinnit ja muut tulisi ehkä mullekin selväksi.

Tätäkin yritin, ei onnistu tässä kaupungissa. Yritin myöskin että sosiaalitoimi auttaisi sopimaan tapaamiset ja myös vaihdoissa(kun lapset tulevat minulle), ei saa apua sieltäkään tähän. Vanhempien pitää keskennään näistä sopia, se oli neuvo. Yksin tosin on vaikea sopia mitään. Vihjattiin kyllä että jos minulla olisi päihdeongelmaa tms. sosiaalitoimi puuttuisi näihin erilailla. 

Mun serkulla oli riitainen ero ja tapaamisviikonloput saatiin hoidettua päiväkodin kautta. Isä haki perjantaina päiväkodista ja palautti sinne maanantaiaamuna. Kun esikoinen aloitti koulun niin osasi kumminkin mennä perjantaisin päiväkotiin sovittuna aikana ja siitä viikonlopun viettoon isän kanssa. En sano että on hyvätapa, mutta näin tapaamiset pysyivät säännöllisinä myös niiden vaikeimpien eron jälkeisten vuosien aikana.

Kaverilla lähi haki lapsen aiemmin hoidosta tai ei vienyt ko. päivänä lainkaan hoitoon.

Tarhaan myös ilmoitti, että lasta ei missään nimessä saa antaa isälle vaikka tällä lisi millaisia tapaamispapereita mukanaan yms.

Käräjillä kun isä haki huoltajuutta, ei mitään todisteluja lähin luonteesta ja estämisistä yms. saanut esittää, koska mielipiteet on puolueellisia ja etä on saattanut manipuloida vastaajan mielipiteen.

Etä ei saanut huoltajuutta ja sama homma jatkuu. Tapaa lastaan aina silloin, kun lähi suostuu antamaan eli pyhinä ja muina ajankohtina, kun lähi haluaa lähteä juomaan tai panemaan. Usein siis toki.

Asioilla on aina vähintään kaksi puolta. Tässä kertomuksessa alku oli asiallinen, ja sitten loppuhuipennus vesitti koko jutun. Hohhoijaa.

Miksi vesitti? Juttu on totta yhtä kaikki, mutta ikävä kyllä isä ei lasta saa itselleen vaikka äiti on todella epätasapainoinen. Uskomattominta on ehkä se, että koirat tältä äidiltä haettiin pois, mutta jopa oikeuden mielestä lapsen on edelleen parempi siellä kuin isällään.

Loanheitto vesitti tuon jutun. Miksi ei osata käyttäytyä? Ai koska "toinen aloitti".

Kasvakaa aikuisiksi. Ja puhukaa vain omakohtaisista kokemuksista, koska nämä kaverinserkunexät kertoo teille vaan sen oman näkemyksensä. Mikä ei välttämättä ole se totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi