Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei mammat! Tarvitsen neuvoja

Vierailija
12.07.2016 |

Pudottelen painoani hiljalleen ja yritin varata jopa aikaa ravitsemusterapeutilta mutta hän olikin lomalla.

On asioita, joita en tiedä: esim. luin jostain ketjusta, että omenat, porkkanat ja sipuli ei sovi laihduttajalle koska ne aikaan saavat jonkun hemmetin rasvaräjähdyksen elimistössä. Onko totta vai ei?
Montako saksanpähkinää voi syödä päivässä? Tiedän rasvojen tärkeyden ja tällä hetkellä ruusta en saa sitä tarpeeksi, joten riittääkö pari rasvaista kala-annosta per viikko, voiko rasvat korvata kokonaan Omega 3:lla?

Näin olen suurin piirtein syönyt:
aamulla kaura-vehdänlesepuuro, päällä ruokalusikallinen omatekemää luumuhilloa, rasvaton maito
välipalaksi kahvia ja vettä
myöhäinen lounas n klo 15-116, keitettyä kalaa, broileria tai kananmunia, vihanneksia ja vettä
illalla hedelmiä, esim. omenoita tai persikoita, aprikooseja
vettä menee n. pari litraa päivässä ja ennen jokaista ateriaa ainakin lasillinen

Sokerin, leivän ja juuston olen jättänyt kokonaan.

Mielelläni otan neuvoja vastaan, arvosteluja myös:)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet, näköjään pitäisi tarkistaa kaikki sanat ja aikamäärät, ennen kuin tuikkaa eteen päin.  Siis lounas/päivällinen/mikä lie klo 15-16 :) ap

Vierailija
2/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaräjähdykset ei ole totta.

Saksanpähkinöitä voit syödä 30 g/päivä.

Pari rasvaista kala-annosta/vko riittää. Halutessasi kalan rasvat voi korvata omega 3:lla, kaikkia rasvoja ei voi kokonaan korvata sillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähärasvaista on kyllä tuo ruokailusi. Kannattaa nostaa rasvamäärää ns. hyvillä rasvoilla kuten esimerkiksi rasvainen kala, pähkinät, avokado.

Vierailija
4/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari rasvaista kala-annosta/vko riittää. Halutessasi kalan rasvat voi korvata omega 3:lla, kaikkia rasvoja ei voi kokonaan korvata sillä. 

Kiitos, sinä ihana ihminen <3 ap

Vierailija
5/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähärasvaista on kyllä tuo ruokailusi. Kannattaa nostaa rasvamäärää ns. hyvillä rasvoilla kuten esimerkiksi rasvainen kala, pähkinät, avokado.

Lisään: voit myös tehdä öljypohjaisen kastikkeen jota laitat salaattiin/kasvisten päälle.

Vierailija
6/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaiset pitkät ateriavälit sinulle luontaisia vai oletko muuttanut tapojasi nyt? Minulla loppuisi virta kesken päivän, jos aamupalan ja ruoan välillä olisi tuollainen väli.

Vierailija
7/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalan osaan annostella lautaselleni, mutta hämärän peitossa on avokadon määrä.  En haluaisi syödä sitä liikaa.  Onko vinkkiä ja iso kiitos vastauksestasi.  Pähkinöitä minulla jo on. ap

Vierailija
8/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvattomalla ruualla et laihdu.

Vierailija
9/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, sinä ihana ihminen <3 ap

Ole hyvä :) Haluaisin vielä tuosta kalan syömisestä sanoa, että kannattaa välttää Itämerestä (etenkin Pohjanlahti ja Suomenlahti) pyydettyä lohta, silakkaa, haukea ja taimenta koska niissä on paljon ympäristömyrkkyjä.

Vierailija
10/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaiset pitkät ateriavälit sinulle luontaisia vai oletko muuttanut tapojasi nyt? Minulla loppuisi virta kesken päivän, jos aamupalan ja ruoan välillä olisi tuollainen väli.

Ovat luontaisia aivan työni vuoksi.  Olen huomannut aamupuuron pitävän nälkää todella hyvin ja esim. työhön olen ottanut 2-3 omenaa mukaan evääksi.  Työstä palattuani syön tietenkin myöhemmin kuin näin lomalla mutta tuosta pitkästä aikavälistä huolimatta vatsa on tullut täyteen maltillisella annoksella.

Vierailija
11/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvattomalla ruualla et laihdu.

Siksipä tässä neuvoja kyselenkin ja kullanarvoisia ovatkin olleet :) ap

Vierailija
12/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalan osaan annostella lautaselleni, mutta hämärän peitossa on avokadon määrä.  En haluaisi syödä sitä liikaa.  Onko vinkkiä ja iso kiitos vastauksestasi.  Pähkinöitä minulla jo on. ap

Riippuu ihan muista päivän syömisistäsi, että kuinka paljon avokadoa voi syödä (avokadohan on hyvin rasvainen, mutta se on sitä hyvää rasvaa). Voit syödä avokadoa 1/3-1/päivä.

Vierailija
13/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan muista päivän syömisistäsi, että kuinka paljon avokadoa voi syödä (avokadohan on hyvin rasvainen, mutta se on sitä hyvää rasvaa). Voit syödä avokadoa 1/3-1/päivä.

No niinpä tietenki riippuu muista.  Näin tämä rasvattomuus on päässyt vaikuttamaan jo ajattelukykyynin. Kiitos, kun ajattelit puolestani. ap

Vierailija
14/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä tietenki riippuu muista.  Näin tämä rasvattomuus on päässyt vaikuttamaan jo ajattelukykyynin. Kiitos, kun ajattelit puolestani. ap

Ei kannata pelätä rasvoja, kunhan ne tulee hyvistä lähteistä. Rasvat ovat hyväksi sinulle ja kehollesi, ne pitävät hyvin myös nälkää. Rasvaa voi ihan turvallisesti syödä lihoamatta kunhan vähän katselee määriä (ettei syö esim. 3 avokadoa/päivä, puolta kiloa lohta ja kermapurkkia siihen päälle). Kokeilemalla selviää, että mikä on juuri sinulle sopiva rasvamäärä. 

Vierailija
15/15 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pelätä rasvoja, kunhan ne tulee hyvistä lähteistä. Rasvat ovat hyväksi sinulle ja kehollesi, ne pitävät hyvin myös nälkää. Rasvaa voi ihan turvallisesti syödä lihoamatta kunhan vähän katselee määriä (ettei syö esim. 3 avokadoa/päivä, puolta kiloa lohta ja kermapurkkia siihen päälle). Kokeilemalla selviää, että mikä on juuri sinulle sopiva rasvamäärä. 

Olin itse huolissani rasvojen vähyydestä, koska tiedän että sisäelimille ne ovat välttämättömiä, määrät olivat epäselvät.  Onneksi pidän kovasti lohesta ja avokadosta.

Kiitän teitä, arvon mammat hyvistä neuvoista ja toivotan hyvää kesää kaikille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi