Kotihoidontuella olevat lihovat
Olen tehnyt tällaisen huomion. Kun nainen jää äitiyslomalle saati jatkaa kotihoidontuella, tuppaa kiloja kertymään. Meillä töissä oli todella kuuma nainen, joka sitten jäi äitiyslomalle. Palasi töihin, kn lapsi täytti kolme vuotta. Lisäpainoa 10 kg?!! Eikä ole ainut tapaus! Miesten kanssa juteltu tästä. Miksi naiset? Eikö kotona ollessa ole juuri aikaa laittaa terveellistä ruokaa ja käydä vaunulenkeillä/ulkoilla lapsen kanssa?
Kommentit (43)
Koita ap lihottaa itseäsi reilu 10 kg (vrt raskauskilot) ja sitten pudota ne lyhyessä ajassa. Saatat yllättyä, ettei ole helppoa. Eiköhän ne monella ole niitä raskauskiloja, jotka eivät lähteneet pois! Ärsyttää tällainen!
Riippuu ihan töistä, lihooko vai laihtuuko. Hoitolalla laihtuu helposti.
Vai että silmänruokaa!?! Voi luoja tätä miesten ajatusmaailmaa...
Oma vaimo on tiukassa kunnossa, kiitos huolenpidosta. ;) ap
Mulla ne kilot valitettavasti vaan toi muotoja :S Suunta on onneksi alaspäin, mutta raskauksien jälkeen (olin kyllä jo ylipainoinen kun aloin odottaa) 172/95 122-88-110
Itse laihduin kun kotona lasten kanssa. En tiedä missä välissä olisin kerennyt syödä :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne kilot valitettavasti vaan toi muotoja :S Suunta on onneksi alaspäin, mutta raskauksien jälkeen (olin kyllä jo ylipainoinen kun aloin odottaa) 172/95 122-88-110
KORJAAN 172/95 122-88-120
Arvasin että ap on näitä, joiden vaimo on hyvässä kunnossa. Sitten nähdään kaikki vähänkään muodokkaammat lihavina. Kaikki on geeneistä kiinni!! Yrittäkää tajuta!
Oletko ap tietoinen, että esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa painon kertymistä. Itselle puhkesi raskauden jälkeen ja ihmettelin, miksi lihon, vaikka söin terveellisesti ja liikuin paljon. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.
Odottelinkin, milloin ensimmäinen kilpirauhas-kommentti tulee tähän ketjuun :D ei tarvinnut kauaa odottaa!
Haha samaa olin laittamassa. Ei se sentään niin yleinen vaiva ole :)
Vierailija kirjoitti:
Odottelinkin, milloin ensimmäinen kilpirauhas-kommentti tulee tähän ketjuun :D ei tarvinnut kauaa odottaa!
Onhan se validi root cause? Muita ovat lääkkeet ja muut vastaavat. Hormonaalisten toimintojen sekoaminen mukaan lukien. Evoluution kannalta ajateltuna naisen pitääkin olla pullea synnytyksen jälkeen, jotta hänellä riittää energiaa hoitaa lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Haha samaa olin laittamassa. Ei se sentään niin yleinen vaiva ole :)
Ei 5-10% väestöstä, eli 250 000 - 500 000 ihmistä paljoa ole :)
Meilläkin oli töissä nainen, joka olisi voinut olla aivan hyvin joku maailman mittaluokan missi. Hoitovapaalta palatessa "misseydestä" ei ollut tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tällaisen huomion. Kun nainen jää äitiyslomalle saati jatkaa kotihoidontuella, tuppaa kiloja kertymään. Meillä töissä oli todella kuuma nainen, joka sitten jäi äitiyslomalle. Palasi töihin, kn lapsi täytti kolme vuotta. Lisäpainoa 10 kg?!! Eikä ole ainut tapaus! Miesten kanssa juteltu tästä. Miksi naiset? Eikö kotona ollessa ole juuri aikaa laittaa terveellistä ruokaa ja käydä vaunulenkeillä/ulkoilla lapsen kanssa?
Naiset ovat pääosin kovin laiskoja otuksia ja kun ei pysy enää seksikkäänä olemalla tekemättä mitään oman hyvinvointinsa eteen, niin läskiksihän se menee.
Monelle se raskaus tuo jopa sen 10 ylimääräistä kiloa,ja painon pudotus nyt ei vaan oo yhtä helppoa,kun sen kerääminen,ja varsinkin jos lapsi valvottaa paljon...
Hitto että ärsyttää! Muistan kun aikoinani palasin töihin kahden lapsen jälkeen ja ensimmäinen kommentti yhdeltä työkaverilta oli "sähän näytät ihan hyvältä". Ennakko-oletus oli varmaan, että töihin palaa väsynyt ja lihonut mamma :(
Kyllä, elämän tehtäväni on olla random työkaverien ja muiden einareiden salainen tumputus haaveiden kohde, en hanki lapsia aviomieheni kanssa, niin ei tule kilojakaan, olen ikuisesti upea ja naisellinen vain kaikkia miehiä varten...
Tai sitten en.
Olen nainen ja olen ajatellut kutakuinkin samalla tavalla kuin ap. Kunnes sitten tulin raskaaksi ja keräsin 20 kg painoa. Raskauskilojen pudottaminen on TODELLA vaikeaa ja vielä näin kahden vuoden jälkeen minulla on 7 kg ylimääräistä. Lapsi on valvottanut niin paljon, että liikunta on jäänyt vähemmälle. Myös vartalon malli muuttui täysin. Kiinteä vartalo on historiaa.
Mulla kävi just toisinpäin. Kotona pysyin hoikkana, kun koko ajan liikkeellä. Kotona koko ajan puuhaa. Sitten ulkoilut kauppareissut kaikki kävellen. Töissä toimistossa vaan istuin koko päivän, heti rupes vatsaan kertyä ylimääräistä.