Munasin täydellisesti treffeillä
Mulla oli eilen treffit erään todella kivan ja nätin naisen kanssa. Tulimme loistavasti hyvin juttuun ja meillä oli hauskaa, mutta siinä treffien loppupuolella hän kertoi lukevansa paljon kirjoja. Kun hän kysyi minulta, että luenko mitään, vastasin huumorilla, että "joo, mulla on vielä aapinen kesken ;))". Hän jatkoi keskustelua kirjoista ja mainitsin taas huumorilla, että yksi karseimmista muistoistani kouluvuosilta on se, kun piti lukea tuntematon sotilas. Hän katsoi vähän kummastuneena minua ja siinä hetkessä tajusin, että hän ei vitsaillutkaan tästä lukemisharrastuksestaan. En ajatellut että omasta ikäluokastani kukaan oikeasti lukee jotain romaaneja.. Loppuilta menikin sitten vähän huonommin tämän insidentin jälkeen emmekä oikeen löytäneet yhteistä säveltä. Harmin paikka.:(
M23
Kommentit (146)
Minulle lukeminen on sen verran iso asia, että en voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka ei lue. Onneksi osui kohdalle mies, joka ajattelee samoin.
Mutta on myös lukemattomia (sic!) naisia, jotka eivät itsekään lue, eikä siinä ole mitään pahaa. Todennäköisemmin aloittajalla synkkaa paremmin heidän kanssaan kuin lukijanaisten. Ja hyvähän se vain oli, että jo ensimmäisillä treffeillä selvisi, että olette jossain tärkeässä asiassa noin erilaisia. Tuskinpa olisit kyseisen naisen takia alkanut esittää lukemisesta kiinnostunutta, eikä hän varmasti olisi lopettanut lukuharrastustaan sinun takiasi. Lika barn leka bäst.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä urpoja, jotka eivät lue, sori vaan, mutta tyhmä mies on ehdoton turn off!!!!!!
Miehenä sun kannttais lukea se Tuntematon sotilas ihan kunnolla!
Harvoin on mitään kiinnostavaa luettavaa, luen kyllä jos on joku erityisesti kiinnostava aihe.
Esim. luin 655 sivuisen kirjan koska se oli Schwarzeneggerin elämänkerta mutta muuten ei ole kiinnostanut mikään toinen kirja.
Hahahaha elämäNkerta :D
Se on muuten elämäm kerta, urpo!
Sinä vain, ei muut mua huomiseen saa jaksamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä urpoja, jotka eivät lue, sori vaan, mutta tyhmä mies on ehdoton turn off!!!!!!
Tarkoittaako se sitä, että mies on tyhmä jos ei lue kirjoja?
Älykkyydeltään mahdollisesti melko kapea-alainen. Ja lukemisesta vitsailu kyllä tukee tätä mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyydeltään mahdollisesti melko kapea-alainen. Ja lukemisesta vitsailu kyllä tukee tätä mielikuvaa.
Harmi että ne kirjatoukkamiehet harvemmin ovat ulkoisesti semmoisia seksikkäitä mistä naiset tykkäätte.
Missä ihmeen välissä te niitä kirjojanne luette että viisastutte? Silloin kun muut katsoo telkkua illalla vai sängyssä, kun pitäisi rakastella puolison kanssa vaiko kaikki vapaapäivät? Ja millaisia kirjoja pitää lukea, että on sivistynyt? Elämänkertojako vai rakkausromaaneita? Entäpä Raamattu, kirjoista eniten viisautta antava.
Television tuijottaminen antaa ihmisestä tietyn kuvan. Valmiiksi pureskeltua shaissea ja laiskan tyytyväisenä vaan katsellaan. Televisio manipuloi tunne-elämää eikä jätä varaa omalle mielikuvitukselle tai ongelmanratkaisulle. Kirjoja lukemalla mielikuvitus tekee työtä ja oma kielellinen ilmaisu kehittyy.
Itse olen kodin ulkopuolella viihtyvä ihminen mutta kotona usein kirja kädessä. Kirjalla tai lehdellä voi myös hätistellä tyhmät miehet pois ympäriltä (televisiolla tulisi turhan rumaa jälkeä mutta olisihan se tietysti rock-klishee).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tarkoota. Älykkäimmälllä tuntemallani ihmisellä on korkeakoulututkinto, mutta myös lukihäiriö. Lukion jälkeen hän on lukenut kirjoja hyvin harvakseltaan, kun ei ole pakko.
Ei ole ok dissata ketään sen vuoksi, että tämä ei lue, muttei todellakaan myös sen vuoksi, että tämä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ne kirjatoukkamiehet harvemmin ovat ulkoisesti semmoisia seksikkäitä mistä naiset tykkäätte.
Heh, yhtä looginen väite kuin ettei nainen voi olla sekä kaunis että älykäs.
t. Erittäin seksikkään kirjatoukkamiehen tyttöystävä
Vierailija kirjoitti:
...
Mutta on myös lukemattomia (sic!) naisia...
Mitä tuo "sic!" tarkoittaa tuossa? Itse olen ymmärtänyt että tuota käytetään silloin kun lainauksessa on kirjoitusvirhe ja virheen jälkeen laitetaan [sic] kertomaan että tämä oli kirjoitettu näin jo alkuperäisessä tekstissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on juuri tällainen lukutoukka ja aivan mielettömän komea ja seksikäs! Kyllä niitä siis löytyy. :)
Ton ikäset miehet voikin sit samantien ilmeisesti ruksata yli listalta jos kerta "kukaan ikäluokastasi ei lue".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Mitä tuo "sic!" tarkoittaa tuossa? Itse olen ymmärtänyt että tuota käytetään silloin kun lainauksessa on kirjoitusvirhe ja virheen jälkeen laitetaan [sic] kertomaan että tämä oli kirjoitettu näin jo alkuperäisessä tekstissä.
Sic! Tarkoittaa myös muuta huomion kiinnittämistä asiaan. Lukemattomia-sanalla on ainakin kaksi eri merkitystä, joista molemmat sopivat tähän yhteyteen, ja silloin voi käyttää (sic) tai [sic] -lyhennettä.
Luen paljon kirjoja. Yleisimmin ne liittyvät pääsääntöisesti joko sotahistoriaan tai politiikkaan. En kuitenkaan "arvota" muita ihmisiä sen perusteella lukevatko he kirjoja. Viihdekirjallisuuden en koe vahvistavan yleissivistystä. Harvemmin olen tavannut puolituntemattomia ihmisiä joiden kanssa voin keskustella minua kiinnostavasta kirjallisuudesta.
Nainen vm. 1983
Mun mielestä ihminen on vähän outo, jos sillä ei ole lainkaan kirjoja kotonaan.
Toisaalta, ei niitä nyt hirveemmin tarvi lukea, mutta olen huomannut, että ihmiset, jotka lukevat edes joskus jonkun kirjan, ovat myös muuten kiinnostuneempia ympäristöstään, uteliaita ja kriittisiä.
Aiheen ohi... Musta on hauskaa kun mun mies on sen tyylinen ettei kukaan usko että viihtyy kirja nenässä. Ja sitten kun meillä on ekaa kertaa käynyt kavereita niin ne reaktiot on ihan parhaita kun ne näkee kirjoja täynnä olevan kirjahyllyn. Ensin epäusko että ootteko muka lukenu kaikki ja sitten hämmästys kun kerron että en mää oo kun yhden kolmas osan mutta mies on melkein kaikki paitsi mun hömppäromaanit!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eilen treffit erään todella kivan ja nätin naisen kanssa. Tulimme loistavasti hyvin juttuun ja meillä oli hauskaa, mutta siinä treffien loppupuolella hän kertoi lukevansa paljon kirjoja. Kun hän kysyi minulta, että luenko mitään, vastasin huumorilla, että "joo, mulla on vielä aapinen kesken ;))". Hän jatkoi keskustelua kirjoista ja mainitsin taas huumorilla, että yksi karseimmista muistoistani kouluvuosilta on se, kun piti lukea tuntematon sotilas. Hän katsoi vähän kummastuneena minua ja siinä hetkessä tajusin, että hän ei vitsaillutkaan tästä lukemisharrastuksestaan. En ajatellut että omasta ikäluokastani kukaan oikeasti lukee jotain romaaneja.. Loppuilta menikin sitten vähän huonommin tämän insidentin jälkeen emmekä oikeen löytäneet yhteistä säveltä. Harmin paikka.:(
M23
Oletko näitä elämänkoululaisia, kun et ymmärrä, että joku saattaa sivistää itseää kirjoilla.
Omasta ikäluokasta :D Ite oon 25 ja tykkään lukea, oon aina tykännyt. Ei nyt millään pahalla, mutta annat itestäs mullekin aika tyhmän kuvan tän kirjoituksesi perusteella. Toivottavasti treffikumppani jatkaa sopivamman kumppanin etsimistä, eikä vaivaudu enää viestittelemään ap:lle. Itse olen kantapään kautta oppinut, että idiootit kannattaa jättää taakse saman tien. Enkä nyt tarkoita tuota viimeisintä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Sic! Tarkoittaa myös muuta huomion kiinnittämistä asiaan. Lukemattomia-sanalla on ainakin kaksi eri merkitystä, joista molemmat sopivat tähän yhteyteen, ja silloin voi käyttää (sic) tai [sic] -lyhennettä.
Ei toimi noin, sori.
Öh, miksi se tyttö olisi vitsaillut lukemisharrastuksestaan? Noh, parempi onni seuraavalla kerralla, ehkä opit tuosta jotakin.