miten toimisin itsekkään miehen kanssa?
Miehessä on paljon hyvää. Mutta itsekkyys häiritsee ainakin juuri nyt.
Mies ei yleisestikään ole kovin halukas jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin. Nyt pitkin hampain suostui. Vaan pulma tuli, kun lapselle pitäisi varata lääkäriaika.
Päivystyksen puhelinnumeroon on ruuhkaa ja sinne joutuu jonottamaan ('olette yhdeksäntenä'). Mies sanoo, ei jouda jonottamaan. Haluaa mieluummin nukkua (kello puoli yksitoista arkena aamupäivällä ja kumpikin meistä käy päivätöissä).
Hänen mielestään minun pitäisi työajallani jonottaa puhelimessa.
Miten toimisit tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (13)
En mä toimisi tuollaisen kanssa yhtään mitenkään.
Puhuisin asian uudelleen läpi, kun lapsen tilanne olisi saatu kuntoon. Miettisin valmiiksi, miten homma hoituisi helpommin jatkossa: otetaanko lapselle vakuutus,että saa heti yksityisen lääkärin/etälääkärin tai jos ei ole sellaiseen varaa jaetaanko vuorot niin, että joka toinen kerta mies ottaa vastuun ja joka toinen kerta sinä otat vastuun. Ja onko kummankaan töissä sellaisia tekijöitä, jotka estävät jäämästä lapsen kanssa kotiin ja voiko toinen joustaa "vaihtamalla vuoroa" (toinen korvaa sitten myöhemmin).
Älä uhriudu, vaan ratkaise asiaa. Miehesi voi olla yhteisyöhaluisempi etenkin, jos sinä olet teillä se joka päättää lapsen lääkärin tarpeesta.
Voisinko minä olla sairaan lapsen kanssa kotona ja ilmoittaa miehelle työpaikalleen, että hänen pitää jonottaa lapselle lääkäriaikaa puhelimessa?
Miksi tämä menee näin?
Kumpikin meistä näkee tarpeelliseksi, että lapsi pääsee lääkäriin.
Miten toimin tilanteessa niin, että en uhriudu, vaan ratkaisen asiaa? Vaikkapa jälkikäteen? Miten asia hoidetaan jälkikäteen niin, että en uhriudu, vaan ratkaisen asiaa?
Sanon miehelle jälkikäteen, että jatkossa hän varaa lääkäriajan, joka on sairaan lapsen kanssa kotona?
Miksi mies varaisi toisellakaan kertaa?
(tai miksi mies toisella kertaa suostuisi jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin?)
ap jatkaa:
vinkki: tämän tyyppisen ihmisen kanssa ei toimi, että sanon, minä jäin viimeksi, sinun vuorosi on nyt. Tai toimii yhtä vähän kuin sanoisin: 'olen töissä, en voi jonottaa puhelimessa lääkäriaikaa. Sinä olet tällä hetkellä sairaan lapsen kanssa kotona.'
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä?
Eroa
Jää ja lopeta valittaminen
Valitse niistä. Miestä et voi muuttaa.
Olet valinnut surkean jännämiehen kuten naiset yleensä. Teille tulee ero olen siitä varma. Mies ei välitä lapsesta niin se on.
Vierailija kirjoitti:
ap jatkaa:
vinkki: tämän tyyppisen ihmisen kanssa ei toimi, että sanon, minä jäin viimeksi, sinun vuorosi on nyt. Tai toimii yhtä vähän kuin sanoisin: 'olen töissä, en voi jonottaa puhelimessa lääkäriaikaa. Sinä olet tällä hetkellä sairaan lapsen kanssa kotona.'
Niin. Eihän tuontyyppisen ihmisen kanssa toimi kuin eroaminen tai kärsiminen. Hän on mikä hän on eikä halua itseään muuttaa.
Eroaisin. Esimerkkejä on varmaan riittämiin..
Naisten rima miesten suhteen on helvetissä.
?