Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutamme miehen kanssa ja alkaa vähän salaatti lihalla/kanalla kyllästyttämään. Mitä söisimme?

Vierailija
12.07.2016 |

Tuntuu, ettei ole viikkoon syönyt "ruokaa" kun on syöty salaattia lämpimällä lihalla lähes joka päivä. Smoothieita, munakkaita, rahkaa jne lisäksi. Salaattiin olen tunkenut kaikkea mahdollista, ananasta, raejuustoa, juuston jämät jne.

Kaupassa ollessa tuntuu, että eihän me voida syödä mitään, ihan pää tyhjä kaupassa kun ei osaa mennä kuin sinne kasvisosastolle.
Tänään ajattelin jotain muuta kuin salaattia, ettei mies kyllästy ihan heti tähän projektiin. Kerro jokin ruoka mikä sopisi laihduttajille? Reseptin löydän varmasti itsekkin jos nimen vain kerrot :)

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha, kala ja muut merenelävät, kana,  kananmunat. Kasvikset, sienet, juurekset, ei peruna. Saksanpähkinä, hasselpähkinä, manteli. Pavut, linssit, herneet, maissi. Leikkeleitä, juustoa 

Keitto esim. kasvissosekeitto (ei perunaa) ja laatikkoruuat esim. kasvilasange, parsa/kukkaalipyre.

Vierailija
22/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutan 10kg, nyt 3kg mennyt. Syön 1600kcal päivässä ja liikun 5 krt viikossa. En ole syönyt salaattia kertaakaan, koska en kestäisi sitä. Syön esimerkiksi kinkkupastaa (purjoa, kinkkua, pastaa, ruokakermaa), muita pastoja, pyttpannua. Ihan normaaleja ruokia kun ne tekee itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti on aika tylsää.

Monipuolisesti kasviksia. Nyt on ihania tuoreita kasviksia, marjoja ja kirsikoita.

Kanakeitto. Perunaa, pastaa tai riisiä voi korvata kasviksilla osittain tai kokonaan.

Kun haluaa keventää, ei tarvitse syödä tylsästi.

Usein tarvitsee ajatella ja toimia eri tavalla kuin aikaisemmin :)

Liikuntaa :)

Tsemppiä projektiinne 😃

Vierailija
24/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri vie ruokahalun tehokkaasti. Ei tarvitse syödä ollenkaan.

Vierailija
25/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokkia.

Siis mitä tahansa wok-pannuun,  niin tulee laihdutusruokaa? Kabanossi-pekoni-kermajuustowokilla kilot lähteekin vikkelästi.

Niin muuten lähtee :)  Tosin pitää siinä kasviksiakin olla.

Vierailija
26/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ruokaa, mutta määrällisesti vähemmän kuin ennen. Tilalle paaaaaljoon kasviksia ja salaattia. Marjoja, sesonki parhaimmillaan. Kuten tuossa joku kysyikin, meinaatteko lopun elämää syödä mainitsemallanne tavalla?

Vierailija
27/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaali ei uppoa, mutta onko ok jos paistan jauhelihan ja kasvikset, sekaan tacomausteseos ja riisiä lisäksi vähän tai täysjyvä pastaa? Tai sitten ihan chilimaustetta noihin.

Oisko jotain uunissa valmistettavaa vuokaa tms, voisin tehdä isomman satsin kerrallaan.

Jossain näin ohjeen missä oli jauhelihaa, maissilastuja ja tais jotain tomaattimurskaakin tulla ja koko komeus uuniin, mutta eikös maissi oli vähän huono??

Ei sen huonompi, kuin riisi, pasta, peruna, ananas...

Vierailija
28/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shirataki-nuudeleita. Vain 5-8 kaloria/100g!!!

Siihen sit normi kastike... 

Vierailija
29/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia ruokaa, mutta määrällisesti vähemmän kuin ennen. Tilalle paaaaaljoon kasviksia ja salaattia. Marjoja, sesonki parhaimmillaan. Kuten tuossa joku kysyikin, meinaatteko lopun elämää syödä mainitsemallanne tavalla?

Kerrotko, mikä on normaali ruoka?

Vierailija
30/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa syömään ns oikeaa ruokaa, mitä voitte syödä laihtumisen jälkeenkin. Ei noilla laihdutuskuureilla tuu kuin pahalle tuulelle ja lopulta kilot tulee takaisin

Miehellä diabetes joten pitäisi syödä terveellisesti lopun ikäänsä. Tässä nyt siitä erittäin epäterveellisestä yritetään päästä tosi terveelliseen, jotta sitten kun kilot on poissa, niin osaisi jonkun kultaisen keskitien.

Paljonkohan olisi hyvä saada pois? Minä olen 165/80 ja mies 186/125

Itse haluaisin painaa 65-68kg ja miehellä olisi hyvä painaa 100kg, on lihaksikas joten ei kamalasti varmaan alle pääse edes.

Olen painanut 54 kilosta aina 90 kiloon, joten tiedän suunnilleen miltä näytän minkäkin painoisena ja tuo olisi mielestäni se hyvä paino minulle. Mies laihdutti sataan kiloon aikanaan kun sai diagnoosin, mutta tuli ryminällä takaisin kun huomasi, että lääkitys pitää sokerit suht kurissa ja voi syödä mitä tykkää. No nytpä ne ei enää pysy kurissa, joten pakko jotain tehdä.

Nää ruokailut vaan ongelmallisia kun ei keksi mitään ruokia joista mieskin tykkäisi eikä kokoajan olisi sellainen olo, että joutuu nyt puputtamaan tätä salaattia vain että laihtuu, tiedän että kyllästyy ja sitten alkaa taas syömään entiseen malliin

Vierailija
31/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus taas! Syökää normi ruokaa, sellaista jota voi syödä laihdutuksen jälkeenkin. Paljon kasviksia, maltilla perunaa/riisiä/pastaa ja joku liha/kala/vegeproteiini. Herkut pois. Kerran viikossa luvalla joku kaffepulla tms. Jos paino ei laske niin annoskoko vähän pienemmäksi.

Mikä tossa on niin vaikeeta? Syö vähemmän kun kulutat. Ei mitään yhtä ja samaa päivästä toiseen. Ei se oo täyspäisen hommaa.

Lisäksi smootiin hulahtaa paljon syötävää. Jos söisi sellaisenaan niin tulisi syömisen tuntua.

Vierailija
32/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi, maistuu hyvältä ja on kevyttä.

Vierailija
33/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi syödä ihan tavallista ruokaa, mutta pieniä annoksia?

Vierailija
34/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ilman riisiä. Löytyy varmaan ohjeita Googlella.

Vierailija
35/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shirataki-nuudeleita. Vain 5-8 kaloria/100g!!!

Siihen sit normi kastike... 

WOW, pitää ehdottomasti kokeilla, saako näitä muualta kuin ruohonjuuresta, fitnestukusta tms?

Vierailija
36/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua kanaa tai kalaa, kasviksia ja hieman maustevoita.

Keittoja esim. linssikeitto, kirkas kalakeitto, kesäkeitto

Uunibataatti kasvis-kermaviilikastikkeella tai tonnikala-kermaviilikastikkeella

Täytetyt paprikat ilman juusto tai kevytjuustolla

Vierailija
37/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaali ei uppoa, mutta onko ok jos paistan jauhelihan ja kasvikset, sekaan tacomausteseos ja riisiä lisäksi vähän tai täysjyvä pastaa? Tai sitten ihan chilimaustetta noihin.

Oisko jotain uunissa valmistettavaa vuokaa tms, voisin tehdä isomman satsin kerrallaan.

Jossain näin ohjeen missä oli jauhelihaa, maissilastuja ja tais jotain tomaattimurskaakin tulla ja koko komeus uuniin, mutta eikös maissi oli vähän huono??

Mausta ihmeessä itse, valmis mausteseokset sisältävät ties mitä sokereita yms., parempaa saa, kun itse maustaa. Maissi ja maissilastu ovat myös eri asioita. Maissi on kasvis, maissilastu sipsi rasvoineen ja suoloineen.

Vierailija
38/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tee sellaista "lasagnea" johon ei tule pastaa.

Älyttömän hyvää ja minunkin mieheni tykkää tästä tosi paljon.

Eli

400g jauhelihaa + purkki tomaattimurskaa (esim valkosipulilla maustettu), lisäksi porkkanaraastetta 1-2 porkkanan verran sekä sipulia. Paista jauheliha ja tee kastike. Mausta oman maun mukaan.

Valkokastike: purkki kookosmaitoa + 2 munaa + ripaus suolaa, sekoita vispilällä yhteen

Lisäksi pari kesäkurpitsaa jotka juustohöylällä ohuiksi viipaleiksi.

Lado lasagnevuokaan vuorotellen jauheliha-tomaattikastiketta, valkokastiketta sekä kesäkurpitsaviipaleita.

Uunissa n.200 astetta n.30min.

On oikeasti tosi hyvää ja vaikka itse aluksi epäilin miten tuo kookosmaito voi sopia tähän, se sopii itse asiassa älyttämän hyvin, ei maistu "läpi". Voi toki korvata tavallisella kermalla/maidolla.

Päälle joskus laitan juustoraastetta mutta laihduttaessa ei ehkä kannata laittaa ollenkaan.

Suosittelen!

Vierailija
39/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi syödä ihan tavallista ruokaa, mutta pieniä annoksia?

Minä onnistuisin tässäkin, mutta miehellä olisi kokoajan aivan armoton nälkä. Hän kun syö oikeasti jättiannoksia. Jos minä ja 2 teinipoikaa syödään, niin mies vetää saman määrän yksinään.

Vierailija
40/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa varaisitte ajan ravitsemusterapeutille. Miehesi saa varmaan ajan ihan tuolla diabetesstatuksella. Sieltä ohjeet, niin ei tarvitse täällä arvailla ja ihmetellä. Elämäntaparemontti, sellainen, että sen kanssa pystyy elämään lopun elämäänne. LaihdutusKUURIT ovat nou nou. Nyt kuuri, mitä sen jälkeen? Palaatte vanhaan elämäntapaanne ja kierre ja jojotyyli ovat riesananne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi