Mua jotenkin inhottaa kun tuttavan pienillä lapsilla on bikinit
Olivat vielä tosi aikuismaiset, lapset pieniä. Hävetti, kun oltiin yhdessä rannalla.
Kommentit (98)
Siis ei ap seksualisoi lapsia, vaan toi äiti tekee sen ihan itse!!!!
Mun mielestä te altistatte tyttölapsenne kaikkien pervojen katseille kun, pidätte ne pelkissä pikkareissa. Vaikka pikkutytöllä ei vielä ole rintoja, hän yleensä näyttää silti tytölle. Sitä paitsi, monien tyttäjen rinnat alkavat jo vähän kasvaa aika nuorena. Minusta tytöille siksikin kuuluu biksuyläosa luontevasti alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
On ihan uskomatonta ettei äiti-ihmiset ymmärrä kuinka haitallisia pikkulasten bikinit tai ketjussa mainitut "alusasusetit" ovat. Toki rintsikat ostetaan kun niille tulee tarve, mutta ennen sitä ne kyllä viestivät ihan vääriä asioita.
Kasvattakaa hyvät ihmiset ihmisiä, eikä tyttöjä/poikia. Antakaa lapsillenne hyvät eväät elämään, älkääkä tehkö heistä sukupuolensa orjia. He eivät ole sitä!
Mitä ne sinusta viestivät? Kerro toki.
Tytöillä tulee kuitenkin jossain vaiheessa tarve käyttää rintsikoita, en näe mitään hyötyä, että ensin heidän laitetaan uimavaatteisiin, jollaisia pojat käyttävät koko ikänsä. Mielestäni enemmänkin hassua on, että ensin kaikki pikkulapset ovat ikään kuin samalla viivalla, sitten tytöt revitään siltä viivalta tissit saadessaan. Heissä on tapahtunut muutos, joka on huomioitava alleviivaten, mutta pojat saavat yhä käyttää samanlaisia vaatteita kuin ennenkin.
Ideaalia tietty olisi, että kaikki voisivat pukeutua just niinku haluavat.
Mikä ongelma bikineissä on? Käyttäväthän he sitten isompina rintsikoitakin. Siis onko sun mielestä bikineissä tai rintsikoissa jotain seksuaalista? Ja vielä pikkulapsen päällä? Taidat olla aika sairas. Ongelma ei ole bikinit lapsella vaan ongelma on sinun omassa päässäsi. Jotain oman mielesi mörköjä projisoit.
Mä ainakin ostan tyttärelleni, jos hän haluaa, bikinit ja vaikka ne lasten "tissiliivit". Haluan opettaa hänelle, että rinnat ei ole mikään mörköjuttu, vaan naiseus ja oma keho on ihana ja iloinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä te altistatte tyttölapsenne kaikkien pervojen katseille kun, pidätte ne pelkissä pikkareissa. Vaikka pikkutytöllä ei vielä ole rintoja, hän yleensä näyttää silti tytölle. Sitä paitsi, monien tyttäjen rinnat alkavat jo vähän kasvaa aika nuorena. Minusta tytöille siksikin kuuluu biksuyläosa luontevasti alusta asti.
Vai olisiko toisin päin? Altistat tyttölapsen pervoille niillä bikinin yläosilla?
Siis tottakai pikkutytöt saavat käyttää bikinien yläosaa. Mutta saavat myös olla ilman.
Jos joku näkee pikkutytön topissa jotain seksuaalista, niin huh huh. Pikkutytöt saavat olla yläosalla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.
Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.
Oletko feministi?
Tietenkin olen.
Koetko siis seksualisoituna naisena olevasi hyvä esikuva lapsillesi, jotta heistä kasvaisi samanlaisia?
Nykyään ihmiset ovat entistä ulkonäkökeskeisempiä, jo esiteinit meikkaavat ja kokevat ennätyksellisiä ulkonäköpaineita. Niin tytöt kuin pojat.
Pikkulasten bikinit, "rintaliivit" ym. ovat vain jäävuoren huippu. Mutta kuitenkin osana sitä, että tyttöjen täytyy näyttää tietynlaiselta ollakseen kauniita, sama pojilla.
Logiikallasi kaikki tekemäsi asiat ovat ok myös pienen lastesi tehdä. Saako lapsi myös juoda alkoholia, jos sinä sitä juot? Onko lapsen sopivaa käyttää topattuja rintaliivejä, jos sinä käytät? Meikkiä? Hiustenpidennyksiä? Tupakoida?
En nyt sano että mitään näistä tekisit, mutta lapset ovat lapsia ja aikuiset aikuisia.Mielestäni et voi sanoa olevasi feministi, jos ylläpidät näitä totaalisen keinotekoisia sosiaalisia rakenteita.
Olen seksuaalinen ihminen - lähes kaikki ihmiset ovat. Jos minä pidän rintaliivejä siksi, että ne ovat mukavia isojen rintojeni kanssa, se ei tee minusta vähemmän feministiä. Olen myös osallistunut mm. free the nipple marssille :D
Alkoholia juon viinin muodossa ruoan tai hyvän seuran kanssa - en koskaan humalaan asti. Se ei ole ok pikkulapselle, koska heidän aivonsa ovat vielä kehittymässä ja alkoholi on niille vaaraksi. En tupakoi.
Kyllä, minusta on sopivaa, että lapseni leikkivät rintaliiveilläni ja korkokengilläni (joita en itsekään melkein koskaan käytä). Jos omistaisin meikkejä, olisi minusta ok, että lapseni leikkisivät niillä. Lakkaan joskus lasteni kynsiäkin, jos he pyytävät, vaikken omiani lakkaakaan.
Minä en meikkaa, en ole käynyt kauneusleikkauksissa, minulla ei ole hiustenpidennyksiä, enkä käytä korkokenkiä kuin silloin tällöin - niin itse halutessani. Katsoisin olevani aika pirun hyvä feministi ja kasvatan lapseni samaan.
Jos he haluavat käyttää bikineitä, koska minullakin on, niin se on aivan ok. Jos he kokevat, että heidän on pakko käyttää bikineitä, koska heillä on jotain hävettävää - olen toiminut jossain väärin ja pyrin korjaamaan tilanteen.
Se on aika hauskaa, että Anttilan kuvastosta av-mammat kyllä jaksaa meuhkata ja pahoittaa mielen mainonnasta mutta itse ollaan valmiita jo pienestä pitäen kasvattamaan lapset tiettyyn muottiin vauvasta lähtien.
Miksi joidenkin mielestä naiseus on jotain niin syntisen likaista ja perverssiä, että pikkutytön yläosan voi nähdä näin vastenmielisenä?
Olisi se minusta todella kiva että lapset voisivat juosta alasti rannoilla ja olla muutenkin ihan vain lapsia, mutta kun maailma ei vain ole enää samanlainen kuin esim. 60-luvulla. Eikä minunkaan mielestäni lasten kropassa ole mitään seksuaalista tai saastaista, kuten ei aikuisenkaan, mutta tiedän että on ihmisiä jotka ajattelevat toisella tavalla. Jotka alastoman lapsen nähdessään miettivät niin ällöttäviä asioita, etten halua edes ajatella.
Esim. Hietaniemen rannan pedofiilikohun keskellä osa kirjoittelijoista sanoi, että se ei haittaa mitään jos joku ajattelee sairaalla tavalla, kun totuus on ettei lapsen kehossa ole mitään seksuaalista. Hyi yök, en minä ainakaan haluaisi että joku miettii rannalla mitä voisi tehdä lapselleni ja katselee "sillä silmällä". Siksi verhoan kyllä tytöt että pojat. Pojat myös, pedofiilejä kiinnostaa kehittymättömät lapset, joilla ei vielä ole sukupuoliominaisuudet kehittyneet.
Niin kauan kuin joukossamme liikkuu kiilusilmäisi ja kuolaavia äijiä rantapusikoissa ynnä muualla, niin kauan on järkevää pukea pikkulapsensa riittävän peittävästi.
Mutta joo, pissisten ja bimbojen kasvatus pitää aloittaa hyvissä ajoin. Osaavat sitten isoina laitella lähes alastonkuvia instaan sun muualle.
Vierailija kirjoitti:
Se on aika hauskaa, että Anttilan kuvastosta av-mammat kyllä jaksaa meuhkata ja pahoittaa mielen mainonnasta mutta itse ollaan valmiita jo pienestä pitäen kasvattamaan lapset tiettyyn muottiin vauvasta lähtien.
Kaikki ihmiset kasvatetaan muottiin, muuten lapset ja kaikki ihmiset kulkisivat alasti.
Voin sanoa, että tuollainen rantastalkkaus on yleisempää kuin arvaattekaan. Lapsia ja perheitä kuvataan ja videoidaan, saatetekstiksi päätyy yleensä "*lapsen nimi* leikkimässä, kiva päivä rannalla" tms. Ja näille sitten runkataan kilpaa pimeän verkon saloissa.
Jos olette koskaan käyneet Ylilaudalla, niin homma toimii samoin periaattein. On lankoja pienille/isokokoisille lapsille, blondeille lapsille, kiharatukkaisille, alastomille, mistä kukakin saa kiksejä. Siellä saattaa olla sinunkin lapsesi, jos annat lapsesi nakuilla rannalla. Kiva?
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, että tuollainen rantastalkkaus on yleisempää kuin arvaattekaan. Lapsia ja perheitä kuvataan ja videoidaan, saatetekstiksi päätyy yleensä "*lapsen nimi* leikkimässä, kiva päivä rannalla" tms. Ja näille sitten runkataan kilpaa pimeän verkon saloissa.
Jos olette koskaan käyneet Ylilaudalla, niin homma toimii samoin periaattein. On lankoja pienille/isokokoisille lapsille, blondeille lapsille, kiharatukkaisille, alastomille, mistä kukakin saa kiksejä. Siellä saattaa olla sinunkin lapsesi, jos annat lapsesi nakuilla rannalla. Kiva?
Se rantastalkkaus tuskin häviää, vaikka kaikilla lapsilla olisi kokouikkarit. Raiskataanhan hunnutettuja naisiakin...
Minä olen sitä mieltä, että pedareitten takia ei kannata lapsia pukea, vaan käytännöllisyyden perusteella. Pedareita on ja on aina ollut. Sille ei minkään mahda; pitäisi vain kanavoida enemmän poliisien resursseja niihin kuvien välittäjiin ja etenkin niihin, jotka toimivat lasta satuttavasti -> joko fyysisesti tai jakamalla kuvia, joissa lasta on satutettu. Tällä saataisiin määrää vähennettyä. Ja hirveä sanoa, niin olen sillä kannalla, että toimineet pedarit joutaisivat olla valvonnan alla (miel. suljetussa laitoksessa) lopun ikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi inhottaa?
Ostin juuri meidän 1-vuotiaalle ensi kesäksi "bikinit". Niissä on sellainen röyhelöinen alaosa ja yläosa peittävä iso kangaskaistale. En ostanut niitä lapsen nännien peitoksi, vaan siksi että ne oli söpöt ja ne antaa kuitenkin auringolta enempi suojaa kuin pelkkä alaosa. On meillä kyllä uv-puvutkin.
tuossa näkyy yläosan malli, ei siis mitkään kolmiobiksut kuitenkaan.. minusta ihan säädyllinen pikkulapselle.
Ja poikalapselle myös samanlainen, no Ok, ei ehkä röyhelöä, koska sehän suojaa hyvin.
Jos vastasit kyllä, syy biksujen käyttämiseen on aito.
Jos vastasit ei, syy ei ole aito, vaan kyseessä on pikkutytön seksualisointi.
Viel enemmän mua harmittaa nuorien tyttöjen puolesta esim uimahallis kun pitää niis pikkubiksuis sinne tulla. Ku ne pyörii päällä! Monesti näkyy KAIKKI! Eli olis ihan sama sit olla ilman. Itsekin käytän bikineitä mut mulla on toppiyläosa uimahallis jossa tulee temmellettyä muksun kanssa ja sit pienempi yläosa rannalle yms. Vanhemmat pliis! Oikeasti uimapaikoil on kaikenmaailman runkkareita. Ja huomaan usein ku tytöil menee koko uintiaika oikoes niit kolmioita paikoilleen. Enkä ny seksualisoi lapsia mut totuus on et tuol on paljon pahoja ihmisiä. Kui helppo nykyään mm kuvata kännyl rannal lapsia....