Mikä kirja menossa?
Minulla Iranilainen tytär, kirj. Jasmin Darznik. Kertoo shaahin aikaisesta elämästä, jolloin naisetkin saivat pukeutua länsimaalaisittain.
Kommentit (79)
Tänä iltana jatkan Jhumpa Lahirin Tulvaniittyä. En ole oikein päässyt vielä sisään, vaikka tätä minulle suositeltiin (tosin varoituksin hitaasta alusta...) Pulitzer-palkittu intialaistaustainen kirjoittaja. Tarina kertoo kahdesta veljeksestä ja kulkee vuosikymmenien ja maanosien läpi. Perhesuhteista on lopulta kai kyse. Odotan vielä paljon.
Toisena kirjana Helena Mirandan Ota kipu haltuun, kun on nyt sellainen riesana. Aika hyvältä vaikuttaa, aion kokeilla kaikkea, mikä vain mahdollista on, ettei tarvitsisi jäädä kipulääkkeiden varaan. Tekijä on suomalainen kipuun erikoistunut lääkäri, jolla on itse kiputausta.
Kolmantena Elina Alasentien Joka kodin raivausopas. Vaikuttaa järkevältä, olen puolivälissä. Olen näitä alan oppaita lueskellut, jos pääsisin vauhtiin. Olen ollut tyytymätön liialliseen filosofointiin ja asian "henkistämiseen". Tai sitten erilaisin käytännön ohjeisiin, joiden avulla pitäisi syöksyä toimintaan. Tämä lähtee yhtä aikaa liikkeelle sekä ajatusten taivuttamisesta että käytännön harjoituksista. Taidan vihdoin päästä itse asiaan tällä kesälomalla.
Viimeaikoina luetuista suosittelen:
Liane Moriartyn Mustat, valkeat valheet (hauska, älykäs, nopeatempoinen viihdekirja)
Annamari Marttisen Vapaa (kaunis ja mietityttävä kuvaus turvapaikanhakijasta)
Eppu Nuotion Mutta minä rakastan sinua (ihanan todentuntuinen keski-ikäisten rakkaustarina)
Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää (neliraajahalvaus ja pirtsakka hoitsu, mukavan notkea viihdekirja)
Audrey Mageen Sopimus (hyytävän hyvä näkökulma tavallisen saksalaisen naisen sota-ajasta)
Ransom Riggs - Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille.
Noin puolessa välissä menossa ja oon kyllä tykänny. Tästähän on tulossa syksyllä elokuvakin.
Säde - Miina Supinen
Olen kyllä tykännyt Supisen absurdeista kirjoista, tästä en vielä osaa mielipidettä sanoa.
Oneiron. Olen vasta aloittanut, mutta on se jo napannut mukaansa.
James Joycen Odysseus. Hämmentävä teos, olen vielä kahden vaiheilla onko kirja nerokas vai käsittämätöntä tajunnanvirtaa. Vaatii hiljaisuutta lukiessa, jotta ajatus ei karkaa.
Helen Macdonaldin H is for Hawk, on kai suomennettukin. Fantastista luettavaa, yksi viime vuosien parhaista!
J.R.Wardin Langenneet enkelit- sarjan Halu.
Kristiina Vuori:Näkijän tytär.Hieno ja jännä kuvaus 1200-luvun Suomesta,kun luonnonuskonto ja kristinusko taistelivat ihmisistä,kun eri murteet vasta kunnolla loivat suomen kieltä,kun mahtitalojen emännät olivat korskeita näkyjä silkki,palttina ja turkisasuineen ja raskaine upeine koruineen,nyky.Kalevala-korut.
Miehet olivat mahtavia maanomistajia ja ritareita haarniskoineen ja miekkoineen.Sitten oli köyhät ja palvelijat,jopa orjat,ja omahyväinen papisto.
Mutta tasapuolisesti on mielenkiintoista lukea kaikesta.
Sofi Oksasen Stalinin lehmät 😁
pikkupokemon 😊
Vierailija kirjoitti:
Ap odottelee syyskuuta, jolloin ilmestyy suomeksi Seitsemän nimen tyttö. Kirjoittaja on pohjoiskorealainen loikkari. Olen kiinnostunut sairaista yhteiskunnista.
Kyllä se on jo ilmestynyt :) lainasin kirjastosta joskus keväällä. Kannattaa kyllä lukea, oli äärimmäisen mielenkiintoinen!
Saara Turusen Rakkaudenhirviö. Imee mukaansa, etenee hitaasti mutta sisältää paljon anekdootteja joita rakastan. Paljon samaistuttavaa, toisaalta myös kiinnostavan erilaista omaan elämään verrattuna.
Nämä kirjaketjut on aina mahavia. Sain taas uusia kirjoja luettavien listalle. Kiitos:-)
Tällä hetkellä menossa Ian McEwanin Makeannälkä ja ainakaan kirjan alku ei ole vakuuttanut minua. Olen kuullut kirjasta kuitenkin paljon hyvää joten uskon sen paranevan vähän hitaan alun jälkeen. Kyseessä on rakkaus- ja agenttitarina, joten aihepiiri on ainakin mielenkiintoinen!
Viimeksi luin Rachel Joycen Harod Fryn odottamaton toivoretki ja tätä suosittelen aivan kaikille! Luin kirjan päivässä ja vaikka kirja ei olekaan aiheeltaan kovin ihmeellinen (kertoo vanhan miehen vaelluksesta Englannin läpi) oli se kirjoitettu mielestäni erittäin hyvin ja koukuttavasti.
Tuo Seitsemän nimen tyttö on myös todella hyvä kirja, sopii kaikille joita kiinnostaa Pohjois-Korean kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Oneiron. Olen vasta aloittanut, mutta on se jo napannut mukaansa.
Mä jouduin jättämään kesken, koska itsetuhoisissa ajatuksissa vellovana (pieni spoileri kirjan alkuvaiheista->) ajatus kuolemanjälkeisestä välitilasta, johon jää jumiin tuntui liian ahdistavalta
Tällä hetkellä lopuillaan Ray Bradburyn Fahrenheit 451
Tempaisin "best seller" hyllystä ensimmäisen, mikä eteeni osui, mökille mennessäni. "Yksin Marsissa." Tylsempää kirjaa en ole koskaan lukenut. Yleensä luen kaikki kirjat loppuun, tämä taitaa olla ensimmäinen, joka jää kesken.
Kuinkahan moni on ko. kirjalla saanut aiheutettua itselleen ikuisen pellepelon??