Mua jotenkin inhottaa kun tuttavan pienillä lapsilla on bikinit
Olivat vielä tosi aikuismaiset, lapset pieniä. Hävetti, kun oltiin yhdessä rannalla.
Kommentit (98)
Eihän tisseissäkään ole mitään hävettävää, yläosa vain kuuluu tietynlaiseen asuun. Ja jos vaikka mies haluaisi vetää päällensä jonkin ylävartaloa peittävän vaatteen rannalla/uimaan mennessään, niin ketä asia häiritsisi? Ei minua ainakaan. Sama koskee pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä,minkä ikäisistä tytöistä on puhe, mutta ainakin 8-10-vuotiailla tytöillä voi lihavuuden vuoksi olla läski"tissit". Siis rasvakudosta kertynyt niin paljon rintalastan alueelle että siinä on rasvapoimut eikä ole litteä. Omalla tyttärellä oli, ja hän käytti bikineitä.
Oliko hänellä noin nuorena jo myös roikkuva, hyllyvä makkaramaha? Kävittekö Ikaalisten kylpylässä 2010?
Kyllä oli, ja siinä oli raskausarpia. Hän painoi 88,5 kg 10-vuotiaana. Kyllä muuten kävimme Ikaalisten kylpylässä kesälomalla 2010, heinäkuussa.
Ostitteko hänelle allasosaston kioskista sipsejä ja jäätelöä? Hän taisi aamiaisbuffetissa ahmia aika tavalla.
Kyllä ostimme. Kyllähän tytöille ja minulle ruoka maittoi kun kerran sai syödä niin paljon kuin tahtoi. Mutta miten sinulle onkin jäänyt mieleen meidän perhe ja tekemisemme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä,minkä ikäisistä tytöistä on puhe, mutta ainakin 8-10-vuotiailla tytöillä voi lihavuuden vuoksi olla läski"tissit". Siis rasvakudosta kertynyt niin paljon rintalastan alueelle että siinä on rasvapoimut eikä ole litteä. Omalla tyttärellä oli, ja hän käytti bikineitä.
Oliko hänellä noin nuorena jo myös roikkuva, hyllyvä makkaramaha? Kävittekö Ikaalisten kylpylässä 2010?
Kyllä oli, ja siinä oli raskausarpia. Hän painoi 88,5 kg 10-vuotiaana. Kyllä muuten kävimme Ikaalisten kylpylässä kesälomalla 2010, heinäkuussa.
Ostitteko hänelle allasosaston kioskista sipsejä ja jäätelöä? Hän taisi aamiaisbuffetissa ahmia aika tavalla.
Kyllä ostimme. Kyllähän tytöille ja minulle ruoka maittoi kun kerran sai syödä niin paljon kuin tahtoi. Mutta miten sinulle onkin jäänyt mieleen meidän perhe ja tekemisemme?
Ohis, mutta miksi pahoinpitelette lastanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pituutta lähes 90kg painavalla tytöllä oli, ja mistä tuo ylipaino johtuu? Tuo kuulostaa hengenvaaralliselta!
Minusta se on älytöntä, ettei tyttölapsella pidetä bikinien yläosaa. Minusta se kuuluu tytöille. Ei tytöistä sillä poikaa tule, että kohtelette kuin poikia.
Mua ällötti tänään rannalla sellanen 10 v, jolla oli bikiniyläosa liian iso...siis edessä roikkui vissiin tyhjät b-kupin pussit....mitä senkin tytön vanhemmat on oikeen ajatelleet.
Mulla oli vähän alle kouluikäisenä (80-luvun loppu) bikinit ja muistan kuinka ITSE koin ne silloin seksualisoivana vaatekappaleena. Siis silloin sitä jotenkin tuli tietoiseksi siitä että minäkin olen tuleva katseen kohde, sellainen heruttaja kuin ne aikuiset naiset mainostauluissa. Oli tosi outo fiilis, vaikea selittää. Jotenkin häpesin niitä biksuja, ja sitä myötä itseäni, sinä kesänä tosi paljon. Ja edelleen häpeän tuolloin otettuja valukuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, että ihan pienen tytön rinta edes pitäisi peittää. Samaltahan se näyttää kun pojillaki.
Toi on aika ikävää lasta kohtaan, koska pikkutytöt väkisin sosialisoidaan välittämään ulkonäöstään ja suhtautumaan kehoonsa, no, vähän eri tavalla kuin pojat. En mä olisi pikkulapsena halunnut juoksennella yläosattomissa, ja yläosan kieltäminen olisi tuntunut häpäisyltä. Samoin kaikenlainen "et sä tollasia tarvii, ei sulla mitään tissejä vielä ole!"-huutelu voi tuntua tosi ikävältä, koska usein pikkutytötkin mieltää kehonsa nätiksi tyttökehoksi, jota tulee kantaa samalla tavalla kuin äiskäkin (lapsen näkökulmasta tietysti, eli mikään seksuaalisuus ei tähän liity). Siksi länsimaiset pikkutytöt tahtovat maalata kynsiä, romanitytöt tahtovat kansallispuvun ja pienet muslimitytöt saattavat haluta hunnun - tämä kaikki ilman, että kukaan on suoranaisesti pakottamassa ja painostamassa.
Eli pienet lapset ovat jo tietämättään näiden sosiaalisten rakenteiden uhreja, joissa he näkevät itsensä naisena jolla on toettyjä velvoitteita sen sijaan että näkisivät itsensä vain kyvykkäinä yksilöinä.
Tässä yksi syy miksi naiset tienaavat vähemmän.
Aamen! Ja kyllä taas meni usko ihmiskuntaan näitä kommentteja lukiessa, ihmiset on niin tiedostamattomia ja tietämättömiä asioista. Ihan oikeesti ajatellaan että koska jollain vagina niin sen "tissit" tulee peittää, rusetit kuuluu tytöille ymym. Milloinkohan ihmiset tajuaa että nää asiat on kulttuurisesti opittuja ja vaikuttaa todellakin edelleen siihen miksi naisilla on miehiä huonompi asema. Ja joku sanoo et jos lapsi haluaa, pukee bikinit. Ja niin kolme vuotiasko itse päättää että "äiti, mä haluan että merkitset mut naiseks ja seksualisoit ja objektisoit mut narubikineillä"? I doubt it! Ne bikinit sen lapsen seksualisoi, idiootit, ei se että joku paheksuu niiden käyttöä.. miksei pikkulapset saa olla vapaasti ja nauttia olostaan ilman varmasti epämukavia yläosia, en käsitä! Lasten elämän hankaloittaminen aloitetaan noin nuorena. Pojat ei joudu niistä turhista bikinin yläosista kärsimään.. ettekö oikeesti ajattele asiaa yhtään tältä kannalta? Huokaus
Onko ne lapset poikia? Sit hävettäisi kyllä minuakin. Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on älytöntä, ettei tyttölapsella pidetä bikinien yläosaa. Minusta se kuuluu tytöille. Ei tytöistä sillä poikaa tule, että kohtelette kuin poikia.
Voi hyvänen aika. Ei tässä kukaan yritä poikaa kasvattaa tytöstä. Tarkoitus olisi irtaantua naisia alistavista yhteiskunnallisista rakenteista eroon, joka lähtee siitä hetkestä kun pikkutytön rinta koetaan niin "syntiseksi" (en oikeasti keksinyt parempaa sanaa, sorry!) että se pitää peittää! Siitä, etä tytöt itsekin tietävät että heidän täytyy peittää oma yläosa/käyttää huivia jne. _koska he ovat tyttöjä_.
Sinäkin olet tietämättäsi hyväksynyt tämänhetkiset normit, joiden mukaan on älytöntä ettei tyttölapsella pidetä yläosa, vaikka tyttö näyttää täysin samalta kuin poika jos kummallakin on alaosa. Jo sillä luodaan keinotekoista eroa tyttöjen ja poikien välillä, seksualisoidaan tyttölapsen vartaloa (ehkä) huomaamatta. Kovin monelle tuskin tulisi mieleen että poikalapsi näyttää söpöltä NARUBIKINEISSÄ, jotka tällä apn kaverin lapsilla oli päällään.
Bikinit, ainakaan narubikinit ei ole lasten juttu. Kaksiosainen uikkari voi olla ihan ok, mutta vähän saa katsoa ja pohtia itse niitä omia taustavaikuttimia: miksi haluan pukea lapseni pieneksi aikuiseksi? Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Miksi hänen pitää olla tyttö/poika, miksei hän saa olla yksilö?
Jatkuvasti tälläkin palstalla on kauhistelua "perseshortseista", ennen oli "antavat paidat", stringit jotka vilkkui jne. Kaikki teinit (ja aikuiset) ei näihin lähde, miksi? Voisko se juontaa siitä, mitä kotona on opetettu? Jos jo lapsesta lähtien opetetaan että paljas on söpöä ja kaunista niin mistä se arvomaailma tulee?
Enkä nyt sano että täysin pitäisi itseään olla verhoamassa tai että lasten bikinit olisi ongelman ydin (ei ole), mutta näin se on että arvot opitaan kotoa.
Miettikää mitä kulttuurisia ja yhteiskunnallisia merkityksiä bikineillä on - missä yhteydessä niitä näkee eniten? Minkä viestin bikinit YLEENSÄ lähettää? Niillä on tietty KULTTUURINEN MERKITYS, halusitte tai ette. Pienen tytön päällä ne ovat ristiriitaiset, koska yleisin merkitys niillä on seksikkyys ja naisen vartalon korostaminen. Joko tajuatte miksi niiden käyttäminen lapsilla on vähän kyseenalaista?
Pääasia on, että käytätte kaikenikäisillä lapsilla vähintäänkin genitaalit peittävät uikkarit ja myös pienilläkin tytöillä olisi hyvä peittää rintakehä, yleisillä rannoilla siis. Ja vaihtaa/pukea uikkarit suojassa pyyhkeen alla tai pukkarissa. Tämä on turvataitokasvatusta lapsillekin. Työskentelen alalla,jossa törmään seksuaalirikollisiin,jotka tuijottamisen lisäksi voivat kuvata lapsianne vaivihkaa. Älkää myöskään julkaisko kuvia lapsistanne ilman vaatteita Facessa tms. Tästä ei kannata kuitenkaan yöunia menettää, maalaisjärjen käyttö riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on, että käytätte kaikenikäisillä lapsilla vähintäänkin genitaalit peittävät uikkarit ja myös pienilläkin tytöillä olisi hyvä peittää rintakehä, yleisillä rannoilla siis. Ja vaihtaa/pukea uikkarit suojassa pyyhkeen alla tai pukkarissa. Tämä on turvataitokasvatusta lapsillekin. Työskentelen alalla,jossa törmään seksuaalirikollisiin,jotka tuijottamisen lisäksi voivat kuvata lapsianne vaivihkaa. Älkää myöskään julkaisko kuvia lapsistanne ilman vaatteita Facessa tms. Tästä ei kannata kuitenkaan yöunia menettää, maalaisjärjen käyttö riittää.
Olen samaa mieltä siitä että vaatteiden vaihto tulisi hoitaa esim pukukopissa, eikä lapsista ylipäätään kannata jakaa kuvia netissä, mutta miksi ihmeessä pikkutytön rintakehä tulisi peittää, pojan ei? Miksi? Miksi rintakehän paljastava poika ei ole potentiaalinen uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta miksi pahoinpitelette lastanne?
Se ei ole pahoinpitelyä vaan hyvinpitämistä. Tyttöjen ja naisten lihavuus on kaunista, terveellistä ja Jumalan siunaus ja tahto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pituutta lähes 90kg painavalla tytöllä oli, ja mistä tuo ylipaino johtuu? Tuo kuulostaa hengenvaaralliselta!
Pituutta oli 145,5 cm mutta tuo paino ei ole ylipainoa. Jokainen gramma kullanarvoinen. Et edes tiedä miltä tuo näyttää, sinusta 90 kg vain kuulostaa niin isolta luvulta niin kauhistelet sitä
On ihan uskomatonta ettei äiti-ihmiset ymmärrä kuinka haitallisia pikkulasten bikinit tai ketjussa mainitut "alusasusetit" ovat. Toki rintsikat ostetaan kun niille tulee tarve, mutta ennen sitä ne kyllä viestivät ihan vääriä asioita.
Kasvattakaa hyvät ihmiset ihmisiä, eikä tyttöjä/poikia. Antakaa lapsillenne hyvät eväät elämään, älkääkä tehkö heistä sukupuolensa orjia. He eivät ole sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituutta oli 145,5 cm mutta tuo paino ei ole ylipainoa. Jokainen gramma kullanarvoinen. Et edes tiedä miltä tuo näyttää, sinusta 90 kg vain kuulostaa niin isolta luvulta niin kauhistelet sitä
http://farm7.static.flickr.com/6151/6186215075_ffd2215641_z.jpg
Siinä 160cm/90kg
Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://farm7.static.flickr.com/6151/6186215075_ffd2215641_z.jpg
Siinä 160cm/90kg
Kerro lisää.
Eihän tuo ole kovinkaan lihava, saati tarpeeksi. Mistä kaivoit tuon kammottavan vammaisen näköisen wt:n esiin?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on naurettavia. Eikä ne yläosat edes pysy kunnolla paikoillaan kun lapsi leikkii ja riehuu rannalla. Ja antaa niin yököttävän kuvan, että pikkutyttöjen "yläosassa" olisi jotain häpeiltävää ja peiteltävää.
Minusta on yököttävä ajatus, että kenenkään yläosassa olisi jotain häpeiltävää tai peiteltävää! Minun molemmilla tyttärilläni on bikinit ja kokouimapuvut. Saivat ihan itse valita kaupasta ja bikinit valitsivat.
Jos he haluavat bikinit pukea rannalle, taatusti annan siihen luvan. Heidän (tai minun!) vartalossaan ei ole mitään hävettävää! Minä käytän bikinien yläosaa, koska pidän siitä että se antaa rinnoille tukea, jos lapseni haluavat pukeutua kuin äitinsä, niin siitä vaan. Minä olen ihan sopiva roolimalli omille lapsilleni.
hieno ajatus ja toivon, että jonain päivänä kulttuurissamme naisillekin olisi ok olla yläosattomissa vaikka nyt rannalla. mutta jos joskus voisitkin olla ilman tukea, niin tohtisitko tosiaan olla ilman yläosaa julkisilla rannoilla? mä en. kotona olen usein liivittä ja haluaisin ottaa aurinkoa ilman biksujen yläosaa, mutta en vaan kehtaa.
Hietsun pedarista on varoiteltu vuosia ja siitä on ollut lappujakin rannalla. Edelleen vanhemmat ulkoiluttaa penskojaan siellä nakuna, kun "luonnollistahan se on" "ei lapsen kropassa ole mitään seksuaalista".