Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuella olevat lihovat

Vierailija
12.07.2016 |

Olen tehnyt tällaisen huomion. Kun nainen jää äitiyslomalle saati jatkaa kotihoidontuella, tuppaa kiloja kertymään. Meillä töissä oli todella kuuma nainen, joka sitten jäi äitiyslomalle. Palasi töihin, kn lapsi täytti kolme vuotta. Lisäpainoa 10 kg?!! Eikä ole ainut tapaus! Miesten kanssa juteltu tästä. Miksi naiset? Eikö kotona ollessa ole juuri aikaa laittaa terveellistä ruokaa ja käydä vaunulenkeillä/ulkoilla lapsen kanssa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kompata tätä! Yksi hottis töissä meni täysin pilalle kotivuosien aikana ;)

Vierailija
2/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siellä Porvoossa, kun yksi nainen lihoi niin yleistät?!

Mä ainakin sain itseni kuosiin, kun jumppasin kotona ja tein pitkiä lenkkejä vaunujen kanssa sen sijaan, että olisin vaan "makoillut" töissä:)

Vierailija
4/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Meillä mies lihoi kun oli kotihoidontuella, minä en.

Vierailija
5/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse aina laihdun mut tiedä muista..imetyksen lopetus??

Jaa tiät oikein yhden?No sulla on laaja kokemus.

Vierailija
6/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani valitettavan totta. Ennen lapsia mitat olivat 170/60, nyt viisi kiloa enemmän. Tulee vaan herkuteltua useammin kuin töissä ollessa. Aion kyllä pudottaa nämä kilot, kunhan lapset vähän isompia.

Vierailija
7/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että lihoaminen on tapahtunut lapsen saannin jälkeen? Minä lihosin molemmista raskauksista, eikä kilot lähteneetkään niin herkästi ja hormonitoiminta oli pitkään ihan sekaisin. Minä palasin juuri sen +10kiloa lihavempana töihin, vaikka en hoitovapaalla lihonnut vaan laihduin tai pysyin samassa painossa. Eli en lihonnut kotihoidontuella. 

Lihoamiseen voi vaikuttaa myös yövalvomiset ja se, että sitä aikaa ei oikeasti välttämättä siihen omaan syömiseen ole vaan tulee hotkaistua jotain epäterveellistä nälissään. Kyllä mulla ainakin töissä paljon enemmän on aikaa syödä ja tehdä asioita kuin kotona. Menen töihin rentoutumaan! :D 

Vierailija
8/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitteko te sen puntariin?Huolehtikaa miehet omasta kaljavatsastanne.

Vierailija
9/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi myös muutaman kilon kotona ollessa. Syytän herkkukaappia :)

Vierailija
10/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harmittaa kun ei ole silmänruokaa töissä ;) Tuo 5-10 kg ei yleensä ole lähellekään ylipainoa, mutta vie naiselta muodot :( Ap

Vierailija
11/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap:n vaimo myös ottanut vähän extraa kotona ollessa, kun pitää tiirailla naisia töissä? ;)

Vierailija
12/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuossa samaa mieltä, että muutama kilo ylimääräistä vie naiselta muodot, esimerkiksi vyötärön. En kuitenkaan yleistäisi tuota lihomista. Lapsen saaminen on niin iso prosessi naisen vartalolle, että harvinaista, ellei missään näkyisi. T. 3 kk vauvan isä

Vierailija
13/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harmittaa kun ei ole silmänruokaa töissä ;) Tuo 5-10 kg ei yleensä ole lähellekään ylipainoa, mutta vie naiselta muodot :( Ap

Niin onhan se kauheaa jollekin randomille miehelle kun työtoverinainen on lapsen saatuaan lihonut. Eihän se missään saa näkyä kun niin mitättömän asian tehnyt että kantanut ja synnyttänyt uuden ihmisen. Jonkun randomin miehen silmänruoka on paljon tärkeämpi.

Vierailija
14/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti 10 kiloa. Syynä oli se, että ei ollut varaa herkkuihin, koska hoitotuki on niin pieni ja mies on pienipalkkainen. Kun olen kotona esim. lomallakin, en välttämättä edes tunne nälkää eikä tule joka päivä edes syötyä. Voin hyvin mennä kahvilla pari päivää, ennen kuin alkaa viluttaa ja huomaan, etten ole vähään aikaan syönyt.

Vierailija
15/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sulla pitäis olla kotonas oma silmänruokas niin kuin tämän naisen miehelläkin on, lapsensa isällä. Kelpaa hänelle varmastikin. Ihme ääliö olet!

Vierailija
16/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei ole aikaa syödä silloin. Kun viimein olisi niin on liian väsynyt siihen, jos kotona vaan vauva ja mies. Eipä siinä paljon sipsejä mässytellä. En itse tiedä ketään, joka olisi lihonut kotihoidontukiaikana.

Vierailija
17/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä paino vain tippunut. Vaunulenkeillä käydään, miehen ollessa kotona käyn lenkeillä myös koiran kanssa sekä yksin. Useimmiten ehdin syödä vain kahdesti päivässä (aamupalaleivät ja päiväruoka, johon yleensä panostan enemmän). Mutta kotihoidontuella olen ollutkin vasta n. kuukauden, vielähän tässä ehtii lihoa ;)

Vierailija
18/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavan korrelaation voi tehdä vessapaperista: mitä enemmän nainen käy paskalla, sitä enemmän perse leviää.

Vierailija
19/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavan korrelaation voi tehdä vessapaperista: mitä enemmän nainen käy paskalla, sitä enemmän perse leviää.

Ja tämä ei pidä edes mitenkään paikkaansa. Kyllä sitä paskoo enemmän jos syö perus kasvisruokaa, kuin esim pari mäkkäriateriaa.

Vierailija
20/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä lihoin sen kymmenen kiloa. Olen hoitoalalla töissä ja työ on fyysistä. Ei kerkeä syömään kuin rahkan ja juomaan kahvia. Kotona sitten olen laittanut hyviä ruokia :) ja kun lapset nukkuu, herkutellut netflixin äärellä. Eiköhän ne kilot tipu, kun työt alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän